Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tänään taas lisäpaino leukoja ja kokeilin jopa yhdenkäden leuka variaatiota, eritasovetoa.
Ottaahan muuten hyvin keskivartaloon!
Tein 2 toiston sarjoja per käsi.
Toinen käsi oli noin 30 cm alempana.

Tekeekö kukaan muu täällä leukoja sellasella tyylillä että pitää katseen koko aika mahdollisimman ylhäällä, ns. katossa? Itellä ainakin venytys ja supistus tuntuu tosi hyvin noin. Eteenpäin kun katsoo niin tuntumaa ei tule niin hyvin.

Loistava suoritus, onnittelen!
Sopiiko kysyä, minkälaisella urheilutaustalla aloitit leuanvetoa harjoittelemaan?
Tuleeko treeneissä vedettyä minkälaisia toistomääriä?

Yleisurheilutausta, päämatkana oli 400 metriä. Sitä kautta suht hyvä maitohaponsietokyky.

Leukoja treenaan vakiosarjoilla, en pyramidisysteemillä. Määrät tulee sarjojen määrän mukaan. Eli jos vedän vaikka 5 sarjaa, niin toistomäärä sellainen, että vielä viimeisessä sarjassakin juuri ja juuri menee saman verran toistoja kuin ensimmäisessä. Eli vaikka jotain 5 x 25.

kyröölääne: joo maitua pullohon ja voikkuleipää voipaperin sisälle. ja makkaraa. kyllä sinne johonaki välis keriitähän :) eritasovedot on aikalailla se paras variaatio, kunhan se veto tulee sinne ylempää käteen kunnolla. niissäki pitäs sitä perustasoo nostaa tietenki. yks mikä toimii kans hyvin on osanostot niis hankalis kohdis. esim. ala½ ja ylä½.

lippusiima: aikalailla taitaa j.t. olla seinäjoen paikat läpi kattellu. seinäjoen kivilaatu tuppaa oleen aika huonoo kyllä, mutta toi täsmä ny ei juuri pääse sinne joupiskallekkaa kävellen, joten vois olla sille hyvä ;) multa meni hieman sun tekstipaljoudessa ohi, mitä kysyt? lyhyesti ja ytimekkäästi. varsinaiset henk.koht. ohjelmat mä teen virman piikkiin.

Joo, oon yrittäny pitää painon avustetuus yläkärellä tua nipistysote sen siirtää puali väkisin.
Tällä viikolla alootin tuan frekvenssitouhun 4 päivää on ny takana toistot 3-5 23sarjaa yhteensä + 2 heleppoa kymppiä, väsy ei tullu viälä, ens viikolla sitte sarjoja tuloo lisää ja päiviä 5

Tua maitopullo + makkaravoileivät voipaperis on klassikko, mutta täs on kyröölääsen palautusjuama :D

http://www.youtube.com/watch?v=1Rbo3CV7wuI

tua nauttiminen meni elevistelyksi kylläki ;)

Yleisurheilutausta, päämatkana oli 400 metriä. Sitä kautta suht hyvä maitohaponsietokyky.

Leukoja treenaan vakiosarjoilla, en pyramidisysteemillä. Määrät tulee sarjojen määrän mukaan. Eli jos vedän vaikka 5 sarjaa, niin toistomäärä sellainen, että vielä viimeisessä sarjassakin juuri ja juuri menee saman verran toistoja kuin ensimmäisessä. Eli vaikka jotain 5 x 25.

Kiitos vastauksestasi, erittäin kiinnostavaa luettavaa :)

Missä vika kun leuanveto tulokset junnaa paikallaan ja muut tulokset nousevat huimaa vauhtia! Leuanveto myötäotteella siis. ps. tehonlisääjiä en käytä

Mikäs tämän hetken maksimi? Lisäpainot heti käyttöön kun toistot alkaa olla siinä kymmenen korvilla. Miten olet tähän mennessä treenannut leukoja?

jto on monta kertaa korostanut toistomäärän lisäämistä (= tanko kotiin ja aina kun menet jääkaapille/vessaan vedät yhden setin leukoja). Toimisko sama lähestyminen muihinkin isoihin liikkeisiin (mave, pena, kyykky)?

Kun olin seiskalla koulussa liikkui huhuja että lukion isoin kaappi kävisi joka välitunti treenaamassa penkin.

kyröölääne: aluksi pakkisvakio: ei se ihan koko litraa kyl ollu. ihan selvästi näkyy, että roisku vähä lattialle! :) vaikka ittekki oon luontasesti suht venyvä, mä pidän tota äärimmäisen kovana suorituksena! kokonainen litra!!! :) kyllon aminohapporofiilit kohorallansa! ja flavonoirit ja muut!

mielenkiintosta kyl nähä, miten tollanen pikakuuri vaikuttaa sulle. heikolla toistokestävyydellä vois olettaa et saat aika hyvin sinnekki puolelle apuja, mutta niinku aiemmin sanoin, se ei oo sun lahjakkuusalue, eikä tartte ollakkaa. vaihtele toistoja näinki lyhyes ajas kuitenki eres vähä. jos menee helpolla se 1-2*ykl, tee vaan. kuitenki selkee vara saa olla sarjoissa, muttei mitään satujumppaa ihan.

mikki77: kyllä se kaikkii liikkeisiin onnistuu. toki jos kyykkymaksimi on 300, voi olla hieman hankalaa ja vie enempi aikaa ku jonkin verran lämppäsarjojakin joutuu tekeen. yks esimerkki tollasesta huomattavan tiuhasta frekvenssistä ja isoista määristä on yks asiakas muutama vuosi sitten. perinteisesti treenannut vanhan liiton ukko, joka testissä sai 85%:lla vitosen ja toiseen sarjaan tiukka kolmonen, jos nyt oikein nää muistan. kuitenki huono sarjakestävyys. poikamies ja pysty tekeen töitä kotona oli tilanne, joten penkki autotallin perältä keittiöön ja homma käyntiin. menihän siin useempia kuukausia, mutta sitten seuraavassa testissä teki 85%:lla 30*5 toistoo päivän aikana. ja ei vaan väsyny sillonkaan. tais tehdä ton neljä kertaa viikkoon ihan huvikseen. maksimihommissa tais paras päivä olla 15*1*97%. eli se kroppa tottuu kyl kummasti. tollakin ukolla hävis nivelvaivat suht hyvin ja motivaatio tietenki nousi kattoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä Kyrölääset on kovia. :hyvä:

Nopeasti tässä leuanvedossa kehittyy, nyt menee jo kunnon tangosta vedettynä 20 omalla painolla, ja max.ykkönen 45 kg lisäpainolla. Käsikin on nyt kestänyt aivan hyvin. Ei tiiä vaikka uutenavuotena tulisi jo 50 kg. :dance:

Mä en oikeen tiedä miten mun kannattais lähteä treenaamaan noita leuanvetoja kun aika pitkään junnannu tulokset paikallaan. Oon vedelly nyt 3x10 sarjoja 17,5kg lisäpainolla leveällä myötäotteella. Ennen sitä tein 3xMax kehonpainolla myötäotteella(jätin kahdessa ekassa vähän varaa, en vetänyt aivan failiin). Ykkösmaksimia en ole testannut vastaotteella, mutta vastaotteella kehonpainolla leukoja tuli 27 ja kehonpaino on nyt 88 kiloa.

Oisko jto:lla mulle jotain hienoa settiä, mitä en olisi vielä kokeillut? Ja niin tosiaan, olen enemmän bodarisorttia kuin mitään muuta, lihaskasvun ehdoilla mennään !

kyröölääne: aluksi pakkisvakio: ei se ihan koko litraa kyl ollu. ihan selvästi näkyy, että roisku vähä lattialle! :) vaikka ittekki oon luontasesti suht venyvä, mä pidän tota äärimmäisen kovana suorituksena! kokonainen litra!!! :) kyllon aminohapporofiilit kohorallansa! ja flavonoirit ja muut!

mielenkiintosta kyl nähä, miten tollanen pikakuuri vaikuttaa sulle. heikolla toistokestävyydellä vois olettaa et saat aika hyvin sinnekki puolelle apuja, mutta niinku aiemmin sanoin, se ei oo sun lahjakkuusalue, eikä tartte ollakkaa. vaihtele toistoja näinki lyhyes ajas kuitenki eres vähä. jos menee helpolla se 1-2*ykl, tee vaan. kuitenki selkee vara saa olla sarjoissa, muttei mitään satujumppaa ihan.

mikki77: kyllä se kaikkii liikkeisiin onnistuu. toki jos kyykkymaksimi on 300, voi olla hieman hankalaa ja vie enempi aikaa ku jonkin verran lämppäsarjojakin joutuu tekeen. yks esimerkki tollasesta huomattavan tiuhasta frekvenssistä ja isoista määristä on yks asiakas muutama vuosi sitten. perinteisesti treenannut vanhan liiton ukko, joka testissä sai 85%:lla vitosen ja toiseen sarjaan tiukka kolmonen, jos nyt oikein nää muistan. kuitenki huono sarjakestävyys. poikamies ja pysty tekeen töitä kotona oli tilanne, joten penkki autotallin perältä keittiöön ja homma käyntiin. menihän siin useempia kuukausia, mutta sitten seuraavassa testissä teki 85%:lla 30*5 toistoo päivän aikana. ja ei vaan väsyny sillonkaan. tais tehdä ton neljä kertaa viikkoon ihan huvikseen. maksimihommissa tais paras päivä olla 15*1*97%. eli se kroppa tottuu kyl kummasti. tollakin ukolla hävis nivelvaivat suht hyvin ja motivaatio tietenki nousi kattoon.

No mä oon luontaisesti ku rautakanki mutta tua punainen maito tyhjeni vasta 17 vuaren reenin päälle, huumorilla tua maito heitettiin tupaan mut vaikiampi temppu kun YKL tai ainaki mulle oli vaikiampi. Ehkä tuasta on kans apua sitte kiipiämises :)

Mä yritän ottaa hiukan "isommilla toistomäärillä" 2-6 tämän ekan jakson ku oli niin reilusti jopa kovaa negaa lokakuulla ja volyymit tosi alhaiset, mutta yritän sitte vaikka tuohon testiviikon loppuun iskeä sitä YKL kakkosta 95kiloisena molemmin käsin :D Tämän päivän treenin kolme viimeistä kolmosta heitin nelosina kun rupes olemaan satujumppaa, eli jotain tottumista rupiaa tapahtumahan, mikä on aina mielenkiintoista vuosien jälkeen:)

Ja lopuksi lippusiimalle ei ne kaikki kyröölääset kovia oo, ainakaa ne komiemmat:D Mutta on se joskus vaan rumaki komiaa

allusd: no oiskohan fiksua tehdä jkotain muutaki ku 3*10...?

kyröölääne: joo kiivetes toi tulee oleen vielä vaikeempaa...riippuu toki reitistä. pohjaa on kyl fiksuu nyt tehdä vähä isommilla määrillä ja saa pikkusen kroppa uutta ajateltavaa. mulla on aikalailla paljon kokemusta noista määräjutuista eri liikkeissä ja lajeissa ja tulokset on lähes poikkeuksetta hyviä. selkeesti hyvää kertoo jo toi adaptaatio. älä kuitenkaa täs ny älyttömästi testaale enneku sitte siellä kevyen lopuilla. kolmas kova viikko saa olla jo aika puuduttavaa, mut et vielä pystyy tekeen kaiken ok.

kukka se on perunanki kukka! :)

joo niin se menee. homostelu on miesten hommaa! kannattaa niissäkin matkailla se leuka sinne mahd. kauas käden ulkopuolelle. toimii myös vastaotteella.

allusd: no oiskohan fiksua tehdä jkotain muutaki ku 3*10...?

kyröölääne: joo kiivetes toi tulee oleen vielä vaikeempaa...riippuu toki reitistä. pohjaa on kyl fiksuu nyt tehdä vähä isommilla määrillä ja saa pikkusen kroppa uutta ajateltavaa. mulla on aikalailla paljon kokemusta noista määräjutuista eri liikkeissä ja lajeissa ja tulokset on lähes poikkeuksetta hyviä. selkeesti hyvää kertoo jo toi adaptaatio. älä kuitenkaa täs ny älyttömästi testaale enneku sitte siellä kevyen lopuilla. kolmas kova viikko saa olla jo aika puuduttavaa, mut et vielä pystyy tekeen kaiken ok.

kukka se on perunanki kukka! :)

Meinasin tuata alakerran liikkuvuutta kiipeelyhyn enkä maironjuantia :)

Kevyen/herkän viikon PE-SU testit sen näköö sitte mitä näin alakuhun tuloo, eukolle varmuureksi kamera kätehen :)

Mutta miten tuo "perusvoimakestävyys", vai miksi sitä pitäisi kutsua että jaksaa sarjoja hyvin vääntää, korreloi sitten tulosten kasvuun, voisi jopa kysyä "mitä siitä hyötyy?" Kun niitä sarjoja oppii tekemään enemmän, niin se ei välttämättä kerro hirvästi siitä monta toistoa ns. tappiin vetämällä vaikka sillä 6x6 painolla saa. Jos on määrää tehnyt niin varmaan voi olla pohjaa sen verran että saa jopa kasimax painolla tuon, ja jos toiselta kysytään niin pitää olla paino jolla saa yli kympin.

Joskushan itsekkin vääntelin penkissä sinun neuvoillasi 15 treeniä viikossa, valtava volyymi ja tosi pieni intesiteetti. Kehitys oli melkosta. Sitä kehitystä ei tavallaan huomannut sarjoja tehdessä niin hyvin koska varaa jäi niin paljon, mutta kun rautoja suurensi niin aika iloisesti nekin lähtivät liikkeelle. Mutta aika rankkaahan tuo on juuri tuon lämmittelyn takia, eikä tarvinnut edes mitään erikoisempia nousuja tehdä, vaan olkapäät ja kiertäjäkalvosimet olivat liipaisimella. Joskus jos intoa riittää ja tuohon mahdollisuus taas tulee niin täytiipi kokeilla taas. Ennen tuota jumitin puoli vuotta samoissa painoissa, sitten viidessä viikossa taoin 15 kiloa lisää maksimiin. Kasvua näky rinnassa ja etuolkapäissä ekaa kertaa selvästi kun oli sen verran nopeasti tullut. Joskus ajatellut että oma penkkimax ei ole ikinä ollut välillä 110-120 kg , kun se hyppäsi tuon yli suoraan :)

kyröölääne: hehee joo. kunnon elvistelyt kehiin vaan! tästä linkistä eniten kannattaa katella noita spandexejä :) uskosin, et sopis sullekki... http://www.youtube.com/watch?v=4HBQRYO105g

metallica: no tossa on sen hermoston työkyvyn kehittäminen se yks tärkee juttu. sama mikä sullakin toi penkkiin kehitystä, vaikka se intensiteetti (%) olikin "tosi pieni". olematon sen ei sais olla, et solupuolella homma pelais. hermosto tykkää aika paljon usein tehdystä, muttei tappotahdilla hakatusta treenistä. kestävyys taas kehittyy myös tekemällä vaan yleisesti enemmän määrää. jos vertais huonosti juoksuun, et sä kehity esim. 10km tuloksessa niin hyvin tekemällä 1-2x vkossa kympin lenkin täysillä verrattuna siihen, et tekisit joka päivä 1-2 lenkkiä erimittasina ja tehojakin hieman vaihdellen.

Suositut

Back
Ylös Bottom