Leuanveto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hahaa! Tazio tällä kertaa trikoineen, jossain kuvissa tää kaveri roikku munasillaan myös seinällä :)

Joo, jos ulkona joulukuus vetää tyköistuvis niin sitte vähä sukkaa täytteeksi :)

Jonkun verran meilaillu tuon Tazion kans liittyen toki vain YKL:ään, kovat numerot oli.

Omapaino 60kg

YKL V/O 8-10kertaa myötäote
YKL etusormella nauhalenkistä 3kertaa
YKL +17kg myötäote ilman alkupotkua, leuka yli tangon

Heleppoa kun on kevyt eikö vain? :D

Elikkä ny vain kaikki raskaat ja vahvat kokeileen yhden käden ylätaljaan samoja temppuja samoilla painoilla ilman swingiä ja myötäotteella :) taljassa noi temput on toki hiukka helpompia mut mukavaa ajanvietettä :) Samalla voi sit verrata omia tasoja tähän Italian ruipeloon. Grippiä noissa ei ny tarvi sormilautahommiin verrattuna, mut habaa ja latseja jonkun verran.

joo tazio on aika luikku, mut ei voi mitään. kiipeily on newtonilainen laji. itekin yritän käyttää joskus painooni tekosyynä, ku ei kulje, muttei sil oo yhtään mitään merkitystä piruvie! ellei mee, voi voi :) omista valmennettavista anton johansson pystyy noihin ja jokasella muulla sormella nousee ainakin yks leuka kans, nauhalenkistä siis. painaa nyt jotain 65-70kg. kiipee 8B+ bouldereita maksimissaan. ens vuonna kovempaa ;) ei juuri leukoja treenaile, mutta eipä oo tarvetta. mä en sille teetä oikeestaan juuri mitään muuta ku kiipeilyä. aika huikee meno oli mm. viime sunnuntaina hgissä.

Mielenkiinnosta katselin youtubesta boulderin SM-kisoja, taisi olla vuodelta 2011. Oli kyllä helppo huomata maallikonkin, että yhden käden leuat on aika kova juttu siinä hommassa. Sormivoimista puhumattakaan, melko pienistä palikoista porukka otti vauhtia... Ja kyllähän Nalle Hukkataival näytti aika gurulta, muutkin oli varmasti kovia mutta se meni kyllä todella eleettömästi verrattuna muihin. Hirveesti staattista voimaa ja kovaa kehonhallintaa.

joo kyl nalle on aika kova, vaikka ihan karmeita mutantteja on suomes mm. andy gullsten, tomi nytorp ja toi anton. ns. maallikon on aika vaikee tehä eroo sille, mikä reitti on vaikee sen mukaan miltä se näyttää. siks kiipeily ei oo kauheen helppoo/kiinnostavaa seurattavaa. näin ainaki ite joskus aattelen, vaikka mulla onki reilu 100 leffaa kaapissa. joku 7A boulder näyttää about yhtä vaikeelta ku 8A, vaikka eroo ois käytännös niinku 150 ja 300 maastavedolla. eli maallikolle ulkokiipeilyn kattomisessa ainoo näyttävyys tulee usein siitä korkeudesta tms. sit ku joku boulderoija alottaa kiipeilyn perse maasta ja reitillä on korkeutta 5 metriä, voi kyl ihmetellä, et mikä tossa on se juttu??? :D

joo siel on pakko olla aika paksu patja, ettei tuu kipeetä. puol metrii softaa about. maksimikorkeus on 4,5m jos ilman köysiä kiivetään. tokihan se seinän/kallion kaltevuus ei kerro sitä vaikeutta eli pystysuora voi olla paljo vaikeempi ku katto jne. siks just ns. maallikon vaikee nähä niitä nyansseja :)

aika pöhölö... :) joo on noi yhden sormen jutut aika rankkoja. mä roikuin ite jossain vaihees parin sentin syvistä monopocketeista ja vetelin leukoja, mut ne on niin perhanan vamma-alttiita, etten kyl enää. en ainakaa lähellekään tiukkoina. mulla on sen verran ikää, ettei oo varaa pitää vuotta taukoo jännevamman takia :)

aika pöhölö... :) joo on noi yhden sormen jutut aika rankkoja. mä roikuin ite jossain vaihees parin sentin syvistä monopocketeista ja vetelin leukoja, mut ne on niin perhanan vamma-alttiita, etten kyl enää. en ainakaa lähellekään tiukkoina. mulla on sen verran ikää, ettei oo varaa pitää vuotta taukoo jännevamman takia :)

Tuas oli tarkootuski pöhölööllä:D Jätin tuahon kans varaa vaikkei mitää naminsyäntiä enää ollukkaa, viimesen nivelten jutuis hajoo varmaan viälä helpommin, mutta kyllä lenkillä kans kun tappiin asti pitää. Tua on ihan hyvää sormikoukku treeniä :D Ja listahommat sitte kiipeelyhyn.

joo pöllääly on hianua! kuhan ei ittiänsä riko :) joskus oon noita kokeellu, mutta en sen kummemmin. enempi omas lajis pitääs yrittää pitää se paine siellä sormenpäissä, oli ote mikä vaan. en kyllä lähäre sormikoukulle sun kans! :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo pöllääly on hianua! kuhan ei ittiänsä riko :) joskus oon noita kokeellu, mutta en sen kummemmin. enempi omas lajis pitääs yrittää pitää se paine siellä sormenpäissä, oli ote mikä vaan. en kyllä lähäre sormikoukulle sun kans! :D

Ei sun tarvitte sormikoukkua kokeella, mutta mun pitää eherottomasti kokeella kiipeelyä :D

Itteasias kyröös ei eres kovimmat (eli ne jokka kesällä istuu puistonpenkillä auringos siinä tykkien luana) kokeele mun kans sormikoukkua :D Mutta muualla kyllä, Keravalla yks 66v. pappa olis halunnu koukkua kokeella, en keherannu sitte vanhalle hävitä :)

hehehee... mullon selekiästi liika vähä kokemusta kyrööstä :) mumma asuu ylistaros ja vanhemmat seinäjoella. mutta joo, kiipeelemähän mennähän riemulla sitte joulun mais! :)

hehehee... mullon selekiästi liika vähä kokemusta kyrööstä :) mumma asuu ylistaros ja vanhemmat seinäjoella. mutta joo, kiipeelemähän mennähän riemulla sitte joulun mais! :)

Ahaa, oon alakujansa laihialaane mutta muutin kyrööhin ja kyröös ymmärtävät voimaalun päälle niin sitte musta tuli kyröölääne :D Joo, kiipiämähän joulun mais, toivotahan että on tarpeeksi matalia seiniä kans ku kestävyys niin surkia, tai onhan ne matalia jos ei mee ylähä asti :D Tähän loppuhun taas YKL specifi otetreeniä, jota voi nuariso kokeella omalla painolla tai pikkuprikoilla turvallisuuren tähären, tämä ny meni taas vähä elevistelyksi koko homma niinku yleensä :)

http://www.youtube.com/watch?v=iJYOs5VFjwk

Hyvä meininki! Voihan ristus notta on grippiä. :rock: Itekki vähän innostunut otetta reenaamaan, ihan vaan 1,5 coc puristelulla ja tangosta roikkumalla, noin hurjiin voimiin en kyllä pääse ikään. Mutta ei kyllä pääse moni muukaan. :)

mä olin 1989-90 laihialla kuvisopen sijaisena :D joo ei ne boulderkeivissä korkeita oo, 3,5m. muuveja yleensä 4-10/reitti. ihan lempee toi video ;)

Hyvä meininki! Voihan ristus notta on grippiä. :rock: Itekki vähän innostunut otetta reenaamaan, ihan vaan 1,5 coc puristelulla ja tangosta roikkumalla, noin hurjiin voimiin en kyllä pääse ikään. Mutta ei kyllä pääse moni muukaan. :)

Never say never sanovat rapakon takana, reenaappa ny kymmene vuatta ja kato sitte mikkä on voimat ;)

mä olin 1989-90 laihialla kuvisopen sijaisena :D joo ei ne boulderkeivissä korkeita oo, 3,5m. muuveja yleensä 4-10/reitti. ihan lempee toi video ;)

Mä olin silloon viälä ala-asteella, vai mihinä koulus olit tuuraamas?

No, se on sitte voima mikä loppuu matalis seinis:)

Piti nuata 50 millisiä prikkoja koluutella vireon loppuhun, etteivät luule jotta oli tyroksia:puntti:

yläasteella. joo boulderhommissa se on kii voimasta ja tekniikasta. aina ja ikusesti yhdessä. on monia kiipeilijöitä, mitkä vetelee kauheen monta yhden käden leukaa ja tekee karmeita sormilauta- ja campustreenejä, mutta ne ei sit kuitenkaan kiipee niin kovaa suhteessa. siks pitääki aina erottaa se kiipeilyvoima niistä erilaisista ja usein aika näennäisistä lajisovelluksista ja oheistreeneistä. sullakin tulee ne haasteet vaasan keivillä ihan muualla ku siinä grippailussa ja yleisvoimassa, vaikkei ne sentin listoista vetelyt nyt ihan arkipäivää sullakaan oo. mutta uskosin, et on kiinnostava kokemus.

joo koluuttele. se on nykymaalima sellaanen, ettei kukaan usko eres paskaa paskaksi, vaikka olis ittellä läjä käsis! :)

yläasteella. joo boulderhommissa se on kii voimasta ja tekniikasta. aina ja ikusesti yhdessä. on monia kiipeilijöitä, mitkä vetelee kauheen monta yhden käden leukaa ja tekee karmeita sormilauta- ja campustreenejä, mutta ne ei sit kuitenkaan kiipee niin kovaa suhteessa. siks pitääki aina erottaa se kiipeilyvoima niistä erilaisista ja usein aika näennäisistä lajisovelluksista ja oheistreeneistä. sullakin tulee ne haasteet vaasan keivillä ihan muualla ku siinä grippailussa ja yleisvoimassa, vaikkei ne sentin listoista vetelyt nyt ihan arkipäivää sullakaan oo. mutta uskosin, et on kiinnostava kokemus.

joo koluuttele. se on nykymaalima sellaanen, ettei kukaan usko eres paskaa paskaksi, vaikka olis ittellä läjä käsis! :)

Joo, sentin lautoja en oo ikinä kokeellu, epäälen että nua mun sormet tekniikan ohella on liika heikot kovalle seinälle. Eileen kokeelin testimiäles listoja reenin päälle lämpimillä sormilla 21mm kaharella kärellä roikuun 3 sekuntia 151 kiloosena ja 22 sekuntia 120 kiloosena, mutta paksut vaattehet päällä 99 kiloosena ei tohtinu 32mm listas yhyrellä kärellä roikkua yhtää :D

Joo mitää ei uskota, mutta ymmärtäähän sen jos ei pääse itte tikapuitten kans leikkimökin katolle ja tarvittoo kuselle mennes peiliä apuna :D Ei kai silloon voikkaa mihinkää enää uskoa;)

Suositut

Back
Ylös Bottom