Kyykky- ja mavekyssäreitä

Selän pyöristäminen on kyllä koko liikkeen idea. Vatsalihasten (suora vatsalihas, rectus abdominis) tehtävä on ainoastaan alaselän pyöristäminen, jos puhutaan liikkeestä. 5kg niskassa voi olla raskaampi ku parikymppiä rinnalla, mutta ei sillä paikalla ole niin väliä, jos vaan vatsalihakset saavat tarpeeksi vastusta ja liikkeen saa tehtyä kunnolla.

Kokeilin tällä ja rintalasta-häpyluu ohjeella tehdä, eli rutistaa ja pyöristää selkää kunnolla ja oikaista ylhäällä - tuntu paljon paremmalta tehdä. Salilla, jossa käyn on power bag- merkkisiä hiekkasäkkejä, joissa on kahvat, saa hyvin niskan taakse. 10kg riittää itselleni jo hyvin rankaisemaan keskikroppaa. Mutta joo ihan mikä kullekkin helpointa, itse en vaan jaksa kasata jtn 40kg siihen syliin :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta mulla kipeytyy välillä kirjaimellisesti persereikä kovien kyykkyviikkojen (lähinnä siis jos niitä reenejä on tullut paljon, ei yhden kovan reenin jälkeen) ja istuessa kipu heijastuu vehkeisiin. Teen aika raskaita settejä keskivartalolle kyykkyjen päätteeks, et voisko nää olla jotain keskivartalon/lantionpohjan jumeja, jotka heijastuu noille aluille? Muilla samankaltaisia kokemuksia?

Peräpukamia mulla ei ole, ja tietääkseni eturauhanenkin on ihan terve. Joo, fiksu menis lekuriin, mut jotenkin musta tuntuu, että jos meen tk-lääkärille, se nakkaa sormet perseeseen ja määrää voiteita, ja itse syy jää pimentoon.

Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta mulla kipeytyy välillä kirjaimellisesti persereikä kovien kyykkyviikkojen (lähinnä siis jos niitä reenejä on tullut paljon, ei yhden kovan reenin jälkeen) ja istuessa kipu heijastuu vehkeisiin. Teen aika raskaita settejä keskivartalolle kyykkyjen päätteeks, et voisko nää olla jotain keskivartalon/lantionpohjan jumeja, jotka heijastuu noille aluille? Muilla samankaltaisia kokemuksia?

Peräpukamia mulla ei ole, ja tietääkseni eturauhanenkin on ihan terve. Joo, fiksu menis lekuriin, mut jotenkin musta tuntuu, että jos meen tk-lääkärille, se nakkaa sormet perseeseen ja määrää voiteita, ja itse syy jää pimentoon.

Ei pidä ponnistaa niin kovaa että peräsuoli tulee ulos :D Mutta tosiaan onhan siellä kyseisellä alueella aika kova paine kyykätessä. Varmaan niitä juttuja jotka ajan kanssa menee ohi. Viimeistään kun kehitys alkaa hidastua niin tuppaa ne lihakset päästä mukaan siihen lisääntyneeseen kuormitukseen. Tämä siis jos ei ole hirveästi vielä treeni vuosia takana. Sitten onkin oudompi juttu jos on jokin yhtäkkiä alkanut juttu ja treenit eivät ole muuttuneet radikaalisti tuon vaivan alkamisen aikoihin.

https://vimeo.com/117086477

Morjeees! Siinä taas vähä viteoo kyykystä. 3x5lla tehny. Video 2. Sarjasta, tangossa 90kg. Tähän asti on saanu joka kerralle laittaa sen 2,5 lisää. Toki alotin varmaan 40stä ku koitin hioa tekniikkaa kuntoon. Jaloissa ois voimaa mutta prkl ku hyytyy tohon yhteen kohtaan. [emoji23]

E: täs ku salilla samalla oon ja tein viimesen sarjan vaa leveellä jalkojen asennolla niin helpotti kummasti. [emoji106] tahtoo vaa olla että vaikka kuinka lämmittelee niin ekoilla sarjoilla kinnaa toi levee asento niin oon tehny sit kapeemmalla.

Osaako kukaan arvailla, että jos on kyykännyt (atg) viime kuussa kakkosmaksimin 35kg (joo tiedän surkea paino) ja niin mitä voisi odottaa nyt ykköseksi?

Uskallanko jatkaa syväkyykkyjen tekemistä vaikka tulee buttwinkiä? En ole aikaisemmin venytellyt mutta tänävuona aloitin, ja nyt alan huolella panostamaan ylätakareisien,pohkeiden,pakaroiden,lonkankoukistajien yms. venyttelyyn ja uskon pääseväni tosta lähiaikoina eroon. Mietin vaan että siihen asti kunnes saan korjattua ton, jatkanko tekemistä vai teenkö ihan naurettavan vajaita kyykkyjä? Tähän mennessä tehnyt syväkyykkyjä buttwinkin kera eikä kummempia ongelmia ole mutta pakko toi on saada korjattua.

Mitenkäs kun oon nyt jonkun aikaa veivannut romanialaista mavea niin onko siitä jotakin haittaa kun tulee laskettua painot maahan asti ja sieltä takas ylös, näin niinkuin selän kannalta? Kun jossakin videoissa opastettu että ei lasketa maahan asti vaan jonnekkin vähä polven alapuolelle. En siis kuoleta painoa alhaalla vaan hipaisen vain lattiaa. En kyllä edes tiedä onko tuo romanialaista vai mitä kun tuntuu olevan kohtuullisen sekavaa tuo jaottelu mikä on mitäkin vetoa. Mutta suoritus siis on että tanko käsiin telineistä ylhäällä, persettä taakse ja pikkuisen joustoa polvista, painot alas hipaisu lattiaan ja takas ylös, ja tätä sitten jokunen toisto ja romut takas telineeseen.

Mitenkäs kun oon nyt jonkun aikaa veivannut romanialaista mavea niin onko siitä jotakin haittaa kun tulee laskettua painot maahan asti ja sieltä takas ylös, näin niinkuin selän kannalta? Kun jossakin videoissa opastettu että ei lasketa maahan asti vaan jonnekkin vähä polven alapuolelle. En siis kuoleta painoa alhaalla vaan hipaisen vain lattiaa. En kyllä edes tiedä onko tuo romanialaista vai mitä kun tuntuu olevan kohtuullisen sekavaa tuo jaottelu mikä on mitäkin vetoa. Mutta suoritus siis on että tanko käsiin telineistä ylhäällä, persettä taakse ja pikkuisen joustoa polvista, painot alas hipaisu lattiaan ja takas ylös, ja tätä sitten jokunen toisto ja romut takas telineeseen.
Jos toi sun nimimerkki pitää paikkansa ja olet erityisen notkea niin voi olla että toi onkin romanialaista, mutta yleisesti ottaen homma menee niin, että jos tangon saa laskettua lattiaan asti niin persettä ei työnnetä tarpeeksi taakse. Mulle riittää kun tanko on polvissa niin takareisissä on jo kunnon venytys. Se on tekniikkakysymys. Vapaalla tyylillä heitän vaikka kämmenet lattiaan.

Uskallanko jatkaa syväkyykkyjen tekemistä vaikka tulee buttwinkiä? En ole aikaisemmin venytellyt mutta tänävuona aloitin, ja nyt alan huolella panostamaan ylätakareisien,pohkeiden,pakaroiden,lonkankoukistajien yms. venyttelyyn ja uskon pääseväni tosta lähiaikoina eroon. Mietin vaan että siihen asti kunnes saan korjattua ton, jatkanko tekemistä vai teenkö ihan naurettavan vajaita kyykkyjä? Tähän mennessä tehnyt syväkyykkyjä buttwinkin kera eikä kummempia ongelmia ole mutta pakko toi on saada korjattua.

Onko totta, että mave ja kyykky kannattaa tehdä samana päivänä, kuten tuolla http://www.***********.com/showthread.php?9046-Parhaat-selk%E4liikkeet-top-3 sanotaan? Tuolla sanotaan myös, että mave kannattaa tehdä selkätreenissä viimeisenä, koska se vie muuten tehoa muulta selkätreeniltä. Mä olen tehnyt sitä ensimmäisenä, kun oon ajatellut, että se on niin raskas liike, että se onnistuu parhaiten ekana.

- - - Updated - - -

Oho, ei jostain syystä toimi linkki

Onko totta, että mave ja kyykky kannattaa tehdä samana päivänä, kuten tuolla http://www.***********.com/showthread.php?9046-Parhaat-selk%E4liikkeet-top-3 sanotaan? Tuolla sanotaan myös, että mave kannattaa tehdä selkätreenissä viimeisenä, koska se vie muuten tehoa muulta selkätreeniltä. Mä olen tehnyt sitä ensimmäisenä, kun oon ajatellut, että se on niin raskas liike, että se onnistuu parhaiten ekana.

- - - Updated - - -

Oho, ei jostain syystä toimi linkki

En olekaan pitkään aikaan kuullut moista sontaa. Ei todellakaan kannattaisi tehdä mavea ja kyykkyä samassa reenissä, ellei sitten tee toista kevyenä / vähennä volyymia. On nimittäin aika kova setti alaselälle ja tekniikan pitäminen hallussa vaikeutuu. Monissa voimaohjelmissa esim. runko on Kyykky 5x5, punnerrusliike 5x5, mave 1x5. Eli yksi kova sarja mavea riittää ja enempää ei kannata samana päivänä tehdä. Ja jos puhutaan selkätreenistä, niin mave ENSIMMÄISENÄ. On teknisin liike varmasti koko selkätreenissä ja myös vaarallisin. Jos sen tekee reenin lopussa väsyneellä kropalla, niin aika vaikea on pitää se kroppa tiukassa paketissa ja kiskoa kovia rautoja ylös jotta kehitystä tapahtuisi. Kovimmat paukut kannattaa aina käyttää raskaisiin pääliikkeisiin, joista mave on aika ykkönen.

aikalailla toikin menee tavoitteiden mukaan. bodari voi hyvin tehdä vedon viimeisenäkin. voimanostajalle se taas on pääliike. etukyykky sopii hyvin vedon kanssa samalle päivälle, vaikka ilosesti siinä keskikroppa turpaansa saa. hyvä niin. usein teetän ite päälle vielä keskikroppaa lisää.

Bodauksessa juu mave kannattaa ehdottomasti sijoittaa treenin keski- tai loppuosaan. Ite vielä muutama vuosi sitten vetelin mavea selkätreenissä ensimmäisenä ja kyllähän se negatiivisesti muihin selkäliikkeisiin vaikutti, kun alaselkä ja kroppa muutenkin vetelänä raskaiden mavesettien jälkeen, varsinkaan kulmasouduista ei meinannut tulla mitään. Loppupuolella kun vetelee niin selkä hyvin lämmin ja vastaanottavainen, toimii mulla erittäin hyvin. Toki jos maveen haluaa tosissaan panostaa, niin ensimmäisenä kannattaa silloin tehdä.

Jos toi sun nimimerkki pitää paikkansa ja olet erityisen notkea niin voi olla että toi onkin romanialaista, mutta yleisesti ottaen homma menee niin, että jos tangon saa laskettua lattiaan asti niin persettä ei työnnetä tarpeeksi taakse. Mulle riittää kun tanko on polvissa niin takareisissä on jo kunnon venytys. Se on tekniikkakysymys. Vapaalla tyylillä heitän vaikka kämmenet lattiaan.

En tiiä onko sitä erikoisen notkea vai persejalkainen vai tekniikka kusee mutta helposti nuo painot tuntuu lattiaan asti menevän. Suorinjaloin seisten menee kämmenet ja vähän ylikin lattiaan. Tänään kokeilin työntää persettä vielä enemmän taakse mutta siitä ei seurannut muuta kuin tasapainon kaatuminen samaansuuntaan. Mutta mikäli tästä nyt ei tule eriäviä mielipiteitä niin jätkän samalla tekniikalla eteenpäin kun tuntuu kuitenkin menevän sen verta hyvin tuonne takareisi/perse osastolle ja yläselälle tämä vetotyyli. Selkäkin pysyy hyvin suorassa ja olkapäät linjassa tangon kanssa niin kaipa tämä näinkin menee..

En tiiä onko sitä erikoisen notkea vai persejalkainen vai tekniikka kusee mutta helposti nuo painot tuntuu lattiaan asti menevän. Suorinjaloin seisten menee kämmenet ja vähän ylikin lattiaan. Tänään kokeilin työntää persettä vielä enemmän taakse mutta siitä ei seurannut muuta kuin tasapainon kaatuminen samaansuuntaan. Mutta mikäli tästä nyt ei tule eriäviä mielipiteitä niin jätkän samalla tekniikalla eteenpäin kun tuntuu kuitenkin menevän sen verta hyvin tuonne takareisi/perse osastolle ja yläselälle tämä vetotyyli. Selkäkin pysyy hyvin suorassa ja olkapäät linjassa tangon kanssa niin kaipa tämä näinkin menee..

Et sä sillä loukkaannu, että tuot tangon lattiaan saakka jalat suorassa, jos selkä pysyy suorassa koko ajan. Loistavaa myös, jos tuo tyyli tuntuu siellä, missä pitääkin. Sillon siinä ei oo mitään ongelmaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom