Kyykky- ja mavekyssäreitä

Uskallanko jatkaa syväkyykkyjen tekemistä vaikka tulee buttwinkiä? En ole aikaisemmin venytellyt mutta tänävuona aloitin, ja nyt alan huolella panostamaan ylätakareisien,pohkeiden,pakaroiden,lonkankoukistajien yms. venyttelyyn ja uskon pääseväni tosta lähiaikoina eroon. Mietin vaan että siihen asti kunnes saan korjattua ton, jatkanko tekemistä vai teenkö ihan naurettavan vajaita kyykkyjä? Tähän mennessä tehnyt syväkyykkyjä buttwinkin kera eikä kummempia ongelmia ole mutta pakko toi on saada korjattua.
Voisiko saada tähän vastausta kun illalla on kyykkyjä taas.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uskallanko jatkaa syväkyykkyjen tekemistä vaikka tulee buttwinkiä? En ole aikaisemmin venytellyt mutta tänävuona aloitin, ja nyt alan huolella panostamaan ylätakareisien,pohkeiden,pakaroiden,lonkankoukistajien yms. venyttelyyn ja uskon pääseväni tosta lähiaikoina eroon. Mietin vaan että siihen asti kunnes saan korjattua ton, jatkanko tekemistä vai teenkö ihan naurettavan vajaita kyykkyjä? Tähän mennessä tehnyt syväkyykkyjä buttwinkin kera eikä kummempia ongelmia ole mutta pakko toi on saada korjattua.
Voisiko saada tähän vastausta kun illalla on kyykkyjä taas.

Ei buttwinkiä kannata päästää tulemaan, vaikka jotkut sitä tekevätkin ihan loukkaantumatta. Mee vaan niin alas ku selkä suorassa pääset. Liikkuvuutta lisäämällä ja tekniikan tarkastamisella sen saa kyllä pois. Tekniikkaa tietysti kannattaa ekana lähteä kattomaan.

Ei buttwinkiä kannata päästää tulemaan, vaikka jotkut sitä tekevätkin ihan loukkaantumatta. Mee vaan niin alas ku selkä suorassa pääset. Liikkuvuutta lisäämällä ja tekniikan tarkastamisella sen saa kyllä pois. Tekniikkaa tietysti kannattaa ekana lähteä kattomaan.

No tässä on kyykkäilty todella pitkään jo, tekniikka videoita katsottu läpi aivan helvetisti ja alkuaikoina saatu jo salin kokeneimmilta neuvoja. Tekniikkaa en pysty enään itse parantamaan, EHKÄ joku ammattilainen saattaisi huomata jotain pientä korjatttavaa.
Liikkuvuuteni on siis todella huono enkä saa jalatsuorana seistessä esim. sormia edes maahan, tod näk se on vain tästä kiinni, vituttaa vaa kun kyykky ollut lemppari ja jos nyt joutuu vetämään kevyesti pitkään kun tuloksiakin on viimeaikoina tullut kyseisessä liikkeessä. Ja paha on kun en itse tiedä tarkalleen koska se winkki tulee sitä sarjaa tehdessä, huomasin tämän vasta kotona sivuttain peilin vieressä kyykätessä omalla painolla. Pitää varmaan tehdä vaan lätkäkyykkyjä nyt sit pari kuukautta...

No tässä on kyykkäilty todella pitkään jo, tekniikka videoita katsottu läpi aivan helvetisti ja alkuaikoina saatu jo salin kokeneimmilta neuvoja. Tekniikkaa en pysty enään itse parantamaan, EHKÄ joku ammattilainen saattaisi huomata jotain pientä korjatttavaa.
Liikkuvuuteni on siis todella huono enkä saa jalatsuorana seistessä esim. sormia edes maahan, tod näk se on vain tästä kiinni, vituttaa vaa kun kyykky ollut lemppari ja jos nyt joutuu vetämään kevyesti pitkään kun tuloksiakin on viimeaikoina tullut kyseisessä liikkeessä. Ja paha on kun en itse tiedä tarkalleen koska se winkki tulee sitä sarjaa tehdessä, huomasin tämän vasta kotona sivuttain peilin vieressä kyykätessä omalla painolla. Pitää varmaan tehdä vaan lätkäkyykkyjä nyt sit pari kuukautta...

No mitäs helvettiä nyt taas. Se selkä neutraaliksi(tärkein asia tossa) notkon sijaan, kunnolla keskikroppa jännitykseen ja joku edes semipätevä ukko tai akka siihen viereen kattomaan ja sanomaan heti kun tulee winkkiä. Ei mitään joojoo miehiä mitä sanoo, että hyvä oli vaikka ois todellisuudessa ihan paska. Kuvaa jokaikinen sarja niin näet itse mitä siellä tapahtuu. Jotkut lätkäkyykyt sun muut tuskin tulee korjaamaan sun takakyykyn tekniikkaa.

huomasin tämän vasta kotona sivuttain peilin vieressä kyykätessä omalla painolla.

Kai kaikilla tulee buttwink kun menee ilman painoja rentona (slaavi)kyykkyasentoon? Mullekin tulee. Se on ihan ihmiskehon luontainen asento ja pieni venytys seisomisen jälkeen tuntuu vaan hienolta, nikamavälit lepää. Ihan toinen juttu, että painojen alla ei mennä lepoasentoon vaan pidetään jämäkkyys ja säilytetään alaselän neutraali asento, se sama mikä seistessä on.

Liikkuvuuteni on siis todella huono enkä saa jalatsuorana seistessä esim. sormia edes maahan, tod näk se on vain tästä kiinni, vituttaa vaa kun kyykky ollut lemppari ja jos nyt joutuu vetämään kevyesti pitkään kun tuloksiakin on viimeaikoina tullut kyseisessä liikkeessä. ---
Liikkuvuuttahan pystyy kyllä parantamaan. Itse venyttelin huvikseni syksyllä vajaassa parissa kuukaudessa kämmenet lattiaan seisten (alussa meni sormenpäät). Ei se vaadi kuin pikkusen venytteltyä joka päivä, ja jonkinlaisen progressioajatuksen, eli että mahdollisuuksien mukaan pyritään aina venymään pidemmälle.
Ps. Ja sitten kun haluttu taso on saavutettu, venytetään edelleen useamman kerran viikossa siihen asti. Ja tietysti kannattaa etsiä itselle sopiva monipuolinen setti liikkuvuusharjoitteita.

No mitäs helvettiä nyt taas. Se selkä neutraaliksi(tärkein asia tossa) notkon sijaan, kunnolla keskikroppa jännitykseen ja joku edes semipätevä ukko tai akka siihen viereen kattomaan ja sanomaan heti kun tulee winkkiä. Ei mitään joojoo miehiä mitä sanoo, että hyvä oli vaikka ois todellisuudessa ihan paska. Kuvaa jokaikinen sarja niin näet itse mitä siellä tapahtuu. Jotkut lätkäkyykyt sun muut tuskin tulee korjaamaan sun takakyykyn tekniikkaa.

Tekniikka on edelleen ok ei ole vaan mahdollisuutta kuvata kun en omista kameraa/kännykkäkameraa, jännitän kyllä kunnolla yms. mutta huonon liikkuvuuden takia se perse dippaa alas kun menee syvään vaikka kuinka koittaisi keskittyä tähän. Lätkäkyykyillä tarkoitin vajaitakyykkyjä että niitä PITÄISI varmaan tehdä niin välttyisi tolta vinkiltä, mutta olen idiootti enkä jaksa keventää kuukausiksi kun tulee niin hyvää kehitystä, jos kärsin tulevaisuudessa selkäkivuista tai muista ton takia ni siinähän sit kärsin oma on ongelma ja itse aiheutettu, tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia.
Mitkä ovat teidän mielestä parhaat venyttelyt tohon buttwinkin korjaukseen?
Teen tällä hetkellä jokapäivä "third world squat" eli koitan saada kyykkyistumisesta luonnollisen asennon, teen jotai minuutin settejä jokapäivä atm, sen lisäksi koitan lisätä liikkuvuutta ylätakareisissä ja lonkankoukistajissa, ja tohon päälle perusvenyttelyt aina treenipäivinä. Putkirulla lähti kans tilaukseen.

Tekniikka on edelleen ok ei ole vaan mahdollisuutta kuvata kun en omista kameraa/kännykkäkameraa, jännitän kyllä kunnolla yms. mutta huonon liikkuvuuden takia se perse dippaa alas kun menee syvään vaikka kuinka koittaisi keskittyä tähän. Lätkäkyykyillä tarkoitin vajaitakyykkyjä että niitä PITÄISI varmaan tehdä niin välttyisi tolta vinkiltä, mutta olen idiootti enkä jaksa keventää kuukausiksi kun tulee niin hyvää kehitystä, jos kärsin tulevaisuudessa selkäkivuista tai muista ton takia ni siinähän sit kärsin oma on ongelma ja itse aiheutettu, tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia.
Teen tällä hetkellä jokapäivä "third world squat" eli koitan saada kyykkyistumisesta luonnollisen asennon, teen jotai minuutin settejä jokapäivä atm, sen lisäksi koitan lisätä liikkuvuutta ylätakareisissä ja lonkankoukistajissa, ja tohon päälle perusvenyttelyt aina treenipäivinä. Putkirulla lähti kans tilaukseen.

Näkemättä lainkaan tota sun buttwinkin voimakkuutta niin voisin kuvitella, että jos se liike ei ole kovin voimakas tai mikäli sulla on normaalisti lordoosia, joka vähän neutralisoituu buttwinkillä niin anna mennä vaan, kun kerran ilman kipuja se onnistuu. Jos taas liike on voimakas ja menee alaselän pyöristymisen puolelle niin varoisin enempi. Ei kannata kehittää itselleen buttwinkallergiaa tai muuta teknisenperfektionismin oiretta, mikäli se rajoittaa omaa kehitystä. Mitään ideaa näperrellä niitä oppikirjasuorituksia 60 kilolla kyykyssä ja vedossa. Tähän sopii Lamar Gantin skolioosiselkä:

5465_1364981044.jpg

lamar-gant-deadlift.jpg

Vähän arvelinkin, että haet kysymykselläsi vain hyväksyntää toiminnalle, jonka olet jo päättänyt toteuttaa. Jatka miten jatkat, mutta voin kertoa, että selkäongelmat tuppaavat vituttamaan ja huolella. On erittäin hyvässä asemassa, mikäli ei pysty tajuamaan kuinka elämää vaikeuttavasta asiasta on kyse.

No kyllä se tekniikka on silloin lähtökohtaisesti väärin, jos sun selkä pyöristyy. Haluat mennä tiettyyn syvyyteen ja sun kroppa menee sen syvyyden suhteen sieltä mistä aita on matalin eli lannerangasta. Ei tossa nyt pitäis olla mitään epäselvää.

No kyllä se tekniikka on silloin lähtökohtaisesti väärin, jos sun selkä pyöristyy. Haluat mennä tiettyyn syvyyteen ja sun kroppa menee sen syvyyden suhteen sieltä mistä aita on matalin eli lannerangasta. Ei tossa nyt pitäis olla mitään epäselvää.

Eli siis jokainen, todella jäykkäkin ihminen pystyy ATG kyykkyyn ilman buttwinkia oikealla tekniikalla? No mitenkäs toi sitten korjataan jos liikkuvuuden lisääminen ei auta, tekniikkaa en pysty itse enää parantamaan millään nettivideoilla yms. kun ne kaikki on katsottu huolella läpi, vittu mitä rakettitiedettä noi kyykytkin näköjään on.

Mä edelleen sanon että VENYTTELE. Ainakin mulla on auttanut kovasti kyykkäämiseen. ;) Youtubesta joskus löysin videon aiheesta, laita hakuun tyyliin buttwink.

Eli siis jokainen, todella jäykkäkin ihminen pystyy ATG kyykkyyn ilman buttwinkia oikealla tekniikalla? No mitenkäs toi sitten korjataan jos liikkuvuuden lisääminen ei auta, tekniikkaa en pysty itse enää parantamaan millään nettivideoilla yms. kun ne kaikki on katsottu huolella läpi, vittu mitä rakettitiedettä noi kyykytkin näköjään on.

Pystyy sitä itse paljon analysoimaan ja korjaamaan ja niin tein itsekin, mutta se on paljon hitaampi tie kuin se, että joku osaava katsoo vieressä ja korjaa samantien sen tekniikan. Ei kaikki tietenkään pysty atg kyykkyyn ilman buttwinkiä. Oletan, että kun sanot atg niin tarkoitan selvästi alle voimanostosyvyyden olevia kyykkyjä mitä painonnostajilla monesti näkee? Tarkoitin tuossa aiemmin sitä, että liikkuvuuden ottaminen väärästä paikasta on automaattisesti tekniikkavirhe.

Ja ihan selvennyksenä voimanostasyvyisellä tarkoitan tätä ja atg:lla tätä. Jos pääset tuohon ensimmäiseen ilman buttwinkiä niin miksi et tee niitä?

Sanotaan nyt vaikka niin, että liikkuvuus mahdollistaa hyvän tekniikan. Kannasta korotetut kengät ovat myös todella suuri apu, itselleni suorastaan edellytys.

Älä kysy neuvoja, jos et halua ottaa niitä vastaan.

Olen aikasemminkin tämän sanonut täällä mutta jos kyse ei ole liikkuvuudesta buttwinkissä niin siloin on se toinen asia mikä on hyvin tärkeä aika lailla kaikessa voimannostoon/kehonrakennukseen liittyvässä. Nimittäin kontrolli. Se kannattaa opetalla kyykätessä tuntemaan missä asennossa se kroppa on milloinkin. Jos et huomaa sitä että alaselkä pyöristyy niin todennäköisesti keskikroppa ei ole tarpeeks jännitettynä. Kun keskikroppa on oikealla tavalla jännitettynä niin se selkä ei pyöristy ilman että sen huomaa.

Joo kunhan vaa on varaa niin varmaan lähtee painonnostokengät ostoon, siihen asti vois kokeilla jotain korkoa kantapäiden päällä ku tällä hetkellä käytän tasapohjaisia kenkiä

Mä edelleen sanon että VENYTTELE. Ainakin mulla on auttanut kovasti kyykkäämiseen. ;) Youtubesta joskus löysin videon aiheesta, laita hakuun tyyliin buttwink.

joo tätä juuri teenkin, treenipäivinä perusvenytykset ja jokapäivä noita kyykkyjä tukevia venytyksiä, kunhan saan putkirullan niin alan tekemään ennen treenejä sellasta liikkuvuutta lisäävää lämmittelyohjelmaa

Back
Ylös Bottom