- Ikä
- 40
No juuri tätä tarkoitin.
Juu tsori...luin nyt vasta ajatuksella!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No juuri tätä tarkoitin.
Öh, heräs tässä pari hölmöö ajatusta ehkä väsymyksen takia:
Onko kyykky riittävän syvä jos sen tekee niin, että reidet jäävät vaakatasoon, eli ovat lattiansuuntaiset? Vai kuluttaako se juurikin polvia, ja on liian lyhyt liikerata kehitystä ajatellen? Olisiko parempi mennä siitäkin alemmas ns. ATG-tyyliin? Ja jos niin miksi?
Juurikin sekoittaa, kun puhutaan 90-asteen kyykystä, joka on kuulemma puolikyykky. Olen itse ennen mieltänyt 90-astetta tällaiseksi voimanostosyvyiseksi, jota yllä kuvailtiin...
Jeps. Tais olla niin että treadin alottajalla kuten itsellänikin meni sekasin 90-asteen kyykky ja voimanostosyvyinen kyykky. Sitä tapahtuu kun ei ajattele loppuun asti ;) kiitti selvennyksestä.
Takareidet on sitä luokkaa että yllän ottamaan kiinni polvien alapuolelta seistessä suorin jaloin.
Sama täällä. Ilman kunnon lämmittelyjä ei toivoakaan saada sormenpäitä lattiaan, mutta muista että JUMI ON VOIMAA ja venyttely turhaa.
Mistä johtuu että ei oikein pääse alas kyykyssä? Koitan mennä niin alas kuin pääsen ja siltä se tuntuukin, mutta sitten kyykyn kuvattua huomaa että selkää vaan vetää linkkuun pohjassa ja perse ei laske mihinkään. Siis vähänkään isommilla painoilla tekee tätä, pienemmillä pääsee kyllä vähän alemmas mutta ei missään nimessä tosi alas silloinkaan.
isoin rauta mitä olen koskaan pyllistänyt
Mulla taas kunnon lämmittelyllä sormenpäät jäävät yli 20cm lattiasta Ja mulla on vielä tosi pitkät kädet. Ja joskus en saanut oikeaa jalkaa päkiästä kiinni yhdellä jalalla seistessä (etureisivenytys), nykyään menee jos kovasti yrittää.Sama täällä. Ilman kunnon lämmittelyjä ei toivoakaan saada sormenpäitä lattiaan, mutta muista että JUMI ON VOIMAA ja venyttely turhaa.
Mutta jos on liian kireät takareidet niin persettä taakse laittamalla menee alaselkä pyöreäksi alhaalla. Sulla on sitten ilmeisesti nilkat ottanu vastaan kun oot tehny huonolla tekniikalla, mutta oikeasti hyvä liikkuvuus jaloissa.Itellä huono liikkuvuus ja oli vähän tota syvyysongelmaa myös. Oikea jalkojen asento kun löyty ja sai sitä persettä tarpeeks taakse ni sain syvyyden kohdalleen. Voi olla yllättävänkin pienistä asioista kiinni.
Venyttele. Itse huomasin tehokkaaksi istua syväkyykyssä pari minuuttia kerrallaan illalla katsoessa tv:tä. Takareidet ja pohkeet / nilkat varsinkin vaikuttaa yllättävän paljon. Ja toistoja, toistoja ja toistoja. Sekä venyttely.
Vauvana tuo kyykky tulee jo ihan luonnostaan, eikä vaadi suurempia miettimisiä.
Takareisien lisäksi myös pakaroita kannattaa venytellä, jos on huono liikkuvuus ja kyykyssä syvyysongelmia.