Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ja toihan ei ees oo mikään julle vaan kaunis ja taloudellinen kyykky. polvi ja lonkka ojentuu yhtäaikaa, sääret pysyy suht pystyssä, selkää hyödynnetään hyvin.
ja toihan ei ees oo mikään julle vaan kaunis ja taloudellinen kyykky. polvi ja lonkka ojentuu yhtäaikaa, sääret pysyy suht pystyssä, selkää hyödynnetään hyvin.
Samaa katsoin itsekin, että erikoinen esimerkki jullekyykystä.
Kysymys! Oon nyt yrittänyt opetella valakyykkyä, mutta mulla siinä helposti polvet menee liikaa eteen ja muutenkin asento "kaatuu" helposti etupainoseksi (jolloin tietysti kädet menee taaksepäin tai joskus joudun pudottamaan tangon eteen). Tavan kyykyssä näin ei yleensä käy. Ala-asennon syvyys ja jalkojen leveys yms. on molemmissa about sama. Olisiko vinkkejä miten korjata tämä?
Tarkoitan että selvästi varpaiden etupuolelle ja selvästi edemmäs kuin tavan kyykyssä. Lisäksi painopiste karkaa helposti päkiälle ja selkä "niiaa" eteen alhaalla ollessa tai sieltä noustessa. Ja joo olen huomannut että on vaikea liike.
Tarkoitan että selvästi varpaiden etupuolelle ja selvästi edemmäs kuin tavan kyykyssä. Lisäksi painopiste karkaa helposti päkiälle ja selkä "niiaa" eteen alhaalla ollessa tai sieltä noustessa. Ja joo olen huomannut että on vaikea liike.
Ota leveämpi kyykkyasento, aja polvia ulos ja työnnä takapuoli taakse ennen kyykkyyn menemistä. Ja ennen kaikkea hoida liikkuvuus kuntoon ja käy valmentajan kanssa tekniikka läpi. Siinä on muutama tekniikkavirhe mikä ajaa tangon painopisteen etupuolelle ja kyykky kaatuu tämän takia eteen. Helppo korjata jos liikkuvuus on kunnossa ja valmentajasi osaa homman. Mutta tsekkaa eka noi kaksi juttua mitä sanoin alussa.Kysymys! Oon nyt yrittänyt opetella valakyykkyä, mutta mulla siinä helposti polvet menee liikaa eteen ja muutenkin asento "kaatuu" helposti etupainoseksi (jolloin tietysti kädet menee taaksepäin tai joskus joudun pudottamaan tangon eteen). Tavan kyykyssä näin ei yleensä käy. Ala-asennon syvyys ja jalkojen leveys yms. on molemmissa about sama. Olisiko vinkkejä miten korjata tämä?
Kiitos neuvoista! Lähinnä oon vasta tyhjällä tangolla harjotellut.
Janice, eiköa takapuolta taakse työntäessä just selkö kumarru enemmän eteen? :o Mä olen siis luullut että pitää kyykätä selkä mahdollisimman pystysuorassa jalkojen "väliin".
Normaalissa takakyykyssä ehdottomasti juuri noin kuin mainitsit. Valakyykyssä helpottaa kun työnnät takapuolta taakse, etkä ole täysin pystysuorassa - muistat vaan ne polvet työntää samalla ulos. Tärkeintä on, että tanko on pääsi yläpuolella keskellä painopistettä eli about. jalkapohjasi puolivälissä vertikaalisessa linjassa katsottuna.