Kyykky- ja mavekyssäreitä

Oisko tipsiä miten vähentää rannekipua etukyykyssä? Oon koittanut opetella nyt oikeaoppista tekniikkaa faarao-otteen sijaan ja kipiäähän tuo käy.
Jos et harrasta painonnostoa eikä taivu venyttelyllä ja totuttelulla niin turha sitä on pakottaa. Remmit tai faarao.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Peukalot tangon alle. Tai ainakin mietintään, miksi siis haluat käyttää normaali(mpa)a käsiotetta?
Oon kokeillut vähän monenmoista otetta, ehkäpä paras oli että pidän tankoa etusormen, keskarin ja nimettömän sormenpäiden alla ja rannesiteet tiukalla. Faarao-otteella minusta tuntuu että tanko alkaa valua ja muutenkin painopiste tuntuu olevan pielessä kun toinen käsi on ylempänä.

Oisko tipsiä miten vähentää rannekipua etukyykyssä? Oon koittanut opetella nyt oikeaoppista tekniikkaa faarao-otteen sijaan ja kipiäähän tuo käy.
Mulla oli ihan samaa ongelmaa, kunnes törmäsin Oleksiy Torokhtiyn videoihin ja ymmärsin että miten päin persettä (kämmenet liian kapealla ja olkavarret ilman ulkokiertoa) olin koittanut sitä etukyykkyä tehdä. Kun lisäsin vielä liikkuvuutta parantamaan tuon videolla näkyvän (Eli remmit ihan kunnolla tangon ympärille ja etukyykkäämään) niin helpotti kummasti.
(helpottaa kun laittaa enkunkieliset tekstitykset päälle)
View: https://youtu.be/DvYzq36zm5s?t=133

Olen maailman kankein rintarangan ja olkapäiden osalta + mun etukyykkypainot on hyvinkin maltilliset mutta sai tuolla tavalla lyhyessä ajassa useamman kymmenen kilon lisäyksen etukyykkyyn.

Mulla oli ihan samaa ongelmaa, kunnes törmäsin Oleksiy Torokhtiyn videoihin ja ymmärsin että miten päin persettä (kämmenet liian kapealla ja olkavarret ilman ulkokiertoa) olin koittanut sitä etukyykkyä tehdä. Kun lisäsin vielä liikkuvuutta parantamaan tuon videolla näkyvän (Eli remmit ihan kunnolla tangon ympärille ja etukyykkäämään) niin helpotti kummasti.
(helpottaa kun laittaa enkunkieliset tekstitykset päälle)
View: https://youtu.be/DvYzq36zm5s?t=133

Olen maailman kankein rintarangan ja olkapäiden osalta + mun etukyykkypainot on hyvinkin maltilliset mutta sai tuolla tavalla lyhyessä ajassa useamman kymmenen kilon lisäyksen etukyykkyyn.

Eli treenailee noilla remmeillä aikansa ja sitten ilman? On kyllä reilusti leveämpi ote millä ite yritin, ja myös jalat leveämmällä. Otetaan kokeiluun.

Eli treenailee noilla remmeillä aikansa ja sitten ilman? On kyllä reilusti leveämpi ote millä ite yritin, ja myös jalat leveämmällä. Otetaan kokeiluun.
Tuossa videolla taitaa sanoa että lämmittelysarjat tekee remmien kanssa, mutta itse oon tehnyt ihan työsarjojakin. Niissä pitää tosin muistaa se ettei ole kovinmontaa kierrosta remmejä tangon ympärillä jos pitää heittää tanko pois ettei lähde kädet mukana.

Jalkojen leveys yksilöllistä varmastikkin mutta itse kun olen pitkillä reisillä varustettu, niin sai jalkojen asentoakin leventää että pääsee yläkroppa pystymmässä istumaan alas. JA tämä sitten taas toi hyviä asioita takakyykkyynkin.

Remmejähän voi myös roikottaa eli kädet ei koske tankoa lainkaan. Ei pitäs liikkuvuuden olla ongelma kyllä lainkaan sillon. Esim tähän tyyliin: https://haroldgibbons.files.wordpress.com/2011/04/2011-04-21_19-32-51_237.jpg

Jos tanko meinaa valua hartioille, asento ei oo tarpeeksi pysty. Kyynärpäiden annetaan myös valua alas, vaikka noustessa niitä tulis ohjata kuvitteellisesti kattoon. Monet myös kyykkää liian kapeella ja jalat eteenpäin kuvitellen, että muuten ei osu etureisiin. Osuu taatusti muutenkin.

Viimeksi muokattu:
Minkähän takia mä saan alasel'n kipeeks jalkareenissä. Jos oikein muistan, niin kyykätessä ei ongelmaa oo ja siihen päälle mave kun on mave-päivä. Siirryin sitten jalkaprässiin ja alko sen jälkeen alaselkäkipu. Kipeytyy jo seisomisesta. Eikö jalkaprässi nyt sitten sovikkaan mulle, mutta miksi? Mielestäni saan alaselänkin kaikissa liikkeissä pidettyä suht suorana, eikä mene mutkalle. Jalkaprässissäkin päästän painot vaan niin alas, ettei sitä pyöristymistä tapahdu. Mikähän tuon saa aikaseksi? Selkärankaperäistä vai lihasperäistä? Hack-kyykkyäkö tässä vaan alkaa tekeen? En mielestäni tee liian suurilla painoilla kun prässiäkin pystyy tekeen 4x10 ilman että verisuonet katkee päästä. Kilojakaan ei 140 enempää.

Parhaat apuliikkeet kyykkyyn ja maveen kun heikkoudet ovat mavessa irrotus maasta (+grippi), ja kyykyssä meinaa pohjassa kääntyä asento etukenoon? Mittasuhteet aika epäoptimit, eli pitkät jalat ja lyhyet kädet. Näitä pähkäilen jo etukäteen 531 ohjelman kylkeen.

Parhaat apuliikkeet kyykkyyn ja maveen kun heikkoudet ovat mavessa irrotus maasta (+grippi), ja kyykyssä meinaa pohjassa kääntyä asento etukenoon? Mittasuhteet aika epäoptimit, eli pitkät jalat ja lyhyet kädet. Näitä pähkäilen jo etukäteen 531 ohjelman kylkeen.
Keskikroppa, vatsojen erillisen treenaamisen lisäksi kaikkia vittumaisia liikkeitä kuten julleja ja etukyykkyjä joissa joutuu pitämään keskikropan ja selän paikallaan. Mulla on samaa vikaa että vaikein osa on heti lattialla ja sumolla on helpompi saada painetta tankoon. Sellaset Cailer Woolamin tyyliset voimasoudut voi kans toimia, nimenomaan voimaliikkeenä eikä niinkään bodauksena. Kyykkyyn ei auta kuin etsiä sopiva tyyli, kumartaminen ei itsessään ole huono asia mutta jos meinaa turvalleen kaatua niin sitten tietysti liika on liikaa. Otettahan on helppo vahvistaa, peukalolukko on sitten enemmän kitkasta kuin puristusvoimasta kiinni. Kunnon karkee mavetanko ja mankku helpottaa kummasti.

Ne parhaat liikkeethän löytyy vaan kokeilemalla.

Keskikroppa, vatsojen erillisen treenaamisen lisäksi kaikkia vittumaisia liikkeitä kuten julleja ja etukyykkyjä joissa joutuu pitämään keskikropan ja selän paikallaan. Mulla on samaa vikaa että vaikein osa on heti lattialla ja sumolla on helpompi saada painetta tankoon. Sellaset Cailer Woolamin tyyliset voimasoudut voi kans toimia, nimenomaan voimaliikkeenä eikä niinkään bodauksena. Kyykkyyn ei auta kuin etsiä sopiva tyyli, kumartaminen ei itsessään ole huono asia mutta jos meinaa turvalleen kaatua niin sitten tietysti liika on liikaa. Otettahan on helppo vahvistaa, peukalolukko on sitten enemmän kitkasta kuin puristusvoimasta kiinni. Kunnon karkee mavetanko ja mankku helpottaa kummasti.

Ne parhaat liikkeethän löytyy vaan kokeilemalla.
Millainen toi Cailer Woolamin soutu on? Kiinnostuin heti koska selän treenaaminen on kivaa ja siinä on voimaa :D
Kyykyssä on mun välityksille low bar käytännössä ainoa vaihtoehto, mitä alempana tanko sen parempi.

Mavelle deficit dl eli veto korokkeella seisten ja kyykylle etukyykky tai vyökyykky. Nämä tulis ekana mieleen.

Millainen toi Cailer Woolamin soutu on? Kiinnostuin heti koska selän treenaaminen on kivaa ja siinä on voimaa :D
Kyykyssä on mun välityksille low bar käytännössä ainoa vaihtoehto, mitä alempana tanko sen parempi.
Vähän tähän tyyliin. Ed Coanin videoilla näkyy vähän samanlaista.

Low barilla joutuu (tai voi) kumartamaan enemmän, kunhan ei käy sitä että perse nousee ensimmäisenä ylös ja koko liike muuttuu julleksi.
Mavelle deficit dl eli veto korokkeella seisten ja kyykylle etukyykky tai vyökyykky. Nämä tulis ekana mieleen.
Korokkeella seisten sillä ehdolla että liike muistuttaa vielä jotenkin mavea, lyhytkätisenä ei välttämättä kannata edes tehdä.

Just mietin samaa, että mun normi mave on varmaan lähelle deficit mave, tai joku tanko kädessä - kyykky. Vois sitä silti toki kokeilla kun jäänyt testaamatta täysin. Varmasti tuskaa.

Moikka! Mulla on ongelmana kyykyn alavaihe. Mistä johtuu, että 90 asteen kohdilla ja siitä hieman alemmas mentäessä romahdan ihan pohjaan. Pohjasta sitten pääsen ylös. Takakyykky muutekin minulle hankala liike (lantio kippaa) ja siksi jalkojen treenaaminen on vähän jäänyt...

Moikka! Mulla on ongelmana kyykyn alavaihe. Mistä johtuu, että 90 asteen kohdilla ja siitä hieman alemmas mentäessä romahdan ihan pohjaan. Pohjasta sitten pääsen ylös. Takakyykky muutekin minulle hankala liike (lantio kippaa) ja siksi jalkojen treenaaminen on vähän jäänyt...
Vaikka kuulostaa äkkiseltään jumalanpilkalta niin jätä kyykyt tarkoituksella vajaaksi. Jos ei oo pakottava tarve mennä IPF syvyyteen asti niin ei sitä persettä ole pakko laskea Kiinaan asti jos sitä ei pysty hallitusti tekemään. Jos ei saa edes polven ja lantion niveliä vaakatasoon niin sitten on joku isompi ongelma. Stopeilla tai boksikyykyillä on hyvä harjoitella ja leveämmällä variaatiolla vahvistaa lantiota. Näkemättä uskaltaisin väittää että on tekninen juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom