Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuinkas läheltä sääriä normi mave vedetään? Onko ok/kuuluuko asiaan se että sääret on ihan mustelmilla maven jälkeen?
Onko kyseessä joku helposti korjattava perusvika, kun kyykky meinaa etenkin raskaimmilla painoilla ihan pikkuisen kipata eteen? Tuntuu etten uskalla jättää asentoa pystymmäksi, tai kippaa vuorostaan taakse. Kyykkään low bar -meiningillä, pers aika pitkänä taakse ja jalkojen leveys aavistuksen lantiota leveämpi. Eli mua vaan pelottaa olla niin pystyssä kuin jotenkin kuuluisi...?
Vaikea uskoa että kyseessä olisi esim. vain keskikropan heikkous, mm. voimapyörää olen tehnyt pitkään ja monipuolisesti muitakin vatsaliikkeitä. Se on tietty mahdollista, että en osaa käyttää sitä keskikropan tukea niin kuin pitäisi.
(Vai tarvisko tämänkin arviointi videomeininkiä?)
Onko kyseessä joku helposti korjattava perusvika, kun kyykky meinaa etenkin raskaimmilla painoilla ihan pikkuisen kipata eteen? Tuntuu etten uskalla jättää asentoa pystymmäksi, tai kippaa vuorostaan taakse. Kyykkään low bar -meiningillä, pers aika pitkänä taakse ja jalkojen leveys aavistuksen lantiota leveämpi. Eli mua vaan pelottaa olla niin pystyssä kuin jotenkin kuuluisi...?
Vaikea uskoa että kyseessä olisi esim. vain keskikropan heikkous, mm. voimapyörää olen tehnyt pitkään ja monipuolisesti muitakin vatsaliikkeitä. Se on tietty mahdollista, että en osaa käyttää sitä keskikropan tukea niin kuin pitäisi.
(Vai tarvisko tämänkin arviointi videomeininkiä?)
Kellään muulla ongelmana lonkankoukistajien/ r. famoriksen lonkan kiinnityskohdan ärtyminen? Onkos jotain kikkoja vaivan hoitamiseen ja ennaltaehkäisyyn, jotka on todettu toimiviksi? Sattuu siis jalan koukistaminen (polvi rintaan päin) ihan omalla painollakin, saati sitten kyykätessä. Perus buranakuuri ja kylmä nyt varmaan ainakin, mutta muuta konsteja ja liikkeitä?
Kellään muulla ongelmana lonkankoukistajien/ r. famoriksen lonkan kiinnityskohdan ärtyminen? Onkos jotain kikkoja vaivan hoitamiseen ja ennaltaehkäisyyn, jotka on todettu toimiviksi? Sattuu siis jalan koukistaminen (polvi rintaan päin) ihan omalla painollakin, saati sitten kyykätessä. Perus buranakuuri ja kylmä nyt varmaan ainakin, mutta muuta konsteja ja liikkeitä?
Mulla auttoi loitontajien vahvistaminen, takareisien liikkuvuuden lisääminen ja se että, pidän lannerangan neutraalina. Lonkankoukistajia ei kannata venytellä siinä vaiheessa, jos ne on pahasti ärtyneet, mutta kun tilanne on rauhoittunut niin tämä on todella hyvä.
Pidä selkä neutraalina ja jännitä keskikroppaa kunnolla. Sulla on liikkeen alussa hiukan selkä notkolla. Paina myös polvia kunnolla ulos. (Olin juuri viime viikon keskiviikkona samaan aikaan sun kanssa kyykkäämässä niin tiedän. :D)
Jaha morjesta.
Tullut kokeiltua noita orankin ohjeita ja kaikennäköistä. Nyt kun ns. Väkisin yrittää mennä alas niin ottaa aivan prkleen kipiää lonkankoukistajiin ilmeisesti?
[snip]
Luulin aluksi nivuskivuksi ku on niin hepreaa toi anatomia mulle.:D Esim nyt ku nukkumaan menos ja sängyllä makaan ja koitan nostaa jalkaa suorana ylös, niin kipuilee.
[snip]
Onko jotain mitä kysyä/sanoa hierojalle.
Jaha morjesta.
Tullut kokeiltua noita orankin ohjeita ja kaikennäköistä. Nyt kun ns. Väkisin yrittää mennä alas niin ottaa aivan prkleen kipiää lonkankoukistajiin ilmeisesti? Luulin aluksi nivuskivuksi ku on niin hepreaa toi anatomia mulle.:D Esim nyt ku nukkumaan menos ja sängyllä makaan ja koitan nostaa jalkaa suorana ylös, niin kipuilee. Ja jos tuo polvea rintaa kohti niin että polvikulma on noin 90astetta, sama juttu.
Onko nyt parempi jättää kyykyt suosiolla väliin?
Meen maanantaina hierojalle kun toi alaselkäkin tuntuu olevan niin jumissa ettei sukkia saa jalkaan. Rekkaa ajan työkseni niin toi selkä on aika kovilla välillä. Onko jotain mitä kysyä/sanoa hierojalle.
Hieroja ei tossa voi paljoa auttaa, jos noi sisäiset koukistajat on höllänä.
Kyykyssä kun suoritan ihan perus "alottelijan" progressiota eli joka kerta 2.5kg lisää kun esim 5x5 onnistuu.
Kysymys on että kun painot lähestyy "maksimia" niin joka kerta tekniikka pikku hiljaa huononee joka treenissä ja etureisi "tuntuma" huononee samalla.
Eli mistä tiedän milloin kannattaa hakea taas uutta vauhtia keveämmistä painoista, kun tekniikka huononee joka treeni painojen noustessa