lattiapenkkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Floor Press: Start with the bar and warm up using 25-50 pound jumps until you reach a one-rep max. This movement should be performed with a medium grip (pinky on the rings).

Siis takottaaks toi suomeks, että kokeillaan lämmittelyn jälkeen lattiapenkki maksimi, vai mitä...?

Voisko ton lattiapenkin tehä normaalilla penkillä, että nostaa ne varmistimet sillai et tangon ja rinnan väliin jää joku 15cm. Salilla kun ei oo mitään lattiapenkki paikkaa...:itku:

Lattialla vaan...

Hanki treenikaveri joka nostaa tangon sulle käsille kun makaat lattialla, niin ainakin itse teen.

Originally posted by lappari
Floor Press: Start with the bar and warm up using 25-50 pound jumps until you reach a one-rep max. This movement should be performed with a medium grip (pinky on the rings).

Siis takottaaks toi suomeks, että kokeillaan lämmittelyn jälkeen lattiapenkki maksimi, vai mitä...?

Voisko ton lattiapenkin tehä normaalilla penkillä, että nostaa ne varmistimet sillai et tangon ja rinnan väliin jää joku 15cm. Salilla kun ei oo mitään lattiapenkki paikkaa...:itku:

Ei ole paikkaa lattiapenkille. :confused:
Kai siellä salilla lattia on? Tanko vaan mukaan ja makailemaan maahan. Ote tuossa, että pikkurillit merkeissä, eli medium ote. Jos tämä on sun normaali ote, niin sitten ota hieman kapeammalta.
On periaatteessa sama kun tekee pinnoilta, mutta kyl lattiapenkki on parempi ja penkillä saat paremman asennon, joten lattialla maatessa joudut työskentelee enemmän lähdön kanssa. Pinnoilta voi sitte ottaa loppuojennusta.

Pitäiskö sinne maksimiin sitten kohota jollain 1-5 toistoilla ja, että tulis yhteensä joku 5 sarjaa (painoa kokoajan nostaen).
Eli niinku kunnon treenit ja sitten maksimi päälle?

Voisko ton lattiapenkin tehä normaalilla penkillä, että nostaa ne varmistimet sillai et tangon ja rinnan väliin jää joku 15cm.
mikä ettei...se on kuitenkin eri liike; ihmeelliseltä kun se kuullostaa - tuntuma on minulla ihan toisenlainen kun vertaa niitä.

Pitäiskö sinne maksimiin sitten kohota jollain 1-5 toistoilla ja, että tulis yhteensä joku 5 sarjaa (painoa kokoajan nostaen).

Vaikuttaa siltä,että olet tutustumassa wsb-treeniin. Tuossa on artikkeli yhteen yleisimpään aloittelijan virhettä koskevaan artikkeliin.Olen itsekkin tuon virheen tehnyt,että kokonaistyömäärä jää liian alhaiseksi. http://www.elitefts.com/documents/beginner_mistakes_jimw.htm
Elitefts:ät löydät suurimman osan vastauksista,jotka mieltäsi kutkuttavat,jos lontoo ei taitu tutustu Saken www.voimaharjoittelu.net -palstaan, jossa on paljon asiaa wsb:stä suomeksi. Keskustella voit myös kaimapojan foorumilla www.westsidebar.cjb.net älä pelästy popuppeja ja jos serverinpaska on down yritä myöhemmin uudelleen.

Ei näin, vaan lämmittelet vain niin lyhyillä toistoilla, että kyseessä on lämmittely eikä treenaaminen. Muista pästää ala-asennossa jännitykset rinnasta, tällä tavoin liike kehittää tehokkaammin rintalihaksia ja auttaa myös rinnaltalähtöön vaikka muuten liike kehittää noston puoliväliä ja älä ainoastaan pikaisesti rentouta rintaa vaan pidä sitä siellä alhaalla muutama sekunti, koska lihakset ovat sellaiset, että niihin kertyy ylösnostoa helpottavia tekijöitä alaslaskun aikana ja näistä pääsee eroon kun pitää sitä painoa pitää siellä alhaalla muutaman sekunnin. Tällä tavoin joudut pinnistämään kovemmin ja kehityt paremmin. Tämän takana olevia fysiologisia tekijöitä en ala selittämään, mutta jos jotakin kiinnostaa, niin ei muuta kuin suunta kohti kirjastoa.

Originally posted by mtk77
Ei näin, vaan lämmittelet vain niin lyhyillä toistoilla, että kyseessä on lämmittely eikä treenaaminen. Muista pästää ala-asennossa jännitykset rinnasta, tällä tavoin liike kehittää tehokkaammin rintalihaksia ja auttaa myös rinnaltalähtöön vaikka muuten liike kehittää noston puoliväliä ja älä ainoastaan pikaisesti rentouta rintaa vaan pidä sitä siellä alhaalla muutama sekunti, koska lihakset ovat sellaiset, että niihin kertyy ylösnostoa helpottavia tekijöitä alaslaskun aikana ja näistä pääsee eroon kun pitää sitä painoa pitää siellä alhaalla muutaman sekunnin. Tällä tavoin joudut pinnistämään kovemmin ja kehityt paremmin. Tämän takana olevia fysiologisia tekijöitä en ala selittämään, mutta jos jotakin kiinnostaa, niin ei muuta kuin suunta kohti kirjastoa.

En ala ruotimaan asiantuntevaa tekstiä sen enempää,mutta alhaalla ei kannata makuuttaa painoja liian kauaa. Selvä pysäytys ja jännitykset pois ja räjähtävästi ylös. Liika makuuttaminen huonontaa lihas supistusta vai kordinaatiotako se nyt oli. Lattiapenkki todellakin toimii noston alkuosan parantamiseen tautisesti,vaikka painot eivät rintaan asti menekkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertokaapa, kun mulla on mennyt vähän ohi.... Että mihin ton lattia penkin olis tarkoitus ottaa? ainakin ojentajat ovat kovilla, ja rinnalle tulee aika lyhyt liikerata ? Entä auttaako tavalliseen penkkiin jotain tiettyä kohtaa liikeradasta helpommaksi ?

Jännitykset lattiapenkissä KOKOAJAN päällä. Moniko päästää rinnasta jännityksen pois ala-asennossa penkkipunnerruksessa? Ei kukaan. En ole ikinä ymmärtänyt kun jotkut neuvovat päästämään jännityksen rinnalta lattiapenkin ala-asennossa, siinä menee kontrolli vallan perseelleen. Merkki alhaalla kaikki paineet päällä, niin itse sain parhaimman hyödyn ykkösnostoja ajatellen. Lattiapenkki on OJENTAJAliike, se eliminoi rintaa todella paljon, voitte sen ihan itse testata ottamalla lattiapenkkiä kun on rintalihakset kipeenä.

Originally posted by Turmelioitsia
Kertokaapa, kun mulla on mennyt vähän ohi.... Että mihin ton lattia penkin olis tarkoitus ottaa? ainakin ojentajat ovat kovilla, ja rinnalle tulee aika lyhyt liikerata ? Entä auttaako tavalliseen penkkiin jotain tiettyä kohtaa liikeradasta helpommaksi ?

Auttaa lähtöön. Miken kommenttiin en ota sen enempää kantaa,että Selkäinahon mukaan liike menettää tehonsa siis siihen mihin se on tarkoitettu=rinnalta lähdön parantamiseen,jos lattiaa käyttää vain merkkinä. Itse pystyn kontrolloimaan isojakin painoja,vaikka päästän rinnasta paineet "pihalle" alaasennossa. Hyvä liike.

Ei kyllä kykene ymmärtämään miten vajaa liikerata voi auttaa rinnaltalähtöä, eihän se edes lähde rinnalta. Yhtä typerä väite kuin väittäisi 15cm ylhäältä vajaan liikeradan olevan loppuojennusta.
Sakke puhuu pelkästään wsb treenistä, raw penkkiin ei päde alkuunkaan ne säännöt.

Originally posted by Mike
Ei kyllä kykene ymmärtämään miten vajaa liikerata voi auttaa rinnaltalähtöä, eihän se edes lähde rinnalta. Yhtä typerä väite kuin väittäisi 15cm ylhäältä vajaan liikeradan olevan loppuojennusta.
Sakke puhuu pelkästään wsb treenistä, raw penkkiin ei päde alkuunkaan ne säännöt.

Tuntuu pudolta,mutta tein kyseistä liikettä melkein koko talven noin,joka toisessa maksimipenkki treenissä ja raakapenkin rinnaltalähtö kehittyi myös ihan tolkuttomasti enkä keksi mitään muuta syytä, kun tuon lattiapenkin.Olen nyt nostanut täysiliikerataisia nostoja reilut pari kuukautta ja raakapenkissäkin jää maksimi aina loppuojennuksesta kiinni. Luulen,että tuo rinnaltalähdön paraneminen liittyy jollain tavalla tuohon "rentoutukseen" ala-asennossa.Liikeratahan on käytännössä sama,kun esimerkiksi lankkupenkissä,joka kehittää noston loppuosaa?! Outoa,mutta näin ainakin mulla. Jännää sinänsä,että wsb-treenissä tehdään lattiapenkkiä rinnaltalähdön parantamiseen!? Mihin helvettiin paitanostaja tarvitsee rinnaltalähdössä voimaa? Paita ampuu raudat vähintään 15cm. rinnalta ylös tai sitten on painoa vähintään 50kg oli todellisen maksimin.

Se idea rintalihasten treenaamisesta perustuu juuri tuohon rintalihasten rentouttamiseen, jos ei rentouta niin ei se ota rintaan. Eli kyllä Mike siinä on oikeassa ettei se rintaan ota, mutta mielestäni vain siinä tapauksessa jos jännitykset pitää.

Mitä tuohon huonompaan lihassupistukseen tulee, niin en osaa sanoa etteikö niin voisi olla, varsinkaan kun en tiedä mitä sillä oikeastaan fysiologian kannalta tarkoitetaan. Jos tarkoituksena on se, että lihaksen supistumisvoima pienenee, niin se kyllä pitää paikkansa, mutta minä pidän sitä nimen omaan hyvänä, joudut pinnistämään enempi jotta saat painot ylös. Tämä pidennetty pysäytys on vain oma mielipiteeni, eikä edusta virallista wsb "standardia". Sen sijaan tuo rintalihasten rentoutus on kyllä ihan wsb oppien mukaista.

Kysyjä ei alunperin sanonut että olisi paitanostaja. Wsb treenissä nimenomaan puhutaan paidalla rinnaltalähdöstä, lattiapenkki kun nyt ei vain fysiologisesti venytä läheskään niinpaljoa kuin penkkipunnerrus. Rintalihasten kasvatuksen kannalta lattiapenkki on uber paska liike, samoin siihen luottaminen rinllaltalähdössä on aika riskaabelia jos kilpailee ilman paitaa.

-EDIT-

Tuli puhuttua lankusta vaikka piti puhua lattiasta.

Originally posted by Mike
Kysyjä ei alunperin sanonut että olisi paitanostaja. Wsb treenissä nimenomaan puhutaan paidalla rinnaltalähdöstä, lattiapenkki kun nyt ei vain fysiologisesti venytä läheskään niinpaljoa kuin penkkipunnerrus. Rintalihasten kasvatuksen kannalta lattiapenkki on uber paska liike, samoin siihen luottaminen rinllaltalähdössä on aika riskaabelia jos kilpailee ilman paitaa.

-EDIT-

Tuli puhuttua lankusta vaikka piti puhua lattiasta.

Juu bodiliikkeenä voi lattiapenkit ja lankkupenkit unohtaa suosiolla. Niin sitä meinasin,että kun tuon kerrotaan auttavan rinnalta lähtöön ja kyseessä on wsb-treeni joka pohjautuu pitkälti varustenotamiseen. Lattiapenkin sanotaan auttavan rinnalta lähtöön,paidalla kaksi kertaa nostaneena voin todeta, että en ymmärrä miten millään liikkeellä voidaan parantaa paitapenkin lähtöä. Koko nosto on pelkkää kivunsietoa ala-asennossa, voimia täytyy laittaa peliin vasta loppuojennusvaiheessa. Jenkin perkeleet tappavat koko penkkipunnerruksen. Käykää huviksenne kattomassa millaisia röpellyksia jenkeissä menee läpi. www.irongame.com Varsinkin tuo Gastonen nosto on saatana naurettava! Jos nosto kestää oli 10 sekuntia on se mielestäni hylätty,laski tanko tai ei.

Kuten minä tuossa ensimmäisessä tekstissäni kirjoitin liike on lähinnä noston keskivaihetta kehittävä. Amerikkalaisissa westside miesten kirjoituksissa liike on nimenomaan keskiosaliike ja rinnaltalähdön paraneminen perustuu nimenomaan siihen rentoutukseen ja pysäytykseen minkä seurauksena painot eivät nouse ilman rintalihasten apua. Lähinnä Selkäinahon kirjoituksista varmaankin levinnyt se käsitys täällä suomessa, että se on nimenomaan lähtöä kehittävä liike.

http://www.musclemonthly.com/articles/001215/001215-tate-westside-powerlifting.htm

Äskeisessä linkissä ei mainita tätä rintalihasjuttua, mutta tämä keskikohdan treenaaminen mainitaan, jos liikeessä käytetään ketjuja, joiden vaikutus lisääntyy loppua kohti, niin saadaan treenattua myös loppua ja niitä ojentajia.

Tästä aiheestahan on väitelty jo useampaan otteeseen. Itse en ole penkkipaitaa koskaan päälle pukenut, mutta voin varmuudella sanoa omasta kokemuksesta, että lattiapenkki auttaa rinnaltalähtöön aivan varmasti, kun muistaa rentouttaa rintalihakset ala-asennossa!

Jos tuon rentouttamisen jättää pois liike ottaa enemmän ojentajiin ja voi käyttää isompia rautoja. Muutta kun liikkeen pysäyttää alhaalla muutamaksi sekunniksi rentouttaen rintalihakset ja punnertaen sitten tangon ylös ainakin minulla on rintalihakset parin päivän kuluttua pirun kipeät merkkinä siitä että treeni otti rintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom