lattiapenkkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
itse otan aivan pienen kaaren, mutta jalkoja pidän aivan suorina. pysäytän tangon alhaalla kyynärpäät maassa noin 2-3 sekunniksi. pienillä painoilla en ota kaarta ollenkaan mutta isoimmilla romuilla otan siis hieman kaarta, koska muuten sattuu niin s****nasti tonne lapaluiden seutuville.

ljm sanoi:
Miksi muuten penkkiä tehdään yleensä tangolla eikä käsipainoilla, eikö käsipainoilla saa paremman venytyksen?
Tasapaino on helpompi tangolla.Käsipainoilla näkee kyllä hyvin,jos jompikumpi
jättää(on heikompi).Aika moni kehonrakentaja ottaakin nykyään vain vinopenkin tangolla ja penkkipunnerruksen käsipainoilla.
Otan itse lattiapenkin jalat koukussa.Joku otti jalat suorina; täytyykin testata.
Muutenkin tuntuu typerältä treenata aina samalla lailla;vaihtelu virkistää(ja toivottavasti
raudatkin kasvaa. :)

Kannattaako lattiapenkin tekeminen massahakuisessa treenissä jos tavallisessa penkissä loppuojennus on heikko kohta ja rinta jää täten tekemättä ihan loppuun. Eli voiko ojentajien voimaa lisätä tämäntapaisesti?

Typerästi pähkinänkuoressa: Onnistuuko ojentajien voimatreeni ja massatreeni rinnalle samaan syssyyn?

lattiapena taitaapi olla enemmänkin voimaliike kuin massan kasvattaja. lattiapenkin pitäisi parantaa rinnalta lähtöä, mutta kyllä se mulla ainakin laittaa ojentajat kohtuu hapoille. patin kasvatukseen en osaa sanoa mitään, koska treenaan vain voimannostoa. lattiapena kapealla otteella on tuonut itselleni kohtuu hyvin voimaa ojentajiin penkin loppuojennukseen varsinkin paitapenkissä.

Kysytäänpä ekassa penkkiin liittyvässä threadissa, mikä silmään sattu, seuraavaa:

Jostain olen saanut sellaisen käsityksen(voi olla hyvin vääräkin), että samana päivänä ei kannata tehdä kahta eri penkki liikettä. Esim. kun mulla on rinta ja ojentajat samana päivänä, niin ei kannata tehdä normaali penkkiä ja kapeata penkkiä. Mutta miten on vaikka normipenkin & lattiapenkin laita?

edit: Treenaan tällä hetkellä voimapainotteisesti.

Force sanoi:
Unohda tommoset säätämiset. Keskity jompaankumpaan.

Tapoit kysymykseni aika mallikkaasti. :rolleyes:

Manuel sanoi:
Kysytäänpä ekassa penkkiin liittyvässä threadissa, mikä silmään sattu, seuraavaa:

Jostain olen saanut sellaisen käsityksen(voi olla hyvin vääräkin), että samana päivänä ei kannata tehdä kahta eri penkki liikettä. Esim. kun mulla on rinta ja ojentajat samana päivänä, niin ei kannata tehdä normaali penkkiä ja kapeata penkkiä. Mutta miten on vaikka normipenkin & lattiapenkin laita?

edit: Treenaan tällä hetkellä voimapainotteisesti.

silloin kun treenataan voimaa niin tehdään voimaliikkeitä, joten kyllä kahta eri punnerrusliikettä voi tehdä helpostikkin. jos tuntuu liian raskaalta tehdä esim penkin jälkeen kapeaapenaa tai lattiapenaa niin tekee ne kevyemmin "apuliikkeinä". yleensä teen itse kaikki erikoiset liikkeet (lattiapena, hangbarpenkki jne..) jotka ovat kohtuu raskaita suorittaa ensimmäisinä ja haen sitten niille liikkeille joitakin apuliikkeitä.

rontus, kiitti vastauksesta.

Pitäiskö lattiapenkistä nousta enemmän romua kuin normipenkistä? Mulla on penkin ongelmana tuo kohta missä tanko on ~10cm rinnasta, niin ajattelin että tästä olis hyötyä siihen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos on kädet kuin apinalla eli niinkuin minulla, niin lattia penkistä on mahdollista nostaa romua enemmän kuin normaali penkistä. itse otan lattia penaa isoilla romuilla 1-5 toiston sarjoilla. mulla on kädet niin pitkät että apinatkin ovat kateellisia joten liekkö se syynä siihen, että saan lattia penassa hieman enemmän kuin normipenassa. lattiapena on auttanut mua siihen, että rinnaltalähtö on parantunut. rinnaltalähtöä tarkoitan nyt sillä että nosto tehdään kunnon merkistä eli noin 1 sekunnin pysäytyksellä. lattiapenaa kannattaa välillä kokeilla käsipainoilla ja laskukohtaa vaihdella. käsipainoilla kyllä tuli itselleni sellainen ongelma, että täytyy olla kaksi kaveria messissä, jotka auttaa käsipainot lähtöasentoon. käsipainoilla teen hieman pidempää sarjaa kuin tangolla.

Weeboomi sanoi:
rontus, kiitti vastauksesta.
Pitäiskö lattiapenkistä nousta enemmän romua kuin normipenkistä? Mulla on penkin ongelmana tuo kohta missä tanko on ~10cm rinnasta, niin ajattelin että tästä olis hyötyä siihen.
Mun mielestä vähemmän,kun ei saa rintaa kaarelle eikä saa
jaloista tukea.Mulla jää tanko n.2" irti rinnasta.(riippuu nostomatkasta)
Liikehän on sama kuin penkkikyykky josta ei varmana saa isompia romuja kuin kyykystä,jos sen tekee oikein.(1-2sek.pysäytys pohjissa jaloista jännitys pois)
Aloitin vasta kokeilun lattiapenalla ja tuli tiukin nosto mitä ikänä penkissä.
Tässä liikkeessä ei pystytä hyödyntämään lihaksen elastisuutta,joten noston lähtövaihe on todella tiukka.

Mike sanoi:
No jos anatomia on jotenkin ihmisestä poikkeava niin sitten voisi vaikka toimia, muuten se ei edelleenkään venytä lihasta kuten penkki ja täten ei takuulla auta rinnaltalähtöön kuten esim merkistä nostamiset.

Tämä on mielenkiintoinen juttu, jota olen joutunut omalla kohdallani miettimään. Itselläni kun on tuo kierteinen skolioosi ja siitä johtuen normaali penkki on aivan onneton liike, johtuen siitä, että venytyksen ääriasennossa (=tanko alhaalla) rintakehä kiertyy oikealle ja vasen rintalihas saa valtavan venytyksen, oikea ei mitään. Siitä seuraa se, että vasen puoli kasvaa, oikea ei. Kokeilin sitten lattiapenkkiä ja huomasin että tässähän molemmat rintalihakset tekee jokseenkin samanlaisen työn. Ja tämä nimenomaan siten, että päästän paineet pois alhaalla. Eikä kiertymistä pääse tapahtumaan.

Tämä saattaa siis toimia joillain muillakin, vaikkei olisikaan skolioosia, mutta muuten jotenkin poikkeuksellinen rakenne. Eli kokeilla kannattaa ja etsiä sitä tuntumaa.

Muuten en osaa ottaa kantaa näihin voimanostoasioihin.

edit: joo, "ihmisestä poikkeava anatomia" tuossa lukikin...no mulla taitaa tosiaan vähän niin asiat olla :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom