Kyykky- ja mavekyssäreitä

no jos se kummari puristaa polvia sisään ja se kohdistaa sillon sun huomiota sinne ongelmakohtaan, toimii toki. muuten sillä ei oo mitään merkitystä. kyllä ihmisen pitää pystyä keskittymään siihen, että ku se nousee istumasta sen polvet menee jalkaterien suuntaisesti. aivan oikeesti näin pitää ihmisen pystyä tekemään! se polvien ulosohjaaminen on äärimmäisen harvoin voimajuttu. sitäkin useemmin tekniikkavirhe, josta sitten seuraa voimaepätasapaino.

jos se samppavaan nosto menee päkiälle, sit tässä ei oo kummempaa. se ton aiheuttaa lähes varmasti. video tänne. hartioita leveempi asento, jalkaterät pikkusen ulospäin ja polvet seuraa niitä koko noston. harjottelemaan vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
https://vimeo.com/118595775

Siinä niitä pyllistyksiä. Luulen että mulla on ollu jalkaterät liikaa ulospäin. Ei hakenu niin pahasti sisäänpäin nyt, kun käänsin jalkoja vähä suorempaan. Nyt sain jopa painoa paremmin kantapäille. Ampuu vaan perse herkemmin ylös näin?

Ja viimeks oli siis 102,5. Nyt oli 105. Viimeinen sarja 3*5sta.
Ehkä parempi ku tiputtaa painoja pois ku ei tohtinu alemmas mennä.. [emoji23] rupee örinääki tuleen jo viimesiin toistoihin... :D

Syyskuun alusta alottanu salin. Eka 3kk meni tapelles ton kyykyn kans ku ei ollu liikkuvuutta sitte yhtää. JoulukuustA tehny tota 2,5kgn lisäystä 3kertaa viikos, aloittaen 40sta. Eikö toi nyt kohtuu hyvä jo oo(tekniikka)? Siitä kiitos kuuluu tänne pakkikselle!

https://vimeo.com/118595775

Siinä niitä pyllistyksiä. Luulen että mulla on ollu jalkaterät liikaa ulospäin. Ei hakenu niin pahasti sisäänpäin nyt, kun käänsin jalkoja vähä suorempaan. Nyt sain jopa painoa paremmin kantapäille. Ampuu vaan perse herkemmin ylös näin?

Ja viimeks oli siis 102,5. Nyt oli 105. Viimeinen sarja 3*5sta.
Ehkä parempi ku tiputtaa painoja pois ku ei tohtinu alemmas mennä.. [emoji23] rupee örinääki tuleen jo viimesiin toistoihin... :D

Syyskuun alusta alottanu salin. Eka 3kk meni tapelles ton kyykyn kans ku ei ollu liikkuvuutta sitte yhtää. JoulukuustA tehny tota 2,5kgn lisäystä 3kertaa viikos, aloittaen 40sta. Eikö toi nyt kohtuu hyvä jo oo(tekniikka)? Siitä kiitos kuuluu tänne pakkikselle!

En ole kummoinenkaan kyykkääjä itse mutta perse sulla kyllä karkaa kun viimeisissä toistoissa selkä oli melkein horisontaalisesti...

Koroke kantapäiden alle voi auttaa jos ongelmia syvyyden saamisessa. Ja kyykkää enemmän jalkojen väliin jotta selkä pysyy hieman pystymmässä. Ite kanssa kamppaillut kyykyn kanssa ja toisinaan saa taistella vieläkin.

Koroke kantapäiden alle voi auttaa jos ongelmia syvyyden saamisessa. Ja kyykkää enemmän jalkojen väliin jotta selkä pysyy hieman pystymmässä. Ite kanssa kamppaillut kyykyn kanssa ja toisinaan saa taistella vieläkin.

Joo oon mä välillä lankkua käyttäny kantapäillä.. Joku. Maaginen raja toi 100. Sen jälkee tekniikka alkanu kuseen. Ja joo kyl mä nykyään pääsen ihan pohjille, ei vaan tohtinu ku oli yksin salilla(liika painoa).

Niin ei piä laittaa liikaa painoa niin ettei pääse syvyyksiin. Vähän sama kun yliastuis pituushypyt jos ei oo ketään kattomassa. ;)

Hei kuinkas muuten kannattaa lämmitellä esim. Vaikka tohon 3*5*105? Tuntuman mukaan? Ite tein tänään: 10x20, 20x20, 10x40, 10x50, 10x60, 10x70, 5x80, 5x90, 3x100 ja työsarjat päälle

Pitäähän ne rajat tietää? Ei voi tietää jos ei kokeile? :)

Ei voi tietää, jos ei kokeile, eikä voi kokeilla jos ei tee. ;) Ethän sä voi rajojasi tietää, jos et tee kyykkyjä niin alas kuin tavallisesti. Vajaalla kyykyllä voit ehkä kyykätä enemmän kuin alhaalta, jolloin voit kyykätä yli rajojesi tavallaan. Kannattaa oikeesti pyrkiä tekemään jokainen toisto samalla tavalla. Joskus voi olla hyvä tehdä vaikka hieman tavallista korkeampia kyykkyjä ihan taidon kannalta, mutta ei oikeaa syvyyttä opi, jos ei siihen tee.

Noi sun lämmittelyt näytti aika paljolta mun mielestä. Toisaalta jos ne eivät vie voimia itse sarjalta ja saat paikat lämpimäksi niin anna mennä. Itse lämmittelisin ehkä about 2x12 20 kg, 2x8 60 kg, 2x3 80 kg, 2x1 100 kg (ja ehkä vielä esim. 1x115 kg), mutta mä lämmittelen aika vähän kai. Lämppärisarjojen välissä heilun kyllä kyykkyasennossa ja haen liikettä vaikka miten. Semmonen yleinen lämppärisuositus menis kai jotenkin näin: 5–10 min yleislämppää hölkäten, soutulaitteella, kuntopyörällä tms., 5–10 min keppijumppaa (kyykkyjä, julleja, käsien pyörittelyjä) ja sitten itse liikkeen nousevat sarjat tyyliin 20x20 kg, 10x60 kg, 5x80 kg, 3x90 kg, 1x100 kg (+ mahdollinen ylirauta 1x115 kg tms.).

Enpä usko, että siihen mitään yhtä oikeaa tapaa on. Pääasia on, että viimeistään työsarjoissa ja mielellään vähän ennenkin on hiki päällä, on ehtinyt vähän hengästyä ja nivelet ovat lämpimät ja liikkuvat.

Ei voi tietää, jos ei kokeile, eikä voi kokeilla jos ei tee. ;) Ethän sä voi rajojasi tietää, jos et tee kyykkyjä niin alas kuin tavallisesti. Vajaalla kyykyllä voit ehkä kyykätä enemmän kuin alhaalta, jolloin voit kyykätä yli rajojesi tavallaan. Kannattaa oikeesti pyrkiä tekemään jokainen toisto samalla tavalla. Joskus voi olla hyvä tehdä vaikka hieman tavallista korkeampia kyykkyjä ihan taidon kannalta, mutta ei oikeaa syvyyttä opi, jos ei siihen tee.

Noi sun lämmittelyt näytti aika paljolta mun mielestä. Toisaalta jos ne eivät vie voimia itse sarjalta ja saat paikat lämpimäksi niin anna mennä. Itse lämmittelisin ehkä about 2x12 20 kg, 2x8 60 kg, 2x3 80 kg, 2x1 100 kg (ja ehkä vielä esim. 1x115 kg), mutta mä lämmittelen aika vähän kai. Lämppärisarjojen välissä heilun kyllä kyykkyasennossa ja haen liikettä vaikka miten. Semmonen yleinen lämppärisuositus menis kai jotenkin näin: 5–10 min yleislämppää hölkäten, soutulaitteella, kuntopyörällä tms., 5–10 min keppijumppaa (kyykkyjä, julleja, käsien pyörittelyjä) ja sitten itse liikkeen nousevat sarjat tyyliin 20x20 kg, 10x60 kg, 5x80 kg, 3x90 kg, 1x100 kg (+ mahdollinen ylirauta 1x115 kg tms.).

Enpä usko, että siihen mitään yhtä oikeaa tapaa on. Pääasia on, että viimeistään työsarjoissa ja mielellään vähän ennenkin on hiki päällä, on ehtinyt vähän hengästyä ja nivelet ovat lämpimät ja liikkuvat.

Kiitti hyvästä vastauksesta!

Joo eli tää oli eka paino mikä ei mennyt pohjaan asti. Tai siis en tohtinu. 102,5 tein viimesessä toistossa varmaan 3sek stopin. Luulen ainaki että pohjilla on ku alaspäinkää ei mee. :D

Vois ehkä vähän karsia lämppäreitä ku vähä ehkä ottaa jo voimille tos 80n tietämillä.. Lämpöä kumminkin tarvin ku kankee äijä meinaa olla. :D crossaria välillä oon veivannu mut sillä tahtoo mennä jalat vähä tukkoon..? Mutta ehkä liikaa on parempi ku liian vähä.. Tota ylirautaa joskus kokeilin niin vaikutti sarjapaino sen jälkee mukavan kevyeltä,täytyy taas testata!

Minusta tosta SamppaVaan aloitusasennosta jo näkee, että tulee menemään päin helvettiä. Joku pätevä opettamaan paikan päälle ihan alusta koko homma.

Minusta tosta SamppaVaan aloitusasennosta jo näkee, että tulee menemään päin helvettiä. Joku pätevä opettamaan paikan päälle ihan alusta koko homma.

Joo. Kuvakulma ei ollut ihan optimaalinen sen osan tarkasteluun, mutta näyttäis, että tanko oli huonosti selässä. Yläselkä jäi pyöreäksi ja kyynärpäät harottivat tangon takana. Olisiko SamppaVaa jopa joutunut pikkaisen varvastamaan saadakseen tangon irti telineistä. Silloin jää alkuasento helposti etupainoiseksi.

mari91: tietenkin kehittyy. erikorkuset kyykyt on hyviä apuja. toki toi sampan kyykky ei oo semmonen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom