Kyykky- ja mavekyssäreitä

Pääsen helposti niin kyykkyyn (ja ylöskin) niin että hanuri osuu lattiaan. Ehkä laitan videon sitten kun sarjapainoissakin on jotain näkemistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuvia ei pysty enää laittamaan ku vipit umpeutui ja en jaksa perustaa tiliä mihinkään kuvapalveluun yhden kuvan takia. Voi se olla 20 senttiäkin takakyykyssä, etaria mä enemmänkin teen. Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti pieni buttwink kiinnosta, siinähän se liikkuvuus samalla kehittyy kun vain kyykkää.

Edit. Katsoin videon riveistä ja ei niissä kyllä selkä suorana yli 15 cm jää maasta. Sama tempauksessa (overhead squat).

Edit2. Tai no laittakaa joku sivu missä saa helposti ja nopeasti rekisteröidyttyä ni laitan tosta videosta pysäytyskuvan ni ei syytetä paskanpuhumisesta.

Etukyykyssä ja tempauksessa missä rauta on pään päällä/kropan edessä on huomattavasti helpompi päästä syvemmälle kuin takakyykyssä.

Mulla ei valitettavasti ole takakyykystä kuvia/videoita, käytännössä painonnostoa vain kuvannut. Olikohan se The Legend ku sanoi että ihan sama mitä täällä sanoo ni kuitenkaa ei uskota :D

Tempauksessa on kyllä helvetin vaikea päästä aluksi syvälle kun ei (olkapäiden) liikkuvuus riitä. Salillakin aloittelijat alottaa yleensä ihan raakatempauksesta ku ei pysty kyykkäämään ollenkaan. En tiä ootko koittanut.

Se vaan pistää epäilyt liikkeelle jos tulee sanomaan että tekee takakyykkyä 10-15cm perse lattiasta, kun maailman parhaat painonnostajatkaan ei siihen kykene. Se että tempauksessa tai rivessä se perse on 15cm lattiasta, ei meinaa että takakyykyssä olisi sama.

Saman kaverin tempauksen ala-asento kuin aikasemmin laittamani takakyykky. Ero syvyydessä aika iso.

rm_20091124_chn_lu_xiaojun_77_3058.jpg

Kuvia ei pysty enää laittamaan ku vipit umpeutui ja en jaksa perustaa tiliä mihinkään kuvapalveluun yhden kuvan takia. Voi se olla 20 senttiäkin takakyykyssä, etaria mä enemmänkin teen. Ei mua ainakaan henkilökohtaisesti pieni buttwink kiinnosta, siinähän se liikkuvuus samalla kehittyy kun vain kyykkää.

Edit. Katsoin videon riveistä ja ei niissä kyllä selkä suorana yli 15 cm jää maasta. Sama tempauksessa (overhead squat).

Edit2. Tai no laittakaa joku sivu missä saa helposti ja nopeasti rekisteröidyttyä ni laitan tosta videosta pysäytyskuvan ni ei syytetä paskanpuhumisesta.

Imguriin saa kuvan ihan rekisteröitymättä vaikka drag & droppaamalla.

Tai sitten vaan laittamalla sen kuvan tähän vastauskenttään. Ei siihen mitään vippiä tarvita. Juurihan perusjäsen SamppaVaa laittoi tuossa yläpuolella kuvan.

Tai sitten vaan laittamalla sen kuvan tähän vastauskenttään. Ei siihen mitään vippiä tarvita. Juurihan perusjäsen SamppaVaa laittoi tuossa yläpuolella kuvan.

Tähän ei saa (ilman vippejä ainakaan) laitettua muuta kuin jo valmiiksi netistä löytyvää kuvaa.

Tuossa tuo olis, iLuurin videosta pysäytetty kun ei työkone tukenut formaattia, tuskin ihan absoluuttinen alakuolokohta ja tosiaan ei ole yrittämällä yritetty mennä alas. Painoakin vain 115kg eli ei paina miestä ihan yhtä kasaan ku 1RM (etu)kyykyt.

http://imgur.com/rJp6sKk

Pakko heittää linkkinä kun ei kuva suostu näkymään..

Haukkukaas nyt sitten pystyyn kaikki kuvan kyselijät! ;)

Takakyykystä ainaki oli puhe..

Kuten sanoin en niitä ole kuvannut ja tuokin on videosta napattu. Saa tuotakin arvostella, ensimmäinen jaettu kyykkykuva ikinä. Ennenkaikkea voi antaa vinkkejä jos selvästi jonkun paikan liikkuvuuden parantaminen parantaisi asentoa/toisi mahdollisesti lisäkiloja maksimiin.
Mulla takakyykyn ja etukyykyn syvyydessä ei suurta eroa ole valmentajan mukaan.

Analysoikaa nyt vähän kun kuvan pyysitte.

hyvän näköne kyykky, näyttää vasemman jalan ulkosyrjä irtoavan lattiast kylläkin. voipi olla että silmät harottaa ku kuvan laatu/varjostus vähä haittaa.

lisäks voi käsien/ranteiden liikkuvuutta parantaa että saa full gripin tai lähelle siitä tangosta

hyvän näköne kyykky, näyttää vasemman jalan ulkosyrjä irtoavan lattiast kylläkin. voipi olla että silmät harottaa ku kuvan laatu/varjostus vähä haittaa.

lisäks voi käsien/ranteiden liikkuvuutta parantaa että saa full gripin tai lähelle siitä tangosta

Hyvä huomio toi jalka ja todennäköisesti pitää paikkansa, jotenkin alasmenovaiheessa tulee siirrettyä painoa hieman enemmän oikealle puolelle ja jalka liikkuu vasempaan verrattuna inasen enemmän taakse. Toki tämä on kyykkyketju ja tuo ongelma liittyy painonnostoon. Välillä pidän jopa hook gripin kiinni kunnes olen noussut ylös, mutta ranteiden liikkuvuus myös hyvä pointti. Etukyykyt teen yleensä tuolla tavalla kuin kuvassa. Luultavasti tämä juontaa juurensa siihen, että painon lisääntyessä kyynärpäiden ylhäälläpitämisen rooli korostuu ja se on helpompaa kun ei pidä tangosta kunnolla kiinni.

tosta puuttuu piste. lisää lämppäsarjoja alkutreeniin siis. semmonen 5-10min kevyttä fillaria eka. sit saman verran keppijumppaa. sit esim 2x8x70, 8x80, 6x100, 4x130, 2x150, 1x170, 3x3x180.

.

tällä lämmittelin tänään mavessa, ja tuli sit ihan kivasti 3x2 180lla, ja oon tyytyväinen, sillä vanha maksimi on 185 :)

Välillä pidän jopa hook gripin kiinni kunnes olen noussut ylös, mutta ranteiden liikkuvuus myös hyvä pointti.

Ei kyllä ole. Mietis nyt että tuosta rullaat käden nyrkkiin niin, että tanko on suljetussa kädessä. Onko ranne silloin lähempänä vai kauempana neutraalia asentoa? Porukka jaksaa luulla tuon olevan ranteista kiinni, kun todellisuudessa olkavarren ulkokierto määrää sen, kuinka pitkälle ranteen täytyy ojentua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom