Liikakilot, tupakka, viina, tietokone --> kuntopyörä ja mies kuntoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, tekijöitä on moneksi. Mut keskityt vain omaan tekemiseen, hyvä tulee.
BTW, tee muutakin kuin penkki, peckdeck ja aerobinen :D
Ohjelmia on monia, mutta mä kehottaisin melkein tekemään ihan alkuun sen 1-jakoisen tai vaikka väännät vain

alkulämmittely sillä trainerilla ja soutulaitteella

penkki
pystypunnerrus
kulmasoutu /alataljasoutu
hauis
vatsat
ylätalja selälle
ylätalja ojentajille
jalat niinkuin pystyt polvea pilaamatta

Jos käyt 3x viikko teet vain yhden kunnon sarjan 10-15, jos käyt 2x viikossa teet joka kerta 2 sarjaa.

Tuo aiempi neuvo että yksi viikko vähän kireämmin, toki hyvä sekin. Pääpointti vain oli että älä vedä rankaisua överiksi, äläkä dieettiä läskiski.

Jos käyt 3x viikko teet vain yhden kunnon sarjan 10-15, jos käyt 2x viikossa teet joka kerta 2 sarjaa.

Tuossapa se tulikin jo. Itse aloittelin uudelleen painoharjoittelun piiiitkän tauon jälkeen ja sillä 100 vuotta sitten keksityllä Weiderin menetelmällä.
Mielestäni tuo pelittää ihan hyvin aloitusohjelmana. On monipuolinen, totuttaa sopivasti kehoa tulevaan ja silti lisää voimaa / lihasta.
Ensimmäinen harjoituskerta ihan pelkillä tyhjillä tangoilla, jotta liikeradat yms tulee tutuksi. Sitten varovasti haetaan sopivia painoja joilla päästään n. 10 toistoon. Ensimmäinen kuukausi 1 sarja toisena 2 sarjaa ja sitten taitaa tulla jotain 1x5 + 1x10 tms.
Paino on tippunut kuukauden aikana nelisen kiloa, josta toki puolet varmaan turhia nesteitä. Hyviä vinkkejä on täältä löytynyt ja olen tykännyt seurata syömisiä tuolla kalorilaskurilla.
Tsemppiä vaan kaikille "painon säätäjille" :thumbs:

Joo, tekijöitä on moneksi. Mut keskityt vain omaan tekemiseen, hyvä tulee.
BTW, tee muutakin kuin penkki, peckdeck ja aerobinen :D
Ohjelmia on monia, mutta mä kehottaisin melkein tekemään ihan alkuun sen 1-jakoisen tai vaikka väännät vain

alkulämmittely sillä trainerilla ja soutulaitteella

penkki
pystypunnerrus
kulmasoutu /alataljasoutu
hauis
vatsat
ylätalja selälle
ylätalja ojentajille
jalat niinkuin pystyt polvea pilaamatta

Tuo aiempi neuvo että yksi viikko vähän kireämmin, toki hyvä sekin. Pääpointti vain oli että älä vedä rankaisua överiksi, äläkä dieettiä läskiski.

Kyllä mä tein muitakin juttuja mut prkl ku en tiiä niittä härpäkkeitten nimiä. Kannattaapi muuten varmaanki nyt ensimmäisillä kerroilla ottaa joku vihko mukaan ja merkata siihen, että mitä painoja on käyttäny missäkin vehkeessä vai?

Tuosta lämmittelystä sen verran, että jos teen kuntopyörää tai sitä soutulaitetta tai molempia lämmittelyks ni ei nouse kyllä mistään yhtään mitään. Oon aivan sipissä jos niillä lämmittelen. Niin päin se toimii, että ensin teen kaikki punttijutut ja sit polen ja soutelen, en väsy mitenkään. En tiiä mikä siinä on, täytyy vaan vissiin aluks vetää molempia vaan joku 5min korkeintaan.

Käyn kolme kertaa viikossa, mut tuntuu että tuo yks sarja on kyllä auttamattomasti liian vähän. Muutenki nyt aivan karmee hinku sinne salille päästä lisää. Huomenna onneks on se päivä, heti koulun jälkeen vois rynnistää sinne täyttä häkää. Miks vaan yks sarja? Eihän se riitä alkusoittoihinkaan.

Tai ehkäpä teen silleen, että aluks vedän kuntopyörää ja sitä soutulaitetta 5- tai 10 minuuttia ja sit teen ne puntit pois alta haisemasta ja sen jälkeen heläytän kuntopyörää 30min ja sit sitä soutulaitetta 30min? Kuitenki ois niinku nyt tarkotuksena polttaa sitä fläsää poikkeen!

Mulla on kyllä jostain syystä aivan helvetin hidas aineenvaihdunta ja se vituttaa tätä painonpudotusta ajatellen. Kaveri mättää aina ruokaa ihan vitusti mut se ei liho mitenkään. Onko hitaasta aineenvaihdunnasta mitään hyötyä? Minä oon kyllä vähän sitä mieltä ollu, että ei kyllä oo. Vituttaa ku laihu millään. Auttaisko se sit jotenki punttihommissa paremmin lihaskasvua tai jotain? Kertokaapa jos tiiätte jotain siitä asiasta.

Kannattaapi muuten varmaanki nyt ensimmäisillä kerroilla ottaa joku vihko mukaan ja merkata siihen, että mitä painoja on käyttäny missäkin vehkeessä vai?

Tai ehkäpä teen silleen, että aluks vedän kuntopyörää ja sitä soutulaitetta 5- tai 10 minuuttia ja sit teen ne puntit pois alta haisemasta ja sen jälkeen heläytän kuntopyörää 30min ja sit sitä soutulaitetta 30min? Kuitenki ois niinku nyt tarkotuksena polttaa sitä fläsää poikkeen!

Toi kuulostaa hyvältä. Usko pois, tollanen pääliikkeet 3 krt / vk toimii yllättävän hyvin. Nyt vaan otat sellaiset samat liikkeet mitä toistat, ja merkkaat painot ylös. Kun esim pystypunnerruksella menee just tiukka kymppi, lisäät pykälän painoja. Kun niillä menee 3krt peräkkäin kymppi, lisäät taas sitten painoja jne. Tää homma vaatii malttia. Koita nyt 2vk putkeen samoilla liikkeillä ja sillain että homma alkaa etenemään. Väitän että jos nyt tältä pohjalta alat tekeen 3krt viikossa 2 sarjaa kaikkia niin oot ihan tukossa 2vk jälkeen. Toki nää on yksilöllisiä ja eri mielipiteitä on, mutta tuo nyt on sellainen perustavaa laatua oleva hyväksytty juttu että aloita sillä vain. Ehdit kyllä hifistelemään jatkossa.

Niinkuin ylempänä sanottu, tasainen punttitreeni auttaa ylläpitään laardin alla olevat lihakset, kehittää alkuun tasaisesti voimaa ja hyvin pienessä mittakaavassa "kasvattaa" lihaksia kun saat niihin ryhtiä. Ja sitten kun dieetit on ohi niin on sellainen hyvä pohja jatkaa.

Hosuminen ei auta.

Päivää arvon kolleegat! Sain vihdoin itseni tänne rekisteröityä muutaman päivän lukemisen jälkeen.

Tästä laihduttamisesta päätin minäkin avautua tänne, yllättäen :)

Itse olen tässä pudottanut painoa jo perkeleen kauan ja nyt ollaan loppusuoralla menossa. Ainoa vaan, että tässä on pudotettu väärin ja väärällä menetelmällä. Ylimääräistä läskiä on kehoon jäänyt joka nyt koitetaan saada urheilemalla minimoitua. Mitat on 174/79. Painon ei siis tarvitse enää tippua juurikaan, mutta kroppaa pitäisi pystyä muovata hieman ... noh, tietokoneen edessä istuvan näköisestä vähän enempi siihen, että tekee muutakin kuin kävelee hissiin.

Aloitin kuntoilun toissapäivänä. Ensimmäistä kertaa elämässäni suuntasin salille. Onhan siellä siis tietysti käyty ennenkin, mutta lähinnä ohikulkumatkalla sulkapalloa pelatessa, ei muuten. Nyt siis suunta oli sali ja rehkiminen. Ensimmäiselle käynnille riitti 40min suoritus. En tiedä onko se paljon vai vähän, tätä voi joku fiksumpi kommentoida. Tein toistoja 15-20 välillä x2/x3 riippuen laitteesta. En harjoittanut kaikkia lihaksia ihan siitä syystä, että jos eksyn vielä tällä viikolla toiste ja lihakset on kipeänä, niin on vielä 'kivuttomia' lihaksia mitä käyttää.

Eilen suuntasin uimaan ja polskuttelin altaassa reilun tunnin verran. Tämä oli mielestäni hyvää vastapainoa monotoniselle huutamiselle salilla. Saa rauhallisia vetoja aikaan.

Nyt tässä on siis pari urheilullisempaa päivää takana ja lihakset huutavat leipää. Tuntuu ettei housuja saa edes ylös ilman että pitää irvistellä. Normaalia tai ei, tämä on kuitenkin nyt tilanne =)

Kivun tunne on varmasti henkilökohtaista, mutta minkälaisen määrän alussa kannattaa tehdä? Onko turvallista treenata tässä edelleen? Nyt on tarkoitus tänään käydä pelaamassa sulkapalloa ja huomenna uinti + sulkapallo. Sunnuntain ja alkuviikon ajattelin huilata ja katsoa miten kroppa reagoi. Mitään en siis ole VIELÄ mielestäni reväyttänyt :)

Viimeyönä kyljen kääntäminen oli vaikeaa johtuen kipeytyneistä lihaksista (niin, minullakin ilmeisesti niitä on, tai niiden muinaisjäänteet).

Jollain kehittävää kommentoitavaa tästä?

Niin, ruokapuolesta sen verran, että syön edelleen niukasti. 500-1000kcal alle kulutuksen riippuen päivästä. Tämä sen takia, että saan pidettyä elimistön lievästi miinusmerkkisenä energiansaannin suhteen (ja koska tässä on 2,5v laihdutettu, niin elintavat ovat muuttuneet aika radikaalisti).

Mitään varsinaista aikataulua tai saliohjelmaa minulla ei ole, eikä ole tarkoitus että rantakuntoon on päästävä viimeistään kesällä. Ihan omaa tahtia edetään.

Kommentteja ja neuvoja kaivataan!

Päivää arvon kolleegat! Sain vihdoin itseni tänne rekisteröityä muutaman päivän lukemisen jälkeen.

Itse olen tässä pudottanut painoa jo perkeleen kauan ja nyt ollaan loppusuoralla menossa. Ainoa vaan, että tässä on pudotettu väärin ja väärällä menetelmällä. Ylimääräistä läskiä on kehoon jäänyt joka nyt koitetaan saada urheilemalla minimoitua. Mitat on 174/79. Painon ei siis tarvitse enää tippua juurikaan, mutta kroppaa pitäisi pystyä muovata hieman ... noh, tietokoneen edessä istuvan näköisestä vähän enempi siihen, että tekee muutakin kuin kävelee hissiin.

Kyllä se niin on että ensin rasvat pois, lihaskatoa voi minimoida syömällä ja reenamalla samalla oikein. Sitten kun on pohjatyö tehty, siitä voi jatkaa treenaileen tosissaan.

Itelläkin oli aika tuskien taival alussa, laihdutin ekat 25kg ihan väärin. Virheistäni voi oppia aika hyvin lukemalla pitkän threadini minkä kirjoitin -04.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20423&highlight=laikkarip%E4iv%E4kirjani
Itseä oikein huvitti kun luin sitä kerran.. :lol2:

Vielä sen verran, että itsellä on suurin piirtein sama suhde painossa. 196 / 107kg.
Kyllä sen 10kg saa pois 3kk aikana itsekurilla ja kunnon ohjelmalla. Lyhyempi dietti kiristää hermojakin vähemmän...

Luin pari sivua tuota tosiaan ja voinen sanoa, että onneksi syön paljon terveellisemmin :D

Karkkia en syö käytännössä ollenkaan. Ei ole mun juttu ollut moneen vuoteen. Pääasiassa ja lähinnä ainoastaan juon vettä (esim. ruoan kanssa ja janoon). Välillä gefilus ananasporkkanamehua. Satunnaisesti laittilimppareita.

Työruokailun olen tehnyt niin, että syön blå bandin lämmin kuppi -keiton aamupalaksi täällä, sekä päivällä lasi tai pari proteiinijauhetta (maito90). Lisäksi toki vitamiinit ja omega3 tabletit. En usko että tämäkään on kauhean fiksua, mutta köyhän on tehtävä mitä köyhän on tehtävä. Välillä toki syön muutakin, kuten esim. ensimmäisenä treenipäivänä söin töissä ruisleipää, tonnikalaa ja fetajuustoa. Töiden jälkeen n. klo 16 normaalin lämpimän ruoan (lihaa, perunaa jne) ja illalla vielä leipää. Tästä tulee yleensä se 1400-2000kcal/vrk riippuen täysin siitä mitä syön töissä päivällä.

Viikonloppuisin toki päivällä syön tavoista poiketen normaalin ruoan ja toisen vielä iltasella ja kalorimääräisesti menee enemmän. Katsoin kiloklupin sivuilta miten ruokajakauma menee, niin taisi viimeksi olla niin, että 25% energiasta tulee rasvasta, 44% proteiinista ja loput hiilareista. Tämäkin toki voi heittää eri suuntaan päivästä riippuen. Lienee hiomista?

Tätä varmasti moni hioisi terveellisempään (useammin, vähän kerralla) suuntaan, mutta tämä on ainoa mikä minulle toimii.. mistä tiedän? no siitä että 2,5v takana ja tällä rytmityksellä homma pysyy hanskassa.

Se, miten tämä sopii treenaamisen lähtökohdaksi voi olla joko hyvä tai huono. Tuohon olisi hyvä saada joltain kokeneemmalta vinkkiä. Tarkoitus ei todellakaan ole tulla (ikinä) miksikään patiksi, koska siihen ei riitä aika eikä motivaatio, mutta itsensä ulkonäöllisesti parempaan suuntaan saattaminen kyllä.

Pakko nostaa ISO käsi kaikille, jotka lähtee diettaa. Itse otin tavoiteen 90 kg viime keväänä kun polvenileikattiin kuntoon. Tilanne oli 182 / 118 kg :urjo: 8.5.2006 lekurin vaa-alla. Aloitin uuden ruokavalion ja kuntopyörän polkemisen.

Siitä se pikkuhiljaa alkoi tippua. Heinäkuussa oli 105 kg , jolloin sai aloittaa pitempien matkojenkävelyn ja puntti tuli takas kuvioihin. Syyskuussa paino heitteli 92-95 kg välissä ja siinä se nyt on pysynyt. En ole vetäny diettiä lokakuunjälkeen vaan keskittynnä salillakäymiseen ja ruokavalion tarkkailuun. Tällä hetkellä paino pyörii 90-93 välillä ja kohta pitäs aloittaa uudestaa. Jos sitä viitsisi ensimmäisen kerran kesällä ottaa mollukkaa ilman häpeää.....

Ainut minkä osaan kokemuksestani sanoa.... ja moittia itseäni. Kannattaa kuunnella kehoa. Itse vedin liian tiukaksi aluksi > ei nukuttanu, jos jäi fillarointi välistä vitutti, jokainen leipäpala oli liikaa..... Kehitin viikottaisen ruokavalion, jotka pyöri juurikin kanan,tonnari,liha,rahkaa yms elintarvikkeiden ympärillä. Tuossa minua auttoi kalorilaskuri ( kiitos sen kehittäjälle :worship: :worship: ) Tolla kaavalla syön nykyään, mutta en todellakaan noin tarkasti :)

Tilanne oli 182 / 118 kg :urjo: 8.5.2006 lekurin vaa-alla. Aloitin uuden ruokavalion ja kuntopyörän polkemisen.
Tällä hetkellä paino pyörii 90-93 välillä ja kohta pitäs aloittaa uudestaa.

