Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Okei. Aika paljonki siis yksityiskohtia mihin kiinnittää huomiota. Meinaatko tolla asennon hajoamisella tota ku ns. kuoletan joka toiston ja haen asentoa aina uudelleen vai jtn muuta? Sen tein ihan tarkotuksella, koska oon siinä luulossa, että se on yks tän liikkeen ideoita(''kuollut nosto''), eikä haittais jos kohtelee jokaista toistoa ns. ykkösenä. Onko tos mitää perää jos siis siihen edes viittasit? Pään suoraan pitämisen ymmärrän täysin, koska niska/epäkkäät kuitenki aktivoituu liikkeessä, mut entäs onks tol perseen ennen aikaisella ylösnousemuksella mitään selkeesti ikävää vaikutusta, vai onko se vaan voimantuotannollisesti huonoa?
Allright. Pitää pistää tarkasteluun huomisen mavetteluissa. Hyviä neuvoja ja pointteja.
Veikkaisin ettei vielä huomisen treeneissäkään ole suoraan oppikirjasta. Kenties päivitän vasta myöhemmin, kun on jtn näytettävääkin. Saa nähdä...
Pyytäisin tuomiota mave-tekniikastani. Seuraava video tämän päivän treeneistä ja siinä näkyy uusi 5RM.
Ongelma jo pidempään on ollut tuo ensimmäinen nosto. Se on aina jotenkin erityisen vaikea ja usein tuntuu, että siinä selkä on erityisen kovilla. Tänään meni ehkä keskimääräistä paremmin, mutta tuossa videollakin näkyy tanko heiluu jotenkin oudosti siinä ekassa nousussa. Seuraavat ovat jo siistimpiä ainakin siinä suhteessa.
Eli neuvoja ja kommentteja kiitos
[video]https://youtu.be/35UZ4eikXNA[/video]
Vaihda takasin peruskyykkyyn ja käännä jalkateriä vähän ulospäin.Itellä ilmennyt tälläinen lapsus nykyää kyykätessä...
Ennen pystyin kyykkää 60-70 että paketti pysy kasassa
Sitten vaihdoin salia ja aloin hack kyykkää....
Nyt kun niskassa on 40 kg nii noustessa polvet menee linkkuu :(
Tosiaan. Olen yrittänyt pitää tangon lähtöasennossa "oppikirjamaisesti" jalkaterän puolivälissä, mutta tosiaan sehän ei luontaisesti laskeudukaan ihan samaan kohtaan. Täytyypä aloittaa se vähän lähempää sääriä.Tanko on ekassa toistossa pikkusen edempänä ku muissa. Siksi sen on "heiluttava" hiukan taaksepäin, jotta voisit nostaa sen lähellä kroppaasi. Pyri alottamaan jokanen toisto samasta paikasta. Mikään 5RM tuo ei kyllä ollu – voimaa on siis enemmänkin. ;) Muuten ihan hyvän näköistä. Perse nousee ehkä millisekunnin liian nopeasti ja katsetta vois hiukan laskea, mut noi on aika pikkujuttuja.
Onko haittaa jos alat osoittavat lähes suoraan eteenpäin mavessa? Itse olen näin tottunut tekemään, vaikka tuntuu, että monessa paikassa suositellaan pitämään jalkoja hieman auki.
Kiitos.
Kunhan halusin avautua tännekin ja saada vähän lisävarmistusta asialle. Pieni mentaalinenkin breikki ihan tervetullu ton takakyykyn kanssa.
Ongelmaa korjataan ja selvitetään kyllä edelleen, takakyykyn tekemisessä on vain liian suuret riskit hyötyihin nähden. Tein takakyykkyä 2-3x viikkoon koko kevään ajan ja sainkin uusia ennätyksiä, ongelma ei silti kyykkäämällä kadonnut. Hämmentävää siinä onkin se, että ajoittain ei vaikuta paljoakaan kyykätessä, mutta välillä lyö täysin jalat alta.
Varmaan syksyllä rupean ottamaan rauhallisesti takakyykkyä takaisin, kenties Wendlerin progression mukaan, ja teen aluksi vain helppoja 3-5 toiston sarjoja 60-80% akselilla.
Power perfecteillä olen kyykkäillyt jo vuoden päivät. Homma lähtee lantion virheasennosta, liikkuvuudessa ei pitäisi olla ongelmaa.
Etukyykky menee pohjaan jja tulee ylös ilman lantion kenkkuilua. Se tuntuu itselleni luonnollisemmalta liikkeeltä kuin takakyykky.