Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan totaalisesti mihinkään liittymättömänä, että tiesittekö, että kevytmaito sisältää enemmän kaloreita kuin keskiolut? Sinänsä hauskaa, kun jotkut tuskailee että ei voi ottaa muutamaa saunakaljaa lauantaina, mutta vetää hyvillä mielin päivässä litran pari maitoa. Maitopurkissa on siis enemmän energiaa kuin kolmessa kaljassa. Taitaa vastata suurinpiirtein neljää kaljaa. Noita yksi viikkoon, niin energiamäärä onkin luokkaa koppa kaljaa viikkoon :/

Ihan totaalisesti mihinkään liittymättömänä, että tiesittekö, että kevytmaito sisältää enemmän kaloreita kuin keskiolut? Sinänsä hauskaa, kun jotkut tuskailee että ei voi ottaa muutamaa saunakaljaa lauantaina, mutta vetää hyvillä mielin päivässä litran pari maitoa. Maitopurkissa on siis enemmän energiaa kuin kolmessa kaljassa. Taitaa vastata suurinpiirtein neljää kaljaa. Noita yksi viikkoon, niin energiamäärä onkin luokkaa koppa kaljaa viikkoon :/

Otatko kalorit enemmin alkoholista vai hiilareista ja proteiinista?

Mut onnistuuko mitenkään pienen mahan poistaminen normitreenauksen yhteydessä? Esim. lähteekö vaikka alavatsoja treenaamalla tai aamulenkkiä vetäessä vaikka kalorit ois plussalla?

HIIT:llä saattaa onnistua.. Muita tapoja ei tule mieleen. Tosin enhän minä mistään mitään tiedäkään :D

Eipä onnistu millään hiitillä yhtään sen enempää. Rasva ei pala paikallisesti, joten kyllä siinä joutuu ihan normaalia dieettiä pistämään peliin.

Okei, no luennoikaa hieman :)

muutamia mainitakseni..
karkeista riippuen, esim. rasvapitoset makeiset kuten toffeet sisältää melkosesti kovaa rasvaa.
eikä kannata unohtaa erilaisia väriaineita E123 jne millä en ainakaan itse usko olevan teveyttä edistäviä vaikutuksia.
Tottakai tämä on aika hifistelyä sitä en kiellä, onhan monissa muissaki ruoka-aineissa erilaisia lisäaineita sun muita E-koodin jälkeläisiä.
Ja kai se niin on edelleen ettei mitään suositella käytettävän liikaa, eli kunhan joku järki hommassa säilyy nii ei hätää.

Oliskohan tämä topikki oikea paikka kysymykselleni:

Eli mikä olisi hyvä treeniohjelma ollessa dietillä? Aika aloittelia kyseessä joten voisi sanoa melkein että "mitä helpompia liikkeitä sen parempi". Nyt olen tehnyt tuolla Starting Strenght-ohjelmalla muutaman kk ja vielä yksi kk olisi edessä ennen dietin alkua. Tuon ohjelma aloittaessani aloin katsoa syömistäni ja olenkin alkanut syömään paljon enemmän kuin ennen. Paino sanalla paljon. Muutenkin oli tuota extratavaraa muutama kilo kropassa ennen salila käynnin aloittamista.

Olisiko jotain hyvää neuvoa? Haluaisin jatkaa rautojen kolistelua dietin aikanakin jottai saisimn nämä vähät lihakseni säilymään...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Palaa molempia, mutta treenillä ja oikealla ruokavaliolla varjellaan niitä lihoja, jolloin parhaillaan lähes kaikki lähtee läskistä.

Pitäisi tässä pieni dieetinpoikanen aloittaa.

181/82 on mitta/paino-suhde. Tuonne 75kg hujakoille olisi hyvä päästä. Kalorilaskuria käytän ja pyrin syömään n. 2000 kcal päivässä, ihan sama mitä kalorilaskuri sanoo päivän kulutukseksi.. Välillä sen mukaan pitäisi syödä 1700 ja välillä 2200 jne. Tuo 1700 tuntuu ainakin niin vähältä, ettei meinaa edes pärjätä sillä, tämän takia ajattelin pitäytyä jokapäiväisessä 2000 kcal:ssa. Kysyn tässä heti alussa, olenko ihan hakoteillä? Ravintoainejakauma tällä hetkellä laskurissa p 37%, h 33%, r 30%.
G6 väännän hieman voimapainotteisesti ja aerobista palloilulajien merkeissä n. pari krt viikossa.

Sitten vielä, onko jotain vinkkejä miten saan kouluruuasta laskettua kalorit? Olen arvioinut silmämääräisesti aina ruuan mitä syön, luultavasti aivan päin helvettiä.

Mut onnistuuko mitenkään pienen mahan poistaminen normitreenauksen yhteydessä? Esim. lähteekö vaikka alavatsoja treenaamalla tai aamulenkkiä vetäessä vaikka kalorit ois plussalla?

Läskihän ei lähde plussakaloreilla, mutta voi yrittää kiristää vatsanaluetta syviä vatsalihaksia kehittämällä. Mutta ylimääräinen lähtee vain laihduttamalla.

Voi jessus. Nyt iski todellisuus. Aamulla astuin vaa'an päälle ja se näytti huimat 105kg!
Viimeistään nyt on aika ottaa itseään niskasta kiinni ja jättää kaikki paskat ruoat pois ja syödä oikein.
Sotasuunnitelma olis tämä:
5-6krt salia viikossa, 3 jakoinen ohjelma käytössä ja palkkarijuoma salitreenin jälkeen.(olisko parempi joku 1 tai 2 jakonen? entä käyntimäärä pitäskö mennä vähemmän vai onks toi hyvä?)
5-6krt lenkkiä/ viikko (mikä ois hyvä matka, kävelen reippaasti joku 7-8min/kilometri)
Ja sitten ajattelin ottaa ton Hiitin käyttöön. Eli 4min (30sek täysillä kuntopyörällä ja sit taas rauhallisesti 30sek jaksoja.)
Olen siis 105kg/180cm mies. Eli paljonko suurinpiirtein peruskulutukseni on? mulla on sellainen omronin vaaka joka ilmoittaa 2020kcal. Pitäiskö uskoo ku tolla laskukaavalla kun löytyy täältäkin tulee melkein 3000kcal.

Hyviä laihdutusruokiakin saa ehdottaa, tällähetkellä jokapäivä syön broilerin fileesuikaleita 300-400g (oisko parempi ottaa ihan sitä peruskanaa eikä maustettua?)

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan, Toivotaan että rupee läski tirisemään ja saan itteni ruotuun.

Siis laihdutuksen ja dieetin tarkotushan ei ole tapattaa itteään :D mielummin ite ottasin jonkun 1- jakosen ohjelman ja 3krt/viikko, eli ma, ti, pe. Ja välipäivinä sitten voi ottaa reilumman lenkin. Lenkilläkii on hyvä, että alottaa kävelyllä ja siitä lähtee nousemaan ylöpäin. Välillä hölkäten, välillä kävellen. Ja sitten vielä siitä salitreenistä, että yritä työstää pääasiassa kehon suurimpia lihaksia.

Eli paljonko suurinpiirtein peruskulutukseni on? mulla on sellainen omronin vaaka joka ilmoittaa 2020kcal. Pitäiskö uskoo ku tolla laskukaavalla kun löytyy täältäkin tulee melkein 3000kcal.

On muuten varmaan enemmän kun 2020kcal. Kalorilaskurin mukaan minun peruskulutus on 1900-2000kcal ja mitat 162/65. Tällä hetkellä syön päivässä n. 1400 kcal. Salipäivinä ollaan miinuksella n. 800 kcal.

Kuinka pitkiä syklejä dietin ja bulkin kanssa kannattaisi vetää? Treeni on kulkenut viime aikoina niin hyvin etten millään haluaisi vetää miinuskaloreilla vaan treenata kovaa kunnon ravinnolla jonkin aikaa. Nyt vaan kesä painaa päälle, ja totta kai kiristely on rantakeekoilut huomioon ottaen must. Hiukan suunnittelin että ottaisin nyt parin kuukauden mittaisen todella maltillisen bulkin (katsotaan sitten syksymmällä sitä kunnon bulkkia) ja sitten parin kuukauden dietin jonka aika ehtii -500kcal systeemillä ottamaan noin 4-5 kg pois.

Onko tuossa ideaa, vai pitäisikö suosiolla jättää se suurin lihaskasvu kesän jälkeiselle ajalle ja nyt vaan käyttää nämä jäljellä olevat 4kk optimaalisen kesäkunnon saamiseen?

Tällä hetkellä olen vetänyt aamupalaksi 1dl kaurahiutaleita, 250g rahkaa, banaanin ja noin desin maitoa sekoittimella sekasin. Lisäksi monivitamiinit.Tuosta tulee jotein lähemmäks 600kcal, niin miten tuota voisi hyvin keventää siten, ettei esim kuidut jää olemattomiin? Suurin energiamäärähän noista kaurahiutaleista tulee.

Mie oon ollu tässä laihiksella jotain 8vko. Alotuspaino oli 91,4kg ja tänä aamuna se oli 86,7kg tosin oon jo kahtena päivänä 85:n puolella käynyt. Mutta kysymys on, että onko tuo hyvä vauhti? Alussa tosin ruoan kanssa oli jotain ongelmaa ja sekii tasantu tossa vähän aikaa sitten. Niin, että onko tuo vauhti normaali? Ettei ole liian hidas?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom