Kyykky- ja mavekyssäreitä

Miten alaselkää sitten voi vahvistaa? Entä mikä tekniikassa voisi olla pielessä? Liikkuvuudesta en osaa sanoa, mutta välipäivinä ainakin venyttelen takareisiä hyvin.

Lopetappa takareisien venyttely ja venyttele etureidet/lonkankoukistajat/pohkeet/latsit/rinta
Takareisiä monet venyttelee liikaa ja turhaan.

Alaselkään tepsii monet liikkeet reverse hyperistä pukeiltavetoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko tuo reverse hyper joku selänojennusliike, oon ymmärtäny että toi tehään siten että maataan jossain ja nostellaan jalkoja ylöspäin?

Mistä johtuu alaselän väsyminen takakyykyssä? Eli siis alaselkä ei kipuile vaan väsyy ja yleensä viimeisen tai toiseksi viimeisen sarjan jälkeen alaselkä on aika hellänä..

Voimanpuute :)
Jos alaselän heikkous kyykyssä ongelmana niin yksi liike on ylitse muiden sitä kehittämään: JULLE (= hyvää huomenta -liike)
Ei muuta kun tanko niskaan ja kumartelemaan/pyllistelemään.

Ja vaikka yleensä puhutaan vain alaselän heikkoudesta, niin kyseessä on useimmiten "keskivartalon" heikkous. Kaikki vatsalihakset / kyljet on itse asiassa jopa tärkeämmät kuin selänojentajat, että saa pidettyä paketin kasassa (julle kehittää niitäkin). Muita lajinomaisia liikkeitä keskivartalon kokonaisvaltaiseen vahvistamiseen ovat etukyykky ilman vyötä sekä zercher-kyykky (myös ilman vyötä).

Sitäpä mietinkin, että mahtaako alaselässä hirveästi mitään lihaksia ollakaan. Lähinnä taitavat pakarat ja takareidet olla ne, jotka selkää pitävät suorana vedossa. Ja ylläripylläri, nehän jullessa tuleekin kipeiksi. Ja vatsalihasten tulee tietty olla kunnossa jotta tasapaino säilyy nostossa.

Jullelle vaihtoehto voi olla vaikka veto pukeilta suorin jaloin. Eli tanko nostetaan sen verran korkealle, että selän kulma on about sama mitä normivedossa. Ja siitä sitten kymppejä vetelemään. Joku staattinen pito voisi olla myös hyvä harjoitus. Selällähän ei hirveästi nosteta, vaan ainoastaan pyritään pitämään se suorana -> staattista työtä!

Miten alaselkää sitten voi vahvistaa? Entä mikä tekniikassa voisi olla pielessä? Liikkuvuudesta en osaa sanoa, mutta välipäivinä ainakin venyttelen takareisiä hyvin.

Teeppä sillain, että treenaa vaikka 3 kertaa vatsaa viikossa, mukana selkä eri liikkeineen (esim. 1-2 kertaa viikossa joku julle tai vastaava ja 1-2 kertaa ihan perus selänojennus vaikka lisäpainoilla.) ja treenaa vatsalihaksia taljoilla, kuminauhoilla jne.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On se kumma kun ei näköjään sitten personal traineritkaan osaa :confused:

edit. mutta olihan sitä nyt kivempaa kattella ku tätä miestä :rolleyes:

On se kumma kun ei näköjään sitten personal traineritkaan osaa :confused:

edit. mutta olihan sitä nyt kivempaa kattella ku tätä miestä :rolleyes:

Jos youtubessa on naispuolinen personal trainer näyttämässä liikettä pelkällä tangolla, niin havaintojeni mukaan 99,9% varmuudella tekniikka on ihan metsässä. Hyvä perse tolla eukolla kyllä oli, siinä mielessä leffaa oli ihan kiva katsoa ja yllättäen Youtuben kommentitkin on aika helmiä:

"oh man my cock went hard when she bent over!!!!!!!!! "
"id love to slide my cock ni that hard ass"
"i was about to go to the gym, but now i think ill just beat off instead"
jne 7 sivua :D.

Mistähän johtuu, että mavea tehdessä tuntuu semmoinen ikävä pisto pakaroiden sivuosissa? Molemmin puolin ja joka nostolla. Hieman helpotti kun jalkoja otti lähemmäksi toisiaan, mutta siltikin vihlaisee ikävästi. Vaikea edes sanoa onko tunne lihaksessa vaiko jotain säteilyä muualta. Venyttelyn puutetta kenties? Tekniikka on kyllä kunnossa.

Kipytyykö teillä kunnolla vetopäivän jälkeen nuo selän ojentajalihakset (erector spinae)? Varsinkin tuossa navan korkeudella tuntuvat aina helvetin jäykiltä/kipeiltä seuraavana päivänä.

Mulla on usein niin ettei pysty kunnolla maasta edes mitään noukkimaan kun tekee niin kipeää ylös noustessa.
Vatsojen venyttelykin on aika hauskaa kun ei meinaa selkä kunnolla taipua.

Olen nyt n.3viikkoa kyykkäillyt, ja mulla kipeytyy nivuset, tuosta etuosasta, olen koittanut eri jalkojen leveyttä, eikä oikeen tunnu auttavan.
Onko kellään ollut samaa ongelmaa?

Teen tuota arskan kuusikkio, ja ei huvittais vaihtaa kyykkyä mihkään prässiin:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom