jto
AMMATTILAINEN
on ollu lateraalia myös ja kyllä ne parantuu ajan mittaan. itseasiassa nyt edelleen hieman vielä tenniskyynärpää oikeessa kädessä. mä oon vähä huono lepäileen ku on hyvät kiipeilykelit, joten ne vammat tuppaa kroonistuun ja sitten sinnikkäällä sietämisellä ne vaan häviää. toki kiinnitän sillon myös extrapaljon huomiota kaikenlaiseen jumppailuun ja ennaltaehkäsyyn. yks mikä auttaa kyl medi epiinkin, on trigger-piste painelu. lisäksi rannekäännön negoja ja sen koukistajapuolen hierontaa (myös poikkisuuntaan) ja liikkuvuustreeniä. älä kipukohtaan koske kuitenkaan, vaan jätä semmonen 5cm väliä. kortisoni ei pitkällä tähtäimellä auta sen enempää ja just totesin sen itekin. kipu palaa kyllä ellei lepää. eikä se lepokaan mitään takaa. hankalia noi on kyl.
kyseessähän ei oo yksittäinen jänne, vaan mediaalipuolella koko ranteen koukistajalihasten kiinnityskohta. paljon sälää, heikko aineenvaihdunta, isot mahikset ylikuormitukseen jne. pyri nyt välttään sitä koukistelua ja vetele vaikka avokämmenellä eli sormet auki. lisäks teet negoja siinä rannekäännössä 15-20 toiston pätkissä joka toinen päivä 2-3 sarjaa. mä en oo lääkäri, mutta näitä on tullut eri lajien ihmisillä vastaan täs vuosien varrella aika usein ja niitä on eri keinoilla hoideltu. totaalilepo ei oo koskaan ollu se paras ja yleisesti toimivin keino.
kyseessähän ei oo yksittäinen jänne, vaan mediaalipuolella koko ranteen koukistajalihasten kiinnityskohta. paljon sälää, heikko aineenvaihdunta, isot mahikset ylikuormitukseen jne. pyri nyt välttään sitä koukistelua ja vetele vaikka avokämmenellä eli sormet auki. lisäks teet negoja siinä rannekäännössä 15-20 toiston pätkissä joka toinen päivä 2-3 sarjaa. mä en oo lääkäri, mutta näitä on tullut eri lajien ihmisillä vastaan täs vuosien varrella aika usein ja niitä on eri keinoilla hoideltu. totaalilepo ei oo koskaan ollu se paras ja yleisesti toimivin keino.