- Ikä
- 42
Niin mitäs sen sitten väliä vaikka polvet tulee reilusti eteen? Se että se olisi polville haitallista on täyttä paskapuhetta. Yksi vanhoista ja sitkeistä saliuskomuksista mistä voisi muuten kirjoittaa melkein kirjan.Olen ehkä liiankin tarkasti analysoinut itse omaa kyykkytekniikkaa videoiden avulla. Sama onko kyseessä etu vai takakyykky niin säärikulma pyrkii olemaan alhaalla jopa 45 astetta ja polvet on työntyneet eteen. Asiaan ei vaikuta laittaako panelinpätkän kantapäiden alle. Fysioterapeutilla kävin niin ahtaat/huonosti liikkuvat lonkat löysi. Uskaltaako kyykkäämistä jatkaa enään vai löysääkö polvet seuraavaksi? Vinkkejä/neuvoja otan vastaan.
Mutta voithan sä yrittää vaikka leventää vähän asentoa, koska sekin vaikuttaa sun kropan asentoon. Painopisteen pitää olla aina samalla linjalla jalkaterän kanssa ja mitä leveämpi asento on, sitä pystymmässä sääret voi pitää. Juuri tästä syystä mä peräänkuulutan sitä, että jokaisen olisi syytä sisäistää kyykyn mekaniikka ja hoksata itse mitä tapahtuu kun teen tällaisen muutoksen. Asioiden ymmärtäminen itse on paljon paljon hyödyllisempää kuin opetella jonkun muun näyttämänä mitä pitäisi tehdä.