Liikakilot, tupakka, viina, tietokone --> kuntopyörä ja mies kuntoon!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Millä ihmeen salilla on tuollainen asenne jos saa kysyä ja missä kaupungissa? Eikö jokainen treenaa itseään varten ja jos saa 200kg penkistä niin luulis, että itsetunto on sit myös sitä luokkaa ettei tarvitse uhota aloittelijoille??:eek: ?

Jep, eli Kajaani on kaupunki kuten Pekih tuossa mainitsi ja sali on keilahallia vastapäätä oleva vienansali, käsittääkseni. En tiedä onko se virallisesti vienansali mut siinä se kuitenki on. No luulis sitä että aloittelijoita kannustettais ja varsinki nuoria, että olisivat poissa muusta pahasta. Itse olin silloin 15 vuotias. Darius taitaapi reenailla just vienalla, en kyllä oo satavarma mut kyllä hän tuntui tietävän niistä makuista ym. muusta siellä. Tiedä sitten mikä siellä on nykymeininki mut mulla loppu se harrastus siihen kertaan ku se vanha äijä tuli aukomaan :D

Asusteleeko Pekih ihan tässä Kajaanissa vai Kainuussa kuitenki?

Parisen viikkoa taas menny ja paino tänään 94,1. Mites muilla sujuu?

92 tänään, vähän on tahti ruvennu hidastumaan :( Mutta ei voi syyttää ku itteään, ei todellakaan auta toi juhliminen painon pudotusta :jahas: Toisaalta nyt on 23kg takanapäin siitä kun Joulukuun alussa aloitti, niin oon suosiolla ottanu vähä rennommin viikonloppuisin...

Pääasiana ite pidän kummiskin sitä etten palaa enää siihen "täytetty patonki aamupalaksi, kebab/pizza-lounaaksi, burgeri välipalaksi... pizza iltapalaksi, eikä yhtään liikuntaa"-linjalle :eek: :curs: :david:

Mites muilla etenee?

Random Fatman tuossa kyseli, että miten mulla sujuu. No mä oon kuukauden pyöriny tuossa 95,5kg kahtapuolta, että ei kai tässä kummemmin. Kolmesti viikossa tulee sellanen 40km käveltyä, että hiki tulee.

Asiasta viienteen: tulin tuossa justiinsa salilta ja rupes siellä vähän kyrpimään ku katoin ohjelmalappua minkä mä täältä otin, että mikä ihmeen ero on tasapenkillä ja vinopenkillä? Siis tarkottaako se TASA tuossa tasapenkissä, että se on niinku se selkänoja pystysuoraan ylöspäin, eli vinopenkki laitettuna pystyasentoon, VAI onko se sama penkki ku penkkipunnerruksessa?! Jos se on tuo vinopenkki pystyasentoon asennettuna niin mikskähän mun ohjelmassa lukee näin:

"vinopenkki kp / tasapenkki kp x2" (tiedon voi tehä jommankumman käsipainoilla)

ja sit on toisekseen täällä samalle päivälle näin:

"pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2"

Taidan olla hieman hakoteillä näitten liikkeitten kanssa, että miten ne tehdään. Onko pystypunnerrus siis sellainen, että seisotaan vaan suorinjaloin ja nostellaan tankoa / käsipainoja rinnalta suorille käsille? Sama juttu istueltaan? Jos asia on noin, niin eikös kuitenki tasapenkki ja pystypunnerrus ota molemmat olkapäihin? Askarrutti hieman tuo asia salilla kun olin, mutta ehkä ei enää kauaa askarruta jos viititte hieman valaista :) Kyselin jo aiemmin tuota mut silti ei mun pääni tainnut sitä asiaa oikeen käsittää :D

Editoidaampa vielä. Kysymys on siis tällaisesta 2-jakoisesta ohjelmasta:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

"-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2"

Tuohon siis päivä 1 kohdalle lisäsin omankädenoikeudella vielä pec-deckin ja sit vatsat, ennenkaikkea vatsat kun ne näyttivät puuttuvan tuosta ohjelmasta kokonaan. Huonosti sanottu tuo päivä yksi, eli siis esim. päivä 1 tehään ma ja ti ja ke huilitaan ja käydään heittää kevyt lenkki ja to ja pe sit tehään numero 2. Viikonloppuna lenkkeillään :P Keskiviikkona vois oikeestaan jättää lenkin pois, että sais vähän lepoa, tuosta viikonlopusta en tiiä, varmaan vois käydä lenkillä. Kävelylenkeistä on siis kysymys.

Polvelta muuten sen verran terveisiä, että tein tuon prässin tänään (en tiiä paljon se laite itessään painaa) ja laitoin siihen 80kg painoja. Noh, aloin tekemään ku ei se kone varmasti hirveenä paina, ni meinas tehä vähän höpöä sen jälkeen ku tein 2x10 ja lähin pois siitä ni tuntu selvästi että vois vähän aikaa maata siinä laitteessa :D Ei silleen kipeetä käyny mut tuntu selvästi ettei oo kaikki kondiksessa. Saapa nähä mitä lääkäri sanoo ku on inttiä varten ens kuun 25. päivä lääkäri. Huomenna ois mave päivä, täytyypi vaan toivoo ettei se rasittais niin jumalattomasti tuota polvea ku prässi.

Kiitoksia pääpäälle. Solid Necron kuvat selvensi todella hyvin noita erilaisia liikkeitä, kiitosta!

Vieläpäs tässä kiireessä kysyn, että kuinka kauan kannattaa vetää 5x5 penkkiä ku alotin semmosen, ennen ku laittaa lisää painoja? Minä ku en tiiä mitään mut mietiskelin, että ei se lihas kuitenkaan hetkessä kasva, että vois olla semmonen noin 10 kertaa samoilla painoilla ja sit laittaa lisää, vai? Ei siis minulla minkäänlaista havaintoa asiasta, mutta pähkäilin jotenki noin.

ohjelmasta kokonaan. Huonosti sanottu tuo päivä yksi, eli siis esim. päivä 1 tehään ma ja ti ja ke huilitaan ja käydään heittää kevyt lenkki ja to ja pe sit tehään numero 2.
.

Ei näin vaan teet näin

Ma. treeni nro. 1(rinta, etureisi, olkapää, ojentaja)
Ti. treeni nro. 2(selkä, hauis, takareisi, pohje)
Ke. kevyt lenkki
To. treeni nro. 1
Pe. treeni nro. 2

Jätkät hei, luin jostakin, että alussa ne painot nousee tosi nopeesti. Ihmettelin kuitenkin, että ei kai nyt sentään niin nopeesti ku kuukauden nyt käyny tosissaan salilla ja teen nyt penkkiä jo 15kg painavammilla ku alottelin? Siis sarjoja, maksimeista mä en tiiä kyllä yhtään ku en oo kokeillu eikä niin ne maksimit kiinnosta. Tuntuu vaan uskomattomalta että ei kai nyt jumalauta noin nopeesti?

Sit vielä pitää valitella tähän väliin etten pysty tekemään mitään jalkoja joissa pikkusenki polvi joutuu koetukselle :( Prässissä jo toisen kerran polvessa paukku ni ajattelin jo masentua ja lopettaa koko salilla käynnin ku näytän aivan pelleltä tulevaisuudessa ku en voi jalkoja tehä. mv:tä kokeilen huomenna ja pelottaa jo nyt. Jos ei sekään onnistu ni sit sjmv:tä on myös pakko kokeilla. Pakkohan tässä nyt on joku olla jota voin tehä jaloille vapailla painoilla!!! Alkaa jo pikkuhiljaa huolettamaan. Paino pyörii tuossa 96kg kahta puolta. Se näyttää juuttuneen mut en luovuta! :rock: Niin ja kaljottelukin puoliintunu, Wondadog ja muut ;)

EDIT: mikä vittu siinä on ettei mun vatsalihakset suostu palautumaan?! Rintaa voi tehä yhtenä päivänä deckin, penkin leveellä otteella ja sit vielä vinopenkin käsipainoilla ja seuraavana päivänä voi ottaa jo uuden samanlaisen setin. Vatsoja tekeepi yhtenä päivänä ni viikon päästä vasta pystyis tekemään ettei tuntuis yhtään vatsoissa!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
EDIT: mikä vittu siinä on ettei mun vatsalihakset suostu palautumaan?! Rintaa voi tehä yhtenä päivänä deckin, penkin leveellä otteella ja sit vielä vinopenkin käsipainoilla ja seuraavana päivänä voi ottaa jo uuden samanlaisen setin. Vatsoja tekeepi yhtenä päivänä ni viikon päästä vasta pystyis tekemään ettei tuntuis yhtään vatsoissa!

Villi veikkaus että vatsalihakses on niin surkastuneet, että ne kipeytyy koska ei oo tottunu että niillä jotai tehdään. Toi yleensä poistuu kun on jonkun aikaa treenannut vatsoja.

Jätkät hei, luin jostakin, että alussa ne painot nousee tosi nopeesti. Ihmettelin kuitenkin, että ei kai nyt sentään niin nopeesti ku kuukauden nyt käyny tosissaan salilla ja teen nyt penkkiä jo 15kg painavammilla ku alottelin? Siis sarjoja, maksimeista mä en tiiä kyllä yhtään ku en oo kokeillu eikä niin ne maksimit kiinnosta. Tuntuu vaan uskomattomalta että ei kai nyt jumalauta noin nopeesti?

Kyl ne aluks nousee ne sarjapainot tossa 5x5 ohjelmassa kovin nopeesti.Ite oon tehny nyt kolmisen viikkoa ja sarjapainot noussu 7,5kg eli joka viikko 2,5 kg lisää tankoon.Ens viikolla pitäs koittaa ykkösmax.

Tässä on itellä elämäntilanne sen verran muuttunu, että salilla saati lenkillä ei ole kuukauteen kerenny käymään. Kova hinku olis kyllä rautojen kimppuu ja pari viikkoa kun jaksaa vielä sitkutella niin jo lähtee. Tosin työt on sen verran rankkaa hommaa että ei kunto ainakaan hirveästi pääse laskemaan. Aamupainoa n.133kg

Paino pyörii tuossa 96kg kahta puolta. Se näyttää juuttuneen mut en luovuta! :rock: Niin ja kaljottelukin puoliintunu, Wondadog ja muut ;)

EDIT: mikä siinä on ettei mun vatsalihakset suostu palautumaan?! Rintaa voi tehä yhtenä päivänä deckin, penkin leveellä otteella ja sit vielä vinopenkin käsipainoilla ja seuraavana päivänä voi ottaa jo uuden samanlaisen setin. Vatsoja tekeepi yhtenä päivänä ni viikon päästä vasta pystyis tekemään ettei tuntuis yhtään vatsoissa!

Tekisi mieli vieläkin vähän vinoilla, mutta itsekin tullut jankattua vastaan tietämättömyyttäni joten ei siinä mitään. Alkoholin kanssa vaan tosi maltilla.

Ei se pitkän päälle hyödytä rintaakaan tuollain treenata. Lepo kehittää. Jos teet vaikka 2 sarjaa jokaista, eli 6 sarjaa rinnalle, en missään nimessä treenaisi sitä kuin 2 krt vk maksimi. Ei ehdoton totuus mutta mä tekisin näin.

Tsemppiä vaan dieetille.

Kyllä se mies voi helposti kevetä vaikka sen 20 kiloa kesään mennessä. Fiksu aloittaa kesäkunnon hakemisen tammikuussa (ja jatkaa kesään ja ylikin!), aina välillä näkee näitä jotka toukokuussa alkavat kysellä vinkkejä.

Kuntoon pääsy edellyttää sitä, että keräät tietoa ja pidät yllä motivaatiota. Pakkis auttaa molemmissa. Lue sekä treeni- että ravinto-osioista noita tärkeäksi merkattuja ketjuja. Vaikket aluksi tajuaisikaan mitään, tietoa karttuu nopeasti.

Tsemppiä! :thumbs:

Tuohon ihan alkupääsn postaukseen pisti silmät :D Sattumoisin nyt on toukokuu :D ja aluks aattelin samaa tulla kyseleen. Sit hetken fiksuilun jälkeen tajusin että eihän se niin äkkiä käy :P No alotin kumminkin ihan muuten vaan että sitten ollan teräskunnossa ens kesänä :D

Suunnilleen samat lähtökohdat kun tällä oli tammikuussa.

Onnea yritykseen ja kaikkeen blackorwhite :)

Taisin vastata hiemahkon myöhässä. :S

tsemppiä jätkät :rock:

ite laihutin muutama vuos sit jostain 120kg -> 90kg alle vuodessa vaikken ollut moneen vuoteen ennen liikuntaa harrastanut.

ruokavalio ja yleinen aktiivisuus (ei istu kaikkia päiviä tietokoneella sipsiä mussuttamassa) se tärkein ainakin itsellä oli tuossa painonpudotuksessa

viime kesänä oli paino jo lähes alipainon puolella (75kg) :curs: nyt yritän väkisin saada sitä nousemaan

Hei taas!
Ajattelin testata tuota Atkinsin dieettiä, mutta en tiedä mitä hakea kaupasta siihen tarkoitukseen. Joten jos joku voisi pari jtn päivänruokavaliota laittaa tähän niin olisin todella kiitollinen. Joku neuvoi ostamaan vitamiini purkin kun tuota Atkinsin diettiä harrastaa niin jaksaa paljon paremmin, selailin tuota P-Storea ja sieltä vastaan hyppäsi tälläinen Vitamiinipurkki. Kyselisin että onko tuollainen miten kannattava ostos?

Mittani ovat n. 180/120 :itku: :itku: :itku: :itku:
Tammikuussa lähteneet ovat tulleet takaisin :(

Pukahti läskiin päähäni myös sellainen ajatus kun harrastan virvelöintiä ja meiltä löytyy soutuvene että alkaisin vetouistelemaan soutamalla!
Sopiiko Atkins ja liikunta yhteen? Jaloissani tuota läskiä on myös aikalailla että lähteekö se kehosta tasaisesti vai käsistä jos rupean soutelemaan? :rolleyes:

RUOKAVALIONI ON PÄIN HELVETTIÄ!
Kiitoksia vastauksista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom