"Lihavien" oikeudet

No jos aletaan ravintoarvoja kattomaan niin kyllä ne protskut saa terveellisella ruoalla paremmin kun paskasafkalla. 200g prodea saa älyttömän halvalla. Valmisateriat on törkeen kalliita ravintoaineisiin nähden, kaleroita kyllä saa. Mäkkärin ja hesen paskat ateriat joista repii mitä, 1500 kaloria? 7e. Sillä 7eurolla saat kaupasta helposti väännettyä päiväksi 3500kalorin ja 300g proden terveelliset safkat. Valmisateriat, 1-4 euroa paketti ja roteiinia helposti alle 30g per annos.

edit, ja jos haluaa sitten ekstrakaloreita bulkilla, kilo pähkinöitä on pari euroa, 200g on yli 1000kaloria ja saa vielä yli 50g prodea siitä.
edit. jos joku oikeesti väittää että terveellinen on niin paljon kalliimpaa, ette vain osaa.

Paljonko on kaloreita ja prodea 800g pussissa ranskalaisia ja yhdessä punaisessa lenkissä?
Ignoorasit tyylikkäästi tuon esimerkkini, ei paskaruuan tarvitse olla se 8e mäkki setti.
Se voi olla myös tuo 1.85€ ranskis + lenkki setti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No en varmaan sanonut että tolla 4 eurolla ruokkii kaksilasta ja miesvaimo siihen oman nassun päälle.

Jos nyt alkuun alkaa kattomaan mikä ruoka on järkevää ja mikä ei, nakit, makkara ja liha jo itessään on huono protskunlähe. Menee vaikka alkuun siine liideliin, siel on halpaa esim maitotuotteet. Alkaa käyttämään soijaa osana ravintoa. 2.50e saa 270g edestä roheiinia, oman maun mukaan lisää sitä ravintoonsa. Pasta ja riisi on halpaa, 1,5 desiä kuivaa makaroonia on jo yli 300 kcal, pussista saa melko monta desia. Kaurahiutaleita, halpaa. Tekee ite vaikka leipäset. Muutenkin, tekee itse ruoat. Lidlin tuoremehutkin on halpaa. 1,5litran pötikkä on euron. Kuivamuonat voi ostaa vaikka isoissa erissä, enempi halpaa.

Alottaa vaikka sieltä liidelistä. Maapäkinät oli prismassa pari euroa se kilon säkki. Lisäilee rypsiöljyä tasasesti pitkin päivää ruokiinsa, desistätulee jo se tonni kaloreita. Tossa nyt muutama "vinkki", jotka oli nenäs eessä jos vaan oisit avannu silmäs.

EIkä sillä nyt oo mitään väliä onko töissä 8h päivässä. Ite oon tekemättä mitään sen 8h päivästä, jäädän vaan ja kaivan persettä.

Ja prayerille, ignoorasin siks koska se on paskaa ja ne on paskoja kaloreita. Tekee terveellisesti pohjan, täyttää kaloritarpeen sitten vaikka öljyllä tai noilla vitun pähkinöillä. Tai vaihtoetstosesti suklaalla, lidlistä.

Toi ranskis+lenkki setti on sen paskan paskan lisäks ravintoarvosesti niin paskaa että mitä järkeä siihen on ees sitä kahta euroa tuhlata vaikka saakin 2000kaloria.

edit. Ja on varaa käyttää euro2 enempi siihen terveelliseen parempaan ruokaan kun ei ryyppää joka vkloppu.

Tässä pieni rakenne prodesta:

5kpl munia
litra maitoa
250g maitorahkaa
purkki tonnikalaa
50g soijaa
100g pähkinöitä

roheiinia 200, hintaa 3 euroa. Roheiinia ei ees tarttee noin paljoa jos ei oo rasvaton paino 80kg. Jos painat yli 100kg ja rasva% on 50, oma vika. Laihuta, tartteet vähemmän ravintoa.

Jäädät kyllä tosiaankin, kuten itse sanoit.
Pointti mulla oli tossa se että jos se läskiperse miettii kaupassa ostaako hyvää ja halpaa lenkkiä+ranskiksia 1.85egellä vai vaikemmin laitettavissa olevaa terveellistä ruokaa moninkertaisella hinnalla.

En käsitä mikä tässä ei mene ihmisillä periile. Minun mielestä pitäisi olla itsestäänselvyys se että terveellinen ruoka olis halvempaa. Toki leipä yms muu paska on halpaa. Tämä johtuu taas siitä että kun suomalaisille aina tolkutettu että ruisleipä on niin ja niin terveellistä. Hevonvitut, hiilaripaskaa.

Miksi vertaat omaa ruokamäärääsi ja sen hintaa ihmisiin jotka painaa esimerkiksi 50-70kg enemmän kuin sinä?
"laihduta niin tarviit vähempi ravintoa"
Mitä vittua? Olet alipainoinen, ei kaikki muut välttämättä halua olla.
Söin itse tuossa juuri päivän ensimmäisen ison safkan.
10 kananmunaa
2prk tunaa
300g raejuustoa
500g ehrmannia.

Hyvää oli, niin oli kallistakin.
Olisin voinut saada sama kalorimäärän 300% halvemmallakin mutta en samaa määrää prodea. Menikö tämä jollekulle edes perille?

Ylipainoiset eivät ajattele sitä paljonko proteiinia saavat, vaan sitä paljonko rahaa menee että maha on täysi.
Jos se maha täyttyisi hyvistä proteiinin lähteistä, eikä transrasvoista ja hiilareista niin tämä meidän rakas suomenmaa olisi
ihan toisen näköinen paikka....

Homman juju tässä nyt oli että halvalla saa terveellistä, ite et oo nyt mukana. 100 kilosen pakkisläskin rasvaton paino ei varmasti oo yli 90kg, proteiinin tarve ei oo yli 300g.

perkele. Enkä sun kanssa tässä kinastellut vaan ton demonin. Kun se kysy millä saa 4 eurolla tehtyä päivän safkat :D

edit ja tossa sun "ekassa safkassa" on 260g prodea. Mitä vitun järkeä mättää jotai 600g proteiinia päivässä?

ja mun pointti oli että ne pakolliset proteiinit ja muut ravintoaineet saa halvalla, "kalorivaje" on sitten ihan tärkeen helppo täyttää öljyillä ja pähkinöillä. Meneekö tämä nyt sulta ohi?

Ylipainoiset eivät ajattele sitä paljonko proteiinia saavat, vaan sitä paljonko rahaa menee että maha on täysi.
Jos se maha täyttyisi hyvistä proteiinin lähteistä, eikä transrasvoista ja hiilareista niin tämä meidän rakas suomenmaa olisi

Siinä se olennaisin tuli hyvin kiteytettynä.

No, näköjätä ei kiinnostana miten saa 200g prodea 3 eurolla. Anteeks että vaivauduin. Syökää paskaa, olkaa läskejä. Hyvästi.

Homman juju tässä nyt oli että halvalla saa terveellistä, ite et oo nyt mukana. 100 kilosen pakkisläskin rasvaton paino ei varmasti oo yli 90kg, proteiinin tarve ei oo yli 300g.

perkele. Enkä sun kanssa tässä kinastellut vaan ton demonin. Kun se kysy millä saa 4 eurolla tehtyä päivän safkat :D

edit ja tossa sun "ekassa safkassa" on 260g prodea. Mitä vitun järkeä mättää jotai 600g proteiinia päivässä?

ja mun pointti oli että ne pakolliset proteiinit ja muut ravintoaineet saa halvalla, "kalorivaje" on sitten ihan tärkeen helppo täyttää öljyillä ja pähkinöillä. Meneekö tämä nyt sulta ohi?

Riippuu millaista proteiinimäärää käyttää per rasvaton painokilo.
Itse käytän n.2.8-4g määrää joka on ihan hyvä. Hiilareita ei mene paljon paskaakaan.
Syön dieetillä niin paljon prodea kuin mahdollista, se pitää kylläisenä ja lihaksille menee taatusti tarpeeksi rakennusainetta.

Ja ei, ei mene mitään ohi.

Kuten itsekkin sanoit, jos sulla ei ole mitään muuta tekemistä kuin kaivella persettä koneen ääressä päivät pitkät niin mikäs siinä on sitten laskea senttejä ja kokkailla kaikenlaista vaikka tuntitolkulla jos se siitä on kiinni. Hyvin harvalla sama on kuitenkin mahdollista. Ei ole aikaa jäädä tutkimaan jokaisen tuotteen ravintosisältöä saatika tehdä ns. taustatutkimusta mitä missäkin on ja miten paljon, ja kuinka paljon se maksaa.

No, näköjätä ei kiinnostana miten saa 200g prodea 3 eurolla. Anteeks että vaivauduin. Syökää paskaa, olkaa läskejä. Hyvästi.

Ja loppuun tämä legendaarinen " anteex ku oon olemassa, hyvästi" - perääntyminen :hyvä: :lol2:

Miten saisin kauniin ja sporttisen kropan kahdella eurolla päivässä? Peeveli?

:D jjep. No ei vaan tohon "tutkimukseen" mulla meni parin tunnin perehdys, nyt noi tulee ulkomuistista ja nopeella vilasulla näkee heti ravintoarvot ja hinta/laatusuhteen. Plus tulee vähän luonnostaan kun hintavertailua on tehnyt 20 vuotta ja 5 vuotta tarkkaillu ravintoarvoja, ei tarttee kauheesti päätään noilla vaivata kun ne tulee niin nopiasti. ^^

Ja Weak, sinä? Et mitenkään.

edit. ja prayer pointtinahan ei ollut kellä on aikaa ja jaksaako, vaan että onko se mahollista. Ja kyllä se on.

Ei ole aikaa jäädä tutkimaan jokaisen tuotteen ravintosisältöä saatika tehdä ns. taustatutkimusta mitä missäkin on ja miten paljon, ja kuinka paljon se maksaa.
Jos raha on tiukalla, mutta haluaa kuitenkin edes yrittää syödä mahdollisimman terveellisesti, niin on kuules pakko suunnitella ostoksensa ja ravata tarjousten perässä.

Jos raha on tiukalla, mutta haluaa kuitenkin edes yrittää syödä mahdollisimman terveellisesti, niin on kuules pakko suunnitella ostoksensa ja ravata tarjousten perässä.

Hienosti kärjistetty :thumbs:

Tiedän kyllä ,että jonkunlaista hintavertailua on tehdä.
Mutta lähteekö joku oikeasti ostamaan muiden ostosten ohessa eri kaupasta kananmunat jos ne maksaa 50 senttiä vähemmän?

Menihän tämä hiukan puihin tämä keskustelu. Peevelillä on pointti siinä, että itse tekemällä perusruoka-aineista voi saada ravitsevaa ruokaa, mutta se vie niin paljon enemmän aikaa kuin puolivalmiiden kokkaaminen lautaselle, että suurimmalta osalta tavallisista ihmisistä tämä vaihtoehto jää käyttämättä. Kun puolivalmiista tai täysin valmiista ruokavalikoimasta se terveellisin on aina paljon kalliimpaa kuin epäterveellinen, ei liene ihme, että suurin osa tavallisista kansalaisista valitsee epäterveellisen. Ei aina siksi, että on niin välinpitämätön, vaan myös siksi, että rahat eivät muuten riitä, kun aikaa on rajatusti.

Jos paljon mainostettua Lidliä ei ole vieressä, haluaisin nähdä sen kylämarketin, jossa 5kpl munia, litra maitoa, 250g maitorahkaa, purkki tonnikalaa, 50g soijaa ja 100g pähkinöitä maksavat 3 euroa. Tuolla hinnalla syö yksi henkilö päivän, jos siis oikein ymmärrän. Nelinkertaista se keskimääräiselle suomalaisperheelle - ja mieti, miten hyvin kuvittelet tuollaisen aterian keräävän innokkaita syömämiehiä - niin olet lähempänä arkipäivää. Mieti sitten, mitä kaikkea 10 eurolla voi ostaa (höttöä), jolla varmasti saa vatsat täyttymään ja suut maireeseen. Sen jälkeen arvioi, mitä ostosstrategiaa perheenäiti tai -isä tulee käyttämään.

Toi mun "ohje" oli tavalliselle pakkiksen köyhälle poikamiehelle kuka kenties haluaa elää terveellisemmällä ja halvalla ruokavaliolla.
:piis: peace and love :haart:

Profiilisi mukaan sinulla on ikää 20 vuotta. Joko se profiili tai sitten sinä valehtelet.

No okei, oon alkanu käymää iteksiään kaupassa n.6 vuoden ikäsestä lähtien, mutsi oli yksinhuoltaja eikä rahaa ollut paljoa joten koko sen ajan mitä oon kaupassa käynyt oon tehny hintavertailua minkä mami opetti.

Eli tarkotin tolla "20 vuodella" koko ikääni mitä oon nyt eläny ja käyny kaupassa :)

Jäädät kyllä tosiaankin, kuten itse sanoit.
Pointti mulla oli tossa se että jos se läskiperse miettii kaupassa ostaako hyvää ja halpaa lenkkiä+ranskiksia 1.85egellä vai vaikemmin laitettavissa olevaa terveellistä ruokaa moninkertaisella hinnalla.

En käsitä mikä tässä ei mene ihmisillä periile. Minun mielestä pitäisi olla itsestäänselvyys se että terveellinen ruoka olis halvempaa. Toki leipä yms muu paska on halpaa. Tämä johtuu taas siitä että kun suomalaisille aina tolkutettu että ruisleipä on niin ja niin terveellistä. Hevonvitut, hiilaripaskaa.

Miksi vertaat omaa ruokamäärääsi ja sen hintaa ihmisiin jotka painaa esimerkiksi 50-70kg enemmän kuin sinä?
"laihduta niin tarviit vähempi ravintoa"
Mitä vittua? Olet alipainoinen, ei kaikki muut välttämättä halua olla.
Söin itse tuossa juuri päivän ensimmäisen ison safkan.
10 kananmunaa
2prk tunaa
300g raejuustoa
500g ehrmannia.

Hyvää oli, niin oli kallistakin.
Olisin voinut saada sama kalorimäärän 300% halvemmallakin mutta en samaa määrää prodea. Menikö tämä jollekulle edes perille?

Taidat olla oikea Coleman. Riittiköhän varmasti?

Käsi pystyyn kuinka moni tyhmä pakkisbodari Akselipassi tommin lisäksi luuli että syön toisen täysin samanlaisen aterian päivässä?

En syö, pettykää ja kuolkaa vitutukseenne, luuserit! :rock:

Kävi äsken kylässä vanha kaveri, jonka oon tuntenu ihan lapsesta asti. Elopainoo on sille kertyny tällä hetkellä silmämääräisellä arviolla joku 150kg ja pituutta on 170cm. Vähän yritin ohimennen kannustaa aloittamaan liikkumisen, mutta ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään. Jätkä on ollut vuoden työttömänä rekkakuskina ja jos totta puhutaan, niin on työttömänä sen takia, koska kukaan ei uskalla työllistää noin sairaalloisen lihavaa ihmistä. Lisäks kuulemma työt on aika tarkkaan valittava, koska jätkä ei omien sanojensa mukaan enää tuolla massalla uskalla ajaa säiliöautoa sen takia, että siinä hommassa pitää kiivetä säiliön päälle eikä toisaalta halua ajaa puutavara-autoakaan, koska ei jaksa kiivetä kuormainta käyttämään sinne kuormaimen puomille.

IMO ihmisen pitäis hakeutua jo melko nopeasti johonkin hoitoon, jos on niin saatanan läski, ettei voi tehdä töitä, joihin on koulutus. Mua henkilökohtaisesti pelottais tuossa elopainossa sen verran jo oma terveys, että laihduttaisin melkoisella kiireellä läskit pois, mutta tietenkään omaa motivaatiota ei oikein voi toiseen siirtää. Vaikea vain itse ymmärtää tuota lihavuutta, kun aina on ollut laiha.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom