Liikakilot, tupakka, viina, tietokone --> kuntopyörä ja mies kuntoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Huomenta!

Tänään tein punnituksen. Treenipäiväkirjaan merkkailin eilen helmikuun 1. päivästä alkaen kalorit ja makrojakauman+ vajeet ja ylitykset tavoitekaloreista. Äsken kävin mittauttamassa ja paino edelleen 85kg. Pientä kiinteytymistä tosin huomattavissa.

Syön edelleen p40,hh20,r40 makrojakaumalla -500 kalorivajeella. Kuulostaa paperilla ihan OK? Pääpaino maitorahkoissa, tonnikalassa, kananmunassa, salaateissa, kanassa ja kalkkunassa. Mukaan otin eilen pellavansiemenöljyn (tiedän, hifistelyä, mutta koitan sen avulla saada helpotusta iho-ongelmiin). Syön myös jonkun verran pekonia, riistaa (esim. poronkäristys), silloin tällöin Realin täysjyväleipää. Kuitua otan myös Sydänystävän vehnäleseistä. Energianlähteiden siis pitäis olla kohdillaan.

Eli siis kysymykseeni: jatkaako vielä viikko tai kaksi näin ja sitten muuttaa kalorivajetta ja ottaa mukaan aerobinen? Proot ilmeisesti suosittelee punttis+ruokavalio aluksi, ja myöhemmin mukaan aerobinen. Ok, noh. Nyt sitten vinkkejä ruokavalioon, sillä salijutut kulkee ihan mukavasti.

Ocha

Kyllä dieetin alussa (mun mielestä, ei tieteellisesti todistettua) voi vetää kireämmilläkin -kaloreilla, jos haluat kokeilla kiristää vielä pari-kolmesataa kaloria viikoksi pariksi. Jos huomaat että paino lähtee nopeaan laskuun niin sitten voit halutessa palata "optimaaliseen" -500kcal. Mutta saattaahan se olla että kulutuksesi laskettu alunperin vähän pieleen, tuolla sen huomaa.

Itsellä aamuisin kyllä on treeni toiminut tyhjälläkin vatsalla, mutta teen sen 30min heräämisestä ja noin 30min ajan. Veikkaan että pitemmällä tauolla pitempi treeni on jo hyöty tiukassa. Ja ainakin Halosen jossain artikkelissa sanottiin että kroppa ei pysty ilman ruokaa käyttää voimaharjoittelussa kropan rasvaa energianlähteenä vaan lähtee purkamaan proteiineja lihaksista. En nyt tiedä miten suora seuraus tuo olisi, jos välillä treenaa tyhjin vatsoin että heti lihat hukkuu :)

Ok. Koitan syödä vieläkin puhtaammin seuraavan viikon pitäen tuon -500 kalorin vajeen. Jospa seuraavan 7 päivän ajan söisi vakio kalorimäärän, eikä antaisi sen heitellä noin paljon. Helpottaisi sen oman kulutuksen löytämistä. Suomeksi siis tekisin ainoastaan sen punttiksen 3krt/vko, eikä mitään pitempiä kävelylenkkejä tai hölkkää. Näin ei kalorimäärääkään tarvitse muuttaa.

1800 kaloria päivinä, jolloin ole ole salia eikä aerobista liikuntaa. Salipäivinä sitten 2100-2200 kaloria. Makrojakauma sama joka päivä. Näin luulisi sen rajan löytäminen varmaankin onnistuu (?) On se kumma, jos ei näillä tempuilla ala paino tippumaan!

tein itselleni syömisen tarkkailuun excel taulukon johon voi syöttää aterian antamat arvot (protsku|hiilari|rasva) ja se näyttää jakauman mitenkä paljon mitäkin ainesosaa on... no kuva kertoo enempi kuin tuhat sanaa :)

lähinnä, että onko jollain toisella tarvetta moiselle? epäilen suuresti, mutta pistän nyt kuitenkin näytille.

tässä screenshotti:

http://juzu.users.daug.net/laskuri_kuva.jpg

ei tuo tuollaisena ainakaan sovi seurantaan vaan lähinnä satunnaiseen käyttöön (juuri sen takia ettei tuotteita voi mistään hakea vaan pitää vain syöttää arvot, sekä ei ole eriteltynä viikonpäiviä vaan vain tuo kertaluonteinen näyttö).

Ehkä on helpompi itsekin siirtyä käyttämään tuota mainiota kalorilaskuri.fi palvelua :D

Tuli tuosta jupehan screenshotista mieleen, että kun puhutaan näistä makroravinteiden prosenttijakaumista, niin tarkoitetaanko niissä jakaumaa grammoissa vai energiamäärissä (kaloreissa). 1 gramma rasvaahan on kaloreissa noin tuplasti suurempi kuin 1 gramma proteiinia tai hiilihydraattia.

Käsittääkseni prosentuaalista jakaumaa päivän energiansaannista, johon luonnollisesti ollaan huomioitu p,hh ja r enegianpitoisuudet

Jep. Itselläni se on keskiarvolla jossain 20p, 50hh, 30 rasvat :)

En ole noihin ikinä jaksanut paneutua, pitänyt huolen lähinnä riittävästä proteiinin saannista ja jättänyt iltahiilarit pois. tarkemmin ajatellen, olisi varmaan kannattanut... :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pakko sanoo et VALTAVAN hienoa luettavaa tää thredi.

Tossa alussa kirjottelin tähän jotain ja kun nyt eksyin lukemaan tätä, ni en oikein uskonut löytäväni tällaista. HIENOO ÄIJÄ!!

Anna palaa vaan samalla draivilla mut koita välillä hieman rajoittaa. Olikohohan joskus BODY-lehessä siit et tämän kylän pieni suuri mies Ari Kokkonen on näin sanonut: "Kuka tahansa osaa salille mennä, mut kuka osaa olla sieltä pois."

Joten pidä rauhassa ne lepopäivät ja ajattele asiat niin et sillon sä kasvat.

Jees ei ku todella hyvää jatkoa dieetille tosin minä sanosin elämäntapojen muutokselle..:thumbs:

Mulla tuo linkki ei toimi! Mistä saan tuon?! Oon just paininu tuon asian kans miten voin laskee niitä mitä saan mistäkin ja miten paljon! Neuvokaa äkkiä:whip:

www.Fineli.fi

Mikäli teet ruokaa itse, ne perusjutut oppii muistamaan pian. Ja valmisruuista näkee ne paketin kyljestä.

Itse katon aina suurin piirtein saman määrän riisiä, pastaa tai perunaa, noin 200kcal, liharuuat ja kastikkeet lasken keskiarvolle 200kcal / n 100gr, kananrinta on sen 300kcal. Leivät, juomat, iltapalat ym on helppo arvioida.

Ainoat hankalat on erilaiset roskaruuat, mutta hakee niitäkin harvemmin niin ei ongelmaa. Tietty Mäkkäri, kotipizza jne tuotteet löytää ihan netistä nekin.

Vinkki: Subwayn club-patonki ilman juustoa ja kastikkeita, loistavan makuinen, kaloreita vain 600, proteiinia (ilmoitetaan olevan) 50gr (suurin osa leivässä tosin). Terveellistä "roskaruokaa".

EDIT: ääh, ymmärsin lauseesi väärin, hait siis laskuria... No kuitenkin.

Makroravinteet, energiantarpeen ja KAIKEN olennaisen saa kätevästi tietää kalorilaskuri.fi:n kautta. Ite oon nyt käyttänyt sitä viikon, ja ilman sitä dieetin ylläpitoon ja ylipäätänsä kaikkeen tähän ois mennyt tuhottomasti aikaa. Kandee kokeilla sitä, ei oo kalliskaan. Euro pari ei paljoo paina!

Joo, hyvä et satuin osumaan tän threadin kohdalle. Mukavaa kun vertaistukea löytyy ja tietää, et jossain muutkin painii samojen juttujen kanssa. :) Keep it simple ja lippu korkeel! :) Hähää, on tää hienoo. Hitto, kaikki kiitos pakkislaisille jos meikä tepastelee ens kesänä ekaa kertaa kunnos :D

mukana

Niinkuin aiemmin sanottu, tumma riisi/makaroni, kana, kala, paistijauheliha, tumma leipä, kinkku/kalkkuna, vähärasvaiset juustot, tonnikala, raejuusto, maitorahka, noilla ruoka-aineilla kun syöt tasaisesti pitkin päivää, aamu-, väli- ja iltapaloilla nimenomaan tonnikala, raejuusto, vähän leipää jossa juustoa/kinkkua ym, niin on hyvä aloittaa.

Tuosta painon heittelystä, muista ystävä rakas, 2/3 susta on vettä. On päivän selvää että jo pelkkä nestetasapaino heittelehtii vuorokausien sykleissä parhaillaan 2kg. (tästä syystä joulun jälkeen tietämättömät sanoo lihoneensa 5kg, ja 2vk päästä laihduttaneensa sen, vaikka kyseessä on vain nestepöhön poistuminen ahmimisen jälkeen)

Älä ramppaa vaa`alla joka päivä, vaan ota kiinteä päivä, esim keskiviikkoaamu jolloin menet vaa`alle heti herättyäsi ja vessassa käytyäsi. Näin paino ei heittelehdi syömisen tai juomisen mukaan, vaan näet viikottain miten etenee. Ja välillä tulee sellainen viikko että paino ei putoa ollenkaa, mutta viikon päästä saattaa olla 2kg pois. Tämä edelleenkin nesteiden takia. Mutta jos 2-3vk junnaa paikallaan, silloin tarvii taas viilata diettiä vähän.

Aamupala - lounas -(välipala jos tarvii) - illallinen- iltapala. Noin 3-4h välein, tasaisesti safkaa ja vedä sitä kuntopyörää vaikka 4 krt viikko. TV päälle tai musaa soimaan niin ei tu tylsäksi. Pidä vain itteäs niskasta kiinni se 2-3vk, sitten kun näet tulokset se antaa uutta motivaatiota jatkaa enemmän.

Heitän sulle haasteen. Aloitan itsekin maanantaina dieetin. Tammikuu meni vähän syöpötellessä, paino nyt 107,6 ilman nesteitä noin 106kg. Sä vedät vaappuun mennessä sen 98kg -> 90kg. Mä pudotan kans tasalukuun 100kg, lähtökohta haastavampi kuin sulla. Katotaan täällä vaikka 2vk välein miten etenee. Maanantaina varmistetaan aamupaino tyhjällä vatsalla, siihen asti miinuskaloreilla, siitä aloitetaan? Are you in?

Pari muuta vielä haastamaan tää jannu pistään elämä remonttiin? Halukkaita?

i´m in. ehtottomasti. ite oon 187 cm ja painan ~110 kg, tavotteena 95 kg ens alkuun. tahti ois tarkotus olla keskimäärin ~1kg/vko, katoin vähä noit eri lajien kalorikulutuksia ja tulin siihe tuloksee että hiihtämää nyt ku viel pääsee. salil alan käymää 3 kertaa viikos, aiemmi 2. tosiaa, mukana oon

Sokea opastaa sokeaa.. :) Tämä viikko mennyt ylimääräisen sairaslomani vuoksi jonkin verran käsille, voidaan jäädä nippanappa ylläpitokalorien alle mutta sen näkee sitten huomenna.

98,8kg ja aivan perkeleen kipeenä vatsalihakset! :D En salettina mee tänään salille en varmasti :urjo: Painelen 1h 30min lenkille ja teen perustreenit kotona käsipainoilla ja tangolla. Selän voisin tehä mut vatsoihin en kyllä taida kajota ettei taas revähä lihas tai jotain muuta hauskaa että taju lähtee.

Jotenkin alkaa tuntua että tämä laihis saattaa sittenkin onnistua vaikkei tuo paino niin pahasti putoakaan. Kävin tuossa perjantaina kapakassa parin kaverin kans ja sit siellä yhtä tuttua näin ni prkl se sano että "ei jumalauta jätkä on laihtunu!" :D Meinas olla sen jälkeen pieni hymy perseessä. No kyllä on jotain tapahtunu ku L-koon kauluspaita menee päälle, pikkasen on piukka mut rintalihakset korostuu ku vähän puristaa ja tytöt tykkää ;) Vielä ku saan tän vyötärön kuntoon ni kyllä oon äijänä ;)

Perjantaina ku tuossa salilla kävin ni kerkesin siinä kuntopyörän ja soutulaitteen tehä ja sit ku aloin tekemään niitä oikeita reenejä ni yhen sarjan kerkesin tehä ku tuli ihan jumalattoman paha olo. Johtuuko tämmönen mahdollisesti siitä ku syö liikaa ennen reeniä? Ku söin koulussa puol ykstoista ja mentiin kaverin kans salille varttia vaille yks. Jep jep, nyt lenkille!

näin ni prkl se sano että "ei jumalauta jätkä on laihtunu!" :D

2) Johtuuko tämmönen mahdollisesti siitä ku syö liikaa ennen reeniä? Ku söin koulussa puol ykstoista ja mentiin kaverin kans salille varttia vaille yks. Jep jep, nyt lenkille!

Jep, alkuun lähtevä pöhö näkyy heti :thumbs: Kunhan muistat että väärin jatkaen se tulee viikossa takaisinkin...

2) On tuossa voinut olla syöminen syynä, itse kyllä pystyn voimatreenin tekeen aika pian kevyen ruuan jälkeen mutta en tuollaisia aerobisia ikinä.. :urjo:

Oma paino oli viime ma 106.4. Lauantaina näytti vaaka 106 tasan, mutta la-su meni lievästi plussalla. Nyt vaaka oli sama 106.4. Joten uskallan silti sanoa että 105.5 on viikon päästä.

Jep, alkuun lähtevä pöhö näkyy heti :thumbs: Kunhan muistat että väärin jatkaen se tulee viikossa takaisinkin...

2) On tuossa voinut olla syöminen syynä, itse kyllä pystyn voimatreenin tekeen aika pian kevyen ruuan jälkeen mutta en tuollaisia aerobisia ikinä.. :urjo:

Oma paino oli viime ma 106.4. Lauantaina näytti vaaka 106 tasan, mutta la-su meni lievästi plussalla. Nyt vaaka oli sama 106.4. Joten uskallan silti sanoa että 105.5 on viikon päästä.

Joo ei passaa väärin jatkaa ku nyt tähän vauhtiin on päässy. Uskaltaiskohan ite sanoo että ens maanantaina vaaka näyttäis kuitenki jo alle 97,5kg. Ainakin äsken ku tuon aerobisen jälkeen menin puntarille ni näytti 98,6kg ja tankkasin sitä ennen 1,5 litran vesipullosta puolet. Nyt muuten näyttää hyvältä!!! Huomenna salille. Minä voitan tän kisan ;D

Tekis vaan niin jumalattomasti mieli vähentää tuota syömistä ku tuntuu ettei mulla oo koskaan nälkä ja sit ku jaksaa salillakin pullistella sitä rautaa ihan hyvin. Eikai oo haittaa jos vähennän tuota syömistä vielä vähän? Vetelen vaan sitä rahkaa niin jumalattomasti naamariin ni eiköhän se sillä hyvä? Ostin lidlistä jotain 1,5 kiloa rahkaa ja se on vielä ihan älyttömän hyvää!

Niin muuten mistä täältä löytää ne kaikki liikkeet mitä voi salilla tehdä? Että näkeepi netistä miten ne pitää tehdä oikeen? Äääääähhh toivottavasti joku tajusi :D

Back
Ylös Bottom