Hei taasen!
Intti ohi, ei oikein onnistunut se mitä sieltä lähdin tavoittelemaan, eli painon pudotusta. Tai no, pakko se on sanoa että armeijassa paino ensin laski 12kg, jonka jälkeen paino taas nousi, ja menin oli entisen painoni (84kg). Intistä kotiutuessa painoin huimat 92.5kg. Tästä en tiedä sitten että onko lihasta tullut, vai oliko se viimeinen kuukausi, jolloin mitään ei tehty muuta kun syötiin munkkia, aiheuttanut tämän radikaalin nousun.
Jokatapauksessa, nyt kun siviilissä ollaan, olen onnistuneesti lopettanut tupakanpolton (tai no, 2½kk vasta polttamatta, voiko vielä kehua?), olen aloittanut säännöllisen liikunnan, 4-5 päivää viikossa tulee nyt liikuttua. Työmatkat kävelen, autoa käytän lähinnä vain kotona (n. 30km päässä) käymiseen. Ruokapuolesta sen verran voisin mainita,
että olen yrittänyt pitää ruoka-ajat säännöllisenä, olen karsinut mm. karkit ja suklaat pois (viimeksi söin suklaata armeijassa yli kk sitten, karkista puhumattakaan).
Ainoa mitä tässä vielä sitkeästi vedetään on 1.5litraa light colaa tai pepsi maxia päivittäin. Tästäkin olen lukenut niin monenmoista infoa, onko haitallista tahi ei, ja päätin ettei
n. 10kcal juoma voi minun laihdutustani hidastaa.
Nyt kun paino on 88.2kg 3 viikon jälkeen, aloin lukemaan näitä sivuja, varsinkin neuvoja laihdutuksesta. Mietinkin tässä, kannattaako minun laihduttaa ensin tavoitepainooni
(eli 75kg, olen n. 170cm pitkä, kohta 20-vuotias mies), jonka jälkeen alkaisin kasvattamaan lihasmassaa? Arvatenkin laihduttaminen sekä lihasmassan kerryyttäminen ei samaan aikaan onnistu. Mutta lähteekö sitten se energia lihasten kasvattamiseen läskistä, jos nyt alkaisin treenaamaan?
Eli lyhyesti sanottuna, muuttuuko läski lihakseksi, vai pitääkö läski poistaa ruumiista ennenkun lihasta aletaan takomaan? Kuitenkin miinuskaloreilla menen, laskin päivittäiseksi kulutukseksi 2400kcal - 3100kcal, riippuen päivän aktiivisuudesta. Olen syönyt 500-1000kcal vajeella tähän asti. Myös, onko +-1 kg painon vaihtelu päivittäin normaalia? (lue: toissapäivänä 88.3kg, eilen 87.2kg, tänään 88.2kg)
Koettakaa saada selvää viestistä, koko päivän kun työkseen istuu koneella meinaa ajatus sitten haahuilla missä sattuu.