Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitens porukka lämmittelee kyykkyjä ennen?
Itse huomannut että 1-jakoisella tehdessä(G6) reidet lähes aina jumissa, johon auttaa vain kunnon lämpö alkuun ja pitkät venytykset.
Kyykkää? Itse alotan aina tangolla ja siitä sitten fiiliksen mukaan 5-10kg lisää kunnes ollaan työsarjoissa. Jos ne jalat on vähän jäykän oloset niin itsellä ainakin vetreytyy hyvin noilla kevyillä kyykkäämisillä aivan tarpeeksi.
En tiedä treenipainojasi, mutta kauhee räplääminen painojen kanssa noin Itse käytän mahdollisimman isoja kiekkoja, kummiskin niin että lämmittelyt/totuttelut voi tehdä. Esim. 110kg:lla tehdessä lyön kolmet 15kg kiekkot tankoon niin että aina ennen seuraavaa kiekkoa teen 4-6 toistoa.
Itse panostan lihasten lämmittelyyn, en niinkään liikkeeseen. Siis kiertäjäkalvosimia ennen penkkiä ja aika nopeasti työsarjoihin, 5-10 minuuttia soutulaitetta ennen mavea ja kyykkyä ennen reidenojennuksia yms.
En tiedä treenipainojasi, mutta kauhee räplääminen painojen kanssa noin Itse käytän mahdollisimman isoja kiekkoja, kummiskin niin että lämmittelyt/totuttelut voi tehdä. Esim. 110kg:lla tehdessä lyön kolmet 15kg kiekkot tankoon niin että aina ennen seuraavaa kiekkoa teen 4-6 toistoa.
Itse panostan lihasten lämmittelyyn, en niinkään liikkeeseen. Siis kiertäjäkalvosimia ennen penkkiä ja aika nopeasti työsarjoihin, 5-10 minuuttia soutulaitetta ennen mavea ja kyykkyä ennen reidenojennuksia yms.
Hei! johtuuko lämmittelyn huonoudesta se että kyykky/mavea tehtäessä jalat tärisevät ja puol tuntia sen jälkeenki?
Kiitos etukäteen vastaajille!
onko kyykkyssä paljoa merkitystä kyynärpäiden/käsien asennosta? melkein kaikkissa videoissa mitä netistä löytää kyynärpäät osoittavat hiukan takaviistoon itselläni täysin vakaasuoraan taakse ala asennossa muuten ei meinaa tanko pysyä paikallaan
On merkitystä.
Tärkeää olisi että ranteet ovat ehdottomasti suorassa. Ja tämä vaatii sen, että olkavarret/kyynärpäät ovat kokolailla vartalon vierellä. Näin asennosta tulee kaiken tukevin, kun saat pidettyä "paketin kasassa". Tavoitteena mahdollisimman paljon lihaa tangon ja painovoiman väliin. Itse asiassa kyynärpäitä tulisi pyrkiä melkein työntämään eteenpäin... ei missään nimessä ainakaan taakse. Jos tanko ei tahdo pysyä paikallaan, niin se on yksinkertaisesti väärässä kohdassa tai et saa pidettyä selkää mahdollisimman tiukasti kasassa, jotta tangolla olisi edes mahdollisuus pysyä siellä. Voi olla että sulla on liian leveä ote tangosta, jolloin selkä on liian "auki" eikä tangolle ole oikein paikkaa. Sitten kun yläselässä on enemmän lihaa (paksuutta), jonne tanko laittaa, niin sitten voi otettakin leventää.
Tekniikkatreeniä... sitä se vaan vaatii.
Kuulostaa ehkä enemmän hermostolliselta "vialta"..