beginner
VIP
Mä haluisin nähä, ku crossfittaajat koittaa perhos leukoja vaikk yli 30kg lisäpainoilla. Yks mikä myös ihmetyttää on se, ku kuulee, et joku ois jaloilla POTKINU leuat ylös.
Tai ite teen leuat polvet koukussa, ja se avustus tulee kyllä pelkästä lantiosta. Jalat pysyy lähes aina koukussa. Pystyisin tekeen noit leukoja tolleen, vaik olisin Houdini, ja mun jalat ois kahlittu. Kisoissa kyl jotkut näennäisesti potkii jaloilla. Eihän nyt fysiikan lait toimi silleen, et voit potkia itelles vauhtia jostain ilmasta :Dd. Oonko väärässä, vai eikö nää ihmiset vaan tajuu, mistä tossa yhtälössä se vauhti todellisuudessa tulee?
Mun väite siis: Jaloilla ei tee leuoissa yhtään mitään. Jos haluu ajatella jtn tyyliin, et jalat & lantio boostaa toisiaan, ja toimii tiiminä, ni se on ehkä totta. Ihan siks, koska tietenki kropan eri osat on liitoksissa toisiinsa(kineettinen ketju daa). Kippi alkaa lonkan koukistuksest.
Et oo kuullu polvilla potkimisesta koskaan? Tärkein pointti kippaamisessa on saada ees osa nostettavasta massasta liikkumaan edes vähän pystysuuntaan ennen vetoa.
Kippi alkaa lantion ojennuksesta, joka mahdollistaa pidemmän potkun.
Menee itellä juuri näin. Jos ei oo hyvää staattist voimaa, ni sithän siit varmaan tippuu aika nopee.
Arvioisin, et pystyn jäämään ihan maksimi painoillaki siihen yläasentoon, tai ihan vähän ennen sitä, ni varmaan minuutiks. Ei tarkota tosin sitä, et siit pääsee aina juuri ylemmäs, vaikka mitä tekis. Kädet 90 astees on selkeesti raskain itelle. Tai jossain tosi pienessä kulmassa, ja kädet vähän vaan koukussa.
Pitää koittaa 2 minuutin leukaa lähiaikoina. Yhes vaihees ainaki löyty tohon voima aikalailla. Mina ylös, mina alas. Hauska haaste, ja polttelee.
Laitahan sitten videoo molemmista.