Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli mulle ei oo tullu ny iha selväks, että kuuluuko kyykyssä polvet mennä varpaitten yli? Toivottavasti tajusitte mitä tarkotin =)
^Nätin näköstä. Siitä voi ottaa jokainen mallia kyykkytekniikasta. Pysyy kroppakin hyvin pystyssä. Itellä juuri se ongelma (tai heikkouttahan se on), että kun kyykyssä aletaan liikkua 85% maksimipainoista niin kyykky alkaa näyttää jullelta. Ilmeisesti heikko lantio??? Oiskohan zercher-kyykystä apua?
Minulla apua toi kun levensin kyykkyasentoa ja jalkaterää vaan enemmän ulospäin. Mahtuu mahakin paremmin jalkojen väliin
Etukyykyn tekniikasta. Mulla on semmonen ongelma, että en saa kyynärpäitä läheskään 90 kulmaan, vaan ne ovat jossain 45 asteen kulmassa. Mikä tähän voisi auttaa?
Mieti. Olisiko liikkuvuusharjoittelu?
Itellä juuri se ongelma (tai heikkouttahan se on), että kun kyykyssä aletaan liikkua 85% maksimipainoista niin kyykky alkaa näyttää jullelta. Ilmeisesti heikko lantio??? Oiskohan zercher-kyykystä apua?
Plae;3069692 begin_of_the_skype_highlighting**************3069692******end_of_the_skype_highlighting begin_of_the_skype_highlighting**************3069692******end_of_the_skype_highlighting sanoi:Pystyiskö Fuhrer avaamaan mulle tuota mitä ilkka_83:n ylempänä jo kyselikin. Musta noi polvet ei mene yhtään liian eteen, mutta eikö se nyt ole täysin loogista, että polvet menee varvaslinjan eteen takakyykyssä? Jos ei, niin missä se raja sitten muka menee, että ne on liian edessä?
Jos fuhrer tai joku muu ekspertti tiedostaisi syyn tohon ylläolevaan, niin olisin kiitollinen.
Joo sitäkin, mutta ajattelin vaan sitä että voiko etukyykyn tehdä vähän leveämmällä otteella?
Pari mahdollista syytä;
-tekniikkavirhe
-liikkuvuuden puute lantiossa, esimerkiksi reiden sisä/ulkokiertäjien välillä
-voimaepätasapaino, esimerkiksi liian heikot takareidet voivat pakottaa nostajan nojaamaan eteenpäin ja näinollen kompensoimaan heikkoutta. Etukyykyn tulisi olla +80% takakyykystä jos takareidet on tarpeeksi vahvat.
Miksi polven kuuluu mennä askelkyykyssä varpaiden yli? usein olen kuullut esim lonkankoukistajia venytellessä että ei saisi mennä varpaiden yli, että tällöin polveen kohdistuu tarpeetonta rasitusta etc...
Katse on alaspäin. --> Taivastako pitäisi katsoa?
Kaveri ei edes purista tankoa. --> Pitäisikö?
Eikä yläselkä näytä olevan tiukkana. --> Kyllä näyttää.