Kyykky- ja mavekyssäreitä

Joo. Tällä hetkellä mulla esim. parhaimmat sarjat:

Veto 5*170
Kyykky 3*135
Penkki 3*100

Sarjakestävyys mulla on hyvä kyykyssä ja näiden pidempien sarjojen perusteella maksimi voisi olla sen 160, mutta todellisuus on jotain muuta. Toki treeniä mulla on vasta alle 2 vuotta takana, joten ei vielä varmaan hätää ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja nyt jo tunnet Smulterin ja muut huiput kun tunnut tietävän doupin käytöt. Oot kyllä säälittävä tapaus..
Ja sinä oot niin pässi että uskot 400 natupenkkiin🤣? Haloo jätkä herää jo todellisuuteen. Onko sun mielestä ihminen natu jos ei käryä testeissä. Usain Bolt? Joo-oo... Voi voi poika kun pääsisit roina piireihin niin silmäsi aukeisivat. Minäkin olin ennen yhtä hyväuskoinen kuin sinä.

Ja sinä oot niin pässi että uskot 400 natupenkkiin🤣? Haloo jätkä herää jo todellisuuteen. Onko sun mielestä ihminen natu jos ei käryä testeissä. Usain Bolt? Joo-oo... Voi voi poika kun pääsisit roina piireihin niin silmäsi aukeisivat. Minäkin olin ennen yhtä hyväuskoinen kuin sinä.
Kerro toki näistä piireistä. En tosin välttämättä halua edes tietää mitä te pistelette toisiinne, jos kyykyn saa doupin avulla 110 kiloon. Voihan tuollaisen suorituksen jälkeen 400kilon paitapenkki kuulostaa mahdomalle ilman aineita.. Vai missä sinun mielestä menee raja paljonko natu voi nostaa? 105 kiloa kenties?

Joo. Tällä hetkellä mulla esim. parhaimmat sarjat:

Veto 5*170
Kyykky 3*135
Penkki 3*100

Sarjakestävyys mulla on hyvä kyykyssä ja näiden pidempien sarjojen perusteella maksimi voisi olla sen 160, mutta todellisuus on jotain muuta. Toki treeniä mulla on vasta alle 2 vuotta takana, joten ei vielä varmaan hätää ole.
Sikaniskamatikalla pitäis 160 tulla. Kokeile. Joku simppeli muutaman viikon piikkaus ja sit vaa maksimit.

Laji on kuitenkin se yksi toisto niin mikäs sen spesifimpää kuin tehdä juuri sitä mahdollisimman usein, ohjelmassa kuin ohjelmassa. Conjugaten ja max effortin etu on siinä että niitä raskaita ykkösiä tulee harjoiteltua jatkuvasti ja siitä tulee rutiinia. Isommalla pääliikevolyymilla pitää enemmän suunnitella.

Eiköhän tossa yksi tekijä ole ainakin se, että etureidet on heikot suhteessa pakaroihin ja takaketjuun. Voi myös olla, että välitykset ei ole optimaaliset kyykkyyn. Meinaako kyykky julleettaa helposti ylös tullessa?
Kyllä se berberi melko hanakasti ampuu taaksepäin heti, kun alkaa tekemään tiukkaa.

Etureidet on lähtökohtaisesti se ongelma, jos kyykky laahaa pahasti vetoon nähden. Mikä on @Tyre etukyykky? Kantapäiden leveys kyykyissä? Video kehiin.
Etari 1RM muistaakseni 130kg.
(En pysty nyt tarkistamaan asiaa, kun olen mökillä ja vihot kotona)
Kantapäiden/isovarpaiden etäisyys toisistaan:
Low bar: 28cm/50cm
Etari: 23cm/40cm
Pituutta löytyy n190cm ja paino about satku.
(Sellanen muuttuja tuli myös mieleen, että mave enkan aikoihin painoin hieman enemmän, kuin kyykky enkan aikoihin.)
Voin laittaa videon ig directin kautta jos kiinnostaa.

Kyllä se berberi melko hanakasti ampuu taaksepäin heti, kun alkaa tekemään tiukkaa.

Etari 1RM muistaakseni 130kg.
(En pysty nyt tarkistamaan asiaa, kun olen mökillä ja vihot kotona)
Kantapäiden/isovarpaiden etäisyys toisistaan:
Low bar: 28cm/50cm
Etari: 23cm/40cm
Pituutta löytyy n190cm ja paino about satku.
(Sellanen muuttuja tuli myös mieleen, että mave enkan aikoihin painoin hieman enemmän, kuin kyykky enkan aikoihin.)
Voin laittaa videon ig directin kautta jos kiinnostaa.
Eikös tuo etari oo ihan normaali takakyykkyyn nähden. Pituudella on varmaan osuutensa että kyykky on hankalampi ja kuulostaa tosi kapealta nuo asennot.

130:150 -suhde täysin normaali ns. painonnostajasuhde.

Laita mulle video joo. Todella kapee asento kyllä. Kantapäät melkein sais olla lähellä hartialeveyttä ja ellei lonkkaluun rakenteessa mitään mystistä oo, jalkaterät normaalisti hieman ulospäin.

Ala rakentaan leveämmäksi ja hieman tuosta "rehellisemmästä" vielä korkeammaksi takakyykky ja etari varsinkin samoin. Siitä selkee apuliike takakyykylle siis. Mulla on jengissä ollut useita vinksallaan olleita, joten jos oikein ahdistaa, hyppää kelkkaan ja laitetaan toi kyykky kuntoon ja miksei samalla vetokin lähemmäs 300, ku nyt. Veto sulla on tosi takareisikamaa ja aika epätaloudellisen näkönen, hieman hätänen. Voimaa kuitenkin on ja pikkusen paremmin sen vois suunnata.

Viimeksi muokattu:
Ala rakentaan leveämmäksi ja hieman tuosta "rehellisemmästä" vielä korkeammaksi takakyykky ja etari varsinkin samoin. Siitä selkee apuliike takakyykylle siis. Mulla on jengissä ollut useita vinksallaan olleita, joten jos oikein ahdistaa, hyppää kelkkaan ja laitetaan toi kyykky kuntoon ja miksei samalla vetokin lähemmäs 300, ku nyt. Veto sulla on tosi takareisikamaa ja aika epätaloudellisen näkönen, hieman hätänen. Voimaa kuitenkin on ja pikkusen paremmin sen vois suunnata.
Itse asiassa olen kyllä valmennusta vakavasti harkinnutkin tässä. Koronan toinen aalto saattaa kuulemma sulkea salin ovet taas, eikä viitsi kotitreeniohjeista maksaa, niin joutuu laittamaan idean korvan taakse, kunnes tilanne helpottaa.

Kerro toki näistä piireistä. En tosin välttämättä halua edes tietää mitä te pistelette toisiinne, jos kyykyn saa doupin avulla 110 kiloon. Voihan tuollaisen suorituksen jälkeen 400kilon paitapenkki kuulostaa mahdomalle ilman aineita.. Vai missä sinun mielestä menee raja paljonko natu voi nostaa? 105 kiloa kenties?
Kuten arvelinkin. Sulla ei ole mitään käsitystä doupista ja sen käytöstä. En ymmärrä miten voit huudella asiasta, kun et tiedä siitä mitään. Juuri nämä Smulterit ja muut ovat niitä "kokokansan lifetime natikoita", joiden joka sana uppoaa teihin tietämättömiin kuin häkä. Tietäsitpä vain kuinka moni natuudella hehkuttava on oikeasti roinari. Sen verran voin paljastaa että esim. pikatesto-hcg setti ei näy edes testeissä. Tuolla setillä "puhtaat" urheilijat ovat kahmineet miljoonat pokaalit. Jos ei ole ikinä harrastanut muuta kuin punttia eikä ole edes nähnyt steroideita, elää erittäin pienessä kuplassa. Ei tiedä todellisuudesta mitään. Ei se sun vika ole. En tiennyt minäkään mitään ennen kuin aloin horkata. Niin vain omastakin tuttavapiiristä löytyi kymmeniä roinaajia, jotka hehkuttivat natuuttaan. Sinäkään et tajua roinaavia tuttaviasi. 100% varma.

Kuten arvelinkin. Sulla ei ole mitään käsitystä doupista ja sen käytöstä. En ymmärrä miten voit huudella asiasta, kun et tiedä siitä mitään. Juuri nämä Smulterit ja muut ovat niitä "kokokansan lifetime natikoita", joiden joka sana uppoaa teihin tietämättömiin kuin häkä. Tietäsitpä vain kuinka moni natuudella hehkuttava on oikeasti roinari. Sen verran voin paljastaa että esim. pikatesto-hcg setti ei näy edes testeissä. Tuolla setillä "puhtaat" urheilijat ovat kahmineet miljoonat pokaalit. Jos ei ole ikinä harrastanut muuta kuin punttia eikä ole edes nähnyt steroideita, elää erittäin pienessä kuplassa. Ei tiedä todellisuudesta mitään. Ei se sun vika ole. En tiennyt minäkään mitään ennen kuin aloin horkata. Niin vain omastakin tuttavapiiristä löytyi kymmeniä roinaajia, jotka hehkuttivat natuuttaan. Sinäkään et tajua roinaavia tuttaviasi. 100% varma.
Karkaa kyl ihan aiheesta
näinhän se valitettavasti tuppaa olemaan että joka lajin huipulla on vaan kiellettyä jäädä kiinni. Ketään ei toki voi noin vaan syyttää.

Jokuhan jossain sanoi että ”if (s)he isn’t on drugs, (s)he would be”. Jos haluaa rehellistä peliä ja samat lähtökohdat niin voimanosto ja kehonrakennus on siitä uniikkeja lajeja että on liittoja joissa ei testata ja siellähän iso osa lajista ja rahoista on. Ja maailmanennätykset.

Onko kohtalotovereita, saako täältä vertaistukea sellaiseen pikkuvaivaan, kun mavea vetelee sormilukolla, niin ensimmäisessä sarjassa tippuu tanko aina näpeistä? En tiedä onko se jotain ettei mankku ole päässyt tarpeeksi syvälle ihohuokosiin, vai onko sitä liian vähän tangossa heti alkuun ja pienen avun olen löytänyt siitä jos käytän mankkua otan sormilukon jo noususarjoissa, mutta siitäkin huolimatta tänään kolmannessa toistossa tanko lipsahti. Sen jälkeen ei ongelmia ja kokeilin jopa vetää viidennen sarjan lisäämättä mankkua ja se onnistui ihan hyvin.

Olen huomannut, että jos sormilukkoa ns. miettii liikaa, päätyy jollain tapaa jännittämään liikaa käsiä/forkkuja, jolloin ote ei pidäkään yhtä hyvin. Ehkä seuraavat sarjat tulee sulla rennommin? Tangon vetäminen otteen ottamisen jälkeen, kuitenkaan aloittamatta itse nostoa, on joskus auttanut tunnustelemaan otteen pitävyyttä ja/tai eroa normaaliin.

Mutta kysymyksenä, jos sormet pitää ykkösissä hyvin, niin miksi edes vetää sarjoja lukolla? Itse en ole yli kolmosta tehnyt ikinä.

Mutta kysymyksenä, jos sormet pitää ykkösissä hyvin, niin miksi edes vetää sarjoja lukolla? Itse en ole yli kolmosta tehnyt ikinä.
Koska ei ole vaihtoehtoja. Ristiotteella loukkaantumisen todennäköisyys on äärettömän paljon suurempi ja remmit nyt ei tietenkään tule kysymykseenkään.

Koska ei ole vaihtoehtoja. Ristiotteella loukkaantumisen todennäköisyys on äärettömän paljon suurempi ja remmit nyt ei tietenkään tule kysymykseenkään.
Vastoin yleistä uskomusta remmit ei oikein käytettynä tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Sitten jos ei enää ykkösissä ote pidä niin asiaan pitää puuttua. Pidemmät sarjat, sjmv/rdl ja amrapit yms. voi ihan hyvin tehdä remmeillä niin ei turhaan ote rajoita.

Vastoin yleistä uskomusta remmit ei oikein käytettynä tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Sitten jos ei enää ykkösissä ote pidä niin asiaan pitää puuttua. Pidemmät sarjat, sjmv/rdl ja amrapit yms. voi ihan hyvin tehdä remmeillä niin ei turhaan ote rajoita.
Kyse onkin siitä mitä minä haluan, enkä ihan periaatteesta halua käyttää remmejä, koska ei niitä kisoissakaan saa käyttää. Jos ote ei pidä ja rajoittaa tekemistä, niin asialle pitää todellakin tehdä jotain, eli vahvistaa otetta. Remmien käytöllä vain parannetaan oiretta, mutta ei korjata ongelman aiheuttajaa.

Jos ote ei pidä ja rajoittaa tekemistä, niin asialle pitää todellakin tehdä jotain, eli vahvistaa otetta. Remmien käytöllä vain parannetaan oiretta, mutta ei korjata ongelman aiheuttajaa.
Tuossa tilanteessa voi vaan käydä sitten niin että vedon treenit kärsii kun rajoitin on gripissä.

Itselle remmit on ihan must vetoon ja aina käyttänyt, gripissä silti runsaasti reserviä muilla tempuilla.

No ite oon remmien käytön puolella, jos se heikko grippi rajoittaa treeniä liikaa. Käytänpäs niitä itekin puntilla, että sormet sais ees joskus lepoa.

Mutta... kyllähän se kisasuoritus pitäs selkeesti olla semmonen, ettei nakit petä. Paljonko @Powerhousu kiskoo sormilukolla ja paljonko myötäotteella sekä peukulla että apinaotteella? Mitä oot tehny ja miten edenny viimesen 3kk aikana?

Mutta... kyllähän se kisasuoritus pitäs selkeesti olla semmonen, ettei nakit petä. Paljonko @Powerhousu kiskoo sormilukolla ja paljonko myötäotteella sekä peukulla että apinaotteella? Mitä oot tehny ja miten edenny viimesen 3kk aikana?
Siis ei mulla ole gripissä mitään ongelmaa. Kysehän oli vain siitä että ekassa sarjassa ei sormilukko pidä, mutta lopuissa kyllä. Tyäkalu tuli sitten kyselemään miksi pitää vetää sormilukolla ja siitä tämä lähti.

Riippuu lajista mitä harrastaa kannattaako käyttää remmejä. Bodarit käyttävät joka liikkeessä versoja. Mikäpä siinä. Eivät he tarvitse kovaa grippiä. Harrastelijoilla versot tuntuu olevan muoti ilmiö. Heillä myös nykyään joka liikkeessä. Itse teen kaikki yläselkäliikkeet ilman remmejä. Grippi on vahva eikä muodostu esteeksi. Omassa lajissa vahvinlajeissa saa käyttää remmejä vedoissa. Siksipä olen opetellut remmi vedon. Säästäähän se hauis vammoilta myös. Minusta ok jos vetää osan sarjoista remmeillä lajista riippumatta. Ihan sen takia ettei paikat hajoa niin helposti. En saa itse remmeillä yhtään enempää kiloja. Ilman remmejä tangon saa pidettyä sormenpäillä niin vetomatka on lyhyempi. Olen kuullut muilta samaa että ilman remmejä nousee enemmän. Jos siis grippi on hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom