Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites tuon CLA:n käyttäminen treenaamisen/diettaamisen tueksi ? on vain niin paljon ristiriitaista inffoa tuosta tavarasta..
. Vähän vähentänyt ylipainoisilla viskeraalista rasvaa, mutta sen poistamiseen on tehokkaampia ja halvempia keinoja. Kuten liikunta. Vähän dataa lihasmassan hankintaan aloittelijoilla, eli aiheuttaa nopean nousun, mutta erittäin pienen - jonkun prosentin verran. Ja on dataan, että CLA:sta olisi jopa haittaa myogeneesille - lihasmassan muodostumiselle.
. Käyn salilla kotona siis, minulla on riittävät välineet siihen. mm. käsipainot, penkki, 140kg painoja, hauistanko, nyrkkeilysäkki ja jokin monitoimilaite (ei kovin laadukas) missä teen ainoastaan ylätaljaa ja lämmittelyjä. Käyn kävelylenkillä satunnaisesti 1-3krt / viikko. Kävisin muuten lenkeillä säännöllisesti, mutta vihaan Suomen talvea ja lumessa rämpimistä, joten kevättä odotellessa. En ole laskenut kaloreista pahemmin miinuksia, pyrin vain syömään terveellisesti paljon proteiinia ja vähän hiilareita, mutta ei liian vähän. Ateriani useimmiten koostuu proteiinipitoisesta ruoasta + vihanneksista. Aamuisin syön hiilareita enimmäkseen. Olen tottunut tämmöiseen ruokailuun siis. Ylipaino on tullut junnuiässä koneella istumisista ja limujen juomisista (n. 3l per päivä) mutta en juo enää ollenkaan sokerilitkuja. Motivaatio-ongelmia on ollut todella paljon aikoinaan, kun aikasemmin olen yrittänyt laihduttaa, mutta nyt olen pystynyt pitämään painon kurissa. Pyrin siis laihtumaan, ilman että lihakset kärsii. Olen omasta mielestäni pysynyt siinä tavoitteessa todella hyvin. Käytän lisäravinteena Leaderin Heraproteiinia, joskus Fastin maitoproteiinia ja American pure creatinea. Painoni on pudonnut helvetin hyvää vauhtia, lihakset säilyneet, mahdollisesti kasvaneetkin ja olen todella tyytyväinen. Minulla on kaverini kanssa hiottu treeniohjelma, jota noudatan (kaverilla muutaman vuoden kokemus salilla käymisestä). Panostan salilla lähinnä lihasten kasvuun, en laihtumiseen. En oikeastaan tiedä miks tän tänne kirjotin, mut jos on jotain vinkkejä tai muuten sanottavaa niin ois jees. 
Kaverin kanssa hiottu treeniohjelma, johon ei kuulu edes jalkojen treenaaminen.![]()
Kumpaa suosittelette dietillä ollessa reipasta kävelyä vai hölkkää jos kunto on aivan susi huono?