Kyykky- ja mavekyssäreitä

Joo joo, iso mies, olisiko aika tulla 2020- luvulle? En minäkään mikään sateenkaarirummuttaja ole, mutta onhan kyseisen sanan käyttäminen haukkumasanana oikeasti alle 12-vuotiaiden hommaa. Lähinnä kaadat vaan paskaa omaan, ilmeisen yksinkertaiseen, niskaasi.
Onpas ihmisillä pienet ongelmat nykyään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo joo, iso mies, olisiko aika tulla 2020- luvulle? En minäkään mikään sateenkaarirummuttaja ole, mutta onhan kyseisen sanan käyttäminen haukkumasanana oikeasti alle 12-vuotiaiden hommaa. Lähinnä kaadat vaan paskaa omaan, ilmeisen yksinkertaiseen, niskaasi.
Jos tässä joku on yksinkertainen, niin se on henkilö joka loukkaantuu tankopehmusteen puolesta kun käytän siitä sanaa homo.

Jos tässä joku on yksinkertainen, niin se on henkilö joka loukkaantuu tankopehmusteen puolesta kun käytän siitä sanaa homo.

Jaahas, hieno olkiukko :D Annappa nyt edes yksi hyvä argumentti termisi puolesta niin voidaan lopettaa. 'Homo' kun on terminä täysin neutraali, niin tämä suomennoksesi ei oikein merkitse mitään. Voihan se kaltaisillesi ja ala-asteikäisille tuoda hymyn huulille.

Onpas ihmisillä pienet ongelmat nykyään.

Oikeastaan regressoituneiden setämiesten sielunmaisemaan sukeltaminen on parasta mitä ihminen voi tehdä ymmärtääkseen tämän hetken maailmanpolitiikkaa. Marraskuuta odotellessa.

Jaahas, hieno olkiukko :D Annappa nyt edes yksi hyvä argumentti termisi puolesta niin voidaan lopettaa. 'Homo' kun on terminä täysin neutraali, niin tämä suomennoksesi ei oikein merkitse mitään. Voihan se kaltaisillesi ja ala-asteikäisille tuoda hymyn huulille.
Homo on terminä täysin neutraali, eikä suomennokseni merkitse mitään, mutta silti katsoit asiaksesi loukkaantua siitä. Hurraa.

Asiahan on niin, että sanalla homo viitataan tässä tietysti stereotyyppiseen neitihomoon, koska tuo pehmuste on juuri sellainen. Se on siis äijämäisen nahkahomon vastakohta. Ja sinä sitten loukkaannuit tästä stereotyyppisestä tavasta rinnastaa homot neideiksi. Asiahan ei ole niin, että minä niin ajattelisin, vaan kyseessä on stereotypia jonka jokainen ymmärtää, kuten "rekkakuskit on läskejä ja käyttävät puukenkiä". Tästä voidaan johtaa sana rekkalesbo jonka käytöstä saat toki myös loukkaantua.

Ja nythän on niin, että olen ihan vitun kyllästynyt nykyajan loukkaantumiskulttuuriin ja siihen että mitään ei saa sanoa. Geisha-suklaankin nimi aiotaan vaihtaa ettei kukaan vain saa mitään tekosyytä loukkaantua. Siinä mielessä olen ihan helvetin tyytyväinen, että jollain tuli homorullasta peppu kipeäksi. Sainpahan sohaistua muurahaispesää.

Oikeastaan regressoituneiden setämiesten sielunmaisemaan sukeltaminen on parasta mitä ihminen voi tehdä ymmärtääkseen tämän hetken maailmanpolitiikkaa. Marraskuuta odotellessa.

Noin niinku omasta mielestäsi, kuinka paljon keskimääräistä älykkäämpi olet ja miksiköhän sulle vittuillaan vaikka näin on?

View: https://www.youtube.com/watch?v=Dr-p8Hpv228

No jos hetkeksi taas palataan takaisin aiheeseen. Joku sanoi että koita kuvata takaakin. Tällä kertaa ei ollut salikaveria mukana ja sali oli muutenkin tyhjä, niin piti viritellä levypainojen avulla kuvauspaikat. En normaalisti kävele noin montaa askelta kuin tuossa sivusta kuvatussa pätkässä, mutta en näkyisi kuvassa, jollen olisi kävellyt. Tänään oli lantio ekstra jumissa, kun kokeilin eilen erinäisiä venytyksiä mitä näin netissä. Tuntuu että meni vain pahemmaksi :D Yksi olisi vaihtaa varmaan kyykky johonkin kokonaan muuhun liikkeeseen, mutta mielummin toki kyykkäisin kuin en. Alkaa vain tulemaan sellainen olo, etten saa tervettä kyykkyä aikaiseksi. Polvet eivät mene yhtään enempää sivuille, varsinkaan noin leveällä asennolla jalkateriin nähden. Myös tuo syvyys mikä videolla näkyy teki tiukkaa, kun jo tuossa alkoi tuntua pohjalla lantiossa hieman vihlovaa kipua. Kapeammalla asennolla tätä ei tule, ja mitä leveämpi asento, sitä enemmän tämä korostuu pohjalla. Kapeammalla asennolla vain ei saa mitään syvyyttä kaatumatta eteen.

No jos hetkeksi taas palataan takaisin aiheeseen. Joku sanoi että koita kuvata takaakin. Tällä kertaa ei ollut salikaveria mukana ja sali oli muutenkin tyhjä, niin piti viritellä levypainojen avulla kuvauspaikat. En normaalisti kävele noin montaa askelta kuin tuossa sivusta kuvatussa pätkässä, mutta en näkyisi kuvassa, jollen olisi kävellyt. Tänään oli lantio ekstra jumissa, kun kokeilin eilen erinäisiä venytyksiä mitä näin netissä. Tuntuu että meni vain pahemmaksi :D Yksi olisi vaihtaa varmaan kyykky johonkin kokonaan muuhun liikkeeseen, mutta mielummin toki kyykkäisin kuin en. Alkaa vain tulemaan sellainen olo, etten saa tervettä kyykkyä aikaiseksi. Polvet eivät mene yhtään enempää sivuille, varsinkaan noin leveällä asennolla jalkateriin nähden. Myös tuo syvyys mikä videolla näkyy teki tiukkaa, kun jo tuossa alkoi tuntua pohjalla lantiossa hieman vihlovaa kipua. Kapeammalla asennolla tätä ei tule, ja mitä leveämpi asento, sitä enemmän tämä korostuu pohjalla. Kapeammalla asennolla vain ei saa mitään syvyyttä kaatumatta eteen.

Voisit kokeilla kyykätä laatikolle. Muuten tismalleen samalla tavalla mutta istut jonkun laatikon tai minkä tahansa korokkeen päälle ja laske suurin osa painosta sen päälle hallitusti lyhyellä pysäytyksellä. Eli kuin istuisit lasipöydän päälle rikkomatta sitä. Pikkuhiljaa vaikka viikottain tai kunnes siltä tuntuu, laske istuinta alemmas. Eikä tarvii kuin tuuman verran kerrallaan kunnes pääset alas asti ja lopulta ilman laatikkoa. Voi vaikka korvata kyykyt tuolla ja sarjat+toistot sen mukaan. Pitäisi olla hieman vaikeampi kuin vapaa kyykky niin painoa tankoon sen mukaan. Ei tarvii edes tehdä ns. oikeaa boksikyykkyä jossa pidetään sääret pystyssä. Ite boksikyykkyjen sivutuotteena huomasin että pääsen normaalisti kyykätessä paljon alemmas vaikka lootan korkeus oli laillisen rajoilla.

Polvia ja varpaita ei tarvii väkisin suunnata ulos, pääasia että se asento pysyy eikä polvet kiemurtele. Vaikka sitten varpaat kohtisuoraan eteenpäin. Taitaa sojottaa turhankin leveällä kun kantapäät eikä varpaat pysy lattiassa. Saattais koko paska korjaantua kun saat vaan koko jalkapohjan pysymään koko ajan tasaisesti lattiassa, oli loput kropasta sitten missä tahansa. Kapealla asennolla vähän vaikeampi, mutta koita työntää jalat kenkien sivuista läpi. Kyykkä vaikka kehonpainolla kunnes se tuntuma pysyy. Pitäis tuntua lantiossa ja pakaroissa. Yläselkä on kans löysä ku vanhan mummon... joka saattaa jo yksinään aiheuttaa sen eteenpäin kaatumisen. Kyynärpäät on alhaalla ihan hyvässä paikassa mutta ylhäällä ei niinkään, koita saada enemmän tangon alle. 60kg on vähän liian kevyt että tanko painuisi kunnolla paikalleen mutta kevyttä painoa käsitellään aina kuin raskasta. Ja tekniikkaa kun harjoittelet niin turha tehdä yli kolmea toistoa kerralla. Mieluumin 4x3 tai vaikka 12 ykköstä kuin 2x6.

Tiivistettynä siis keskity jalkapohjiin ja yläselkään - eli kontaktit tankoon ja lattiaan - kaikki muu siltä väliltä asettuu sitten itsestään suunnilleen paikalleen.

Ei tuossa syvyydessä ole mitään vikaa. Ihan riittävän syvä salikyykyksi. Et varmaan ole kisoihin treenaamassa, niin ei kannata stressata hyväksyykö tuomarit. Mutta hei.. Butwinkkiä ei enää ole👍 Olipa mallikkaasti korjattu. Veikkaan että jos kyykkäät tuosta syvempään, butwink tulee. Joten pidä tuo syvyys. Ehkä hivenen hitaammin voisit ottaa alaslaskun. Kunnon kontrollilla alas ja räjähtävästi ylös. Pysyy paketti paremmin kasassa kun ei hötkyile alas laskussa. Hyvä kyykky tuosta tulee. Paskempia näkee kokoajan.

Mä en kyllä osaa tota nilkan kaatumista korjata, veikkaan kuitenkin että lantiosta se lähtee kun kerran kipuakin ilmenee. Jalkaterä elää aika lailla, näyttää että alaslaskun alussa paino menee korostetusti kantapäälle (varpaat nousee) ja alhaalla taas sisäsyrjälle ja eteen. Ei muuta ku osaavalle fyssarille jos rahat riittää.

Mä en kyllä osaa tota nilkan kaatumista korjata, veikkaan kuitenkin että lantiosta se lähtee kun kerran kipuakin ilmenee. Jalkaterä elää aika lailla, näyttää että alaslaskun alussa paino menee korostetusti kantapäälle (varpaat nousee) ja alhaalla taas sisäsyrjälle ja eteen. Ei muuta ku osaavalle fyssarille jos rahat riittää.
Ei tarvita fyssaria kertomaan että tekniikka ja asento on huono. Stevie Wonderkin näkee että joku ei täsmää mutta videon perusteella joutuu vähän arvailemaan.

Pikkasen näyttäisi takaa kuvattuna kuin tanko olisi ihan niskassa vaikka sivusta päin näyttää low bar kyykyltä. Missä on tangon paikka todellisuudessa?

Ei tarvita fyssaria kertomaan että tekniikka ja asento on huono. Stevie Wonderkin näkee että joku ei täsmää mutta videon perusteella joutuu vähän arvailemaan.
Eipä siinä juuri muita vaihtoehtoja ole, kuin että painopiste siirtyy eteen, etenkin kun polvien asento pysyy eikä ne käänny sisään. Silloin tuo kantapään ulkosyrjä kevenee, varsinkin silloin kun jakaterät on reiluhkosti auki. Ja se mikä tuossa näyttää oudolta on se, että asento on vähän kapean oloinen siihen nähden missä polvet menee. Kyllä säärien kuuluukin näyttää vähän ulospäin kallistuneilta kun polvet menee reilusti eteen, mutta musta se on tuossa ylikorostunut. Ehkä polvia työnnetään liikaakin sivulle.

Lopulta kuitenkin kyykkäämään oppii kyykkäämällä eikä pelkästään neuvoja kuuntelemalla. Saattaa jopa olla, että joku neuvo ei jollekin sovi. Muistan kun itse koitin oppia kyykkäämään ja katsoin Rippetoen videon. Suurin virhe siihen kohtaan. Sen vinkit oli ainakin juuri mulle niin päin persettä kuin voi olla, eikä siitä tullut yhtään mitään. Lopulta päättelin itse asioita kyykyn mekaniikasta ja niiden sisäistäminen sitten auttoi siinä millaiseksi mun kyykky muotoutui. Ei sekään ole hyvä, että yrittää väkisin ajaa itsensä johonkin muottiin. Nykyään mun kyykky on hyvinkin erilainen kuin mihin yritin sen aluksi saada. Ja paljon parempi.

Eipä siinä juuri muita vaihtoehtoja ole, kuin että painopiste siirtyy eteen, etenkin kun polvien asento pysyy eikä ne käänny sisään. Silloin tuo kantapään ulkosyrjä kevenee, varsinkin silloin kun jakaterät on reiluhkosti auki. Ja se mikä tuossa näyttää oudolta on se, että asento on vähän kapean oloinen siihen nähden missä polvet menee. Kyllä säärien kuuluukin näyttää vähän ulospäin kallistuneilta kun polvet menee reilusti eteen, mutta musta se on tuossa ylikorostunut. Ehkä polvia työnnetään liikaakin sivulle.

Lopulta kuitenkin kyykkäämään oppii kyykkäämällä eikä pelkästään neuvoja kuuntelemalla. Saattaa jopa olla, että joku neuvo ei jollekin sovi. Muistan kun itse koitin oppia kyykkäämään ja katsoin Rippetoen videon. Suurin virhe siihen kohtaan. Sen vinkit oli ainakin juuri mulle niin päin persettä kuin voi olla, eikä siitä tullut yhtään mitään. Lopulta päättelin itse asioita kyykyn mekaniikasta ja niiden sisäistäminen sitten auttoi siinä millaiseksi mun kyykky muotoutui. Ei sekään ole hyvä, että yrittää väkisin ajaa itsensä johonkin muottiin. Nykyään mun kyykky on hyvinkin erilainen kuin mihin yritin sen aluksi saada. Ja paljon parempi.
Tai siis suurin osa ohjeista ei toimi 😅, saattaa joutua miljoona eri tapaa käymään läpi ennenku joku nappaa vaikka kaikilla haetaan tismalleen samaa asiaa. Ilman röntgen näköä paha sanoa mutta näyttää että Fatalin lantio on kapea eikä nivelet salli työntää polvia ja varpaita osoittamaan kovin ulos. Esimerkkinä ensimmäisenä tulee mieleen Ben Pollack kenen kyykky on vähän semmonen jalkaprässi. Mutta vaikka luusto olisi minkälainen tahansa viisivuotiaan piirtämä tikku-ukko niin kyllä jollain konstilla pystyy suoriutumaan niinkin luontevasta liikkeestä kuin kyykystä.

About kaikki videot on vanhentuneita ja sitä rataa. Tässä n. 6 viikkoa oon 10 vuoden paussin jälkeen jumppaillu ja aluks tein kyykkyä tosi korkeena. Päätin kuitenkin tehdä ees vähä lähemmäks sitä, että reisi on samassa suunnassa kuin lattia. Kaikenmaailman videoita on missä toinen sanoo toista ja kolmas viidettä. Viedään polvee eteenpäin, ei viedä vaan istutaan ja sitätätä. Treenasin tänään pelkällä tangolla syvempää takakyykkyä ja mun jalkavoimilla ei tarvita yhtään kiloo tankoon lisää tällä hetkellä. Pelkällä fakin' tangolla saa puristaa, että saa 5x5 :D

Mut se pointti on, että pistäkää ny jostakin youtubesta joku kyykkyohjevideo, josta lähtee rakentaan tekniikkaa. Se mikä ny on sellanen, että on enemmän alavartaloa kehittävä kuin vaan etureittä. Nyt jalat huutaa hoosiannaa pelkän tangon kanssa kyykytellessä.

About kaikki videot on vanhentuneita ja sitä rataa. Tässä n. 6 viikkoa oon 10 vuoden paussin jälkeen jumppaillu ja aluks tein kyykkyä tosi korkeena. Päätin kuitenkin tehdä ees vähä lähemmäks sitä, että reisi on samassa suunnassa kuin lattia. Kaikenmaailman videoita on missä toinen sanoo toista ja kolmas viidettä. Viedään polvee eteenpäin, ei viedä vaan istutaan ja sitätätä. Treenasin tänään pelkällä tangolla syvempää takakyykkyä ja mun jalkavoimilla ei tarvita yhtään kiloo tankoon lisää tällä hetkellä. Pelkällä fakin' tangolla saa puristaa, että saa 5x5 :D

Mut se pointti on, että pistäkää ny jostakin youtubesta joku kyykkyohjevideo, josta lähtee rakentaan tekniikkaa. Se mikä ny on sellanen, että on enemmän alavartaloa kehittävä kuin vaan etureittä. Nyt jalat huutaa hoosiannaa pelkän tangon kanssa kyykytellessä.
Katsot tämän ja muut sarjan osat, niin ymmärrät jotain kyykyn mekaniikasta ja osaat siltä pohjalta tehdä muutoksia omaan kyykkyysi. Ei tarvitse sen jälkeen katsoa kyykkyyopetusvideoita ja kuunnella mielipiteitä.

View: https://youtu.be/Av3LO2GwpAk

Istut vaan taaemmas ja sitten alas haluttuun syvyyteen. Ja kato vaan paljon eri videoita, niistä oppii eri asioita. Ja tietysti tekemällä oppii ja jostain löytyy luonteva tapa kyykätä. Pääpointit jotka kaikki unohtaa:
Alan Thrall
Dave Tate

Olen ehkä liiankin tarkasti analysoinut itse omaa kyykkytekniikkaa videoiden avulla. Sama onko kyseessä etu vai takakyykky niin säärikulma pyrkii olemaan alhaalla jopa 45 astetta ja polvet on työntyneet eteen. Asiaan ei vaikuta laittaako panelinpätkän kantapäiden alle. Fysioterapeutilla kävin niin ahtaat/huonosti liikkuvat lonkat löysi. Uskaltaako kyykkäämistä jatkaa enään vai löysääkö polvet seuraavaksi? Vinkkejä/neuvoja otan vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom