Liike jota et treenaa ollenkaan?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mavea en tee ikinä, koska salilla ei ole mahdollisuutta. Tämä ärsyttää suuresti, koska tässä iässä paikat olis vielä kunnossa ja pystyisin tekemään.. mutta en valita koska sali on ilmainen minulle, sitten vuoden päästä vaihdan salia joka on vähän monipuolisempi :)

Etukyykky. En oo sen tekniikkaa ikinä oppinut kunnolla.

Mavea ja kyykkyä en ole koskaan tehnytkään ja jalkaprässiä ani harvoin. Tosin mulla on ollu kauan pakkomielle penkkitulosten kanssa ja olen kuullut et jalkaprässi saattaa vaikuttaa pituuskasvuun.

Mavea ja kyykkyä en ole koskaan tehnytkään ja jalkaprässiä ani harvoin. Tosin mulla on ollu kauan pakkomielle penkkitulosten kanssa ja olen kuullut et jalkaprässi saattaa vaikuttaa pituuskasvuun.

En tiedä, onko tämä sinun postisi kevyttä ironiaa vai oletko ihan tosissasi pituuskasvun kanssa, vaikka tottahan sekin, että jaloissa on isot lihakset jotka auttavat testosteronin tuotossa (voi olla paskaakin mitä puhun,kauan sitten luin jostakin, ei herneitä) ja tämä edes auttaisi pituuskasvussa.

EDIT; tässä luettu juttu https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream...alo Tiina 2007 Kanditutkielma .pdf?sequence=1. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No näistä vähän yleisimmistä liikkeistä:

- Kyykkyä en tee, koska tekniikka tuntuu yksinkertaisesti mahdottomalta sisäistää. Johtuneeko sitten välityksistä vai mistä.
- epäkkäät ja pohkeet jää useimmiten tekemättä.
- Dippi on varmaan loppuelämän bännissä olkapäävaivojen takia. Harmi, loistava liike.
- SJMV:ta en tee koska rasitus tuntuu menevän lähes kokonaan alaselälle. Yhden jalan SJMV:ssa saan tuntuman takareiteen, sitä tulee tehtyä.
- Rinnalleveto, ei vaan ranteet taivu tarpeeksi. Eikä jaksais ruveta venyttelee niitä. Pitäis kyllä.
- Reiden lähentäjät ja loitontajat

-Hack-kyykky, ikinä en oo kokeillu, keväämmällä vois testaa
-Reiden lähennys/loitonnus kun ei semmosia vekottimia omalla salilla ole (rautasali f**k yeah), tosin en varmaan tekis vaikka mahollisuus oiskin
-Painonnostoliikkeet ja rive, kokeilu harkinnan alla
-Laitteista en smithiä käytä ikinä missään liikkeessä sillä kaiken voi tehdä vapaillakin painoilla, esim. pystypunnerrus joka seisten tehtynä kehittää vielä keskivartaloa kaupan päälle, why not?
-SJMV, ei yksinkertasesti kiinnosta :D
-Ranskalaista punnerrusta helvetin harvoin, ei oo mun mieleen, vähän turhan eristävä liike mulle
-Niskantakaapunnerrus, en haluu olkapäitä paskoo alaikäsenä...

Siinäpä niitä, enemmänki löytys jos jaksas miettiä mut ku mä ejjaksa

Ite en treenaa:

-Reidenkoukistukset/ojennukset

-Mitään rannekääntöjä yms.

-Reisien loitontajat/lähentäjät

-Pullover

-Vipunostoja rinnalle

Eli siis teen suurimman osan liikkeistä vapailla painoilla, paitsi taljaliikkeet selälle ja ojentajille

Koskaan en tuu enää tekemään:

-Mitään laitteita (mm. reiden ojennus/koukistus, pec dec yms. turhuudet). Jos joskus ei pysty mahdollisten vammojen vuoksi vapailla painoilla treenaamaan niin sitten loppuu raudan kolistelut kokonaan.

-Kaikennäköiset fliessit rinnalle. Tuskin kasvattaa kovinkaan suuria rintafileitä verrattuna esim. penkkiin/yläviistopenkkiin. Muutenkin tuntuu, että napsuu olkapäät sijoiltaan noita tehdessä.

-Alaviistopenkki. Melkein kaikilla laahaa aina ylärinta jäljessä niin mikä ihmeen takia eristää rintalihaksien alaosaa?

- Viparit eteen + kaikki muut etuolkapäitä eristävät liikkeet. Etuolkapäät saa niin paljon hittiä kaikissa punnerrusliikkeissä, että tasapainoisuuden vuoksi ainoastaan takaolkapäille eristäviä likkeitä.

-Kaikki liikkeet smithissä. Huono tuntuma ja rasittaa enemmän niveliä.

-Pystypunnerrus niskan takaa/taljat yms. niskan taakse. Epäluonnollinen liikerata olkapään nivelille sekä omasta mielestä tosi huono tuntuma treenattavalle lihakselle.

-Kaikki ihme kikkailut exercise ballien/resistance bandien (ei tullut mieleen suomenkielisiä vastineita) yms. turhuuksien kanssa. Minkä takia monimutkaistaa yksinkertaisia asioita?

- Mave luultavasti tulevaisuudessa. Vaikka tekniikka olisi kuinka hyvä niin todella suuri riski paskoo alaselkä tässä liikkeessa, kun noustaan painoissa ylöspäin. Tämmösenä harrastelijabodarina ei oo mitään intressiä ottaa turhia riskejä, kun selälle löytyy monta tehokkaampaakin liikettä imo.

- Suurin osa eristävistä vatsalihasliikkeistä. Keskivartalo kehittyy niin paljon paremmin esim. kyykyssä kuin jossain vatsarutistuksissa ja muissa nylkytyksissä. Tietysti joitain hyviä koko keskivartaloa kehittäviä liikkeitä kuten voimapyörää polvilta/suorilta jaloilta, plankkeja, dragon flageja... etc etc en tarkoita.

Siinä nyt jotain mitä tuli sen kummemmin miettimättä mieleen. :)

Edit:

-Rannekäännöt ja kaikki eristävät liikkeet forkuille. Menee järjettömään pumppiin yläkropan vetävissä liikkeissä eikä ne kuitenkaan siitä mihinkään kasva.

Kyykky ja maastaveto.

Reiden loitontajat ja lähentäjät, kyykky (vielä ainakaan), forkut. Pohkeita saatan tehdä joskus omalla painolla, mut enpä juuri erikseen panosta.

Suositut

Back
Ylös Bottom