Ainut minkä osaan kokemuksestani sanoa.... ja moittia itseäni. Kannattaa kuunnella kehoa. Itse vedin liian tiukaksi aluksi > ei nukuttanu, jos jäi fillarointi välistä vitutti, jokainen leipäpala oli liikaa..... Kehitin viikottaisen ruokavalion, jotka pyöri juurikin kanan,tonnari,liha,rahkaa yms elintarvikkeiden ympärillä. Tuossa minua auttoi kalorilaskuri ( kiitos sen kehittäjälle :worship: :worship: ) Tolla kaavalla syön nykyään, mutta en todellakaan noin tarkasti :)

Jep. Tollanen -30kg parantaa kummasti mieltä :thumbs:
itellä kävi sama ylilyönti ruokien kanssa, onneksi niistä pääsi eroon. Enää en edes laske kaloreita (ja sen heti huomasi :) ) mutta sellainen tasapaino on löytynyt jotenkin.

tsemppiä kaikille laihduttajille. Jo terveyden ja yleiskunnon kannalta se on hyvä juttu.

Käyn kolme kertaa viikossa, mut tuntuu että tuo yks sarja on kyllä auttamattomasti liian vähän. Muutenki nyt aivan karmee hinku sinne salille päästä lisää. Huomenna onneks on se päivä, heti koulun jälkeen vois rynnistää sinne täyttä häkää. Miks vaan yks sarja? Eihän se riitä alkusoittoihinkaan.

Mulla on kyllä jostain syystä aivan helvetin hidas aineenvaihdunta ja se vituttaa tätä painonpudotusta ajatellen. Kaveri mättää aina ruokaa ihan vitusti mut se ei liho mitenkään. Onko hitaasta aineenvaihdunnasta mitään hyötyä? Minä oon kyllä vähän sitä mieltä ollu, että ei kyllä oo. Vituttaa ku laihu millään. Auttaisko se sit jotenki punttihommissa paremmin lihaskasvua tai jotain? Kertokaapa jos tiiätte jotain siitä asiasta.

Vähän aikaa sittenhän susta tuntu, että ei salille huvittais kirveelläkään.. Mutta niin se vain mieli muuttuu ku huomaa kuin lystiä hommaa se on.:D Ja ei varmaankaan oo ihmiset natisemaan mitään sarjapainoista tai tyylistä jne. Pitää muistaa, että ei kukaan oo ollu vahvin tai lihaksikkain aloittaessaan.

Sit tuosta aineenvaihdunnasta sen verran, että sehän määräytyy ihmisen painon mukaan kuinka suuri aineenvaihdunta on. 120kiloinen mies kuluttaa huomattavasti enemmän energiaa kuin 70kiloinen mies. Että lihomisia/laihtumisia on vaikea laittaa aineenvaihdunnan piikkiin VAIKKA vaikuttaakin siihen energian kuluttamiseen. Elintavoista se on kiinni ja sinusta on nyt huomannut selvän muutoksen, onnea jatkoon :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
laihutus

ravan polttamiseen sopivin systeemi on sillee, että kohtalainen vastus ja sitte mielellää yli tunti kerrallaa. ihmettelen kyllä, että eikö sen jo järkiki sano, että jos oot eläny tollee jotai 10v ja sitte alat yhtäkkii liikkumaa, nii ei siin paikat kestä kunnolla. maltti o valttia!

Tänään söin päivällä kevyesti ja kävin lätkimässä neljä erää sulkapalloa (n. 45min). Ei mitään hullua rehkimistä vaan kevyttä sinkoilua ja korkeita palloja. Vielä ainakin ollaan elossa.. ehkä se yön aikana se kipu tulee kovempana vielä. Iltapalaksi broiskua ja ehrmann + ananaspalat. ERITTÄIN hyvää :P

Malttia pitäisi olla. Huomenna vielä liikuntaa ja sitten huilia. Ajattelin, että tiistaina voisin mennä toisen kerran salille. Eiköhän siihen mennessä ole vanhuksenkin (29v) elimistö normalisoitunut.

En mä ihan liikkumatta ole elämääni elänyt, mutta lapsien myötä tuli lihominen ja passiivisoituminen. Sitä ennen satunnaisesti sählyä, rullaluistelua yms. Nyt kyllästyin totaalisesti oman kropan tilaan ja päätin tehdä asialle jotain ennen kuin se on liian myöhäistä.

Oikein, täältä löytyy vertaistukea, mikä auttaa kummasti.. (Kun ne kuvat on kerran tänne postannu, niin ei sitä vaan viitti olla tekemättä itelleen mitään ja pysyy samanlaisena läskinä kyniksenä) eli piiskaa vaa!

Tänään päätin, että kahden viikon päästä maanantaina alkaa mun dieetti! Nyt nämä pari viikkoa rääkkään itteeni salilla oikeen kunnolla ja syön protskua kuin hevonen, että saan vähän vielä lihaa (ei sitä kyllä niin paljoa nytkään ole). :) Ei tuota läskiäkään kovin paljoa ole, mutta on kuitenkin. Tämä eka dieetti varmaan meneekin kokeillen ja muuta, niin sitten on ensi kevätdieetillä viisaampi..

BlackorWhite, ootko jo sen kuvan ottanu itestäs? jos et niin muistappa ottaa, koska sitte kun oot laihtunu niin vituttaa ku et ottanu kuvaa :) Kuvilla näät kaikista parhaiten että miten oot kehittyny..

Alotin pitämään kuntoilusta blogiakin. http://erkkipetteri.blogspot.com ...sieltä löytyy tarkempia tietoja. Painotan tosiaan, että tarkoitus ja pääpaino ei ole salillakäymisessä, vaan mahdollisimman monipuolisessa toiminnassa mikä yleensä on minulle mahdollista (perhe jne rasitteena ;))

Tosiaan eilen tuli käytyä 1,5h uimassa aamulla ja illalla vielä 1,5h sulkapalloa. Hiki virtasi ja hyvä olo tuli. Otin aamupalaksi aterian missä oli runsaasti hiilihydraatteja (muttei kuitenkaan sokeria älyttömästi). Uinti (ja terapia-altaan hierova vesisuihku) teki lihaskivuille ihmeitä ja sulkapallo onnistui täysin ongelmitta. Nyt pari päivää huilaamista ja sitten jos tiistaina menisi salille toista kertaa.... :)

Tuli muuten testattua tuota monen suosittelemaa juttua näläntunteeseen, eli ruokalusikallinen ruokaöljyä. Toimii kuin tekonivel :rock:

Toisaalta, näläntunne on mulla aikamoinen motivaattori välillä... kun elimistö huutaa leipää, niin sitä on silloin paras rääkätä. Oon varmaan sekasin :D

Tuli muuten testattua tuota monen suosittelemaa juttua näläntunteeseen, eli ruokalusikallinen ruokaöljyä. Toimii kuin tekonivel :rock:

Toisaalta, näläntunne on mulla aikamoinen motivaattori välillä... kun elimistö huutaa leipää, niin sitä on silloin paras rääkätä. Oon varmaan sekasin :D

Eka viikko on aina se pahin. Tällä viikolla on maha kurninut mutta nyt alkaa helpottaa. Tarpeeksi vain proteiinipitoista ruokaa tasaisin väliajoin niin hyvin kulkee. Tänä aamuna vaaka näytti 106.6kg, eli se ensimmäinen 2kg lähti. Tämä viikko mentiin -500kcal, eli nesteet lähti pois ja vähän rasva tirissyt. Tää on se vaihe missä alkaa oikee dieetti ja ei paljon voi luistaa....

Let the game begin.

Eipä tässä oo vielä kuvia joutanu ottamaan. Tämä on kyllä uskomatonta, että syön nykyään neljä kertaa vähemmän ku ennen, viis kertaa terveellisemmin ja juon viinaa neljä kertaa vähemmän. Paino tänä aamuna oli 100kg :D Jumalauta että alkaa vituttamaan pikkuhiljaa. Minä jätän nuo välipalat vittuun, en tarvii niitä. Mut en varmasti luovuta! Tänään lähtee se rytmi, että ma ke ja pe salille ja muina päivinä 1,5h reipasta kävelyä! Sain kaverinki hommattua sinne salille, että sen asian ei ainakaan pitäis kusta. Vieläpä teen tuota 1,5h reipasta kävelyäkin joka toinen päivä ni ei. Ei vitussa tämä voi olla mahollista. Ehkä tämä vielä uitenki tästä alkaa putoomaan ku tuo sali tulee kunnolla mukaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom