Leposykkeesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Tuli tässä ihan mieleen laittaa tämmönen kysely. Kaikki aina kysyy paljonko menee penkistä tai minkä kokonen on hauiksen ympärys niin nyt jotain erilaista. Kehonrakennuksessa ei mitään alhasta sykettä kai saakkaan tai sitä ei tavotella mutta silti ajattelin tämän tänne laittaa. Paljon siis on teidän leposyke? Eikä sitten lasketa sellasia että sykemittarin kans katotaan joku hetkellinen syke koska voi päästä todella alas semmosessa kokeilussa. Mielummin niin että mitataan sen koko minuutin ajan ja sitten parin minuutin päästä uusintamittaus ja niistä sitten keskiarvo vaikka. Itse tässä aamulla mittailin omaani kun telkkaria katoin niin ensimmäisellä mittauksella tuli 48 ja toisella mittauksella muutaman minuutin kuluttua 47. Voi olla aika typerä threadi mutta ei voi mitään. :D

Aamulla herätessä alle 50. Päivällä vaihtelee 50-60. Mistäköhän muuten johtuu että illalla tv:tä katsellessa leposyke voi olla tuo em. Sitte ku menee nukkumaan, nousee se joksikin aikaa välille 60-70?

Viimeks kun mitasin leposykkeet oli 46 alimmillaan, mut siinä vähän alle 5o pinnassa ne on pyöriny. Nämä siis viimekesänä jolloin oli tullu käytyä koko kevät aamulenkeillä. Kesän jälkeen en oo mitannu, mutta veikkaisin että 60 pinnassa on nyt. On päässy vähän kunto rapistuun.

Vanhana "kiekkoilijana", vanhana "futarina", nykyisenä "raudannostelija-aloittelijana" leposyke siinä 50-60..

leposyke siis mitataan vuodelevossa aamulla. ei pystyssä seisoen tai istuen.

48-50 on itsellänikin normaalisti levossa. ylikunnossa 60 pintaan, ja pystyssä syke silloin yli 100 koko ajan.

Leposyke n. 69...

Minulla nousee ainakin syke jo silloin, kun kurotan sykemittareilleni ja asettelen sen vyön kiinni.. Eli oikea leposyke on pakko olla alhaisempi! (niinpä niin... )

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
About 45-50... Kummallista kyllä kun en oo ees mikhään kuntohirmu.

-Pva- sanoi:
96, minulla näyttää olevan aika kova syke. :eek:

Mittasinpa uudestaan, tällä kerralla istualtaan ja syke olikin vain 68.

Leposyke 47-53, ihme kyllä paljon matalampi, kuin monella aerobista paljon harrastavilla kavereilla. Itsellä tuo aerobinen kunto nimittäin vielä lisäksi aika paska.

nevahood sanoi:
leposyke siis mitataan vuodelevossa aamulla. ei pystyssä seisoen tai istuen.

48-50 on itsellänikin normaalisti levossa. ylikunnossa 60 pintaan, ja pystyssä syke silloin yli 100 koko ajan.

Eli, voisiko ylikunnon myös huomata tästä kovasta leposykkeestä ? :evil:

Itula sanoi:
Eli, voisiko ylikunnon myös huomata tästä kovasta leposykkeestä ? :evil:

http://www.biathlon.fi/data/valmennus/coachescorner_raportit/Ortostaattinen_sykemittaus.html

Tuossa perhanan hyvä testi ajatellen elimistön rasitustilaa.

Mulla istueltaan sain sykkeen tossa jouluna kun oli taukoa ennen kilpa-kauden alkua 40. Nyt titenkin hieman korkeampi koska elimistö on kilpailujen seurauksena hieman rasittunut ja PK lenkit ovat jääneet vähälle ja sitäkin enemmän MK ja VK harjoituksia. Keväällä kilpailukauden loputtua kun taas alkaa PK-kausi niin sykkeet laskevat.

EDIT. Nuo leposyke arvot ovat henkilökohtaisia ja ne eivät ole vertailukelpoisia muiden kanssa. Toisella on luonnostaan korkea syke ja toisella matala. Aivan sama esim. ruuansulatuksessa, toisella menee msu sekain maidosta ja toisella viinasta. Tämä on erittäin tärkeä pointti!

Mua kiinnostaisi paljon kuulla, että millasisia porukoitten "seisomasykkeet" on suhteessa leposykkeisiin. Eli esim. Mitataan leposyke vaikka 5 min makuultaan levon jälkeen, sen jälkeen noustaan pystyyn mitataan miten korkealla syke käy ja mihin se asettuu vaikka 3 minuutin päästä seisomaan noususta...

Eli tämmösiä. Olisi hauska jos noita pistäsitte ni vois vertailla hieman. Pistän omani, kunhan saan sykemittarin takas matkoilla olevalta mutsilta..

Mitä helvettiä? neljänkymmenen sykkeillä ihmiset on levossa vai? :jahas:
Onko toi joku pakkiksen keskiverto leposyke, aika epäuskottavaa. Ellei sitten ole kyseessä joku nukkumisen aikana oleva syke.

No joo, mittasin kyllä omani, istueltaan, rauhotuin ennen mittaamista, ja syke näytti 61... kohtuun hyvä, viimeksi vedin juoksulenkin 3v sitten :hyper:

Jep, no toi syke riittää mulle, mielummin super bodari ja hyvässä kunnossa, kuin joku spagettikroppa ja perkeleen hyvässä kunnossa.

joo... mä oon super bodari... JEEEEEEH BUDDI!!!!!!!111111111111111111

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom