Anteeksi kun olen näin hidas muodostamaan viestejä, enkä ehdi muokata lisäyksiä mitä muistan vasta jälkikäteen.
Spämmään nyt monologillani vielä sen verran, että en yritä väittää, että juuri painonnostoliikkeistä olisi erityistä hyötyä hyppääjälle, mutta sen tyyppisestä harjoittelusta varmasti, missä tehdään paljon lyhyitä nopeita sarjoja, ikään kuin juoksija tekisi spurtteja.
Itse asiassa jostain raakavedoista on varmaan justiinsa sen verran jalalle hyötyä kuin niitä varttiniiauksista, jotka ei juuri jalkaa rasita... Niin en tiedä mitä järkeä on alkaa tehdä vaikeita liikkeitä sinne päin, kun kuitenkaan ei pysty harjoittelemaan niitä miljoonia toistoja mitä painonnostajat harjoittelevat, ja jotkut eivät silti opi, nimimerkillä en varmaan itse koko elinaikanani tule oppimaan. Mutta pn-tyylinen kyykky ei ole mitään rakettitiedettä, vaan uskoakseni monipuolisen hyödyllinen harjoite monellekin urheilijalle.
Nyt jos edelleen olen asioista eri mieltä niin voin ihan hyväksyä asianlaidan. En sokkona ota juuta tai jaata kantaa kenenkään valmentajan treeneihin. Voin kommentoida vain siltä pohjalta mitä olen itse nähnyt ja vierestä ihmetellyt.