Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

on ollu lateraalia myös ja kyllä ne parantuu ajan mittaan. itseasiassa nyt edelleen hieman vielä tenniskyynärpää oikeessa kädessä. mä oon vähä huono lepäileen ku on hyvät kiipeilykelit, joten ne vammat tuppaa kroonistuun ja sitten sinnikkäällä sietämisellä ne vaan häviää. toki kiinnitän sillon myös extrapaljon huomiota kaikenlaiseen jumppailuun ja ennaltaehkäsyyn. yks mikä auttaa kyl medi epiinkin, on trigger-piste painelu. lisäksi rannekäännön negoja ja sen koukistajapuolen hierontaa (myös poikkisuuntaan) ja liikkuvuustreeniä. älä kipukohtaan koske kuitenkaan, vaan jätä semmonen 5cm väliä. kortisoni ei pitkällä tähtäimellä auta sen enempää ja just totesin sen itekin. kipu palaa kyllä ellei lepää. eikä se lepokaan mitään takaa. hankalia noi on kyl.

kyseessähän ei oo yksittäinen jänne, vaan mediaalipuolella koko ranteen koukistajalihasten kiinnityskohta. paljon sälää, heikko aineenvaihdunta, isot mahikset ylikuormitukseen jne. pyri nyt välttään sitä koukistelua ja vetele vaikka avokämmenellä eli sormet auki. lisäks teet negoja siinä rannekäännössä 15-20 toiston pätkissä joka toinen päivä 2-3 sarjaa. mä en oo lääkäri, mutta näitä on tullut eri lajien ihmisillä vastaan täs vuosien varrella aika usein ja niitä on eri keinoilla hoideltu. totaalilepo ei oo koskaan ollu se paras ja yleisesti toimivin keino.

Lainaus: Lisäpainoja 1-2 treenissä per viikko. esim. ma 4-6*1-3, ke 4-6*4-6, pe 3-5*8-10. hilkku varaa joka sarjaa. kolme viikkoo määrissä ylöspäin. joka neljäs viikko kevyemmin, jolloin teet vaan pari sarjaa per treeni ja jätät enempi varaa.

Jos lähtisi tältä pohjalta omapaino 105 kg, lisäpainokokeilu tuotti 25 kg maksimin. Aloitan ma 4*2 +20 kg, keskiviikkona 5*5 op, perjantaina 4*4 +5kg. Tavoitteeksi sitten kohottaa sarjoja.

ei tota oikein saa tehtyä sillai ilman momentumia yhdellä kädellä, mutta toi videon kaveri kyllä osottaa mikä merkitys on tasapainolla ja liikevoiman ajoituksella. toki voimaakin on.

Leuanvetotangon ajattelin hankkia kotiin. Onko kenelläkään semmoista siirrettävää karmiin asetettavaa mallia, jota ei tarvitse ruuvata kiinni? Semmonen ois kätevä, mutta en oikein luota siihen, että pysyy kunnolla paikoillaan.

Sitten tyhmä kysymys: Miten sellainen perustanko kiinnitetään oven karmien väliin? Joskus kaverin luona yritin vetää leukoja, niin tipahdin tangon kanssa polvilleni maahan.

ruuvaa aina. ihan aina ruuvaa! ota siitä kaverin tangosta oppia, miten voi käydä. muuten tuntuu tympeeltä, kun sulla on levyt jalkojen välissä ja se tanko lähtee irti... eka rusautat sillä ittees otsaan ja kaupan päälle ruhjot vehkees niillä levyillä ku tömähdät maahan. juuei. tangoissa on reiät ja niistä sit vaan kunnon ruuvit ovenkarmeihin.

Itselläni on tuollainen Iron gym tms. irrotettava tanko ja ihan hyvin se on toiminut ja kestänyt 115 kilon elopainolla leuanvetoa. Tuollainen kunnolla kiinnitettävä tanko on kyllä stressivapaampi ja muutenkin huolettomampi, varsinkin jos alkaa lisäpainoilla vetämään. Myös kaikki jalkojen nostot ja muut rimpuilut on parempi tehdä kiinnitetyllä tangolla.

tanko kestää kyllä yleensä aina, vaikkei ruuvattava oliskaan. ne ovenkarmit vaan joissain taloissa joustaa ulospäin sen tarvittavan millin pari, että lähtee irti.

Suosittelen itsekin kantapään kautta oppineena ostamaan kunnon tangon, itsellä joskus teininä rusahti karmeihin kiinnitettävä tanko täyttä vauhtia suoraan nenään ja oli kyllä taivaan ihme ettei murtunut. Verta tuli niin helvetisti. Tietysti jos olisi muutaman sentin alemmaksi tullut hampaille, olisi käynyt vielä paljon pahemmin.

hei! Kaipaisin lisää toistoja leuanvetoon, elikkä olisiko vinkkejä miten saisn tulostani nostettua. Tällä hetkellä tulos pyörii 20-24 tienoilla, vedän erittäin puhtaita eli aivan suorilta käsiltä ja leuka reilusti tangon päälle. Lisäpoinolla on mennyt ykkönen 40 ja kuuden toiston sarja 25 kilolla . Olen 15-v ja paino on 55kg . Käyn salilla 2 kertaa vikossa ja vedän joka kerta monia sarjoja ilman, että lisäpainojen kera ja kotana tulee myös vedettyä jonkin verran. Mutta tulokseni on nyt pitkään pyörinyt tuolla alueella ja tulosta ei ole syntynyt paljoa varsinkaan maksimitoiston kohdalla vähään aikaan. Olen myös ajatellut että ottasin nyt kunnon tehotreenin yhdenkädenleuanvedon eteen about 3- 5 kuukautta. Olisiko se realistinen tavoite?

Suosittelen itsekin kantapään kautta oppineena ostamaan kunnon tangon, itsellä joskus teininä rusahti karmeihin kiinnitettävä tanko täyttä vauhtia suoraan nenään ja oli kyllä taivaan ihme ettei murtunut. Verta tuli niin helvetisti. Tietysti jos olisi muutaman sentin alemmaksi tullut hampaille, olisi käynyt vielä paljon pahemmin.

Ihan Off topiccia..
Tyrehdytit verenvuodon tietysti ihan vaan kosketuksen voimalla?

Vedän leukoja kolmesti viikkoon ja on sellanen ongelma että aina heti sen jälkeen kun oon lopettanu vetämisen on alaselässä kipua. Vedän leuat rintaan asti suorilta käsiltä ja jalat takana ristissä. Onko kellään ollu vastaavaa ja miten tämä on kierrettävissä?

Tais olla sm-kisat tuossa elokuussa, Kiimingissä, lähellä Oulua.
No mit vit, oon ollu siinä käsityksessä et ne Kiimingin kisat olis joskus marraskuussa? Onko jollain muuten heittää edellisten vuosien tuloslistaa näytille, ihan vaan mielenkiinnosta haluisin nähä et millasilla tuloksilla siel voitetaan tai ylipäätään minkä tasoisia nostajia/vetäjiä siel yleensä on? Kiitän jo etukäteen jos joku viitsii laittaa, ite en oo löytäny?

No mit vit, oon ollu siinä käsityksessä et ne Kiimingin kisat olis joskus marraskuussa? Onko jollain muuten heittää edellisten vuosien tuloslistaa näytille, ihan vaan mielenkiinnosta haluisin nähä et millasilla tuloksilla siel voitetaan tai ylipäätään minkä tasoisia nostajia/vetäjiä siel yleensä on? Kiitän jo etukäteen jos joku viitsii laittaa, ite en oo löytäny?

Elokuussa oli toistoleuavedon SM:t Kiimingissä. Tässä tuloksia niistä: http://www.kiimu.fi/fi/Lajit/Voimailu/Toistoleuanvedon+SM2011.html

Marraskuussa on voimaleunvetoskabat Kiimingissä. Infoa: http://www.kiimu.fi/fi/Lajit/Voimai...mi+ja+Leoko+Power+50kg+Rautakoura+SM2011.html

Back
Ylös Bottom