Leuanveto

Oon vuosia tehny neutraalilla otteella ku ei paikat kestäny muuta mut nyt ku kestää nii en koe siitä mitään hyötyä saavani muihin leuanvetoihin verrattuna.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulin vaan kertomaan, että leuanveto on muodostumassa pikkuhiljaa lempiliikkeeksi pystärin rinnalle. Tää päivittäinen leukailu on tosi nopeasti voidellu suoritusta taloudellisemmaksi, eikä vastaotteellakaan enää paikat kipeydy. Susipaskathan noi lisäpainotulokset on, mutta pienillä lisureilla ja omapainolla varsin mukavaa hommaa.

Musta tuntuu, että aiemmin oon tässäkin liikkeessä ryskiny liian isoilla kuormilla. Nöyryys, sitä on palkitsevaa oppia.

Hitto miten omituisen näkönen veto. Kevyt ku mikä melkein ylös asti ja tuliko täys stoppi ennen sitä vikaa pientä nykäystä?
Joo, vähä alko takaraivoon tulla ajatus että vittu jos ei ylös asti tuu mut tulipa kuitenki :D Ihmeen nopeesti joo nousi viimestä paria senttiä lukuunottamatta.

Luulen että eiköhän me jto:n kans vielä kymppi saada lisää ennen ku alkaa vaikeemmaksi mennä. Mahtava fiilis ku voi vedellä ilman kipuja!

Mistä noi kivut aiemmin on sit johtunu? Sattumaa, et nyt oot vaan toipunu niistä, ku pitkä tauko, vai teitkö jtn erilailla aiemmin(esim. liikaa, joka aiheutti rasitusvammoja tjs)?
En tiedä varmaksi sanoa, varmaan monen asian summa. Liikaa treeniä (treenasin aikoinaan ominpäin jopa 8x viikossa), liian vähän lepoa (en kevennellyt kuin pakon edessä), huono tekniikka punnerrusliikkeissä, paino käsillä takakyykyssä... Yli neljään vuoteen en juuri leukoja vedellyt, nyt ei oo kipuillut yhtään ku jto:n kans maltilla nollasta aloitettiin.

Treenin päätteeksi jäähdyttelynä vähän leukoja eli 10*10 1 minuutin pausseilla. Nyt tuntui, ettei oikein lyhyemmällä paussilla olisi onnistunut. Toisaalta tohon olisin kyllä pystynyt ainakin kaksi sarjaa enemmän tekemään. Seuraavan kerran kun tulen tekemään tätä niin vähennän pausseista 5 sekunttia eli 55 sekunnin huililla kokeilu montako 10 sarjaa menee. Nää on niin mielenkiintosia treenejä, että oksat pois.

Hienosti porukoilla kulkee. Ittellä joku outo tilanne kun toinen maksimivoimajakso meni täysin puihin ja siitä koitetaan sitten syksyllä päästä jotenkin takasin puikkoihin. Varmaan noi yhen käden treenit ja joskus ristiriipuntakin sekottaa systeemejä. Semmonen outous tuli esiin että palomiespunnerruksia lähes suorasta roikunnasta menee kolkyt ykköstä pikku pausseilla 30-45 sek. Tai tuohon olen nyt pari kertaa lopettanu kun sitä ennen ollut jo lisäpaino reeni aamulla eikä toi varmaan ole edes fiksua reenimielessä tommonen jatkuva ykkösten veto?

Aamulla meni 115kg rm1 kun pari kuukautta sitten meni 123kg. Painoakin nyt kolmisen kiloa enempi. Ens viikko all inclusive tasokkaassa hotskussa joten voipi tulla vielä relusti lisääkin painoa. Siellä on kyl ok sali joten toivottavasti tulee käytyä ettei tule vielä suurempaa notkahdusta kuten aiempina vuosina kesäloman yhteydessä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
rypäle, cluster, pukama, restpause, pätkityt sarjat... onhan näitä. cooliudesta en tiedä.

eli tarkotat lyhyillä pausseilla tehtyjä sarjoja, joiden jälkeen pidempi paussi? esim. 4x3x100kg/20sec vaikkapa ja näitä muutama?

klusterit on tosi tehokkaita tutkitustikin voiman lisäämiseen. oon käyttänyt säännöllisemmin reilu 5v. saa pienen palautuksen ansiosta pidemmän sarjan ko. kilolla ja enempi nostotehoa myös.

toistot yleensä 1-3 ja sarjassa niitä sen verran, että pysyy 10-15 huitteilla peruskaudella. maksimiin esim 5x1x100kg/20s.

palautus 10-20s yleensä. bodymielessä jos tekee 4-6 toiston pätkissä, voi olla viksua käyttää 20-30s pausseja. sarjatauot sit normaalit.

Mun yksi suosikki leuanvetotreeni on ranskalaiset leuanvedot. Tänään ohjelmassa oli 8*3 noin 1 sek stopeilla paitsi ylä asennossa stoppi oli noin 2 sek. Ekat seitsämän sarjaa tein 10 kilon lisäpainolla mutta viimeseen sarjaan laitoin 15 kg ihan vaan kokeillakseni meneekö se. Leuanvedot vastaotteella tein hieman harvemmin nähdyllä tekniikalla eli veto tulee niskan taakse. Onkohan tälle leuanvedolle oikein joku nimikin? Tämä tuli tehtyä ihan vaihtelun vuoksi ja siinä sarjat oli 3*8 10kg. Videolla viimeinen sarja ranskalaisista ja ensimmäinen sarja niistä vastaoteleuoista.

Mä tein yhteen aikaan aina tolleen. Tuntu jotenki helpommalta, ku se paino jää tavallaan suoraan sinne alle ainakin mun välityksillä. Tein tosin lähinnä jotain perusvoimasarjoja. Paha sanoo, miten toimii isoilla raudoilla.

Tolla asettelulla tuskin saa lantiosta niin paljon irti, jos se on vahvasti mukana liikkeessä?

Itse olen tehnyt toistoalueella 2-10 leukoja silleen että painojen roikkuessa lisäpainovyöstä etupuolella niin sujautan ne jalkovälistä takapuolelle (lisäpainovyössä siis pitkähkö ketju). En ole huomanut mitään eroa siinä kummalla puolella noita painoja pitää.

Tää ei liity leukoihin mitenkää enää, ja sisältää varmaan mutuilua, mut voiskohan painon asettelelulla saavuttaa jtn samantyyppistä myös leuoissa?
"Hyöty" on varmasti niin marginaalista luokkaa, että kannattaa roikotella ne lisäkivekset just silleen, kun suorittamisen kannalta mukavimmalta tuntuu TAI sillä tyylillä, mitä kisoissa käytetään, jos semmonen kiinnostaa.

muuttaa se painopistettä jonkin verran. naru takana voi auttaa/pakottaa pysyyn pystymmässä, jos haluaa vähä painottaa ojentajia enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom