Leuanveto + lisäpainot

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mitä meinaat että lasketaanko sitä kunnolliseksi? Se on ihan hyvä tapa vetää. Lähinnä selkäähän kaikki leuanveto kehittää, ja myös hauiksia..

Tänään alko neljäs viikko tota leuanveto-ohjelmaa ja rupes salil mietityttään eräs asia. Mä vedän leuat aina ottamalla kiinni kahdesta tangosta, jotka siis sojottaa seinässä ajateltuna kohtisuoraan poispäin. Lasketaanko tällaista leuanvetoa edes kunnolliseksi eli pitäiskö mun siirtyä tekeen sillä perustyylillä? Joku 6-7 leukaa saan tuolla omalla tavallani.

Jos toi leuanvetotapa hyväksytään, niin mitä kropan kohtaa se sitten kehittää?

Hyväksytään. Hammer-leuat kehittää selkää ja vastaotteen tavoin ottaa myös enemmän hauiksiin kuin myötäotteella vedetyt.

Ensipostaus tälle foorumille :)

Viime viikolla tuli kokeiltua lisäpainoilla leukoja. Lisäpainoja oli noin 42,5kg (levypainot 40kg + vyö ja ketju). Omapaino oli 83,5kg. Yhteensä painoa olis siis noin 126kg. Toistoja meni 6 kappaletta vastaotteella, johon ainakin itse olen tyytyväinen. Omalla painolla toistoja meni viime yrittämällä 20 vastaotteella kehopainon ollessa sama 83,5kg.

Miten lisäpainoja pidetään leuanvedossa ?
menee jo 3x10 leukaa niin lisäpainot olen ajatellu ottaa käyttöön..
Varmasti helpoin tapa on hankkia vyö, ellei omalla salilla jo sellaista ole, johon sitten ketjun avulla laitat levypainoja roikkumaan. Kotikonstein voi tietenkin yrittää väsätä reppua tai vastaavaa, mutta käytännössä tuo vyö on paras ratkaisu.

Vyö on paras ratkaisu, paksu naru tai köysi käy myös. Ohuella ei kannata yrittääkään, kyljet auki kun kovana jätkänä köytin 60kg narulla vyötäisille. :david:

Itsellä on normi nostovyö + noin metri vahvaa kettinkiä ja kaksi kardiinihakaa. Dippivyö vois olla paree, mut kyl tol nostovyölläkin pärjää.

Tänää meni leveäl myötäotteella + 20 kg x 4

+ 30 kg x 3 , 2

Ja omat mitat 187cm / 102 kg :rock:

Remmien käyttöä leuanvedossa en käsitä. Tai jos niitä on alusta asti on käyttänyt niin pakkohan niitä on sitten aina käyttää kun ei muuten ote pysy kiinni.

Itse otin lähinnä kokeiluun kun luin Nyyssölän blogista juttua tuosta aikoja sitten. Eikä ole kyllä ainut potari joka välillä noin tekee. Se tuntuma kun on ihan erilainen ilman ja remmejen kanssa... Suosittelen kokeilemaan.

Millainen selkä Eibiltä löytyy?
Liian pieni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Todella luonnollinen asento ranteille toi ylileveä vastaote...miksei vaan tee myötäotteella tuota? Heikompi liike se tietysti on kun hauikset ei tule kunnolla mukaan. Ylileveä myötäote on mielestäni raskain tapa tehdä leukoja (tai no, jos samalla otteella vetää niskan taakse niin vielä lisää). itse saan hartianlevyisellä vastaotteella 52,5kg lisäpainoilla 2x5 toistoa mutta ylileveällä myötäotteella en voi käyttää lisäpainoja ollenkaan...ei tule yli kymppiä omalla painolla.

Todella luonnollinen asento ranteille toi ylileveä vastaote...miksei vaan tee myötäotteella tuota? Heikompi liike se tietysti on kun hauikset ei tule kunnolla mukaan. Ylileveä myötäote on mielestäni raskain tapa tehdä leukoja (tai no, jos samalla otteella vetää niskan taakse niin vielä lisää). itse saan hartianlevyisellä vastaotteella 52,5kg lisäpainoilla 2x5 toistoa mutta ylileveällä myötäotteella en voi käyttää lisäpainoja ollenkaan...ei tule yli kymppiä omalla painolla.

Aika jännä homma, itellä hieman pienemmät painot leuanvedossa käytössä, mutta leveällä myötäotteella joskus pumppaillut 30 toistoa:confused:

Aika jännä homma, itellä hieman pienemmät painot leuanvedossa käytössä, mutta leveällä myötäotteella joskus pumppaillut 30 toistoa:confused:

Oon ihmetellyt samaa. Painot tippuu jo huomattavasti kun vaihtaa myötäotteeseen keskileveällä (jotain 30-32,5 kg). Siitä kun vielä ottaa "ylileveän" niin ei mene yli kymmentä toistoa eikä 20kg lisäpainolla taida tulla edes viittä (en ole kylläkään kokeillut vähään aikaan). Ei vaan tunnu kovin vahvalta tuo oteleveys, vaikkakin selässä tuntuu hyvin.

Eiköhän se optimaalinen yleensä ole hartioidenlevyinen vastaote, joillain myötäote. Otteen ylileventäminen (eli puhutaan jopa 1.5m oteleveydestä) tekee välillä ihan hyvää yläselälle ja olkapäille mutta ei sillä mitään rautoja nosteta. Vastaava ääriesimerkki toiseen suuntaan on käsien laittaminen ristiotteella vastakkaisille puolille. Eliminoi aika tehokkaasti selkää ja rasitus on voimien suunnista johtuen äärimmäisen kova. Vastaavat pikkukikkailut silloin tällöin tekee hyvää ja huomaa saaneensa kipeiksi lihaksia, joita ei tiennyt omistavansakaan.:D

Niin ja remmit...jos ei punttia vääntävä jaksa edes roikkua niin kyllä on metsään menty jossain...

Vaikka lisäpainoihin ei varsinaisesti oo tullu lissää korotusta, niin teinpäs silti uuen voimaleuanvedon ennätykseni tossa eilen illalla, kun oma paino on noussu. Eli 60,8 kg painaa nuo kolme kuulaa, ellei oo edellisestä kerrasta muuttunu niitten paino. Oma paino oli vetohetkellä 80,2 kg, eli 141 kg. Vyö painaa noin kilon, joten jos se lasketaan mukkaan niin 142 kg on nyt oma ennätys :)

Alle kakskymppisten Suomen ennätykseen olis vielä se parikymmentä killoo matkaa. :( Entinen ennätys olis ollu "vaan" 152, se ny ois voinu olla just ja just hyvällä tuurilla ja kovalla työllä realistinen joulukuun kisoihin mennessä. 161,5 killoo ei kyllä mee millään.

No alle 17-vuotiaitten ennätyksen teet heittämällä.. Sanonpa hyvästit omille haaveille :D Tosin just ennen kisoja täytänki 17..

Nyt on ihmiset unohtaneet kirjotella tänne. Raahauduhhan apulus ihmeessä kisapaikalle, ties vaikka possuflunssa iskis meikäläiseen ja jos ei iske, niin oispahan ainaki vähän omanki ikästä/tasosta kilpaseuraa. Ei jäis harmittamaan mua se, että jään viimeseksi isojen poikien seurassa :D

Tänään oli ohjelmassa 8*4*52 kg

http://www.youtube.com/watch?v=75M20uu-d6I

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom