Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaako mulla alkaa bulkkaamaan että saan tissit ja gynekomastia piiloon. Itsellä aika rumat ja isot tissit kehittynyt tässä vuosien varrella. En tiedä lähteekö tuo kova kudos edes diettaamalla pois. Hävettää suunnattomasti. Ylimääräistä on kyllä valmiiksi ja pieni mahakin. Mitat 182/102

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten alkaisitte diettaamaan? Olen ostanut pari ruokavaliota tunnetuilta pt: iltä mutta en vain kertakaikkiaan pysty noudattamaan näitä. Tulee mäasykohtauksia eikä ole mitään itsekuria. Mikä tähän auttaisi?

Miten alkaisitte diettaamaan? Olen ostanut pari ruokavaliota tunnetuilta pt: iltä mutta en vain kertakaikkiaan pysty noudattamaan näitä. Tulee mäasykohtauksia eikä ole mitään itsekuria. Mikä tähän auttaisi?
Ei oikein mikään. Itsestä pitää motivaation lähteä ellei sitten halua kikkailla lääkkeillä. Mutta ovatkohan olleet alkuun liian tiukkoja?

Minkähänlaiset kalorimäärät näissä ruokavalioissa on? Äkkiseltään kuulostais siltä että on liian vähän syömistä laitettu ruokavalioon ja sitten tulee niitä mässyhimoja.

Muuten tuohon on paha sanoa mitään, se on se itsekuri mitä pitää olla, sun pitää tiedostaa siellä omassa ajatuksessasi että jos haluat laihtua niin sitä ylimääräistä mässäilyä kun nyt on vaan sitten vältettävä, piste.

Sen ruokavalion muodostaminen itsellesi ei pitäisi olla vaikeaa, syö sellaisia ruokia ja ruoka-aineita mitä itse tykkäät syödä, turha sitä on yrittää vetää jotain kanaa ja riisiä pt:n suosituksesta jos et tykkää sitä syödä.
Kalorit määrään X (mielummin aluksi liikaa kuin liian vähän) protskut määrään 2g per painokilo, rasvaa n. 0.7-1g painokilo ja loput hiilaria niin paljon kuin kalorit antaa myöden. Aterioita 3-6 päivässä, ihan mikä itsellesi ja elämäntavallesi ja päivärytmillesi sopii parhaiten. Painon mittaus joka aamu aamukusen/paskan käynnin jälkeen ja joka viikolta lasket jokaisen päivän arvosta viikon keskiarvon, ja tämä keskiarvo on se mittari jolla säädetään kaloreita sitten viikosta viikkoon. Tosin jos ei yhden viikon jälkeen paino tippunut niin katso vielä toinen viikko ennenkuin teet muutoksia, painon tippunen ei aina ole ihan lineaarista vaikka rasva palaisi.
Hyvä kertamuutos on semmonen 200-250kcal aina kun paino lakkaa tippumasta. Myös mittanauha vyötärön mittaukseen hyvä apuväline toteamaan mahan pienenemistä vaikkei paino joka viikko tippuisikaan.

Viimeksi muokattu:
168cm/77kg, m39. Tässä nyt fatsecrettiin merkannut 2-3vkoa joka ikisen mitä olen suustani alas tunkenut. Kaiken muun paitsi veden. Samainen ohjelma ehdotti mulle laihduttamiseen päivän kaloreiksi 2400. Orjallisesti sitä noudattanut pl. kaksi lauantaita jolloin olen lasten kanssa syöny vähän mässyä putouksen merkeissä. Tänää jakauma näyttäisi hiilari 50%, rasva 29% ja proteiini 21%. Painoa lähti aluksi 2kg, vatsan seutu hieman pieneni. Nyt sitten painoa oli tullut lisää melkein kilo. Punnitus aina aamukusen jälkeen. Salilla käyn 3-4x viikossa. Reenit on tällähetkellä kevyehköjä koska olkapää ja kyynärpää vihoittelee ja rajoittaa raskaiden painojen nostelua.
Mitä helvettiä tässä nyt pitäis tehdä? Onko 2400kcal päivässä liikaa? Pitääkö tiputtaa kalorit 2000 tienoolle? Vai siis onko tuo painon hidas lasku ja pienoinen nousu merkki lihasten kasvamisesta? Onhan täs toki tullut käytyä jo yli 10v puntilla mutta viimekesänä sain korvaushoidon ja homma rupes rytisten rullaamaan eteenpäin.

Olisiko jollain kokeneemmalla mielipide ja kokemusta ns cheattipäivästä dieetillä?

Oon nyt -500 kcal/vrk ja tavoite mennä näin ainakin 16vko jonka jälkeen tilannearvio ja uusi suunnitelma. Reilu kuukausi takana ja paino laskee ~0.35kg/vko.

Olisiko perusteltua lisätä pari cheattipäivää muutamien viikkojen välein, niin että söisin enintään +500kcl kulutukseen nähden tuona päivänä? Ajatuksia tai kokemuksia?

Voisi tehdä päälle hyvää. Ei kuitenkaan liian usein.

168cm/77kg, m39. Tässä nyt fatsecrettiin merkannut 2-3vkoa joka ikisen mitä olen suustani alas tunkenut. Kaiken muun paitsi veden. Samainen ohjelma ehdotti mulle laihduttamiseen päivän kaloreiksi 2400. Orjallisesti sitä noudattanut pl. kaksi lauantaita jolloin olen lasten kanssa syöny vähän mässyä putouksen merkeissä. Tänää jakauma näyttäisi hiilari 50%, rasva 29% ja proteiini 21%. Painoa lähti aluksi 2kg, vatsan seutu hieman pieneni. Nyt sitten painoa oli tullut lisää melkein kilo. Punnitus aina aamukusen jälkeen. Salilla käyn 3-4x viikossa. Reenit on tällähetkellä kevyehköjä koska olkapää ja kyynärpää vihoittelee ja rajoittaa raskaiden painojen nostelua.
Mitä helvettiä tässä nyt pitäis tehdä? Onko 2400kcal päivässä liikaa? Pitääkö tiputtaa kalorit 2000 tienoolle? Vai siis onko tuo painon hidas lasku ja pienoinen nousu merkki lihasten kasvamisesta? Onhan täs toki tullut käytyä jo yli 10v puntilla mutta viimekesänä sain korvaushoidon ja homma rupes rytisten rullaamaan eteenpäin.
aika paljon riippuu mitä nuo ”kaks mässyä” meinaa. kokonaisuus ratkaisee. ihan sama jos vedät 6pvä -3000kcal ja päivä 7 vedät 3100kcsl överit niin kokonaisuus menee plussalle. Pilkun viilaajille, kroppa ei seuraa viikon sykliä, mutta on vaan helppo esimerkki.

jos pysyit mässyjen jälkeen miinuksella, niin testaa uusiksi 2400kcal/pvä ilman mässyjä. jos ei putoa niin sitten vaan alemmas.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom