Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, siis kyl ne lisäpainoilla vetelyt loppuu jo 10-15 min ennen kisan alkua. Sen jälkeen pitää tehdä kaikkea muuta mikä pitää lämmöt. Ei tossa tosiaankaan pidä päästää itteään jäähtymään. Hirveesti riippuu kisapaikasta ja miten ripeesti kisa sitten etenee vieläkö sinne treenitankoon pääsee. Hyvinkäällä nyt vetojen väliksi tuli 15 min ja se treenipaikka oli ihan samassa tilassa niin kehonpainolla vetoja tuli tehtyä siinä välillä. Treeneissä mä en kyllä työsarjoja venytä 5minuuttia pitemmiksi. Toistoleuanvetotreenit ovat sit asia erikseen, niissä on välillä 10 minuutinkin taukoja sarjojen välillä. Kiva kun katoit ton videon, ei sit tullut ihan turhaan tehtyä.Tossa kerroit että lopetat lämpän viimeistään 10 min ennen kisavetoja. muistelen että jotku koutsit ois sanonut että 10 min ois lähes maksimi jo kylmettymiselle, mutta on varmaan tosiaan aika yksilöllistä. Yleiskommenttina mulle tuli hiki jo sun lämppien kattomisesta ja luulen että ainakin noi nousut 5 kilon välein söis jo mun sarjojen tehoa? Hienoa että viitsit tehdä opetusvideon kun ei noista lämpistä tosiaan netissä löydy mitään!
Mites tiheeseen joudut kisassa veteleen vuorojas? Teetkö työsarjojen taukoja sitä silmällä pitäen?
View: https://www.instagram.com/p/BiOu2oLjBV0/
Omaa räpellystä taas. Kuukausi sitten meni toisto vähemmän 7kg pienemmällä yhteispainolla.
Minä oon niin paha hyytymään liikkeessä ku liikkeessä että ei ois enää ainuttakaan tullu. Ehkä sätkimällä yks mutta yritän pitää tekniikan tommosena, ku ei mitään kisatavoitteita leuanvedossa ole. Lisää lihasta vaan ja paukkuja penkkiin ja vetoon.Näyttä kyllä siltä, että taisi jäädä aika rajusti siniselle?
Kiitti paljon neuvosta. Jotenkin toi 10*10 näyttää/kuulostaa hienommalta joten ehkä juuri siksi se kiehtoo. Uskoisin, että helpompi mulle olisi saavuttaa 20*5 mut ku....tossa on sen verran määrää, että menee sen palautumisen optimoinnin piikkiin. kestotreeniä siis ja tietenki kunnollinen voimakausi alle eka.
kaks lähestymistapaa: lyhyitä sarjoja alkuun ja pikkuhiljaa kasvatellen eli esim:
- 10x5x op/ 50s --> 10x10x op/ 50s
tai
- 10x3x op/ 30s --> 10x6x op/ 30s.
toinen rinnakkainen treeni sitten sitä paussia leikellen:
- 10x10x op/ 120s --> 10x10x op/ 40s.
paljo noiden variaatioitakin eri sarja- ja toistomäärillä sekä lisäpainoilla noihin mahtuu, mutta noi on ne peruspilarit tuota ajatellen. eri asia sitten on pitääkö vetää just 10x10 vai saako tehdä 20x5 tai vaikka 25+20+15+10+10+5+5+5+3+2 jne
Okei. Olin kyllä sitten pahasti väärässä. Mulle oli kyllä yllätys, että joku voi niin nopeesti hyytyä kun se viimeinen veto näytti vielä ihan hyvin menevän. Mutta meitä on näköjään monenlaisia ja kellä nyt sitten sattuu olemaan minkäkinlaiset ominaisuudet.Minä oon niin paha hyytymään liikkeessä ku liikkeessä että ei ois enää ainuttakaan tullu. Ehkä sätkimällä yks mutta yritän pitää tekniikan tommosena, ku ei mitään kisatavoitteita leuanvedossa ole. Lisää lihasta vaan ja paukkuja penkkiin ja vetoon.
4-5min tuon jälkeen tuli enää tiukka kasi 5kg pienemmillä painoilla.
Tämmöse vedin just. Ei mielenkiintonen suoritus, ku aikaa vastaan kilpailu on ihan tyhmää, enkä osaa suunnitella tällasii ollenkaan. Tavote oli kohtuullinen 50, eli leuka 5 sekunnin välein. 44 sain 5 minaan, ja 47 5:20 aikaan. Ens kerral 5x12 suosiolla, mikä oli alkuperänen suunnitelma, ja toivon mukaan yli 30s levot sarjojen välissä, ni onnistuu aika varmaa. Vaatii nopeita vetoja, eikä voi raapia persettä välis. Melkeen vois pyytää jonkun tarkkaileen sekunttikelloa, ni toimii paljo paremmin. Käytin tossa 10 eri otetta(eri levyset vasta/myötä, ''commando ote'', keskarit, false grip, neutraali ote), ku T-nation käski vaihella otetta ;D.
View: https://www.instagram.com/p/BiUBLsdFu5F/
Teoreettinen kysymys. Onko toi monen tulosseinä jossain lisäkilossa yleensä kiinni hermoston rajasta vai lihasten voimantuotosta? Lisää lihasta (voimaa) vois saada noilla 10x10 reeneillä hyvinkin ja samalla sitä kestovoimaa joten sopis myös syklisyyteen.
Ajattelin tänä vuonna koittaa päästä tuosta kolmatta vuotta jäkittäneestä 50 kilosta yli ja yksi vaihtoehto olis lisätä lihaa selkään noilla pidemmillä sarjoilla, joista en kyllä tykkää, mutta ehkä niihin tottuis?
Mulla on kyllä aika siimaset kädet ja selässäkin latsit vain ylhäällä ja monilla kovilla vetäjillä näyttäs olevan latait sinne alas saakka joten oisko siinä yks puute? Paino 67-68 ja pituus 175. Tosin kyl näillä ohkasillakin käsillä penkki kulkee suht ok kun 110 saa kolmosen. Hauista en tee ikinä leukojen lisäksi ja leukoja kaks tai kolme kertaa vikossa mut alle 6 sarjoja joten kyllä vois kesäksi koittaa reenipäivien lisäystä ja sarjojen pidennystä kun taitaa jäädä penkki vähemmälle ja jalatkin jos ulkotangoissa viihtyis paremmin varsinkin lomalla.
En treenannut jalkoja ollenkaan tänä aikana, joten palautuminen oli jees. Jaloista paloi pari kiloa lihaa, ja samaan aikaan latseihin ja käsiin tuli lisää pihviä, koska frekvenssi + volyymi. Hermotus parani lyhyilla, 1-3 toiston sarjoilla. Puolen vuoden jälkeen vedin ykkösen 60 kg:lla, oma paino 92kg. Tohon se kehitys tyssäsi, ja leuat jäivät, mutta homma skulasi aikansa, joten ei voi valittaa.
Rankkaakin priorisointia kannattaa kokeilla, jos joku yksittäinen liike- tai lihasryhmä on oikeasti se pääfokus sillä hetkellä. Itselläkin suurin kehitys tuli varmaan puhtaasti viikkovolyymistä, joka oli mahdollista juuri jalkojen skippaamisen ansiosta.