Leuanveto

jos se asenne lastaajalla on kilpailijalle kuittailu, ei siinä kunnioitus voi olla minkäänlainen. ihan just ja sama siinä selitellä millään pitkillä päivillä jne, vaikka talkoolaisen asema ei se paras olekaan.

tuomari vastaa lastauksesta viime kädessä: kyllä, mutta se ulosanti tulee olla eri. se on tässä se pointti. onneksi järjestäjän puolelta sentään jollakin oli se asia paremmin hallussa ja tajus pyytää kilpailijalta edes anteeksi.

muutenhan kisassa oli hieno tunnelma ja henki. hieman sitä ite kisaa kannattaa kuitenki nopeuttaa. aika paljon menee aikaa siihen välppäämiseen ja aikataulu oli myöhässä tosi paljon. kaksi lavaa?

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
vaginaattori: maksimivoimakisa. joka ainoo yritys on ihan rajoilla. siinä ei valitettavasti oo mitään mahiksia tehdä yhtäkään yrkkää väärillä kuormilla. tuossa se väärä lastaus huomattiin kilpailijan toimesta vasta epäonnistuneen yrityksen jälkeen. valitettavaa ja sitä ei saa takasin. siispä kisassa mentiin niin reilusti kuin tilanteessa voidaan, eli tuo yritys oli ns. nollayritys ja kilpailija sai neljännen ylimääräisen yrityksen.

se siitä. meni jo. onneksi ei vaikuttanut sijoituksiin. hyvä kisa kokonaisuutena.

Viimeksi muokattu:
Mulla tykkää olkapäät vähän kyttyrää, jos vedän leukasarjat ns. jatkuvalla liikkeellä läpi. Jos ihan selkeesti stoppaan jokaisen toiston alas ja roikun sen 1-2s ennen seuraavaa toistoa, kipuja ei esiinny. Varsinainen kysymys onkin, että tohon kipuiluun ei taida olla mitään yhtä selkeetä syytä ja magic fixiä, vaan kannattaa tinkiä ennemmin sarjapainoista, vetää ns. toisto kerrallaan ja pysyä ehjänä?

edit: Hoikkana poikana ja absoluuttisesti heikompana tommosta probleemaa ei ollu, mutta oon nykyään läskimpi ja vahvempi = kokonaiskuormat on tuntuvasti isommat.

toinen edit: Leukailu on vaan yleisliikkeen roolissa, ei pääliike.

Viimeksi muokattu:
se johtuu siitä venytyksestä ja hetkellisestä huippurasituksesta. sitä ei stopeilla ihan niin tule. veikkaisin sinne kiertäjäkalvosimen suuntaan niiden kipujen kanssa. fixinä suosittelen tarkasteleen olkapään liikkuvuutta ja kiertäjien terveyttä. sun kohdalla voidaan katella myös oteleveyden ja tyylin vaihtelua, ku ei oo se ykkösliike.

se johtuu siitä venytyksestä ja hetkellisestä huippurasituksesta. sitä ei stopeilla ihan niin tule. veikkaisin sinne kiertäjäkalvosimen suuntaan niiden kipujen kanssa. fixinä suosittelen tarkasteleen olkapään liikkuvuutta ja kiertäjien terveyttä. sun kohdalla voidaan katella myös oteleveyden ja tyylin vaihtelua, ku ei oo se ykkösliike.
Kiertäjien uskoisin olevan ihan kondiksessa, niitä tulee kuitenkin sun ohjeilla jumpattua jatkuvasti eikä kipuja esiinny noin muuten. Onko jotain simppeleitä testejä, joilla sen olkapään liikkuvuuden ja mahdolliset puutteet sais helposti esiin?

Myötäoteleuat on mulla kivuttomia, vastaoteleuat ensisijaisesti tekee kipiää. Hauiksen pitkässä päässä ei luojan kiitos oo mitään häikkää, oireet ei ainakaan viittaa sinne.

onko se kipukohta millilleen missä? eti anatomiakuva ja piirtele :) liikkuvuutta ja sen symmetriaa voi testailla ihan olkapään liikuttelulla joka suuntaan. jos on selkeempiä eroja puolien välillä, siihen voidaan sit tarttua. tolla perusteella mitä sanoit, leuat vaihtuu myötäotteelle samantien. se ei tietenkään poissulje sitä, että se vaiva pitää saada sieltä vastaotteeltakin sit työstettyä pois.

onko se kipukohta millilleen missä? eti anatomiakuva ja piirtele :) liikkuvuutta ja sen symmetriaa voi testailla ihan olkapään liikuttelulla joka suuntaan. jos on selkeempiä eroja puolien välillä, siihen voidaan sit tarttua. tolla perusteella mitä sanoit, leuat vaihtuu myötäotteelle samantien. se ei tietenkään poissulje sitä, että se vaiva pitää saada sieltä vastaotteeltakin sit työstettyä pois.
Voisin vetää tänään parit leuat muun reenin yhteydessä, niin saa sen kipukohdan paremmin paikallistettua. Liikkuvuus mulla on oikeassa olkapäässä vasenta huonompi, ollut viimevuotisen AC-nivelen vamman jälkeen. Kuntouttavia liikkeitä sille teen lähes päivittäin, mutta en tiedä minkälainen ennuste tossa on, mahtaako palautua koskaan.

Kiitoksia ohjeista, kattelen tosiaan leukailun yhteydessä missä se kipu tarkalleen on.

Itsellä taas myötäote se missä pitää olla tarkkana kontrolllin ja liikeradan suhteen ettei aiheuta kipuja. Jos vastaote kiristää niin olkapään ulkokierto siinä varmaan vastaan lyö, mutta eikös pelkkä roikkuminen jo sitä avaa melko hyvin ?

juu rentona roikkuminen on ihan suositeltavaa. mä kun teen noita kiipeilyn oheistreeneinä ns. sormilaudoissa eli pienissä sormenpäälistoissa, saatan sillonki roikutella rennosti, enkä niin jäkitellä. riippuu toki siitä levymäärästä nivusissa se rentous.

Mulla tykkää olkapäät vähän kyttyrää, jos vedän leukasarjat ns. jatkuvalla liikkeellä läpi. Jos ihan selkeesti stoppaan jokaisen toiston alas ja roikun sen 1-2s ennen seuraavaa toistoa, kipuja ei esiinny. Varsinainen kysymys onkin, että tohon kipuiluun ei taida olla mitään yhtä selkeetä syytä ja magic fixiä, vaan kannattaa tinkiä ennemmin sarjapainoista, vetää ns. toisto kerrallaan ja pysyä ehjänä?

Bonuksena toi stoppailu ehkäsee myös heilumista, joka itellä on enempi se putkeen vetämisen ongelma.

siinä putkeen vetelyssä stopilla tai ilman tekniikan pitäs olla semmonen, ettei heilumista tapahdu. vetosuunta ja jalkojen käyttö merkkaa paljon.

Lisäpainoleuanvedon SM-kisoista video naisten yleisistä sarjoista. Tällä videolla siis jokaisen muijan kovin veto. Oma tulokseni jäi tällä kertaa 40 kiloon eli kolme kiloa heikommaksi kuin mitä mun nimissä oleva SE. Oon silti ihan tyytyväinen koska toi oli tän hetkiseen kuntoon nähden paras mahdollinen tulos. Naisleuanvetäjistä tällä hetkellä ehdottomasti kovin vetäjä on Kärkkäisen Noora joka pisti lisurikilot ihan uudelle levelille.

@jto :

Selvittelin nyt kevyillä leukailuilla omien kipujen sijaintia ja kyl se viittais tohon AC-niveleen. joka viime vuonna meni repeemään. Revenneessä olassa liikelaajuus suht selkeesti tervettä suppeampi. Myötäote tosiaan täysin ok, vastaote jo omalla painolla vähän kivulias, neutraali ote kaikkein kivuliain. Oisko mun fiksuinta nyt sit vaan pitäytyä myötäoteleuoissa ja jatkaa nivelen kuntouttelua?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom