Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meneekö kellää korvat lukkoon ku tekee kyykkyä ja mavea? Mulla nimittäin on aina ihan lukossa kovan sarjan jälkeen, ainoastaan kyykyssä, mavessa, räkkivedossa, etukyykyssä ja askelkyykyssä tapahtuu tätä.. Mistäköhän lie johtuu?

Selvä, kiitos. Aattelin vaan että en kai tee väärin kun pidän vastaotteella :)
Jos mavesta puhut nii minä oon ainaki kuullu kauhutarinoita että hauis revenny ku vastaotteella vedelly...

Meneekö kellää korvat lukkoon ku tekee kyykkyä ja mavea? Mulla nimittäin on aina ihan lukossa kovan sarjan jälkeen, ainoastaan kyykyssä, mavessa, räkkivedossa, etukyykyssä ja askelkyykyssä tapahtuu tätä.. Mistäköhän lie johtuu?

Menee itsellänikin kovassa treenissä, lähinnä prässissä ja mavessa. Ekan kerran kun olin pitkästä aikaa treenaamassa pois kotisalilta ja vedin vähän kaikkea, niin korvat meni tosi kovaa lukkoon ja tuli helvetin huono olo.

Nykyään lähinnä prässi on se joka saattaa laukaista tommosen pienen jomotuksen treenin jälkeen, joskus tulee ihan migreeni kohtauksia sahalaitoineen myöhemmin, ei kiva...

Tuo korvat lukkoon ilmiö tapahtuu lievänä itselläni melkein aina selkää ja jalkoja treenatessa, yleensä vasta treenin loppu puolella. Ei juurikaan häiritse.

Joo, mulla ei tule pää kipeäksi mutta joskus rupee oksettamaan... Ja mulla kans tosiaan prässi laittaa joskus korvat lukkoon, varsinki jos tekee pitkää sarjaa ja niin kovaa ettei enää enempää mene.. Joskus saattaa olla yli tunnin treenin jälkeen korvat lukossa. Oiskohan verenpaineen kans sitte jotaki tekemistä, en oo iteltäni mittaillu eikä mulla ainakaa terveystarkastuksissa oo ollu korkea verenpaine, enkä kyllä läskikään ole...?

Tosiaan tuntuu noi koko kroppaa/jalkoja rasittavat kovat liikkeet olevan ainoita jotka mulla tuon laukasee, esim. leukoja vedellessä tai punnerrusliikkeitä tehdessä ei mee ikinä korvat lukkoon.

Kuinka niin? Selityskin olisi ihan kiva, ja se, miten teen oikein? Aloittelija-puolihan tämä kumminkin on :)

No niinhän tämä on, kieltämättä. Minä en vaan ole koskaan missään kenenkään nähnyt tekevän vastaotteella maastavetoa, niin sen takia pistää oikein ihmetyttämään moinen.

Hauis siinä on vaarassa, hartioita ei varmasti saa oikeaan asentoon ja tuskimpa puristuksen kannaltakaan on optimaalinen tuo vastaote. Myötäote on parempi, ja jos ei myötäote pidä niin sitten ristiote puolia vaihdellen.

Kuinka niin? Selityskin olisi ihan kiva, ja se, miten teen oikein? Aloittelija-puolihan tämä kumminkin on :)

Kerros selvyyden vuoksi vielä, mihin suuntaan kämmenet sulla osoittaa tällä "vastaotteella"? Vaikea kuvitella, että vastaote kenenkään mielestä oikeasti tuntuisi järkevältä tavalta pidellä tankoa...

Jos jollain on hakusessa, että mihin se tanko kyykätessä asetetaan, niin mielestäni alla olevasta videosta näkee aika hyvin sen kohdan, mihin tankoa kannattaa alkaa omissa treeneissä hakemaan.

Pitäisi tulla ainakin selväksi, ettei se tanko missään niskanikamien päällä makaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kun sulla on vastaote, niin sun kämmenet ovat ikään kuin ylöspäin, eli sinua kohti. Kun sulla on myötäote, niin kämmenet osoittavat ikään kuin alaspäin. Korjatkaa jos ihan puutaheinää selitän.

Myötäotteella peukalot ovat toisiaan kohti, vastaotteella pikkurillit.

Jos puhutaan kämmenten suunnista, niin voi mennä helposti sekaisin, kun esim. leukojen vedossa myötäotteella kämmenet on itsestään poispäin ja maastavedossa itseään kohti.

Myötäotteella peukalot ovat toisiaan kohti, vastaotteella pikkurillit.

Jos puhutaan kämmenten suunnista, niin voi mennä helposti sekaisin, kun esim. leukojen vedossa myötäotteella kämmenet on itsestään poispäin ja maastavedossa itseään kohti.
Ok, tässähän se sitten meni just väärinpäin vaikka kuinka mietin että mitenköhän se on. Eli siis teen myötäotteella, kiitoksia korjauksesta. :D
Mutta siis onko sekin huono? Voisi kyllä ristiotteella alkaa tekemään, jos se on parempi? Vähän vielä näköjään hakusessa nämä sanat :rolleyes:

Edit: Ja kiitoksia vielä muillekin jotka ovat vaivautuneet :)

Ok, tässähän se sitten meni just väärinpäin vaikka kuinka mietin että mitenköhän se on. Eli siis teen myötäotteella, kiitoksia korjauksesta. :D
Mutta siis onko sekin huono? Voisi kyllä ristiotteella alkaa tekemään, jos se on parempi? Vähän vielä näköjään hakusessa nämä sanat :rolleyes:

Edit: Ja kiitoksia vielä muillekin jotka ovat vaivautuneet :)

Myötäote on hyvä ja tee sillä vaan, jos tanko pysyy käsissä. Teen itekkin aina kaikki lämmittelyt myötäotteella ja vaihdan ristiotteeseen vasta sitten kun ei enää näppivoimat muuten riitä.

Mitä teen joskus aina väärin, kun mavetan? Yleensä siis ei ota polviin lainkaan, mutta joskus repii nahat melkein heti vittuun. Tuossa oon pähkäillyt, että voiks toi tanko olla liian karhea? Ja sitte ku se ottaa noihin collegehousuihin kiinni, niin nekin tarraa siihen kiinni aika mukavasti. Onko muilla revennyt polvet auki maven takia? Mavea siis tehty ennenkin, mutta toi oli eka kerta muutama viikko sitten kun tapahtui tuollaista. :o

Sääriin se ottaa täälläkin, ei oikeastaan koskaan osu polviin. Uutena vuonna tulin vähän reippaammalla vauhdilla tikkaat alas ja ruhjoin sääret aika hyvin, ja se kyllä eilisessä vetosessiossa hyvin huomasi.

Sinänsä jännä miten eilen menikin alaselkä niin juntturaan, vaikka tekniikka oli hyvä joka toistossa eikä voima loppunut missään vaiheessa. Voisiko syynä olla alaselän suhteellinen heikkous toisiin työtä tekeviin lihasryhmiin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom