No enpä kyllä antais jaloista grammaakaan lihasta lueanvedon kehittämiseksi. Pakko olla järkevämpiä keinoja, varsinkin kun ykkönen mullakin vasta se säälittävä n.50kg.
Niin no, tonne 60 kg lisuriin pääseminenhän oli loppupeleissä ihan helvetin yksinkertaista: " Ongelma: Haluan vetää x kiloa leukoja, mutta en ole tarpeeksi vahva. Ratkaisu: vedä ihan helvetin paljon leukoja lisureilla, kunnes pääset tavoitteeseen x." Mähän en edes päässyt omaan tavoitteeseeni, joka oli 50kgx5. Sarjat tyssäsi 50kgx3, josta sitten seurasi 60kg ykkönen, joten mä "luovutin" ja tyydyin tohon.
Jalkojen treenaamattomuus ei ollut pääpointti, vaan käytännön ratkaisu: kova jalkatreeni verottaa oikeasti palautumista, eikä mulla tuohon aikaan ollut mitään vakavia tavotteita jalkojen suhteen. Olin just saanut etarissa 160kg ykkösen, enkä keksinyt, mikä olisi seuraava tavoite jalkojen suhteen, joten päätin vaan skipata ne, ja keskittyä siihen päätavoitteeseen, eli leukoihin. Tällä hetkellä en tee leukoja ollenkaan, koska treeniohjelma- ja tavoitteet ovat taas muualla. Asiat muuttuvat, mitään oikeaa tapaa treenata ei ole olemassa, ainoastaan erilaisia rarkaisuja eri tilanteisiin. Jossain tilanteessa toimiva ratkaisu saattaa toisessa tilanteessa olla täysin väärä, ja toisinpäin.
Kannattaa oikeasti kokeilla erilaisia juttuja salilla, usein ne jutut, mitä itse on pitänyt "väärinä", ovatkin olleet sillä hetkellä just se, mitä kroppa vaati kehittymisen alkuun potkaisemiseksi. Ainakaan tossa ei menetä mitään, ja vähintään siitä oppii jotain. Kiitos vastauksesta!