"Lihavien" oikeudet

Counterfeath:
Kai pointti oli lähinnä se, että etköhän eläisi tuolla kivasti vaikka lähes koko päivän, ainakin protskujen puolesta. "Päivän ensimmäisen ison safkan" viittaisi kyllä että isoja safkoja syötäisiin useampikin, siksi sana "ensimmäisen".

Terveisin,
Tommi (ÄO 143)

Omasta puolesta Peevelille kiitos budjettiruokavinkeistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Counterfeath:
Kai pointti oli lähinnä se, että etköhän eläisi tuolla kivasti vaikka lähes koko päivän, ainakin protskujen puolesta. "Päivän ensimmäisen ison safkan" viittaisi kyllä että isoja safkoja syötäisiin useampikin, siksi sana "ensimmäisen".

Terveisin,
Tommi (ÄO 143)

Omasta puolesta Peevelille kiitos budjettiruokavinkeistä.

:hyvä:

Tuo ÄO:n esilletuonti aiheutti järjettömän repeilykohtauksen :D

Syön kahdesti päivässä, kuten aina ennenkin. En tykkää yhtään syödä päivässä 8 pientä murusta, vaan sen sijaan pidän huomattavasti enemmän tyylistä syödä pari kertaa, ja KUNNOLLA.

Atrian kananrintafileet ovat hiukan reilu 5e/kg S-marketeissa jossa 6 pihviä. Salaatti koostuu aineksista kaali/sipuli/rypsiöljy/sitruunapippuri, pasta/peruna on halpaa laittaa lapsille lisukkeeksi. Ruoan tekemiseen menee noin 10 minuuttia siitä hetkestä kun uuni on lämmin. Hintaa ei tule kovin paljon, ja taatusti terveellistä ja nopeaa.

Itse syön päivässä tuota kaalisalaattia, 4 broilerin rintafilettä, 2x Ehrmannia, desin puuroa ja 100g Arki-raejuustoa sekä purkin tonnikalaa palkkarin ja heran lisäksi. Väittäisin että aika paljon halvemmaksi tuo tulee pitkässä juoksusa kuin eineksien ja muiden valmisruokien syöminen. Protskua tulee kaikkinensa 288g, ja kaloreita 2100. Erinomaista dieettisapuskaa mielestäni.

Kyllä on olemassa paksuja vanhuksia. Varmaan johtuu siitä että ovat niin läskejä.

Porukoitten naapurissa asuu todella tuhti pappa. Ei näy kuin pää sieltä fläskitiinun sisältä.

Siinähän vaiheessa ne einekset, valmisruoat yms. tulevat vasta kalliiksi, kun terveys alkaa pettämään keski-iässä huonon ruokavalion ja elintapojen takia. Sääli vaan, että itseaiheutetun ylipainon kustannuksia ei joudu itse maksamaan...

No tavallaan se huonovointisuus ja kaikkien asioiden vaikeus ja jokapäiväinen kärsimys on jo maksu itsessään. Ja varmaan tekee pahempaa ku mikään lompakkoa laihduttava.

IMO ihmisen pitäis hakeutua jo melko nopeasti johonkin hoitoon, jos on niin saatanan läski, ettei voi tehdä töitä, joihin on koulutus.
Niin, tämä on mielenkiintoinen pointti. Henkilö ei voi ottaa työtä vastaan koska on syönyt itsensä niin lihavaksi ettei suoriudu työstä? Olisiko perusteltua harkinta työttömyyskorvauksen eväämistä? Jos mä menen darrassa työhaastatteluun enkä saa työpaikkaa, niin epäilisin työkkärin olevan kimpussa. Miksi samaa ei sovelleta ylipainoon, mikäli ei voi osoittaa jotain sairautta joka aiheuttaa lihomisen?
Itse olen aina ollut hieman(tai hieman enemmän) pullea, joten tässä ei nyt sikspäkkiboudari pilkkaa kaikkia joiden painoindeksi on yli 25. Niin ja suurin osa bodareistakin on vaan läskejä, ja käyvät salilla jotta on tekosyy syödä. "Mä vähän bulkkaan ja sit laihdutan". Just. Eka osa lauseesta toteutuu.

^ Siis sairaseläkkeellehän sitä joutuu/pääsee jos ei kykene tekemään töitä joihin on koulutus. Tai sitten uudelleen koulutukseen.

Atrian kananrintafileet ovat hiukan reilu 5e/kg S-marketeissa jossa 6 pihviä. Salaatti koostuu aineksista kaali/sipuli/rypsiöljy/sitruunapippuri, pasta/peruna on halpaa laittaa lapsille lisukkeeksi. Ruoan tekemiseen menee noin 10 minuuttia siitä hetkestä kun uuni on lämmin. Hintaa ei tule kovin paljon, ja taatusti terveellistä ja nopeaa.

Itse syön päivässä tuota kaalisalaattia, 4 broilerin rintafilettä, 2x Ehrmannia, desin puuroa ja 100g Arki-raejuustoa sekä purkin tonnikalaa palkkarin ja heran lisäksi. Väittäisin että aika paljon halvemmaksi tuo tulee pitkässä juoksusa kuin eineksien ja muiden valmisruokien syöminen. Protskua tulee kaikkinensa 288g, ja kaloreita 2100. Erinomaista dieettisapuskaa mielestäni.

Toi on muuten aika paljon jos olet ihminen joka ei pyllyään liikauta paitsi käydäkseen jääkaapilla.

IMO jos näyttäisi siltä että suomi olisi ajautumassa samaan jamaan kuin amerikka jossa yli parikymppisistä 60% on liikalihavia ja 30% vaarallisen liikalihavia(just näitä 150-250kg) niin voisi ottaa käyttöön erillisen veron sipseille karkeille limuille ym epäterveelliselle.
Näin saatais rahaa mielenterveys ynnä muihiin tärkeisiin kohteisiin ja toivottavasti vähennettyä vaarallista liikalihavuutta sekä siitä seuraavia kuluja meille veronmaksajille.

Outoa että vielä ala asteella melkein kaikki harrastivat jalkapalloa,sählyä,karatea, telinevoimistelua,sulkapalloa tai tanssia.
Ja nyt vain 3 hkl mun ja meidän rinnakkais luokalla, tekee muutakin kuin pelaa pleikkaa ja on koneella 24/7.

IMO jos näyttäisi siltä että suomi olisi ajautumassa samaan jamaan kuin amerikka jossa yli parikymppisistä 60% on liikalihavia ja 30% vaarallisen liikalihavia(just näitä 150-250kg) niin voisi ottaa käyttöön erillisen veron sipseille karkeille limuille ym epäterveelliselle.
Näin saatais rahaa mielenterveys ynnä muihiin tärkeisiin kohteisiin ja toivottavasti vähennettyä vaarallista liikalihavuutta sekä siitä seuraavia kuluja meille veronmaksajille.

Outoa että vielä ala asteella melkein kaikki harrastivat jalkapalloa,sählyä,karatea, telinevoimistelua,sulkapalloa tai tanssia.
Ja nyt vain 3 hkl mun ja meidän rinnakkais luokalla, tekee muutakin kuin pelaa pleikkaa ja on koneella 24/7.

Aika kaukaa haettu "jossa yli parikymppisistä 60% on liikalihavia" :lol2: Kyllä se liikalihavuus tuossa ikäluokassa on vielä suht vähäistä ja tulee olemaan.

Mua joskus ottaa niin päähän tämä tuputuskulttuuri. "Ota nyt", "kyllä joskus pitää voida herkutella", "ei yksi pulla ketään haittaa" jne. Aaargh! Joo, ei mun mielestä aina tarvi pingottaa ja etteikö koskaan ikinä milloinkaan saisi syödä mitään hyvää. Mutta jos aikuinen ihminen sanoo että ei aio ottaa, niin siitä pitää tehdä heti joku numero. Mulla on muutama kilo liikaa tällähetkellä, mutten todellakaan aina ole ollut ylipainoinen. Sitten kun sanoo, että aikoo pudottaa vähän, niin heti ollaan sanomassa että mistä säkin laihdutat? Joo kiva. Muutenkin heikko itsekuri ja sitten pitää kiusata ihmistä. Onneksi mä nyt oon päättänyt ja tänäänkin söin kananmunia paappani syntymäpäivillä vaikka olisi ollut kakkuakin. Sain osakseni vähän mulkoilua, mutta pidin pintani. Taidan varmuuden vuoksi kieltää kaikki vieraatkin, kun tuovat aina jotain pullaa.

Mutta jos aikuinen ihminen sanoo että ei aio ottaa, niin siitä pitää tehdä heti joku numero.
Tämä kyllä vituttaa. Yleensä tulee itellä esiin alkoholin suhteen ja joskus epäterveellisen mättösafkankin kanssa. Aina pitää olla joku selvä syy miksei ota, se ei riitä, ettei esim halua...

Tämä kyllä vituttaa. Yleensä tulee itellä esiin alkoholin suhteen ja joskus epäterveellisen mättösafkankin kanssa. Aina pitää olla joku selvä syy miksei ota, se ei riitä, ettei esim halua...

Tuo alkoholin tuputtaminen on kyllä ärsyttävää, muutenki alkoholin käyttö on riistäytynyt omasta mielestäni nykyään hieman käsistä, enään ei tunnuta pitävän pahana vaikka arkena joisi 3 annosta tai vähän reilumminki . Ihmetyttää monesti, että mikä pakko sitä on juoda... No eipä avauduta enempää.

yleensähän noiden extra lihavien ihmisten taustalta löytyy joku henkinen syy.. mutta pitäisikö sitten olla sellasille ihmisille ns ilmainen psykologi/personal-trainer syömiseen erikseen joku terapeutti.. mene ja tiedä itsestäänhän sen on lähdettävä että haluaa laihtua.. koska yhdessä dokkarissa nainen totesi: - ihminen huijaa itseään jos väittää että on onnellinen todella pahan ylipainon kanssa.. (puhui omasta kokemuksesta).

vai onko syy sitten vaan oikeesti noiden elintarvike tuottajien? pullat esim on nykyään aika valtavan kokoisia muut leivokset jne jne.. hampurilaisiinkin työnnetään sokeria addiktion lisäämiseksi?? ja kaikkia makuaineita jne jne.. ruoka tottumukset etc etc..

esimerkiksi tossa kg lehdessä oli joitakin amerikkalaisia pirtelöitä hamppareita spagetti-annoksia jokaisessa oli 600-1000kcal ja sitten ihmetellään kun ihmiset lihoo.. :jahas:

mutta olen tavannut monia ihan mukavia lihavia ihmisiä jopa mukavampia kun monet langan-laihat en tiedä vaikuttaako ylipaino että on oltava mukavampi vai joku muu sitten perusluonne jne jne.. ja onhan otettava huomioon myös se että monet lääkkeet ja sairaudet voi lihottaa..

mutta ehkä jotakin palveluja "joku porkkana" että laihtuu laihduttaa että siihen on motivaatiota.. mutta kyllä kun on katsonut noita ohjelmia miten noi nyrpistelee noille kasviksille ja muille terveellisimmille vaihtoehdoille.. kyllä se hiukan pistää miettimään että missä on menty vikaan..

Miten ihmeessä tämä lause liittyy yhtään mihinkään?

lähinnä vaan kun ap taisi mainita että aika rankasti ollaan ulkonäköä haukuttu/arvosteltu jos on lihavamman puoleinen niin tuo nyt vaan oli sellainen kommentti että ihmisiä ja mukavia ne lihavatkin on ulkonäköön kattomatta.. mutta toisaaltaan mutta tartteeko sitä jokaiseen välissä esitettyyn pohdintaan kiinnittää huomiota tämä kun on nääs mekäläisen mielipide mitä olen ihmisiä tavannut kokoon ikään jne katsomatta :D "että ehkä tuo kommentti ei liittynyt mihinkään muuhun kun omaan pähkäilyyni".. ehkä se liittyi mene ja tiedä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom