Leuanveto

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oisko jtn hyvää treeniä ilman lisäpainoa kun pururadoilla tulee usein tehtyä leukoja? Leukoja menee noin 25-30 toistoa eli lisäpainoa ois hyvä käyttää mutta tuolla ulkona harvemmin tulee roudattua mukana

eritasovetoja, yhen käden variaarioita, sternum-leukoja, typewritereitä, staattisia osia sisältäviä toistoja jne.

Uutta leukaenkkaa. 3*50kg + 82,6kg = 132,6kg. Tavoite tälle vuuelle 150kg yhteismassalla.

Itellä ollu jo pidempään mielessä se 150. Nyt hyvänä päivänä vois tulla ehkä 142 (92+50), ollu kyllä jo samaa luokkaa 6-8 painokiloa sitten. Sitä mukaa saa vyöltä ottaa ku vyötärölle tulee.

Yhtään mitään mistään tietämättä taisin ensimmäistä kertaa ikinä katsoa minkäänsortin skaboja tuon lajin alaisuudesta. Eikö noissa ole mitään sääntöjä tuohon alun repimiseen ja rykimiseen? Useemmalta ois kyllä nuo kilot jääny vetämättä jos pitäis ilman alkurepäisyjä tehdä. Siitä huolimatta, kovin daameja ja kovia tuloksia.

miten sä määrittelisit sen rykäisyn pois? kuinka paljon polven yms liikettä sitten sallittais ja miten se mitataan? jos kerta ei saa rykiä, senttikin on liikaa. mä haluan nähdä sellasen ihmeen, ettei tuollaista tapahdu YHTÄÄN. samoin haluan nähdä maksimivoimasuorituksen, missä nostaja pyrkii lempeästi siirtelemään painoa ilman joutavaa aggressiivisuutta. ehkäpä hän voisi lausua haiku -runon ennen suoritustaan? ;)

jep jep. semmosta EI OLE. painonnostajakaan ei liikuttele tankoa hallitun kontrolloidusti lihaksiston tuntumaan keskittyen. se mokoma pyrkii rykimään niin pirusti, että se älytön lasti liikkuu minne halutaan. se on maksimisuoritus. se vaatii maksimitehon.

isoja rautoja kiskotaan leuoissa kummallakin tyylillä. ihan hirveitä noi potkut ei ees auta ja ovat ajoitukseltaan tarkempia kuin ilman. se huomattiin kisoissakin, kun muutamat hylättiin vajaan noston takia ja se johtui juuri väärästä ajoituksesta. toistokisoissa se potkun apu on paljon suurempi.

kisoissa pitää olla säännöt. niin se vaan on. mahdollisimman vähän tulkinnanvaraa ja yksinkertaiset säännöt on yleensä se kaikkein paras. niin myös leuoissa. alussa suorat kädet ja lopussa leuka tangon yli pysty- ja vaakasuunnassa. ei selittelyjä.

Viimeksi muokattu:
Mä koitin pienellä kippauksella eikä menny samaa mitä ilman, kun siinä tosiaan pitää olla just eikä melkeen se ajotus ja jos ei osu niin vie tehot pois. Tosin mulle tuli tällasena suvianarkistina mieleen että joku sirkustaiteilija vois hyvällä gripillä ja silleellä kohdalla tankoa (jos sitä on) tehdä puolijättiläisen ja kun paino on takana ylhäällä nykästä painot sivusuunnassa eteen siten että saa leuan tangon yli. Luojan haltuun mitä sitten tapahtuu kun siitä maksimipainolla tullaan alas.

juu sitä voi koittaa saada se kaaressa heiluva esim 80kg muuttamaan sitä suuntaa naps vaan kohti tankoa, heh. oman painon kanssa kipit auttaa huomattavasti toki, ku siirrettävää painoa ei ole niin paljoa. eräs koutsattava vetää kisaleukoja 34 ja perhosleukoja (kisaa crossditissäkin) reilu 100. kisaykkönen leuoissa 70 ja potkimalla ei saa apuja kiloakaan. samaa voi sanoo esim lauttamuksen timpasta.

jos ajoitus on tarkka, se alakropan dynaamisuus auttaa tottakai. se vaan on tarkka opettelun kohde ihan samoin ku esim tempauksen toka veto reideltä. tee jotakin väärään aikaan väärään suuntaan ja tuhlaat voimia hyvin runsaasti.

perhosleukoja joku mun koutsattava on tehnyt muistaakseni yli 30x just 30 kilolla. liivi siis käytössä, ei levyt.

noi ilmassa hytkymiset ja potkimiset jne on keinoja ohitella niitä oman noston heikkoja kohtia ja oikein käytettynä avuksi. niitä on ihan turha kritisoida ns. vääriksi tms, koska täydellisesti pelkästään ylöspäin suuntautuvaa nostoa ei pysty tekemään. tätä voi kukin kokeilla esim lataamalla BarSense appin, mikä seuraa tankosuuntaa ja -nopeutta.

Jos on vahva staattinen pito niin potkasemalla jalat alas saa hetkellisen kevennyksen ja kenties painoja ylemmäs ja taas pidolla saa hilattua jalat takas ylös? Tuota sitten jatkaa jos pidot riittää?

Tuossa puolijättiläisessä on kuolokohdassa lähes painoton hetkellinen tila, mutta muuten voi keskipakoisvoimat nousta liian suuriksi.

En tiedä onko pitkistä käsistä haittaa just yläkohdassa mutta sinne on tois vaikee tuottaa voimaa isoilla painoilla. Penkki kuitenkin suht hyvä joten rinta ja ojentajakin suht ok.

Haluisin nähdä videon kun roikut minuutin leuka tangossa 55kiloa vyöllä!

Mä haluisin nähä, ku crossfittaajat koittaa perhos leukoja vaikk yli 30kg lisäpainoilla. Yks mikä myös ihmetyttää on se, ku kuulee, et joku ois jaloilla POTKINU leuat ylös.
Tai ite teen leuat polvet koukussa, ja se avustus tulee kyllä pelkästä lantiosta. Jalat pysyy lähes aina koukussa. Pystyisin tekeen noit leukoja tolleen, vaik olisin Houdini, ja mun jalat ois kahlittu. Kisoissa kyl jotkut näennäisesti potkii jaloilla. Eihän nyt fysiikan lait toimi silleen, et voit potkia itelles vauhtia jostain ilmasta :Dd. Oonko väärässä, vai eikö nää ihmiset vaan tajuu, mistä tossa yhtälössä se vauhti todellisuudessa tulee?
Mun väite siis: Jaloilla ei tee leuoissa yhtään mitään. Jos haluu ajatella jtn tyyliin, et jalat & lantio boostaa toisiaan, ja toimii tiiminä, ni se on ehkä totta. Ihan siks, koska tietenki kropan eri osat on liitoksissa toisiinsa(kineettinen ketju daa). Kippi alkaa lonkan koukistuksest.

Et oo kuullu polvilla potkimisesta koskaan? Tärkein pointti kippaamisessa on saada ees osa nostettavasta massasta liikkumaan edes vähän pystysuuntaan ennen vetoa.

Kippi alkaa lantion ojennuksesta, joka mahdollistaa pidemmän potkun.

Menee itellä juuri näin. Jos ei oo hyvää staattist voimaa, ni sithän siit varmaan tippuu aika nopee.
Arvioisin, et pystyn jäämään ihan maksimi painoillaki siihen yläasentoon, tai ihan vähän ennen sitä, ni varmaan minuutiks. Ei tarkota tosin sitä, et siit pääsee aina juuri ylemmäs, vaikka mitä tekis. Kädet 90 astees on selkeesti raskain itelle. Tai jossain tosi pienessä kulmassa, ja kädet vähän vaan koukussa.

Pitää koittaa 2 minuutin leukaa lähiaikoina. Yhes vaihees ainaki löyty tohon voima aikalailla. Mina ylös, mina alas. Hauska haaste, ja polttelee.

Laitahan sitten videoo molemmista.

Menee itellä juuri näin. Jos ei oo hyvää staattist voimaa, ni sithän siit varmaan tippuu aika nopee.
Arvioisin, et pystyn jäämään ihan maksimi painoillaki siihen yläasentoon, tai ihan vähän ennen sitä, ni varmaan minuutiks. Ei tarkota tosin sitä, et siit pääsee aina juuri ylemmäs, vaikka mitä tekis. Kädet 90 astees on selkeesti raskain itelle. Tai jossain tosi pienessä kulmassa, ja kädet vähän vaan koukussa.

Jauhaako äijä nyt ihan rehellistä paskaa täällä? :D Miten helvetissä 90 asteen kulma on mitenkään vaikeempi kulma kuin leuka tangon päällä asento?

Nyt tarvitaan kyllä videoo siitä 55kilon kanssa pitkästä roikunnasta leuka tangon päällä "lepuuttaen"!

tottakai staattisen voiman eroja löytyy tollasenkin noston eri kohdista. näkee sen normaalin dynaamisenki voiman osalta niin hyvin eroja leuanvedon alku- ja loppuosissa. viimeksi sm-kisoissa hyvinki selvästi. staattinen voima on aika nivelkulmariippuvaista ja senkin takia se kulma kehittyy, mitä eniten treenaa. kyllä esim yhden käden lukotuksissa monet pystyy pitään pitkäänki 90 asteen kyynärkulmassa, muttei ylhäällä. ja myös päinvastoin.

Itelläki on sille että vaikka olis puolivuotta taukoa leuanvedosta, niin aina pystyy lukottaa yhellä kädellä 90 asteeseen. Vaikka yhdenkäden leuka muuten olis valovuosien päässä

sä oot niin perusjäykkä, ettei sulla käret eres taivu enempää. ei ihme, että penkkiki kulkee :)

No sä jauhat ainaki, tai kyseenalastan sun päättelykykys :D. Käytä nyt vähän päätäs, ni tajuut, et totta helvetissä se vaikein kohta voi olla teorias ihan missä vaan.
90 asteessa alkaa kädet hyytyy ihan vitusti mulla. Yhen käden leuka raskainta myös siinä. Ylempänä ei. Video tulee, koska valehtelijaks syyttelyä en kuuntele ;). Ei merkitystä, onnistunko minuutissa. Mut kuten beginnerille sanoin tossa: ei sit pädetä, jos vedänki vaikka 40s vaan, ku ylempänä ARVIOIN ton. Tiiän rajani varsin hyvin, mut toki erehdyn välillä, koska ihminen olen vaan. Käytän 45-50kg tossa, sit ku koitan. Ylempänä sanoin ''maksimi painoilla''. Tarkotin ''maksimaalisilla'', uskoit tai et. Heikompi maksimi täl hetkel, ja toi 55kg lienee 100% hyvänä päivänä.

Leuan lepuuttamisen tangon päällä voit kokeilla heti, ni tajuut, kuinka kevyttä on. Kirjaimellisesti lepuutat osaa painostas, ku leuan alaosa makaa tangon päällä.
Kusetusta? Kenties. Leuka silti tangon yli.

Ei kai se leuka siinä tangon päällä hirveetä kuormaa kestä? Vai kuinka monta kiloa se auttaa?

Sori että oon vähän skeptinen, mutta äijän leijumiset 200kg mavella ja kirjaimellisesti loppumattomilla yhenjalan kyykkysarjoilla ei oo vakuuttanu mua :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom