Kyykky- ja mavekyssäreitä

Täällä on taas Pakkiksen kaikkitietävät voimanostoprofessorit vauhdissa tuomitsemassa jonku kyykkytekniikkaa, joka on kyseistä liikettä tehny ennenku olette ees syntyneet. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

OMFG. Tämä on netti foorumi.

Elikkä kukaan, joka ei ole ehtinyt syntyä ennen kuin herra X on tehnyt/sanonut jotain, ei omista oikeutta kritisoida herra X:ää?

Sanopa itse onko tuo se tekniikka, josta hän saarnaa SS:ssä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta vitussa jokainen saa kritisoida ketä tahansa haluaa mutta kuten itse sanoit, tämä on "netti foorumi" joten aina pitää suhtautua varauksella mitä ihmiset sanoo. :D

En ole lukenut SS:n kuin pikaisesti pdf-tiedostona läpi mutta kyllä tuo on se tyyli mitä Rippetoe neuvoo omalla foorumillansa (Oma osio jengin kuvaamille videoille, joissa Rippetoe sitten arvostelee tekniikan ja antaa neuvoja)

Ei saatana, Rippetoe on muistaakseni kohta 55 vuotta vanha. Täälläkö kiusataan vanhuksia? :D 55-vuotiaalle ihan hyviä kyykkyjä.

Katse on alaspäin. --> Taivastako pitäisi katsoa?

Liike lähtee polvista eikä lantiosta. --> Samaan aikaan kyllä lähtee lantio ja polvet liikkeelle.

Kaveri ei edes purista tankoa. --> Pitäisikö?

Eikä yläselkä näytä olevan tiukkana. --> Kyllä näyttää.

E: Moniko täällä on lukenut kirjan?

Vähän arvelin että tuo video aiheuttaa tän reaktion. Ne jotka fanittaa Rippetoeta keksii tekosyitä ja viittaa loppujen lopuksi miehen meriitteihin "Eihän mies voi väärin kyykätä kun kirjankin kirjoittanut". Ne jotka taas tietää miltä oikeanlainen kyykky näyttää irvistää vähäsen ja pistää kämmenen otsalle.

Kyykky näyttäisi paljon paremmalta jos katse olisi vähän enempi ylöspäin, ei siinä jos hyvältä tuntuu mutta olen minä kyllä nätimpiäkin kyykkyjä nähnyt

Kieltämättä hieman ihmetytti että onpiko miehen kyykkytyyli oikeasti tuollainen? No, jotkut ovat paljon parempia opettamaan kuin tekemään, kaiketi Rippetoe kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. En tosin irvistänyt enkä laittanut kättäkään otsalle, mutta enpä tuota kenelekkään ohjeistukseksi menisi esittelemään.

"Vähän arvelin että tuo video aiheuttaa tän reaktion. Ne jotka fanittaa Rippetoeta keksii tekosyitä ja viittaa loppujen lopuksi miehen meriitteihin "Eihän mies voi väärin kyykätä kun kirjankin kirjoittanut". Ne jotka taas tietää miltä oikeanlainen kyykky näyttää irvistää vähäsen ja pistää kämmenen otsalle."

Ja mitä tulee "tyylipuhtaaseen kyykkyyn" niin niitäkin kun on monenlaisia, pääasiassa riippuen ihan tavoitteista ja kehon mittasuhteista. Painonnostajilla on upeita kyykkyjä, jotka eroavat täysin monen voimanostajan kyykyistä. Ei kuitenkaan voi sanoa että kumpainenkaan tyyli kyykkiä olisi väärin. Molemmat kun harjoittelevat sillä tyylillä, mistä eniten hyötyvät.

Löytyykö tältä palstalta tyyppejä, joilla on polvi menny jossain vaiheessa sijoiltaan? Onko tämä haitannu jatkossa kyykkäämistä tai maastavetoa? Iteltä meni viikko sit ja toki pitää nyt antaa toipua, mutta haittaako jatkossa? Varmaa polvituet ois aika hyvät.

Onko mavea ja kyykkyä järkevää tehdä peräkkäisinä päivinä? Meneekö alaselkä turhan lujille?
Itse en tekis heti peräkkäisinä päivinä jos tekee molemmat kovaa mutta jos toisen ottaa vähä kevyemmin niin vois onnistuakki mutta melkolailla samoja lihaksiahan nuissa kummasakki liikkeessä käytetään.

Tiedän, että on tosi yksilöllistä ja riippuu harjoittelusta, mutta kysyn kuitenkin.

Paljonko on kyykky maksimi ollut itse kullakin kun olette vetäneet 200 maasta?

Itellä mave tällä hetkellä 5x155, eli jossain 180 paikkeilla pitäs olla maksimi. Kyykky (vaakataso) jotain 10x100 (max ehkä 140?!). Kiinnostaa, että onko itellä noi ihan epäsuhdassa (en ole tehnyt kyykkyä pitkään aikaan, nyt muutaman kerran). Himottas se 200 veto ja kiinnostas vähän missä suhteessa noi on porukalla ollut, kun tuskin se 200 veto onnistuu, ellei kyykkykin ole jollain tietyllä tasolla.

PS: ei tartte tehdä tästä mitään 100 vastauksen listaa, mutta jos muutaman vastauksen sais... :)

Tiedän, että on tosi yksilöllistä ja riippuu harjoittelusta, mutta kysyn kuitenkin.

Itellä mave tällä hetkellä 5x155, eli jossain 180 paikkeilla pitäs olla maksimi. Kyykky (vaakataso) jotain 10x100 (max ehkä 140?!). Kiinnostaa, että onko itellä noi ihan epäsuhdassa (en ole tehnyt kyykkyä pitkään aikaan, nyt muutaman kerran). Himottas se 200 veto ja kiinnostas vähän missä suhteessa noi on porukalla ollut, kun tuskin se 200 veto onnistuu, ellei kyykkykin ole jollain tietyllä tasolla.

PS: ei tartte tehdä tästä mitään 100 vastauksen listaa, mutta jos muutaman vastauksen sais... :)
Jos nyt en väärin muista niin taisin jo lähemmäs 200kg vetää 130 kyykyllä, 200kg tais tulla 140 kyykyllä ja 210kg tuli 180kg kyykyllä. et ei sillä välttämättä oo mitään kovin seksuaalista merkitystä. Riippuu millä tyylillä vedät, osaatko käyttää jalkoja apuna jne. Kyykystä esim kapeessa vedossa on irrotuksessa kyllä pirusti hyötyä jos reisissä on jerkkua.

edit. Tosiaan itsellä noi kaikki vedot tehty kapealla. Tuossa viimesessä tuloksessa taisin tosin panostaa vaan kyykkyyn ottaen vetoja kerran 2viikon välein yhden sarjan...

Vähän alle 150kg.:)

itse kyykkäsin vain 5*120 ja 10*105, eli maksimi sielä 140 paikkeilla. vertailun vuoksi myös vedon sarjapainot 5*170 ja 3*180.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom