Leuanveto

no loogistahan se tasatilanteessa on, että painavampi voittaa. ei tässä ny mitään epäselvää pitäs olla. eri asia sitten jos toinen vetää toiston enemmän. peli selvä samoin.

leuoissa liikutellaan omaakin painoa juu, mutta niin tehdään muissakin lajeissa. ei tässä ny saivarrella kannata. säännöt on sääntöjä ja niiden mukaan mennään. jos haluaa jotain muuta, perustakoon vaikka oman liiton :)

se että voimalajeissa pyritään olemaan mahdollisimman raskaita painoluokkaan nähden, johtuu yleensä siitä, että nostamalla niitä eroja saadaan helpommin kuin spekuloimalla tasapelejä. kyllä se leuoissakin noin menee, eikä jengi väkisin yritä miettiä tasapelejä.

coan nosti muutamassa sarjassa ja halus niihin mahdollisimman kovan tuloksen kaikkiin. eli pyrki hallitsemaan mahdollisimman laajasti sitä kenttää. joskus vaati sen takia painonvetoa, joskus ei.

Siis otin kantaa tohon taktiikkaan olla painavampi ja pyrkiä tasapeliin, kuin olla kevyempi ja vetää enemmän toistoja. Jälkimmäinen mun silmään fiksumpaa.

Sääntö, että tasatilanteessa toistokisassa omallapainolla painavampi voittaa on tietenni looginen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän huonot kuvakulmat, mut molempien pätkien kaikki toistot näyttää vajailta mun silmiin, jos kriteerinä on leuka yli tangon pysty- ja vaakasuunnassa.

Hävyttömiä rautoja ja suorituksia silti.

Vähän huonot kuvakulmat, mut molempien pätkien kaikki toistot näyttää vajailta mun silmiin, jos kriteerinä on leuka yli tangon pysty- ja vaakasuunnassa.

Hävyttömiä rautoja ja suorituksia silti.
Vajaitahan ne on. Hurjia rautoja toki, mutta luultavasti saa aika paljonkin ottaa painoa pois jos vetää leuan kunnolla tangon yli.

Niin, eihän noi videon tyypit itekään saa vedettyä sarjojaan. Ei penkkiketjuunkaan kukaan postaile loppuojennusta vajaita nostoja.
Oon aika pitkälti samaa mieltä. Tietty leuanvedostakin näkee niin montaa variaatiota, että on tosi paha mennä erottelemaan hyväksyttyä ja hylättyä suoritusta. Kyllähän monet bodarit vetelee nippa nappa leuan tankoon, jotkut ei edes sinne asti, eikä sekään oo mitenkään "väärin" vedetty.

Meinaan vaan, että kotimaisissa leuanvetoskaboissa noi videon suoritukset ei tietenkään menis läpi, mutta yhtä selkeää yleistä linjausta ei ns. täydestä toistosta oo, kuten esim. penkissä.

Edit. Oma linja on toki se, että leuka selvästi tangon yli = kokonainen toisto.

Minuakaan ei kyllä nuo Vaginaattorin linkkaamat videot erityisemmin vakuuttaneet jos niiden on tarkoitus edustaa jotain kansainvälistä huippua, liekö saisivat kisahyväksytysti edes sitä sataa kiloa tai ainakaan paljoa yli.

Itse muistelen, että sain tuommoisen "leuka hipaisee tangon alapintaa ja lähtö suoraan pudotuksesta eikä kuolleesta roikunnasta"-lisäpainoleuan about 90 kilolla jo silloin, kun kisapuhdas lisäpainoleuka kuolleesta roikunnasta oli ehkä hikisesti 70 kiloa. Nyt ei ole tullut kokeiltua aikoihin tuommoista vajaata nytkäystä, mutta ainakin itselle (ja uskoakseni suurimmalle osalle muistakin) ylivoimaisesti vaikein osuus leuanvedossa on juuri se viimeiset viisi senttiä, eli leuka kokonaan tangon yli sekä pysty- että sivuttaissuunnassa.

Onko lisäpaino leuanvedossa oikeasti mitään kansainvälistä kilpailua edes ?

En ainakaan ole törmännyt. Ensi vuonnahan meinaa Suomen järjestö järjestää mm-kisat, toivotaan että saadaan osallistujia muualtakin kuin Suomesta. Käytännössä se kai edellyttäisi, että muissakin maissa olisi leuanvetoon keskittyviä lajiliittoja tms, jotta ulkomaisetkin kisaajat ovat uskottavan doping-testauksen alaisia. Mutta en tiedä, miten aikovat tuon järjestää.

No emt. Kuinka moni vaikka Suomessa pystyy tekeen 80kg:lla sarjaa, tanko rintalastaan(rintojen alapuolelle siis), & myötäotteella?
Heittäisin näkemäni perusteella, ettei ykskään lähellekkään, joka käy nois kisoissa.

No etpä ole toisaalta tänne sellaista videota linkannut? Noissa mitä laitoit ei ollut yhtään kokonaista leukaa edes kehonpainolla.

Todella kovia poikia vetämään, mutta jos tuloksia halutaan vertailla, niin täytyy kriteerien olla samat. Suomen kisoissahan tarvii täyttyä esim. seuraavat seikat:

1) leuka kokonaan tangon yli
2) lähtö tuomarin merkistä
3) dopingtestaus

Ei mun mielestä mitään pikkujuttuja, jos haetaan vertailukelpoisia tuloksia.

Jos kisojen standardit on se universaalein vertailupohja, ni täytyy todeta, etten kyl juurikaan diggaa kauheesti voimanoston standardeista tietyissä piireissä. Kyykkyjen syvyydet on melkeen aina sellast köyhää hifistelyä, ja reilusti vajaita mun silmissä suurin osa. Tai penkissä joku kunnon riemukaari, ja lopullinen liikerata alle 10cm. Ja joojoo kovat raudat on tangossa yms. enkä ite kykene samaan. En silti ite pidä vakuuttavina, vaan mieluummin käytän omia standardeja. Se on se hyvä puoli, ku vastustaja on oma ittensä. Voi luoda ihan omat standardinsa.
Haluat olla ja oletkin "oman tiesi kulkija", mikä on toki kunnioitettavaa. Kuitenkin sinun pitäisi myös ymmärtää, että asettamalla omat standardit lajeihin joissa on olemassa myös yleisesti hyväksyttyjä (kilpailu)sääntöjä, saat varmasti paljon eriäviä mielipiteitä siitä mikä on kova suoritus ja mikä ei. Mitään kilpailulajiahan ei voi olla olemassa ilman yleisesti hyväksyttyjä sääntöjä ja näiden sääntöjen puitteissa suurin osa täälläkin suorituksia arvostaa.

En jaksa lukea tota romaania, mut oothan sä nyt itsepäisen olonen tyyppi ja siihen viittasin tolla. En mä sun sielunelämästä tietenkään mitään voi tietää. Rauhaa, veli.

Niin no... oon mitä oon. Se ei oo mihkää muuttumassa :d. Ei toi oo mulle mikään ongelma, et on olemassa kilpailulajeja, ja standardeja. Ei oo multa mistään pois. En vaan välil tajuu, miks jotkut ihan tavikset(ei kisaavat henkilöt) jossain perus junttilan salilla totee jtn, ''ei ois menny kisoissa läpi''. Viitaten vaikka omiin kyykkyihin, vetoihin, penkkeihinsä, yms. Must 101% turhuutta, jos nää ihmiset ei treenillään edes kisoihin pyri, vaan treenaavat muuten vaan. ''Nojoo, vedin mä sitä ja tätä, mut ei ois menny kisois läpi''. Mä: So? Mihin pyrit :D?

Toinen,mitä yritin tossa sanoa, on se, että vaikka ne kisasäännöt oliski yleiset standardit, ni vähän ku käyttää omaa päätä, ja pohtii suorituksen kriteerejä ihan vaikeusasteen kantilta, ni tajuu sen, et esim. ton voimanoston kriteerejä pystyy tiukentaan reilusti. Tää on ehkä yks syy, miksen mitään kilpaurheilua oikeen ymmärrä: voitto on tärkeintä, mut ite suorituksel ei oo merkitystä, kuhan se tehään sääntöjä noudattaen. No loogista toki, ettei armoa muille anneta, mut en mä ees haluis kilpailla missään asiassa, jos ne kriteerit olis musta liian kämäset. Huom ''MÄ''. Tää on vaa mun näkemys, enkä muuks väitä.

´´

Okei. Luin ton sit liian pitkälle. Ei. En vaan olonen, vaan sitä itseään all day long lähinnä. Tätä en voi kieltää.
En pelkkää sielunelämääkään meinannu, mut joo. Peace (y).

Sen ymmärrän, jos urheilija tekee liikkeen erilailla kuin virallinen kisanosto, koska kyseinen esim epäpuhdas tai lyhemmän liikelaajuudun liike tukee paremmin urheilijan päälajia. Jos vaan urheilee omaksi hyvikseen, miksei tee liikkeitä kuten kisoissa?

Sen ymmärrän myös, että egon takia tekee liikkeet epäpuhtaasti, ja sitten vertaa tätä helpotettua nostoa yksi yhteen muiden kisanostoihin ja tuntee valheellisesti olevansa hyvä :D

@Vaginaattori

Mä en esittänyt, että jotkin kriteerit olisivat oikeita tai vääriä – pointti oli ainostaan se, että linkkaamasi videot eivät ole millään tavalla vertailukelpoisia kotimaisten kisavetäjien tuloksien kanssa.

Kovia suorituksia oli kyllä lisäpainoleuanvedon SM-kisoissa. Nolo moka vaan ku painoja väärin lastasivat ainaki yhelle kisaajalle.

Kyllä!! Äärettömän noloa, nämä kisat muistetaan varmaan vain tästä..itse jokusissa vn-kisoissa ollut talkoolaisena ja se on kyllä parasta palautetta, kun koko päivän teet hommia ilman kunnon taukoja, kerran tulee virhelastaus ja alkaa "vitun idiootti, hoida hommas"-huudot..ja oli kyseessä "mikä tahansa" voimailukisa niin tuomarit viime kädessä vastaavat, että tanko on oikein kuormattu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom