Laskuvarjojääkääkäriksi 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _Harry_
  • Aloitettu Aloitettu
siis ei ei ei...en oo alottanu vast 17v vaan joskus neljä vuotiaana ja lopetin siis 17 vuotiaana...(mun mielestä siin luki 17v asti)! ei kai nyt kukaan vast 17 vuotiaana pysty missään lajis kehittymään hyväksi! no mut ei tää nyt ole oleellista vaan aattelin vaan kysellä muilta mitä ovat harrastelleet

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei oo minkäänlaista urheilutaustaa. Eli noin puol vuotta oon reenannu pelkkää ljk:a varten, ja vaikka tietysti oon liikkunu(suht paljonkin) ennen tätä, en koskaan sen takia että 'se nostaa kuntoo.' Futista, lätkää, ultimatee kavereitten kanssa, mutten koskaan missään virallisessa seurassa oo harrastanu.

Ei löydy aikaisempaa kokemusta. Kaikenmoista oon kyl kokeillu, mut mitään vakavaa urheiluharrastusta ei oo ollu.. Toivotaan että sitä ei välttämättä tarvita ja että sais ruoskittua ittensä tarpeeksi hyvään kuntoon vajaas yhdeksäs kuukaudes, hiukan pelottaa että ei aika loppujen lopuksi riitä, mut sen näkee sit tammikuus.. :)

mulla on 7v koripalloa ja nykyisin oon 2v harrastanu kamppailu lajia, että eipä oo itelläni kehumista. :jahas: olin viime vuonna testeissä jo ni huomasin että kaikkein eniten siel katotaa kestävyyttä, ni just tommosista juoksulajeista on paljon hyötyä kuten esim. jalkapallo, koripallo ja kaikki tommoset.:rolleyes:

mulla tuntuu taas olevan paikat kohtis kuosis, ni voisin jo alotella harjottelua... käväsin tossa pelaamassa salibandyy ja hölkkäilin 7,5km lenkin ja ei tuntunu jaloissa ilkeeltä, nyt pitäis sitten vaan kiinnittää enemmän huomioo siihen lihashuoltoon :) -- jos ei muuta, niin ainakin voin tähdätä kesällä intin kuntotesteissä vaikka täysiin pojoihin, niin on tämmöinen "lähempänä oleva tavoite"...

Kertokaas joku, että saako esim. punnerrus ja vatsa testeissä pitää välissä vaikka 5 sekunnin taukoja ja jatkaa sitten sarjoja?

Ja onko kellään tuo sukellus tuottanut vaikeuksia? Kun itse olen miettinyt että nuo vesitestit yleensäkin tulevat ainakin minun osalta olemaan se vaikein osio.

-Joey- sanoi:
Kertokaas joku, että saako esim. punnerrus ja vatsa testeissä pitää välissä vaikka 5 sekunnin taukoja ja jatkaa sitten sarjoja?

Ja onko kellään tuo sukellus tuottanut vaikeuksia? Kun itse olen miettinyt että nuo vesitestit yleensäkin tulevat ainakin minun osalta olemaan se vaikein osio.

saa pitää vaikka 50 sekunnin taukoja välissä jos haluaa, mutta sen takaan että joku tulee huutamaan korvan viereen tyyliin "JAKSAA JAKSAA / TEKEE TEKEE!!!" kannustushuutoja tulee riittävästi. :D sukellus oli todella helppoa, se ei ole kuin 4 metriin ja vaikka sanotaan että 2 esineen nouto pohjasta, niin meillä riitti että haki edes yhden, se oli lasten leikkiä, esineet mitä piti hakea oli halkaisijaltaan n. 10cm punaisia renkaita, että ne näki todella helposti ilman lasejakin. se on todella helppo jos on edes vähän harrastanut sukeltamista. :)

kuulin muuten että tänä vuonna sisään päässeillä on ollut utin historiassa kaikkein korkein taso. :worship: elikkäs se tietää että ens vuodeks kiristetään taas rajoja. :hyper: :whip:

Itekkin oon alkanu treenaileen tonne laskuvarjojääkäriks. Kesän jälkeen sitten ei muuta kun treeniä vaan. Kouluakaan en käy, niin hyvä treenailla päivät pitkät. Harmi vaa nyt kun menee tuo lähi sali kesäks kiinni, niin ei voi oikeen käydä salilla treenaamassa. Mutta just noit juoksua, punnerruksia, vatsoja, leukoja jne, niin pystyy ihan luonnossakin treenailemaan.:thumbs:

Muutes, kukas on viellä aikonut jatkaa siitä sitten erikoisjääkäriksi? Ite ajattelin, kun ei o koulua käyty, niin miksei siitä sitten erikoisjääkäriksi töihin.

Ei meillä ainakaan suvaittu testeissä minkäännäkösiä taukoja sarjojen välissä. Siis selkä ja vatsatestissä esim. Tehtiin selväksi että heti kun kaverin liike loppuu niin toistoja ei enää lasketa. En tiedä ampiainen mitä teidän testeissä on oikein tapahtunu :D

[ampiainen] sanoi:
mulla on 7v koripalloa ja nykyisin oon 2v harrastanu kamppailu lajia, että eipä oo itelläni kehumista. :jahas: olin viime vuonna testeissä jo ni huomasin että kaikkein eniten siel katotaa kestävyyttä, ni just tommosista juoksulajeista on paljon hyötyä kuten esim. jalkapallo, koripallo ja kaikki tommoset.:rolleyes:

Aika kumma juttu jos et saa kamppailulajista kestävyyttä? Tai sit oot jossain vitun karatessa tjsp :D Itellä ainakin kestävyys kasvanu vapaaottelussa ja kickboxingissa järkyttävästi.

ratakierros, ite kyl tein loppuu asti et sain täyet pisteet jokaisesta mutta vieres ollu pari ni toinen sai vaa 24 punnerrusta ja se kyllä siinä aina piti taukoo ku oli punnertanu 3-5. ei siltä ainakaa verotettu lopussa yhtää poies. :D säälistä kummiski annettii jatkaa, paitti ei siel kyl säälii annettu. :D

jeshe, vähä sen tyylistä kyllä > Taidoa, kyl siin tulee vähä sitä kestävyyttä mutta sitte ku on se juoksu testi ni kyl sen huomas reisissä että ei siel oo enää mitää puhtii, verrattuun siihe mitä on joskus "nuoreen" jaksanu juosta.:) kyl sain ajaks sen 13.30 mut se oli iha paska. :jahas:

Mun viereisessä parissa taas taisteli sellanen sankari joka veti yli 80 punnerrusta, kauheeta nykytystä eikä rinta lähellekään maata. Ei sille sanottu yhtään mitään. Ite vedin 50 punnerrusta ja jokasessa kävi rinta maassa niinku ois vissiin pitänytkin. Mutta eipä tuokaan sankari sisälle päässyt :D

Onko siitä oikeesti hyötyy jos vetää jonkun 60 punnerrusta? Kun eikös 3 pistettä saa jo 38...

Ja sit kertokaahan vähän siitä hiihdosta, eli niillä suksilla ei varmaan pahemmin luistella? Eli taitaa perinteisellä koko matka...?

ratakierros sanoi:
Ite vedin 50 punnerrusta ja jokasessa kävi rinta maassa niinku ois vissiin pitänytkin. Mutta eipä tuokaan sankari sisälle päässyt :D
ETUNOJAPUNNERRUS

Lähtöasento:
# päinmakuulla
# kädet hartioiden leveydellä ja tasolla, sormet eteenpäin
# jalat yhdessä

Suoritus:
# ojennetaan käsivarret vartalon pysyessä suorana
# laskeudutaan alas siten, että kädet ovat 90 asteen kulmassa

Virheet:
# vartalo taipuu selästä tai lantiosta
# polvet koukistuvat
# kädet eivät ojennu suoriksi
# pään heilutus

Fyysisten testien suoritusohjeet

[ampiainen] sanoi:
kuulin muuten että tänä vuonna sisään päässeillä on ollut utin historiassa kaikkein korkein taso. :worship: elikkäs se tietää että ens vuodeks kiristetään taas rajoja. :hyper: :whip:

Tai sitten ei. Teidän fyysiset pisteet valintakokeista eivät ainakaan yltäneet k44:sen tasolle.

Mutta totta, tasoa nostetaan vuosi vuodelta. K44 mm. koeponnisti teille tasokoe 2:sen, joka takaa sen, että ennen niin lepi lyhyt 75km hiihtomarssi on jotain aivan muuta..:)

Tsemppiä tuleviin koitoksiin. Btw, koskakohan Tyrrin vadelmat ovat kypsiä tänä kesänä?

I AM THE LAW sanoi:
Muutes, kukas on viellä aikonut jatkaa siitä sitten erikoisjääkäriksi? Ite ajattelin, kun ei o koulua käyty, niin miksei siitä sitten erikoisjääkäriksi töihin.

Kyl mä ainakin tällä hetkellä olen tuosta kiinnostunut. Näillä näkymin haen vaikka en laskuvarjojääkäriks pääsiskään, kunhan olis vähintään aliupseeri, niin... Tosin riippuu iha siitäkin, kun aion laittaa paperit myös lentoRUKkiin niin tuskin haen jos sinne pääsen(ljk siis kuitenkin etusijalla). Ihan mielenkiintosta duunia varmaan.

-Joey- sanoi:
Onko siitä oikeesti hyötyy jos vetää jonkun 60 punnerrusta? Kun eikös 3 pistettä saa jo 38...

Kyllä mä uskoisin, ei mitään järkyttävää hyötyä, mutta jos lopussa on kaks täsmälleen yhtä hyvin testin vetänyttä(+muut) paitsi et toisel 38 etunojaa ja toisel 60, ni kaippa nuo tuon 60 vetäneen ottaa. Ei varmaan ihan mikään voittajan tunnelma tuolla kolmekasilla siinä vaiheessa. Eli kuvittelisin et on parasta vetää kaikki täysil, mut kuitenkin säästellä vähä.

Tuo sukellus, ynnä muut "helpot", kuten vauhditon pituus kannattaa kaikki tarkistaa muutamaan kertaan, ettei sitten jää ainakaan niistä kiinni. Ei ainakaan kiinnosta pudota sen takia et hyppäsinkin 190cm(tosin testattu jo, 3 pojoo tulee).

Onko kuinka moni, lähinnä -87 tai vanhempi, on menossa tammikuussa inttiin? Tosiaan ite menossa Parolaan SPOLleksi(sinne halusin, joten ihan hyvään paikkaan menossa joka tapauksessa). Mietin vaan et miten tääkin vaikuttaa kun nuo testit on siinä kuukauden sisään. Väsymystä? Ainakin isoveli tuli ensimmäisille iltalomille ihan vaan nukkuakseen. Motivaatio laskee(tuskin)? Aikaset aamut, pompottelua ja muuta mukavaa? En usko, että halu päästä sisään laskee, mut väsymystä voi olla ilmassa. Täytyy viel udella, että kuinka paljon kavereita juoksutetaan ekan kuukauden aikana...

marlin sanoi:
Tai sitten ei. Teidän fyysiset pisteet valintakokeista eivät ainakaan yltäneet k44:sen tasolle.

Mutta totta, tasoa nostetaan vuosi vuodelta. K44 mm. koeponnisti teille tasokoe 2:sen, joka takaa sen, että ennen niin lepi lyhyt 75km hiihtomarssi on jotain aivan muuta..:)

Ei kai vuosikursseilla ole pientä kilpailuntynkää keskenään..? ;)

Tällä hetkellä tuntuu että juoksureenaus on lähtenyt ihan hyvin matkaan, kärsin jo lähes vieroitusoireita lepopäivinä.. Kun nyt vain jaksais pitää samaa yllä ja pikku hiljaa koventaa kesää kohden.. :)

Mitä muuten coopperis pitäis päästä juoksemaan että olis "uttikunnos"? Tiedän että se ei ole vertailukelpoinen reppujuoksuun saati sitten kokonaiseen valintakoepäivään, mutta jotain suuntaa sekin antais..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom