Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite mietin tämän dieettauksen siten, että ei ole mitään hyvää, taikka pahaa. Kaikkea voi käyttää sopivassa suhteessa ja sitten lopputuloksen ratkaisee kokonaisuus, joka on muodostunut esim ensimmäisen kuukauden, taikka vuoden aikana. Limpparin kalorit on todennäköisesti turhaa, mutta niitähän voi esim liikunnalla polttaa pois. Mieti nuo vaikka "sakkokierroksina" Eli kaloreita tulee ilman mitään hyötyjä ja toisaalta suhteuta se siihen kokonaisuuteen.

Ite jos hairahdan syömään esim 200g karkkia, niin lasken tuon vain päivän kaloreihin ja syön sitten vastaavasti muuta vähemmän, taikka käyn lenkillä. Ei ehkä lihasten kannalta parasta korvata proteiinit sokereilla, mutta eipähän katkea -kalori kierre :)

Olen tässä toteuttamassa kohtapuoliin ensimmäistä diettiäni, pituus on 172cm ja paino 94kg.Olisi pari kysymystä diettiä koskien.
1. Jos käyn salilla 3krt vko ja aerobista teen 2-3krt vko , laskenko eri kulutuksen lepo / treenipäiville ?
2. Kun lasken peruskulutuksen mukaan miinukselle esim. 500kcal , niin enhän lisää kaloreita silloin sille päivälle ?
3. Onko vaikka kuntopyörä aamulla ennen aamupalaa n.30-45min sopiva aamuaerobiseksi?
4. Kuinka paljolla miinuksella kannattaa alottaa 300-500kcal ?

Kiitos :)

Olen tässä toteuttamassa kohtapuoliin ensimmäistä diettiäni, pituus on 172cm ja paino 94kg.Olisi pari kysymystä diettiä koskien.
1. Jos käyn salilla 3krt vko ja aerobista teen 2-3krt vko , laskenko eri kulutuksen lepo / treenipäiville ?
2. Kun lasken peruskulutuksen mukaan miinukselle esim. 500kcal , niin enhän lisää kaloreita silloin sille päivälle ?
3. Onko vaikka kuntopyörä aamulla ennen aamupalaa n.30-45min sopiva aamuaerobiseksi?
4. Kuinka paljolla miinuksella kannattaa alottaa 300-500kcal ?

Kiitos :)

1. Jos haluat viimesen päälle, niin lasket ja merkitset kalorilaskuriin vielä joka päivä syömäsi kamat ja tarkkailet sitten myöhemmin paljonka on kulunut milloinkin. Itse ottaisin kuitenkin jonkin näppituntuman ja tähtäisin siihen. Esim 300-700kcal miinuksella on hyvä.

2.Nyt en oikein ymmärtänyt? Jos esim lepopäivänä kulutuksesi on 2500kcal, niin syöt vaikka 2000kcal.

3.Kuntopyörä on hyvä siinä missä muukin liikunta. Tuolla vuorokauden ajalla ei kuitenkaan ole vaikutusta. Eli jos haluat aamulla nukkua pidempään, niin nuku ja kuntoile vaikka illalla.

4. Tuo on hyvä, vaikkakin aika hidasta.

1. Jos haluat viimesen päälle, niin lasket ja merkitset kalorilaskuriin vielä joka päivä syömäsi kamat ja tarkkailet sitten myöhemmin paljonka on kulunut milloinkin. Itse ottaisin kuitenkin jonkin näppituntuman ja tähtäisin siihen. Esim 300-700kcal miinuksella on hyvä.

2.Nyt en oikein ymmärtänyt? Jos esim lepopäivänä kulutuksesi on 2500kcal, niin syöt vaikka 2000kcal.

3.Kuntopyörä on hyvä siinä missä muukin liikunta. Tuolla vuorokauden ajalla ei kuitenkaan ole vaikutusta. Eli jos haluat aamulla nukkua pidempään, niin nuku ja kuntoile vaikka illalla.

4. Tuo on hyvä, vaikkakin aika hidasta.

Tarkoitatko näppituntumalla sitä ,että itse ottaisit vain jonkun kalorimäärän jota käyttäisit? Vai etkö laskisi itse kaloreita ollenkaan ? :)

Mistä voi tietää kuinka paljon kaloreita tulee hiilareista ja proteiineista? Oon vetäny tänää 70g hiilareita paino 63kg. Onko hyvä??

Tarkoitan sitä, että sulla(kin) varmaan on suunnilleen jo tiedossa/käsitys syötkö rahkaa, tonnikalaa, raejuustoa, monta desia kaurahiutaleita aamulla, monta kertaa päivässä syöt ylipäänsä jne. Jos nyt vaikka sen 6 kertaa syöt ja tähtäät vaikka joka aterialla siihen 400kcal. Niin kokanaisuudeksi tulee 2400kcal. Se voi vaihdella päivien mukaan esim 2200-2500kcal. Itse opettelin kalorilaskurilla eri ruoka-aineita yhdistelemällä hahmottamaan minkälaisesta määrästä se 400kcal aina muodostuu. Näin amatöörinä pääsee paljon vähemmällä, kun ei tarvitse pitää koko aika kirjaa syömisistä ja on varmasti myös tulosta antavaa.

Edit: unohtui lainaus, mutta viittasin tällä Crassin kysymykseen.

hieman apuja

lähetään siitä että oon 180cm/110kg eikä mikään täys läski vaan kyllä pattiakin löytyy.vedän 4 kertaa viikossa melko kovan treeni setin yleensä noin 90 min ja 2-3 kertaa viikos käyn vetämäs vähän lenkki noin 30min.jos noilla 30/40/30 prosenteilla mennään nii missä kaloreissa pitäis pyöriä että lähtis paino laskuun?

Oisko ihan ok, että jos on pakko vetää karkkia dieetillä, niin tekis sen tuntia ennen treeniä, jolloin ottais proteiinit vaikka 200g kanaa ja joku reilu 100g karkkeja hiilihydraatiks?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse pyrin välttämään ainakin dieetillä nopeita hiilihydraatteja.

EDIT: Jaa nyt vasta huomasin sanan "pakko". Noh, mikäs siinä kunhan pysyy kalorimäärä vuorokautta kohti kurissa.

No pakko ja pakko, mutta eikös siinä ole enrgiaa siinä missä esim puurossakin, mutta puuttuu kuidut. Ja jos nuo vetäisi juuri ennen treeniä energiaksi, niin kurittaako tuo nyt miten pahasti?

No pakko ja pakko, mutta eikös siinä ole enrgiaa siinä missä esim puurossakin, mutta puuttuu kuidut. Ja jos nuo vetäisi juuri ennen treeniä energiaksi, niin kurittaako tuo nyt miten pahasti?

kannattais miettiä vähän mitä muutaki ne karkit sisältää ku paskoja hiilareita

Onko mitenkään mahdollista pienentää rasvoja/päästä läskeistä samalla lihasta kasvattaessa?

Periaatteessa voit lisätä lihasmassaa todella hitaasti joka johtaa lisääntyneeseen lihasmassaan ja tämä saa sinut mitä todennäköisemmin näyttämään siltä että sinulla olisi vähemmän rasvaa jos rasvaa ei ole hirveästi alotushetkellä. Toisin sanoen ei.

Ite en oo vielä kokeillut, mutta syklittely ainakin kuulostaa järkevältä. Eli olet vaikka 2vk +500kcal ja sitten 1vk -500kcal ja eiku alusta. Samanaikaisesti ei kuitenkaan onnistu lihasten kasvattaminen ja rasvan polttaminen.

Ite en oo vielä kokeillut, mutta syklittely ainakin kuulostaa järkevältä. Eli olet vaikka 2vk +500kcal ja sitten 1vk -500kcal ja eiku alusta. Samanaikaisesti ei kuitenkaan onnistu lihasten kasvattaminen ja rasvan polttaminen.

Ei tolla tavalla ainakaan lihasta saa. Jos syklittelee, niin ehdottomasti pidempi pätkä plussalla ja sitten 1-2 miinuksella.

Eikös sellainen 4-5vko + ja 1-2vko - ole melko yleinen syklittely? Tuollaisella alan itse ainakin syklittelemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom