Liike jota et treenaa ollenkaan?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hassua, mä rakastan just forkku ja pohjereenejä vaikka täällä jengi niitä tuntuu syrjivän :D Ite en saa SJMV:n tekniikkaa kohdalleen millään, aina ottaa alaselkä hittiä.

Itse en treenaa pohkeita pääasiassa sen takia että käyn pelaamassa futista pari kertaa viikossa ja pohkeet ei yksinkertaisesti ehdi palautua. Ranteille ainoa liike mitään tulee satunnaisesti tehtyä on hauiskääntö myötäotteella. Rannekääntöjä ei ranteet kestää.

Ethän tee sitä kirjaimellisesti suorin jaloin? Tuossa liikkeessä kannattaa ala-asennossa koukistaa jalkoja kunnolla ja työntää persettä reilusti taakse. Tuolleen tuo ei tapa alaselkää. Ja pidä toistot jossain välillä 4-8, älä tee jatkuvasti pitkiä sarjoja. Joskus voi toki tehdä vaikka 20 toistoa, mutta jos jatkuvasti tekee +10 toiston sarjoja ja yrittää vielä suorin jaloin olla koko liikkeen ajan, niin takuulla alaselkä ottaa osumaa.

Itsellä pohkeet kasvaa hyvin ja siksi treenaankin niitä kunnolla. Onhan pohkeet heti rinnan, hauisten jälkeen tärkein lihasryhmä. Nehän näkyy kun kesällä on shortsit jalassa ja hiaton paita päällä. :jahas:
En mä jalkoja tietenkään ihan suorana pidä, mutta tuntuu että mun selän asento on luonnollisesti miedosti ''notkolla'', joten kaikenlaisissa maastaveto-liikkeissä mulla menee selkä aika vaarallisen näköiselle mutkalle. Tai voihan se olla voimankin puutetta, en tiedä.

SJMV:tä ei tule kyllä tehtyä.. en tiiä miksi, mutta perus mave vaan tuntuu mukavammalta. Pystysoutua en ole myöskään koskaan opetellut, eikä oikeen sovi ohjelmaan kun taitaa ottaa myös epäkkäisiin ja ne on mulla eri päivälle.

En kyllä ymmärrä miksi porukka ei treenaa forkkuja.. tai ymmärrän kyllä, että saavat muutenkin reilusti hittiä. Ite treenaan niitä 2 kertaa viikossa, myötä tai vastaotteella, ja hyvin reagoivat treeniin. Ojentajaa suoristaessa näyttäisi forkut olevan melkein paksummat kuin olkavarsi (jota nyt ei vielä kovin paksuksi voi sanoa =D)..

En kyllä ymmärrä miksi porukka ei treenaa forkkuja.. tai ymmärrän kyllä, että saavat muutenkin reilusti hittiä. Ite treenaan niitä 2 kertaa viikossa, myötä tai vastaotteella, ja hyvin reagoivat treeniin. Ojentajaa suoristaessa näyttäisi forkut olevan melkein paksummat kuin olkavarsi

No ehkä juuri tuon takia ei monet halua niitä erikseen treenata ettei tule kippari kalle käsiä! :D pic1.webp

Itse en forkkuja myöskään treenaa samasta syystä kuin pohkeita kun ne tuntuvat voimistuvan muutenkin kun tekee mavea, hauista jne..

Takakyykky, etukyykky, hack-kyykky, mave ja penkki eivät oikein onnistu kun on vasen olkapää & selkä rikki, joten koetapa siinä sitten rakennella lihasmassaa :jahas: SSB:lla vois kyykätä nätisti mut eihän meidän salilla sellaista oo ja solttupenkkiä voi samoin tehdä jalat ylhäällä kunhan malttaa olla tarkkana tekniikan kans - Mut käy se homma näinkin ja jonkinmoisia tuloksiakin on saatu aikaiseksi selän kuntouttelun jälkeen kun on päässyt taas vähän reippaampiin treenipainoihin käsiksi eikä tarvi tyytyä enää pelkkään neitijumppailuun.. :)

normaalisti suoritettu alatalja on kyllä ollu viimesen puolen vuoden aikan sellainen, joka on tiputettu kokonaan pois. Korvannut t-kulmasoudulla sekä yhden käden alataljalla, kannattaa kokeilla.

Kyykky.

Jostain syystä pelkän tangon laskeminen hartioiden päälle tuntuu kipeeltä. Tottumis kysymys varmaan...

edit. Unohtu yksi. Hauikset. En oo treenannu niitä tässä 4kk aikana kertaakaan (4kk 1 päivä sitten otin yhen sarjan) ja ne on kasvanu kuitenkin jollain sentillä. En vaan koe niiden treenamista mitenkään tarpeellisena. Siinä sivussahan ne kasvaa.

Normipenkkiä ei ole tullu tehtyä oikein ollenkaan, sotilaspenkki tuntuu ja luonnistuu paremmin.

Mitään koneita jos scott hauista ei lasketa. Johtuu pääosin siitä, että treenaan kotona eikä ole ylimääräistä tilaa. Pohkeita melko laiskasti ja venyttelyt tietty unohtuu lähes aina... :face:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyykky.

Jostain syystä pelkän tangon laskeminen hartioiden päälle tuntuu kipeeltä. Tottumis kysymys varmaan...

edit. Unohtu yksi. Hauikset. En oo treenannu niitä tässä 4kk aikana kertaakaan (4kk 1 päivä sitten otin yhen sarjan) ja ne on kasvanu kuitenkin jollain sentillä. En vaan koe niiden treenamista mitenkään tarpeellisena. Siinä sivussahan ne kasvaa.
Se on osittain tottumiskysymys, mutta ei sitä tankoa kuulukaan pitää ihan tossa niskan ja noiden hartioissa menevien luiden päällä. Yläselkä ja koko paketti tiukaksi ja lasket sitä tankoa alemmas niin poistuu tuo ongelma osittain. Itelle jää joskus isoilla romuilla tehdessä ikävää jälkeä tangosta selkään, mutta hei... no pain, no gain. ;)

Viimeksi muokattu:
Forkkuja en treenaa ollenkaan. Viime kesän alussa kun siirryin enempi kehonpainotreenailuun niin aika suuri osa luonnollisesti perinteisistä liikkeistä jäänyt pois. Jalat treenaan kyllä ihan salilla. Samoin vedon ja penkin. Hauiksiakin pakko sen fiiliksen takia vähän pumppailla. Olkapäille en sen sijaan ole tehnyt varsinaista treeniä lainkaan pitkiin aikoihin ja silti ehkä parhaimman näköinen lihasryhmä, voimista en tiedä :D

en tee leuanvetoa, vaikka se onkin tehokas liike

Forkkuja, pohkeita, alaselkää ja vatsalihaksia en treenaa, koska niissä on mulla niin huono kasvupotentiaali, että niitä sais treenata aivan kohtuuttomasti että mitään kehitystä taphtuisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom