lattiapenkkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ihan padatta nostaja olen, luultavasti en ikinä tuu sitä kokeilemaankaan.

http://www.testosterone.net/articles/158bench.html
Otin tuolta ton penkkitreeniohjelman, mistä oli toi lattiapenkki kohtakin otettu.

Mitä luulette kehittyykö maksimi tolla ohjelmalla suhtkoht alottelijalla (8kk treenii) ja onko toi pelkästään paitanostajille suunniteltu..?
Noi jotkut treenit ainakin näyttää olevan pirunkevyitä..?:rolleyes:

Voi ziisus, mitä ihmettä sä teet lattiapenkkiä rintaliikkeenä? Kai teet myös penkkipunnerruksen ilman perseennostoa tai lankkua välissä, se on nimittäin rintaliike, lattiapenkki ei ole. Lattialenkkiä voi käyttää loistavana ojentajaliikeenä kun sen tekee ojentajilla penkkiä kapeemmalla otteella. Rinnaltalähtöä saa parannettua parhaiten kontroloidulla negatiivisella vaiheella penkissä.
Tämä siis vain minun kokemuksiini perustuva kommentti, mutta aika sama keneltä menet kysymään, niin lattiapenkki on vajaan liikeradan liike.

Originally posted by lappari
Ihan padatta nostaja olen, luultavasti en ikinä tuu sitä kokeilemaankaan.

http://www.testosterone.net/articles/158bench.html
Otin tuolta ton penkkitreeniohjelman, mistä oli toi lattiapenkki kohtakin otettu.

Mitä luulette kehittyykö maksimi tolla ohjelmalla suhtkoht alottelijalla (8kk treenii) ja onko toi pelkästään paitanostajille suunniteltu..?
Noi jotkut treenit ainakin näyttää olevan pirunkevyitä..?:rolleyes:

Olen väkevästi sitä mieltä,että sulla toimisi vielä vuosia "parhaiten" normipenkki kerran viikossa ja apuliikkeet päälle,vaikka sillä klassisella pyramidisarjalla. Ei ole mitään järjeä ruveta "aloittelijana" apinoimaan mitään ryssätreeniä,wsb:tä tai Coanin(jätkä on jumalauta kiistatta lahjakkain voimanostaja koko lajin historiassa!), jota monet tekevät. Treenasin itse ihan naturaalina melkein kymmenen vuotta penkkiä suhteellisen nousujohteisesti tietämättä lattiapenkeistä ja penkkiä 2xpäivä tyylisistä ohjelmista mitään. Kun penkki tuntui pysähtyneen lopullisesti sain sen uusilla metodeilla uuteen nousuun. Ehdit kyllä kokeilemaan rankempiakin metoja "urasi" aikana.

Originally posted by Mike
Voi ziisus, mitä ihmettä sä teet lattiapenkkiä rintaliikkeenä?

Ehkäpä suomenkieleni on vajavaista tai jotain. Jos TEEN lattiapenkkiä ja saan rintalihakset siitä kipeiksi, en ojentajia, niin miksi ihmeessä en ottaisi sitä RINTAliikkeenä?

Kaikki penkki liikkeet otan aina "puhtaasti" eli perse penkissä. Lankkupenkkiä otan vain ojentajaliikkeenä.

Eikös täällä palstalla niin usein mainostettu "tuntuma" ole se juttu. Jos vaan tuntuma on kohdallaan ja tekniikka puhdas niin mitä voi olla väärin? Miksi pitäisi kysellä vielä kolmatta mielipidettä..

Kerroin vain omista kokemuksista, sinulla Mike liike on ojentajaliike, minulla rintaliike. Ok?

Mulla ei ole mitään tuntumaa rintaan,vaikka rentoutan.:D Olkapäissä ja ojentajissa tuntuu.

Ammattilaisilla on tuo kantapäiden paikallaanpysyminen otettu varmaan aikoja sitten pois säännöistä. Kyllä siellä on käytetty kaikki mahdolliset sääntöjen löysäämiset ennenkuin alettiin varusteilla tuloksia nostamaan. Nyt näyttäisi siltä että trendi on se, ettei liikerata tarvitse olla kokonainen, pari vuotta, niin ammattilaiset nostavat 5cm matkaa ja tuhatta kiloa. Siinä sitten nostojen puolustajat mesoovat että pitää olla aika kova kaveri kun pitää 1000 kiloa käsillä, nostais rawinakin vähintäin 700kg.

En ole oikein muualta vastaavia nostoja nähnyt,kun jenkeistä ja varsinkin MetalMilitian porukoiden kisoissa. Esim. Junnujen(fpo) Sm-kisoissa Tampesterissä ei ollut yhtään nostoa,joista ei olisi ollut epäilystä oliko nosto hyväksytty vai ei. Jenkeissä loppuojennus kestää 15 sekuntia ja,kun on muka jonkunnäköinen lukitus käsiin saatuu repeää koko yleisö ja tyhjäkatseinen nostaja katsoo epäuskovasti kohti valkoisia valoja. Saatanan jenkkipirut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lisätään nyt tähän vielä tuosta rintalihashommasta, että kyllä se aktivoituu ilman rentoutustakin idea on vain, että se joutuu työskentelemään kovempaa. Ja siitä venytyksestä, että kyllä se lihas treenautuu vaikka tehtäisiin staattista jännitystä tietyllä nivelkulmalla, tällaisessa treenissä myös voimantuotto muillakin nivelkulmilla paranee. Tosin kyllä se paremmin kehittää, jos tekee täyspitkää liikettä. Jos rinnaltalähtöä treenaa ainoastaan lattiapenkillä ja muina liikkeinä on vähän täyspitkiä liikkeitä, niin rinnaltalähtö ei kyllä kehity parhaalla tavalla.

Tokihan siinä tulee rinta kipeeksi jos oikein yrittää, mutta liikerata on vajaa. Sanon asiasta siksi, ettei joku muu tee sitä virhettä, että luulee lattiapenkin olevan täysiverinen rintaliike.

Että vajaat liikeradat eivät rasita sitten esim rintaa? Taitaa sitten Ronnie Coleman:kin treenailla ihan turhaan omalla tyylillään.
Ja kyllä lattiapenkki auttaa rinnaltalähtöön myös RAW-nostoon. Ja nimenomaan avainsana on paineiden päästäminen pois.
Ihan sama kuin box-kyykyssä. Menee liikkeen tarkoitus ja teho hukkaan, jos vain kosketat boxia etkä pysähdy ja päästä paineita pois.

Originally posted by Olbe
Lattiapenkin sanotaan auttavan rinnalta lähtöön,paidalla kaksi kertaa nostaneena voin todeta, että en ymmärrä miten millään liikkeellä voidaan parantaa paitapenkin lähtöä. Koko nosto on pelkkää kivunsietoa ala-asennossa, voimia täytyy laittaa peliin vasta loppuojennusvaiheessa.

Ilman muuta se parantaa paidallakin. Ajattele näin, että saat paidalla 200kg ylös. Enempää ei lähe rinnalta ylös. Parantamalla rinnaltalähtöä, voi tulla helposti paljon enemmän, koska isommat painot lähtee rinnalta helpommin.
Jos omaa heikon rinnaltalähdön, niin ei paitakaan autuaaksi tee.

Originally posted by Raven
Että vajaat liikeradat eivät rasita sitten esim rintaa? Taitaa sitten Ronnie Coleman:kin treenailla ihan turhaan omalla tyylillään.
Ja kyllä lattiapenkki auttaa rinnaltalähtöön myös RAW-nostoon. Ja nimenomaan avainsana on paineiden päästäminen pois.
Ihan sama kuin box-kyykyssä. Menee liikkeen tarkoitus ja teho hukkaan, jos vain kosketat boxia etkä pysähdy ja päästä paineita pois.

Vittu mä oon treenannut ihan päin helvettiä, paljohan mä olisin raw kisoissa saanut jos olisin treenannut oikein. Rintalihaksetkin on kuin rusinat.

-RAUTALANKA-
Se lattiapenkki kun vain ei venytä, eikä mene alas asti kuten penkki, Coleman on maailman paras, sillä toimii mikä vain.
-RAUTALANKA-

-RAUTALANKA-
Se lattiapenkki kun vain ei venytä, eikä mene alas asti kuten penkki, Coleman on maailman paras, sillä toimii mikä vain.
-RAUTALANKA-

Ja kenelläkään muulla ei sitten voi toimia vai?

No jos anatomia on jotenkin ihmisestä poikkeava niin sitten voisi vaikka toimia, muuten se ei edelleenkään venytä lihasta kuten penkki ja täten ei takuulla auta rinnaltalähtöön kuten esim merkistä nostamiset.

Siinähän olen samaa mieltä, että ei venytä samalla tavalla lihasta. Mutta ei se sitä tarkoita, että se ei toimisi..
Jos joku sälli treenaa 10vuotta salilla ja jokaisessa liikkeessä vajaita liikeratoja, niin aivan varmasti on voimaa ja lihasta tarttunut..
Ja ihan mielenkiinnosta, kun noin vastaan olet. Oletko koskaan kokeillut lattiapenkkiä päästäen ne paineet pois... siis kauemmin kuin yhden kerran kokeillut?

En ole koittanut pitempään, koska se ei kovin mukavalta tuntunut, siinä ei tule luonnollista liikerataa(erittäin tärkeä), paineet katoaa ja kontrolli on huono. Paineet pitämällä sain loistavasti treenattua penkin loppuosaa, koska siinä ojentajat(osuessaan lattiaan) antoivat lievän jousen alhaalla ja tällä sain eliminoitua rintaa ja kykenin kipeeäläkin rinnalla tekemään kovat punnerrukset ojentajille.

Kokeilin muutaman viikon lattiapenkkiä ja pidin sekunnin ala-asennossa
ja ainakin tuntuis siltä,että ojentajat ja olkapäät saa ylikuormittumaan. :thumbs:
Tanko jää n.2" irti rinnasta.
Suurin rasitus(tai rinnan venytys) jää puuttumaan.
Tän jälken saa hyvän venytyksen; penkki käsipainoilla.
Vajaat liikkeet siis ei ole kehonrakennus liikkeitä,jotka tehdään aina maks.
liikeradalla.
Olipas :wanha:

Miksi muuten penkkiä tehdään yleensä tangolla eikä käsipainoilla, eikö käsipainoilla saa paremman venytyksen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom