Liikakilot, tupakka, viina, tietokone --> kuntopyörä ja mies kuntoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jotenkin tuntuu, että kuntopyörällä tarvitsisi polkea ihan hlvetin lujaa jos haluaisi sykkeen kunnolla nousevan.

Poljen pyörää usein vaikka telkkaria kattellessani, ja ainakin pyörän sykemittarin mukaan sykkeeni on vain n.130 tienoilla. Tuossa vaiheessa jalat ovat jo aika hapoilla, eikä sykkeen nostaminen sinne normaalilenkkilukmiin( >150) tunnu onnistuvan milllään?

Onko sykemittari huono vai enkö vain polje tarpeeksi lujaa? Vauhdin lisääminen ei siis jalkojen puolesta oikein tuntuisi kyllä mielekkäältä.

Vai riittääkö tuo 130 syke kunnon kohottamiseen hyvin? Mielestäni kyllä ei.

Jotenkin tuntuu, että kuntopyörällä tarvitsisi polkea ihan hlvetin lujaa jos haluaisi sykkeen kunnolla nousevan.

Poljen pyörää usein vaikka telkkaria kattellessani, ja ainakin pyörän sykemittarin mukaan sykkeeni on vain n.130 tienoilla. Tuossa vaiheessa jalat ovat jo aika hapoilla, eikä sykkeen nostaminen sinne normaalilenkkilukmiin( >150) tunnu onnistuvan milllään?

Onko sykemittari huono vai enkö vain polje tarpeeksi lujaa? Vauhdin lisääminen ei siis jalkojen puolesta oikein tuntuisi kyllä mielekkäältä.

Vai riittääkö tuo 130 syke kunnon kohottamiseen hyvin? Mielestäni kyllä ei.
Täydellinen sykelukema peruskunnon kohottamiseen.

kaikki ei aina tunnu mielekkäältä. :)

Mitä luin noita alkupään juttuja, niin tuo crosstrainer vaikuttas kyllä kivalta. Harmi vaan ku ei tajunnu alunperin ottaa semmoista kuntopyörän sijaan, olisi tainnut olla paljon tehokkaampi ja monipuolisempi kuntoilutapa :(

Noniin nyt ollaan toivuttu flunssasta ja aloitettu taas salillakäynti. Ajattelin alkaa taas pudottamaan kunnolla painoa näin ku syksy tekee tuloaan ja kesä on ohi, että ensi kesänä voisi olla taas kevyempi ja lihakset erottuisivat paremmin.

Viime kesänä oli painoa 105kg ja tänä kesänä kesäkuussa 95kg ja siinä ollaan junnattu. Pituutta on ollut näiden painojen aikana aina 177cm ja nyt sit on intoa taas pudottaa 10kg, että päästäis 85kg. Mielessä on kuitenkin pyörinyt myös, että paino pysyisi tuossa 95kg, mutta fläsät ottaisi ja katoaisi. Olen ajatellut, että jos kävisin viisi kertaa viikossa tunnin mittaisella reippaalla kävelylenkillä sekä salilla 4 kertaa viikossa. Saliohjelmaa en nyt tähän laita, mutta 5x5 systeemillä ajattelin massaliikkeet ja 3x8 muotoliikkeet. Vai miten se sanotaan, että isot lihakset 5x5 ja pienet 3x8. Olen hiukan kahden vaiheilla tässä, että pudottaako painoa ja pienentää lihaksia ja sit vasta alkaa taas nostamaan salin avulla kunnolla painoa vai pitääkö paino tässä, mutta kadottaa läskit mut pitää lihakset? Onko kenelläkään tietoa, että seuraisiko tuosta suunnitelmastani mitään muuta kuin ylikunto? Olen myös miettinyt, että pitäisiköhän alkaa ahnehtimaan ja käydä myös 3 kertaa viikossa aamulla sellanen 15-20 minuutin hölkkälenkillä? Se ois sellasta löntystyshölkkää ku oon paskassa kunnossa :( Mut hölkkää kuitenki! :) Tuo tunnin reipas kävely tapahtuisi sitten koulun jälkeen joskus iltapäivällä kolmen aikaan. Tehdäkö sittenkin vain silleen, että käydä aina aamuisin se tunnin reipas kävelylenkki? Hieman ovat ajatukset vinksallaan. Etusijalla nyt kuitenkin ajatelma, että joskus aamulla vois käydä sen 15-20 minuutin hölkkälöntystyslenkin ja koulun jälkeen tuon tunnin reippaan kävelyn, tai sitten salipäivänä koulun jälkeen salille ja sen jälkeen sitten se tunnin kävely mut ei niin reippaasti :D

Tiedän, hieman sekavaa tekstiä kirjoitin, mutta mietteitä otetaan vastaan ja ehdottomasti kysymyksiin vastataan, mikäli teillä jotain kysyttävää on. Vastailen kyllä heti nyt ku on v-loppu ja aikaa on. Olen taas innostunut tästä asiasta todellakin ja kovasti eikä enää tuu otettua :kippis1:

Loppuun vielä välikevennys, että tänään ku salilla prässiä tein ni siinä jalkoja pumppasin aivan huoletta ja sit yhessä välissä ku työnsin ylöspäin ni pääs aivan karmee pieru ja koko sali kajahti ni meinas vähän ujostuttaa sen jälkeen :D

Täytyypäs kommentoida omaa postailuani :D Aloitin tuon postauksen jälkeen viikon päästä salillakäynnin ja pitihän se arvata taas, että ne aamu lenkkeilyt jää heti kättelyssä pois ku ikinä oo tykänny niistä :D Kävin jonku ehkäpä kuukauden (en osaa sanoa päivälleen) salilla ja paino olikin sitten pudonnu muistaakseni 93,6kg:hen. Olin jo silloin niin kiitettävän väsynyt, että päätin, että nyt on pakko pitää kaksi viikkoa taukoa ku ei saanu yöllä enää nukuttua ja oli kokoajan pahaolo päällä. Pitelin siinä taukoa ja nukuin ihan jumalattomasti sit ku se uni alko tulemaan. Kävin muistaakseni sillonki puntilla kuitenki kerran viikossa rauhallisesti. Kahden viikon päästä sitten ku heräilin tähän maailmaan taas kunnolla ni hyppäsin vaa'alle aamulla ni jumankauta 97 kiloo :D Ajattelin, että mitä ihmettä on tapahtunu?! Kelailin siinä hiukkasen ja tajusin, että onkohan mulle tullu ees kilo tuosta kuitenki lihaa, koska sarjapainot oli noussu aivan tajuttomasti! En voi käsittää tuota, että levon aikana paino vaan pompsahti. Joka paikka tosin oli sillon kipeenä ku lepäilin. Tuli sängyssä vietettyä niin paljon aikaa, että alko ihan alaselkä mennä kipeeks :D

Ei mua huoleta eikä harmita tuo painonnousu, koska jotenki mulla vaan on semmonen tunne peilin eessä, että jotain on tosissaan tapahtunu. Paino on noussu mut jotenki näytän vaan paremmalta. Miten sen sanois, että niinku ois jotenki tullu vähän tiukemmaks, että enää ei hylly niin pahasti. Ajattelin, että voisin jatkaa tuolla 5x5:lla kaks jakosena tosiaan, mutta otanki uintia mukaan :thumbs: Itseasiassa olen sen jo ottanutkin, se on kyllä hyvää liikuntaa, sen totesin. Pienestä pitäen olen tykännyt uinnista ja se on kyllä tosiaan mun juttu. Ihan kilpaakin tuli uitua sillon poikasena ja eilen ihan mielissäni aloin opettelemaan kroolin hengitystekniikkaa uudestaan. Vois lopettaa nyt tämän hehkutuksen tuosta uinnista :D

Tässä siis oli pieniä mietteitä asiasta. Nyt ku on työharjottelu ni ei tuu koulussakaan syötyä niin paljon ja syöminen on tosiaankin vähäisempää, niin ajattelin, että jospa se paino nyt lähtee laskeutumaan. Enää en tosin oo sillä "hampaat irvessä" asenteella. Nyt teen tätä ku oon todennu, että tuo uinti on kyllä mun juttu ja salilla on mukavaa :)

Täytyypäs kommentoida omaa postailuani :D Aloitin tuon postauksen jälkeen viikon päästä salillakäynnin ja pitihän se arvata taas, että ne aamu lenkkeilyt jää heti kättelyssä pois ku ikinä oo tykänny niistä :D Kävin jonku ehkäpä kuukauden (en osaa sanoa päivälleen) salilla ja paino olikin sitten pudonnu muistaakseni 93,6kg:hen. Olin jo silloin niin kiitettävän väsynyt, että päätin, että nyt on pakko pitää kaksi viikkoa taukoa ku ei saanu yöllä enää nukuttua ja oli kokoajan pahaolo päällä. Pitelin siinä taukoa ja nukuin ihan jumalattomasti sit ku se uni alko tulemaan. Kävin muistaakseni sillonki puntilla kuitenki kerran viikossa rauhallisesti. Kahden viikon päästä sitten ku heräilin tähän maailmaan taas kunnolla ni hyppäsin vaa'alle aamulla ni jumankauta 97 kiloo :D Ajattelin, että mitä ihmettä on tapahtunu?! Kelailin siinä hiukkasen ja tajusin, että onkohan mulle tullu ees kilo tuosta kuitenki lihaa, koska sarjapainot oli noussu aivan tajuttomasti! En voi käsittää tuota, että levon aikana paino vaan pompsahti. Joka paikka tosin oli sillon kipeenä ku lepäilin. Tuli sängyssä vietettyä niin paljon aikaa, että alko ihan alaselkä mennä kipeeks :D ...

Niinpä niin... Tuosta varmaan löytyy selitys painonnousulle :rolleyes: Se nyt kuitenkin on niin, että hyötyliikunta on se, mikä kuluttaa. Ei siinä auta, että käy 3-4 kertaa viikossa kävelyllä, jos lopun aikaa makaa homeessa sohvalla. Kun kävelee aina kaikki esimerkiksi alle 5 km välimatkat, käy kaupassa kävellen ja kuskaa repussa ostokset kotiin, puuhastelee kotona, siivoaa,... Kummasti kuluu kaloreita! Ja ihan huomaamatta!;) Ei tarvitse hajottaa itseään jo pelkällä ajatuksella tuhansista aamulenkeistä. Niihin mennään sitten, kun tosissaan kisakuntoon kiristellään.

Niinpä niin... Tuosta varmaan löytyy selitys painonnousulle :rolleyes: Se nyt kuitenkin on niin, että hyötyliikunta on se, mikä kuluttaa. Ei siinä auta, että käy 3-4 kertaa viikossa kävelyllä, jos lopun aikaa makaa homeessa sohvalla. Kun kävelee aina kaikki esimerkiksi alle 5 km välimatkat, käy kaupassa kävellen ja kuskaa repussa ostokset kotiin, puuhastelee kotona, siivoaa,... Kummasti kuluu kaloreita! Ja ihan huomaamatta!;) Ei tarvitse hajottaa itseään jo pelkällä ajatuksella tuhansista aamulenkeistä. Niihin mennään sitten, kun tosissaan kisakuntoon kiristellään.

Eipä tuo huoleta ku kuitenki tuli punttailtua. Mieluummin painan 97 kg ja on hyvä olla ku 93,5 kg ja jumalattoman huonovointinen ja aina väsyny :) Mut täytyy laittaa mieleen neuvosi, että lisätä tätä hyötyliikuntaa eikä jatkuvalla syötöllä ajella autolla :D

No kai osaat tehdä itse johtopäätöksen missä vika? Voin avittaa; sinulla on huono kunto. :thumbs:

Cooperis menee kyl 3000 helposti :david:

En toki tiedä miten määrittelet huonon kunnon....:jahas:

Mut reipas kävely kyl on ainaki erittäin lähellä 130. Joku 120 ainakin. Lenkillä pidän jotain 150 mut kuntopyörällä en saa sellasta mitenkään päälle. Siitähän alun perin lähdin kyselemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mut reipas kävely kyl on ainaki erittäin lähellä 130. Joku 120 ainakin. Lenkillä pidän jotain 150 mut kuntopyörällä en saa sellasta mitenkään päälle. Siitähän alun perin lähdin kyselemään.

Etkö saa todellakaan sykettä nousemaan sillä, että lisäät vastusta? Yleensähän kuntopyöräilyssä kasvatetaan rasitusta (ja samalla myös sykettä) sillä, että säädetään vastusta suuremmalle. Polkemisnopeus taas pidetään yleensä suunnilleen samana (esim. jotain välillä 60-80 kierrosta minuutissa). Vai onko sinun kuntopyörässäsi vastuksen säätö jotenkin rikki?

Toisaalta tuo 130 on aivan erinomainen syke peruskunnon kohottamiseen. (Ja reipas kävely sopii useimmilla samaan tarkoitukseen myös mainiosti.) 150 on taas sopiva syke vauhtikestävyyden parantamiseen. Normaalilla kuntoiljalla pitäisi viikottaisesta harjoittelussa olla suurin osa juuri PK-harjoittelua ja vain pienempi osa VK-harjoittelua.

eli tälläne kyssäri; pituus 194, paino 93, rasvaprosentti 13.

Miten kun on lihaksikkaat kädet ja selkä ja olkapäät ja oikeastaan kaikki muut kehon osat, ni mahaa vaan on aika paljon muuhun kroppaan verrattaessa, erityisesti alavatsaa.

Miten saisi vatsan hyvään kuntoon ?

eli tälläne kyssäri; pituus 194, paino 93, rasvaprosentti 13.

Miten kun on lihaksikkaat kädet ja selkä ja olkapäät ja oikeastaan kaikki muut kehon osat, ni mahaa vaan on aika paljon muuhun kroppaan verrattaessa, erityisesti alavatsaa.

Miten saisi vatsan hyvään kuntoon ?

Treenaamalla vatsaa normaalisti muiden lihasryhmien ohella ja dieettaamalla rasvat tarpeeksi alas, että päkki näkyy.

Jos OP vielä käy katselemassa tätä threadia niin haluan vain sanoa, että hemmetisti tsemppiä!! älä luovuta vaikka mikä tulis.

threadin alottaja, kerro nyt herranjumala miten menee?? viimeinen viestisi tällä threadilla on aikoja sitten ja oli sen mukainen että "jos tuo polvi ei kestä mitään missä se joutuu pieneenkään rasitukseen->lopetan" tai tuommoisen käsityksen sain.. paljon painat? miten urheilet (lenkillä monesti? salilla monesti?).. mun mielestä kiinnostavinta on alku ja tämä hetki, vaikka tottakai välivaiheitakin on kiva seurata miten etenee.. mutta miksi threadin tekijä hiljeni ku pieru saharaan tai jotain :D juopottelu millä mallilla?

vastaile vastaile, varmasti monia kiinnostaa tietää mikä on tilanteesi sillä aloitit urheilun kai jo yli vuosi sitten?

ja koska et ole mitään itsestäsi ilmoitellut, pelkään että olet lopettanut hommat :eek:

blackorwhite: Last Activity: 22.08.2007 13:21... ei oo palijo pakkista selannu..

Toivottavasti ei oo jääny koko homma taka-alalle!

Tais jäädä :D

Ite pääsin intistä 5½kk sitten ja oon käyny edelleen jumppaamassa. Nyt alotan tekee enemmän aeroobista+ kehonpainolla tehtäviä juttuja ja jätän salitouhut syksyyn.

Tsemppiä muilleki elämäntapamuutoksia hakeville!

threadin alottaja, kerro nyt herranjumala miten menee?? viimeinen viestisi tällä threadilla on aikoja sitten ja oli sen mukainen että "jos tuo polvi ei kestä mitään missä se joutuu pieneenkään rasitukseen->lopetan" tai tuommoisen käsityksen sain.. paljon painat? miten urheilet (lenkillä monesti? salilla monesti?).. mun mielestä kiinnostavinta on alku ja tämä hetki, vaikka tottakai välivaiheitakin on kiva seurata miten etenee.. mutta miksi threadin tekijä hiljeni ku pieru saharaan tai jotain :D juopottelu millä mallilla?

vastaile vastaile, varmasti monia kiinnostaa tietää mikä on tilanteesi sillä aloitit urheilun kai jo yli vuosi sitten?

ja koska et ole mitään itsestäsi ilmoitellut, pelkään että olet lopettanut hommat :eek:

topicin aloittaja on kaverini. tyyppi ei ole käynyt täällä käsittääkseni sen takia ku oli humalassa kyselly vissiin tuolla doping puolella jotain eikä muistanu sääntöjä eli sai bannit. eihän se äijä paina enää painaneekohan ees 90 kiloa. ymmärtääkseni hän ei käy lenkillä ollenkaan eikä salilla mutta hän on parantanut elämäntapojaan todenteolla. puhuttiin että josko hän alkaisi taas käymään salilla mut häntä ottaa päähän aika rankalla kädellä ne jalat ku sillä on ongelmia nyt toisessakin polvessa. en itsekään täällä käy hirveän usein enää, mutta toivottavasti saitte jotain selkoa tilanteesta. olen nyt nimittäin käymässä tässä hänen luonaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom