Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla on yleensä jaksa 42-43. adidas superstar kengät ( vapaa-ajan tossut) on 44 ja sopivat. ostin noi 44:set ulkomailta niin on kärjestä sentti tyhjää :( ei se haittaa kuin pohjenousuissa. kengät kun saa niin tiukasti jalkaan ettei se sieltä mihinkään liiku. kärki on tosiaan kapea niin kuin Reason mainitsi. Jämpti omaan jalkaan. suositellaan otettavan kokoa isommat kuin normikengät. paras olisi jos pystyisi sovittamaan jossainpäin ennenkuin alkaa tilailemaan. valitettavasti ei mistään top / intersporteista löydy noita. ainekaan turusta

Mä lykkäsin tilauksen sisään tuonne aiemmin mainittuun saksalaiseen putiikkiin. Sieltä sanottiin, että jos kokeilee Adidaksen muita urheiluun tarkoitettuja kenkiä niin koot ovat aika pitkälti vastaavia. Itse laitoin tilaukseen saman kokoiset kengät kuin Adidaksen sisäpelikenkäni ovat. Jos menee mönkään niin postimaksun hinnalla saa vaihdettua toiseen kokoon.

Kuten jo joku aiemmin sanoi, IW3 on kooltaan aavistuksen perus Super Staria isompi. Ennen ku ite tilasin kävin kokeilemassa 10 kokosta superstaria, joka sopi jalkaa kuin sukka. Tilasin saman kokosen IW3, joka osottautu leveyden puolesta hyvin samanlaiseksi, mutta varpaille oli pari milliä enemmän heilumisvaraa pituussuunnassa - toisaalta olen melko varma, ettei pienempi koko mahtuisi jalkaan.
Toisinsanoen kannatan superstarin kokeilemista referenssikenkänä, sillä sen koko korreloi hyvin IW3 kanssa.

Hyvä kenkä mutta ärsyttävän halvanoloset narut niin hintavassa kengässä. Lisäksi kannattaa välttää liikkeitä, joissa kengän kantapään takakulma iskeytyy maahan jalan heilahtaessa taaksepäin - on meinaan äärettömän veemäistä huomata pohjakumen repsottavan kantapään puupalasta. Äkistikö sen soveliaalla liimalla korjaa. Eipä kyllä mikään kenkä käyttövirhettä kestäkään. Nyt vaan odottelemaan, milloin pohja/kenkä kuluu loppuun. Ei tekis turhan usein mieli ostella tän hintaluokan kopoja.

Mä lykkäsin tilauksen sisään tuonne aiemmin mainittuun saksalaiseen putiikkiin. Sieltä sanottiin, että jos kokeilee Adidaksen muita urheiluun tarkoitettuja kenkiä niin koot ovat aika pitkälti vastaavia. Itse laitoin tilaukseen saman kokoiset kengät kuin Adidaksen sisäpelikenkäni ovat. Jos menee mönkään niin postimaksun hinnalla saa vaihdettua toiseen kokoon.

Kengät saapuivat ja koko oli sopiva. Muutamat kovat treenit takana uusien kenkien kanssa ja ero tavallisiin sisäkenkiin on merkittävä. Kyykkääminen tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta ja paketti pysyy kasassa paljon helpommin varsinkin syvään kyykätessä. Suosittelen!

Kävin itsekkin etsikelemässä ihan tollasia kyykkykenkiä. Eipä löytynyt mistään, joten tuli sitten otettua chuck taylorit. Ihan tyytyväinen olen ja 300+ raudoillakin vielä erittäin hyvät kyykätä. Ja selvis aika paljon halvemmallakin vielä :P

Kävin itsekkin etsikelemässä ihan tollasia kyykkykenkiä. Eipä löytynyt mistään, joten tuli sitten otettua chuck taylorit. Ihan tyytyväinen olen ja 300+ raudoillakin vielä erittäin hyvät kyykätä. Ja selvis aika paljon halvemmallakin vielä :P

:worship::worship::worship::worship::worship:

Oon tilailemassa nuita ironwork III:sia tuolta Saksan Nerlingeristä. Kävin äsken testaamassa adidasin urheilukenkiä yhessä liikkeessä ja sanovat että numero 41 1/3 ois passeli kenkä mulle noista ironworkeista. Onko se siis 7.5 vai mikä? Mistä näen tuon kokotaulukon? :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt noi mun Karhut ovat jo hyvän aikaa olleet aika rispaantuneet. Materiaali on repeillyt reunoilta, siis se keinonahka, kuten myös kangas, pohja on hyvin kulunut (melkein sileä) ja sisäpohjallinen paskana. Olen ajatellut, että tilaan joko Polskit tai sitten Kiiluselta uutukaiset Wei Ruit (pitäisi olla matalampi kanta, kuin Do Wineissä, eli mulle passeli), eli tämmöiset:
http://www.urheilukiilunen.fi/mainokset/Dowin/dowin2.htm

Adduja ei raski millään ostaa. Tai no, näkyisi tuolla saksalaisessa liikkeessä olevan IW2:sta 89€. Ei paha kieltämättä.

Oon tilailemassa nuita ironwork III:sia tuolta Saksan Nerlingeristä. Kävin äsken testaamassa adidasin urheilukenkiä yhessä liikkeessä ja sanovat että numero 41 1/3 ois passeli kenkä mulle noista ironworkeista. Onko se siis 7.5 vai mikä? Mistä näen tuon kokotaulukon? :jahas:

Hieman offtopicia, mutta ajattelin kertoa että saksan ja suomen postilaitoksen viitteellinen 6-8 arkipäivän TA ei tunnu oikein pitävän. Mulle tuli Nerlingeristä Ironwork 3:set viikko sitten ja ainakin tuplasti meni aikaa. Alkoi siis hieman kylmiä, kun rahat oli siirretty ja mitään ei kuulunut. Ongelmana oli myös se että Saksasta lähtevissä economy-paketeissa ei ole seurantanumeroa. Kaupan ja Manfredin toiminnasta ei ole muuta kuin hyvää kerrottavaa. Ja mikä tärkeintä... kenkä on jokaisen sentin arvoinen ostos. Koosta voisin sen verran sanoa että mielestäni malli on melko kapea (testasin etukäteen kaverin Ironwork 2:sta ja sen ollessa melko tiukka tilasin yhden pykälän suuremman). Ironwork 2:sta ei ko. putiikista enää löydy...

Mulla on se 40mm, ja vähemmällä en pärjäisi, koska nilkat on sen verran paskana, ettei liikkuvuutta muuten ole. Pikkuveljellä nilkat on ku kumia, joten sille ne on ihan liian korkeat kannat.

Testaa nilkkojen liikkuvuus esim näin: jalka seinän viereen varpaat noin 10cm seinästä. Paina polvea seinää kohti ja jos saat sen seinään niin, ettei kantapää nouse maasta, niin koeta muutama sentti kauempaa. Mulla toi polvi meni pahimmillaan seinään vaan 3cm päästä, pikkkuveljellä 30cm.

Onko jollain kommentteja puupohjaisten kenkien pidosta esim. saksiin työntäessä? Pitääkö ne niin kuin kumipintapohjat? Itsellä on karhun kumipohjaiset, mutta kuluneet niin että ovat liukkaat..

Osaatteko sanoa tuon Do-Winin kengän kokoa suhteessa esim. adidaksen superstariin?
Että onko reilummat vai pienemmät koot..

Adidaksen kengissähän yleensä on aika kapealesti näin suomalaiseen jalkaan ja itsellä tämän takia ei koskaan Adidasta ole kotia asti tullut. Myyjä kertoili, että Do-winin kengissä on leveä lesti, joka sopii hyvin tälläiseen leveään suomalaiseen jalkaan.

Helpoimmalla pääsee, jos mittaat molemmat jalat kantapäästä varpaan kärkeen ja katsot koon taulukosta.
http://www.shoemaker.fi/cms_naytasivu.php?sivu=12

Oma jalka oli 27,5cm eli 44-44,5 ja pitää paikkansa, koska kaikki kenkäni sijoittuvat tuohon. Myyjän pitäisi tuon perusteella saada oikean kokoinen kenkä jalkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom