Leposykkeesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
ZweCCo sanoi:
Eikä sitten lasketa sellasia että sykemittarin kans katotaan joku hetkellinen syke koska voi päästä todella alas semmosessa kokeilussa. Mielummin niin että mitataan sen koko minuutin ajan ja sitten parin minuutin päästä uusintamittaus ja niistä sitten keskiarvo vaikka.

Leposyke on alhaisin mahdollinen sykelukema levossa (=nukkuessa) Eli tommosilla minuuttikeskiarvoilla ei mitata leposykettä vaan jotain muuta.

Maailmanennätys tässä "lajissa" taitaa olla jollain suomalaisella pitkänmatkan hiihtäjällä 24. Oma leposykkeeni on n. 44

Jazam sanoi:
Mua kiinnostaisi paljon kuulla, että millasisia porukoitten "seisomasykkeet" on suhteessa leposykkeisiin. Eli esim. Mitataan leposyke vaikka 5 min makuultaan levon jälkeen, sen jälkeen noustaan pystyyn mitataan miten korkealla syke käy ja mihin se asettuu vaikka 3 minuutin päästä seisomaan noususta...
Leposyke oli 5 minuutin levon jälkeen 68. Noustuani seisomaan pulssi pomppasi 106:een ja oli 3 minuutin seisomisen jälkeen 85.

Mulla se pyörii siinä 45-50 paikkeilla. Pitäis varmaan alkaa aktiivisesti mittaileen, sais siitä ylikunnosta sitten sitäkinkautta merkkiä.

isometsällä ei ihan noin alhanen ole. tahdistimen tarvis. lasse virenillä oli vakio 28. aiemminkin joku sano, että leposyke on persoonakohtanen. näinhän se on, mutta sitä voi kyllä alentaa treenillä. itellä (30-35) se on aina alhanen ollut ilman minkäänlaista kestävyystreeniä. urheilun kannalta tärkeintä ns. sykereservi, eli maksimisyke miinus leposyke.

steven_seagal sanoi:
Ihmeellisiä arvoja teillä :eek:

Mulla leposyke joku 130-140 :rock:

jos tämä on totta, niin kannattais käydä lääkärissä tutkituttamassa vaikka kilpirauhanen ja sydän ihan ekaksi...

Pauli Kiurulla taitaa olla maailmanennätys tuossa matalimmassa leposykkeessä: 19.
Oma pari viikkoa sitten mitattu leposyke 52, alhaisimmillaan käynyt 43:ssa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Markku sanoi:
Leposyke mitataan aamulla, makuuasennossa. Mulla 45-47.

mä mittasin mun sykkeen kaiken päivän touhun jälkeen ja se näytti 61.

Eikös terveystarkastuksissakin oteta se syke kylmiltään, se "leposyke", en ole itse kuullut kenenkään mainittavan mitään aamusykkeistä.

Ribee sanoi:
jari isometsällä oli 20-25 leposyke muistaakseni...
Seurakaverilla oli saanut arvoksi 26, hiihtäjiä olemme :D

Periaattessa normaali pulliainen on tajuton jos sykkeet tonne laskee.

Mulla on ollu alimmillaan jotain 42 ja istualtaankin joskus lääkärissä mitattuna valvotun yön ja kahvin jälkeen jotain 50 paikkeilla...Aika matala siis, mut onpa tainnut olla aina. Takana tosin myös vuosia kestävyysharjoittelua.

Joo, ja joskus kovaa treenatessa menin ylikuntoon ja aamusyke nousikin johki 55-60 eli selvä ero! Ei mitään ihan virallisia ja oikeeoppisia mittauksia mut jotain näkee silti.

Mulla leposyke 38-42.
Kiva huomata että muillakin on alhaiset arvot.
Mulla ongelma saada nousemaan pitkäkestoisessa treenissä yli 115.
Tosin verenpaineetkin ovat 55/100. Joskus yöllä arvot painuu niin alas että herää pahaan oloon, sit on vain jaksettava alkaa hyppimään. Mutta tuossa kunnossa tuskallista.

5 min makaamisen jälkeen : 50
Ylösnousun jälkeen nousi : 90
30s seisoskelun jälkeen : 55

Lenkkeilemällä olen saanut sykkeen maksimissaan jonnekin 195-200 välille :D

Aerobinen kunto ainakin pitäisi olla ihan kunnossa.

EKG mittauksessa pari viikkoa sitten 39.

Jossain 50-60 välillä tuo on pyörinyt. Alimmillaan joskus vuosia sitten 42.

Se on ns. ihan sama paljonko se on tai miten sen mittaa, kunhan vertaa itteensä ja mittaa aina samalla tapaa niin saattaa huomata sen stressin tai ylikunnonkin sitten. Itellä on joskus näyttänyt mittari minimissään 42 ja maksimissaan 211.

Viimeeksi kun mittasin, niin näytti olevan 58:n pintaan. Tosin minulla leposyke nousee talvella, kesällä vähän tippuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom